Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oorontsteking en in bad?
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
oorontsteking en in bad?
Bumba heeft oorontsteking aan beide oortjes, ben nu precies een week aan het zalven met een tube, maar het spul is dus ontzettend vet, en nu na een week is Bumba ook gewoon te vet om aan te pakken.... en zijn oren klitten nu ook enorm ondanks kammen.
Nu zit ik te denken of ik hem niet gewoon in bad kan doen morgen, en eventueel ook zijn oortjes aan de buitenkant kan wassen, dus ervoor zorgen dat er geen water in zn oortjes kan komen uiteraard...
Maar ik weet niet wat wijsheid is in dit geval, toen ik vroeger zelf vaak oorontstekingen had mocht er absoluut geen water of zeep in komen.
Ik moest 2 weken zalven, volgende week dinsdag moet ik terug voor controle.
Wat zouden jullie doen?
Nu zit ik te denken of ik hem niet gewoon in bad kan doen morgen, en eventueel ook zijn oortjes aan de buitenkant kan wassen, dus ervoor zorgen dat er geen water in zn oortjes kan komen uiteraard...
Maar ik weet niet wat wijsheid is in dit geval, toen ik vroeger zelf vaak oorontstekingen had mocht er absoluut geen water of zeep in komen.
Ik moest 2 weken zalven, volgende week dinsdag moet ik terug voor controle.
Wat zouden jullie doen?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- krullie
- Zeer actief
Re: oorontsteking en in bad?
je zou kunnen wassen met watten in de oren.
of de oren tijdelijk kaal knippen.
of met babypoeder inpoederen en uitkammen.
of met een wasdoekje alleen de oren doen.
of de oren tijdelijk kaal knippen.
of met babypoeder inpoederen en uitkammen.
of met een wasdoekje alleen de oren doen.
- Belle
- Zeer actief
Toevallig had Isa twee weken geleden ook oorontsteking. Omdat zij graag zwemt, heb ik aan de dierenarts gevraagd of dat kwaad kon. Hij zei van niet en ze mocht gewoon zwemmen. Toevallig heeft ze niet gezwommen, omdat alles bevroren was, maar het had gemogen, dus ik denk dat wassen ook niet erg is.
Het is inderdaad ontzettend vet en vies die zalf. Ik heb bij Isa het meeste weggehaald met van die lotiondoekjes voor kinderen en de klitten eruit geknipt.
Het is inderdaad ontzettend vet en vies die zalf. Ik heb bij Isa het meeste weggehaald met van die lotiondoekjes voor kinderen en de klitten eruit geknipt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Lisette1985
- Zeer actief
de klitten heb ik er ook uitgeknipt, kamde het en gelijk ging het weer samenplakken door de zalf, dus dacht kom maar met die schaar!
Lotiondoekjes lijkt me een goed idee, die ga ik zeker proberen, maar nu is hij zo vet over zijn hele voorkant dat ik hem eerst even in bad doe morgen, en dan bijhouden met lotiondoekjes lijkt me een goeie oplossing.
En de oortjes probeer ik morgen wel te wassen met wat shampoo en een washandje.
Lotiondoekjes lijkt me een goed idee, die ga ik zeker proberen, maar nu is hij zo vet over zijn hele voorkant dat ik hem eerst even in bad doe morgen, en dan bijhouden met lotiondoekjes lijkt me een goeie oplossing.
En de oortjes probeer ik morgen wel te wassen met wat shampoo en een washandje.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb vroeger een hond gehad die zeer regelmatig oorontstekingen had en daar werd bij gezegd 'niet zwemmen en zo mogelijk zelfs niet in de regen lopen', dus lijkt een bad mij niet zo goed.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit advies stamt van bijna 20 jaar geleden.... dus die theorie hierover kan prima veranderd zijn
Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit advies stamt van bijna 20 jaar geleden.... dus die theorie hierover kan prima veranderd zijn
- Lisette1985
- Zeer actief
Precies dat had ik vroeger zelf ook toen ik altijd oorontstekingen had, mocht zelfs geen druppel water in komen!Caro. schreef:Ik heb vroeger een hond gehad die zeer regelmatig oorontstekingen had en daar werd bij gezegd 'niet zwemmen en zo mogelijk zelfs niet in de regen lopen', dus lijkt een bad mij niet zo goed.
Misschien moet ik anders morgen gewoon even de DA bellen voor advies, dan weet ik zeker dat het wel of geen kwaad kan.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- annie laumen
- Zeer actief
Astrid heeft ook geregeld last van ontstoken vieze oren
Moest eerst de oren schoon spoelen met water (pipet of spuitje)
Daarna zalven
Daarna zalven
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja ik maak ook regelmatig zijn oortjes schoon maar echt vieze oren heeft hij niet, ook niet nu hij een oorontsteking heeft, ik herkende het doordat hij veel aan zijn oortjes krabte.annie laumen schreef:Astrid heeft ook geregeld last van ontstoken vieze oren
Daarna zalven
Ik heb een tube met een spuitmondje eraan, die moet ik helemaal in zijn gehoorgang doen en dan op de tube drukken tot de zalf zichtbaar in zn oor zit.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Yenthe had voorheen regelmatig oorontsteking.
En die werd gewoon gewassen. Je wast als het goed is alleen de oorschelp en hou je de douchekop niet in het oor.
Voor de zekerheid hield ik de bovenkant van de oorschelp, dus bij de toegang tot de inwendige oor, goed dicht met 1 hand en dan soppen. Snap je het nog...
En die werd gewoon gewassen. Je wast als het goed is alleen de oorschelp en hou je de douchekop niet in het oor.
Voor de zekerheid hield ik de bovenkant van de oorschelp, dus bij de toegang tot de inwendige oor, goed dicht met 1 hand en dan soppen. Snap je het nog...
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
shaggy had daar ook wel eens last van of ontsteking of oormijt ..ik zetten hem juist in de douche en spoelde zijn oren uit (in geval van oormijt dan kwam het bruine smeersel los en spoelde zo uit het oor)met lauw water(bij ontsteking maakte ik de schelp schoon en hield dan de gehoorgang dicht...en genieten dat hij dan deed...daarna goed laten drogen en dan zalven.maar als kind zijnde mocht er bij mij inderdaad geen druppel water inkomen 

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)