Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Instructie video running contacts
Moderator: moderatorteam
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Instructie video running contacts
Zoooo ga er maar even voor zitten. Daisy Peel heeft afgelopen jaar meegedaan op het WK agility en was 1 van de personen die een PERFECTE runnings contacts liet zien op Kattenloop en Schutting.
Op haar eigen you tube kanaal zie je heel goed hoe zij de contacts heeft opgebouws en hoe de vorderingen zijn over de maanden heen. Het is een uitgebreid verslag. Ik vind het waanzinnig indrukwekkend hoe zij dit heeft opgebouwd..petje af.
Allereerts het eindresultaat:
3e plaats op vast parcours tijdens het WK. De uitvoering van de kattenloop was mega mooi (mijn mening). Helaas maakt zij op het einde een verkeerde keuze bij de 3 na laaste hindernis (scoop) waardoor zij tijd verliest op de nummer 1 (susan Garret) & 2 Dave munings. Tot die tijd ligt zij voor.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Op haar youtube kanaal is uitvoerig de opbouw te zien.
http://www.youtube.com/user/cflyrun#p/c ... A9D97C2F11" onclick="window.open(this.href);return false; (playlist running contacts Solar)
Groetjes
Nanda
Op haar eigen you tube kanaal zie je heel goed hoe zij de contacts heeft opgebouws en hoe de vorderingen zijn over de maanden heen. Het is een uitgebreid verslag. Ik vind het waanzinnig indrukwekkend hoe zij dit heeft opgebouwd..petje af.
Allereerts het eindresultaat:
3e plaats op vast parcours tijdens het WK. De uitvoering van de kattenloop was mega mooi (mijn mening). Helaas maakt zij op het einde een verkeerde keuze bij de 3 na laaste hindernis (scoop) waardoor zij tijd verliest op de nummer 1 (susan Garret) & 2 Dave munings. Tot die tijd ligt zij voor.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Op haar youtube kanaal is uitvoerig de opbouw te zien.
http://www.youtube.com/user/cflyrun#p/c ... A9D97C2F11" onclick="window.open(this.href);return false; (playlist running contacts Solar)
Groetjes
Nanda

- SuusBG
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Sheperd
Re: Instructie video running contacts
gaaf zeg, ook al zulke mooie running contacts!
Vind die van Sylvia trkman ook erg gaaf.
Erg leuk om te zien hoe ze dat heeft aangeleerd. Alleen heeft ze iets in het verlengde van de plank liggen? Omdat de hond zo vooruit gefocust is.
Erg leuk om te zien hoe ze dat heeft aangeleerd. Alleen heeft ze iets in het verlengde van de plank liggen? Omdat de hond zo vooruit gefocust is.
Groetjes Suzanne en pootje van Ginger
http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Wat gaaf om te zien!
Ontzettend knap gedaan, wat een geduld en wat een opbouw! Leuk dat die moeite beloond wordt met zo'n mooi resultaat!
Ontzettend knap gedaan, wat een geduld en wat een opbouw! Leuk dat die moeite beloond wordt met zo'n mooi resultaat!

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het ook mooi om te zien!
Zelf zou ik er met een kleine hond denk ik wel voor kiezen, maar met een grote toch niet.
Maar ik heb dan ook geen wk aspiraties
Zelf zou ik er met een kleine hond denk ik wel voor kiezen, maar met een grote toch niet.

- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Idd leuk om te zien!
WK parcours van haar was erg netjes gelopen! Wel zonde van die kleine misser op het eind.
Ook ik vraag me af of ze met bogen werkt. Bij de A-schutting zie ik die namelijk wel staan.
Hier met ik nog met mezelf in overleg wat ik ga doen met Sqylls.
Ik neig nu naar beide aan te leren, zowel running als 2 off - 2on en dan op commando wat hij moet doen.
Bij I-My weet ik al wel zeker dat ik dit ga doen die snapt dat goed.
Maar Sqylls is nu nog erg woordenblind, dus we wachten even af haha
WK parcours van haar was erg netjes gelopen! Wel zonde van die kleine misser op het eind.
Ook ik vraag me af of ze met bogen werkt. Bij de A-schutting zie ik die namelijk wel staan.
Ik neig nu naar beide aan te leren, zowel running als 2 off - 2on en dan op commando wat hij moet doen.
-
Sita
- Zeer actief
Wat leuk om die opbouw te zien! Wat een energie is daar in gaan zitten. Met een prachtige prestatie als resultaat!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Sepp
- Zeer actief
Bogen op de kattenloop denk ik niet...maar wellicht is dat het geheim van de ChefMay Linn schreef:Idd leuk om te zien!
Het probleem bij Sepp nu is dat hij inderdaad zijn kop optilt...daardoor mist hij het raakvlak. Hij anticipeert al te veel op de beloning. Kop naar beneden is eigenlijk 100% raakvlak.
oplossingen:
1) hij moet gewoon doorkrijgen dat hij eerst zijn taak af moet maken ..dus leuk dat hij al anticipeert..jammer dan. Dat is voor mij dan een trainingspunt in alles wat ik met hem doe. Het openbaart zich het meest duidelijk op de kattenloop nu, maar als je een vergrootglas zet op zijn gedrag zal ik het ook vinden in andere onderdelen. Het moet gewoon een afspraak zijn tussen Sepp en Mij...afronden wat ik vraag. Als ik hem het commando geef...draai kort links om de sprong (zig) en hij doet dit niet...niet weer commando herhalen maar gewoon duidelijk maken...of als ik zeg tunnel en hij gaat niet....gewoon aanwijzen en niet herhalen van het commando.......dit vraag ik van je, graag uitvoeren.....en nog wat van dat soort voorbeelden
2) Hij is op een of andere manier te opgewonden of klassiek geconditioneerd ....dan kan wellicht een hoepel een uitkomst bieden. Ik ben hier geen voorstander van want je forceert dan een bepaald gedrag bij een hond. Ik wil graag dat hij het zelf uitzoekt wat de bedoeling is.
3) Ik werk nu met een ballenmachine...die schiet weg...de ballenmachine staat op een afstand van de kattenloop. Ideaal zou zijn een ballenmachine die evenwijdig aan de lijn van de hond schiet, dus de bal komt dan onder de kattenloop vandaan. De ballenmachine kan voor Sepp nog een te grote verleiding zijn om zijn werk goed af te maken. Kan er voor kiezen om zelf de bal te gooien in zijn looplijn (ala Trckman). Nadeel hiervan is dat hij wellicht zich meer zal focussen op mij. (Alleen dit hoeft bij een running aan de andere kant ook niet een te groot probleem te zijn
Over en 2op2af en running beide beheersen...ik denk dat een hond daartoe in staat moet zijn. Wij maken de kattenloop zo speciaal en ingewikkeld. Je kan een hond toch leren...ren door of stop. Vergt hooguit veel van onze trainingskwaliteiten. In 1e instantie was dit ook mijn doel. Aan de andere kant als ik zie hoe krap een hond als Solar kan draaien na de kattenloop...vraag ik mij af wat het nut is.
Het enige probleem wat je tegen kan komen is als er recht achter de kattenloop een sprong staat waar de hond een "om"of "aussen" moet uitvoeren...tja dat is opvolgen van commando's. Na een lange rechte lijn zou je dit verwachten dat de hond dit ook zou kunnen doen.
Waarom zou jij beide willen?
Groeten
Nanda

- SuusBG
- Zeer actief
@ nanda
begrijp jij hoe zij beloont? (in de filmpjes). Gooit ze voer vooruit o.i.d.? Ik vraag me namelijk af hoe ze de hond zo vooruit gefocust krijgt, i.p.v. dat de hond steeds naar haar kijkt.
Hoe beloon jij sepp? je hebt een ballenschieter staan en als hij in het raakvlak rent wordt de bal weggegooid?
begrijp jij hoe zij beloont? (in de filmpjes). Gooit ze voer vooruit o.i.d.? Ik vraag me namelijk af hoe ze de hond zo vooruit gefocust krijgt, i.p.v. dat de hond steeds naar haar kijkt.
Hoe beloon jij sepp? je hebt een ballenschieter staan en als hij in het raakvlak rent wordt de bal weggegooid?

- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op een filmpje staat geschreven dat ze een fooddispencer gebruikt......SuusBG schreef:gaaf zeg, ook al zulke mooie running contacts!
Sylvia trkman is ook gaaf om te kijken.
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- May Linn
- Zeer actief
Ik ben het geheel met je eens dat je honden moet leren na te denken. Het doel is dan ook de kattenloop onafhankelijk doen van mij.Sepp schreef:Bogen op de kattenloop denk ik niet...maar wellicht is dat het geheim van de ChefMay Linn schreef:Idd leuk om te zien!
Maar Sqylls is nu nog erg woordenblind, dus we wachten even af haha..dat ze ons juist niet laat zien
![]()
Het probleem bij Sepp nu is dat hij inderdaad zijn kop optilt...daardoor mist hij het raakvlak. Hij anticipeert al te veel op de beloning. Kop naar beneden is eigenlijk 100% raakvlak.
oplossingen:
1) hij moet gewoon doorkrijgen dat hij eerst zijn taak af moet maken ..dus leuk dat hij al anticipeert..jammer dan. Dat is voor mij dan een trainingspunt in alles wat ik met hem doe. Het openbaart zich het meest duidelijk op de kattenloop nu, maar als je een vergrootglas zet op zijn gedrag zal ik het ook vinden in andere onderdelen. Het moet gewoon een afspraak zijn tussen Sepp en Mij...afronden wat ik vraag. Als ik hem het commando geef...draai kort links om de sprong (zig) en hij doet dit niet...niet weer commando herhalen maar gewoon duidelijk maken...of als ik zeg tunnel en hij gaat niet....gewoon aanwijzen en niet herhalen van het commando.......dit vraag ik van je, graag uitvoeren.....en nog wat van dat soort voorbeelden
2) Hij is op een of andere manier te opgewonden of klassiek geconditioneerd ....dan kan wellicht een hoepel een uitkomst bieden. Ik ben hier geen voorstander van want je forceert dan een bepaald gedrag bij een hond. Ik wil graag dat hij het zelf uitzoekt wat de bedoeling is.
3) Ik werk nu met een ballenmachine...die schiet weg...de ballenmachine staat op een afstand van de kattenloop. Ideaal zou zijn een ballenmachine die evenwijdig aan de lijn van de hond schiet, dus de bal komt dan onder de kattenloop vandaan. De ballenmachine kan voor Sepp nog een te grote verleiding zijn om zijn werk goed af te maken. Kan er voor kiezen om zelf de bal te gooien in zijn looplijn (ala Trckman). Nadeel hiervan is dat hij wellicht zich meer zal focussen op mij. (Alleen dit hoeft bij een running aan de andere kant ook niet een te groot probleem te zijn)
Over en 2op2af en running beide beheersen...ik denk dat een hond daartoe in staat moet zijn. Wij maken de kattenloop zo speciaal en ingewikkeld. Je kan een hond toch leren...ren door of stop. Vergt hooguit veel van onze trainingskwaliteiten. In 1e instantie was dit ook mijn doel. Aan de andere kant als ik zie hoe krap een hond als Solar kan draaien na de kattenloop...vraag ik mij af wat het nut is.
Het enige probleem wat je tegen kan komen is als er recht achter de kattenloop een sprong staat waar de hond een "om"of "aussen" moet uitvoeren...tja dat is opvolgen van commando's. Na een lange rechte lijn zou je dit verwachten dat de hond dit ook zou kunnen doen.
Groeten
Nanda
Zoals jij ook dat doel hebt.
Die ballenschieter schiet de bal vast naar boven weg, dat maakt ws ook dat zijn kop soms ophoog gaat.
Wat ik zie uit de filmpjes is dat ze de hond leert op in een bepaald ritme te lopen over het vlak heen, een ander ritme wordt niet beloond.
Vertaald naar jou zou dat zijn, kop omhoog is geen beloning. Naar beneden wel.
Klopt wat jij zegt dat een hond zeer zeker met running contact tot alles in staat is, alle richtingen zijn te leren.
Nu heb ik een hondje die niet beter probeert bij foutmelding = geen beloning en dan juist onzeker wordt.
Daar tegen over staat dat ze nooit onbewust dingen doet, een zeer brave border dus.
Ik zou dan met mijn hond geen voorstander zijn van jou methode laten zien wat je met het commando bedoelt.
Maar bij andere honden zou ik dit wel doen, dus wellicht dat dit bij Sepp ook helpt.
Nou ik zie wel meer situatie's die lasting kunnen zijn vanuit het running contact.
Bij de bcc-classics hadden ze bv na de kat 4 mogelijkheden, rechts is dan voor de hond niet rechts...zag er ook vele fout gaan.
Aan de andere kant dit komt niet vaak voor en natuurlijk moeten wij ze gewoon inhalen op de kat
Het blijft een leuke discussie.
Ps waar train jij? lijkt me best leuk je eens live te zien lopen.
-
Sepp
- Zeer actief
Ik denk dat zij op verschillende manieren beloont, en voor een bepaalde opbouw heeft gekozen. In eerste instantie gooit zij volgens mij een snoepje. Later een speeltje wat zij weggooit. Dat is de fase waarbij zij de hond de beweging wilt aanleren (bepaalde stide op het raakvlak, 4 poten in het vlak, daarvoor clickert zij ook, alleen de afloop). Daarna gebruikt zij een fooddipencer. Dit is een aparaatje dat je op afstand kan bedienen. Dit is op afstand een stilstaand object. Op het moment dat de hond het raakvlak beheerst schakelt zij over op een speeltje. Als ik het goed begrijp gebruikt zij altijd een beloningswoord als de hond het raakvlak heeft maar verwacht wel van de hond om het volgende toestel te nemen.SuusBG schreef:@ nanda
De focus vooruit ontstaat (bij een border) eigenlijk "vanzelf". Zij gooit het snoepje altijd naar voren, daar gaat de hond op anticperen. Het heeft geen zin om dan naar de baas te kijken want het snoepje landt ergens voor de hond. Dit vergt wel iets van de timing van de handler.
Ik gebruik een ballenwegwerpmachine (mooi woord voor galgje). Sepp raakt een matje die een signaal zend naar de machine, daarop wordt de bal weggeschoten.
Door haar opbouw en een huidige trainingsprobleem wat ik met Sepp ervaar (hij doet te vaak te vroeg zijn kop omhoog, waardoor hij het raakvlak mist), vind ik wel iets zitten in haar opbouw. Bij de opbouw is het belangrijk dat je de hond de rust en kans biedt om eerst netjes zijn werk af te maken, daarna kan de verleiding groter maken. Die verleiding zit enerzijds in andere toestellen of bochten maar kan natuurlijk ook zitten in de vorm van de beloning die ik gebruik. Ook kijk ik met intresse naar de manier van opbouwen bij Silvia Trkman. Zij gooit altijd zelf de bal (van achter de hond). Silvia is nu ook overgegaan op het gebruik van matje en ballenmachine. Ik ben erg nieuwsgierig naar haar resultaten.

-
Sepp
- Zeer actief
May Linn schreef:Ik ben het geheel met je eens dat je honden moet leren na te denken. Het doel is dan ook de kattenloop onafhankelijk doen van mij.Sepp schreef:Bogen op de kattenloop denk ik niet...maar wellicht is dat het geheim van de ChefMay Linn schreef:Idd leuk om te zien!
Maar Sqylls is nu nog erg woordenblind, dus we wachten even af haha..dat ze ons juist niet laat zien
![]()
oplossingen:
3) Ik werk nu met een ballenmachine...die schiet weg...de ballenmachine staat op een afstand van de kattenloop. Ideaal zou zijn een ballenmachine die evenwijdig aan de lijn van de hond schiet, dus de bal komt dan onder de kattenloop vandaan. De ballenmachine kan voor Sepp nog een te grote verleiding zijn om zijn werk goed af te maken. Kan er voor kiezen om zelf de bal te gooien in zijn looplijn (ala Trckman). Nadeel hiervan is dat hij wellicht zich meer zal focussen op mij. (Alleen dit hoeft bij een running aan de andere kant ook niet een te groot probleem te zijn)
Groeten
Nanda
Zoals jij ook dat doel hebt.
Die ballenschieter schiet de bal vast naar boven weg, dat maakt ws ook dat zijn kop soms ophoog gaat.
Wat ik zie uit de filmpjes is dat ze de hond leert op in een bepaald ritme te lopen over het vlak heen, een ander ritme wordt niet beloond.
Vertaald naar jou zou dat zijn, kop omhoog is geen beloning. Naar beneden wel.
Klopt wat jij zegt dat een hond zeer zeker met running contact tot alles in staat is, alle richtingen zijn te leren.
Nu heb ik een hondje die niet beter probeert bij foutmelding = geen beloning en dan juist onzeker wordt.
Daar tegen over staat dat ze nooit onbewust dingen doet, een zeer brave border dus.
Ik zou dan met mijn hond geen voorstander zijn van jou methode laten zien wat je met het commando bedoelt.
Maar bij andere honden zou ik dit wel doen, dus wellicht dat dit bij Sepp ook helpt.
Nou ik zie wel meer situatie's die lasting kunnen zijn vanuit het running contact.
Bij de bcc-classics hadden ze bv na de kat 4 mogelijkheden, rechts is dan voor de hond niet rechts...zag er ook vele fout gaan.
Aan de andere kant dit komt niet vaak voor en natuurlijk moeten wij ze gewoon inhalen op de kat![]()
Het blijft een leuke discussie.
Ps waar train jij? lijkt me best leuk je eens live te zien lopen.
Ik ga nu slapen ...maar morgen antwoord ik ff uitgebreider. Ik train op mijn eigen veld in Midden Beemster (bij Purmerend)...wellicht een keertje afspreken bij jou of bij mij (jij zit toch ergens in het oosten?)...altijd goed voor Sepp kattenloop op vreemd terrein

- Carma
- Zeer actief
Om wat voor reden is dat?marye schreef:Ik vind het ook mooi om te zien!

- SuusBG
- Zeer actief
oke bedankt voor de uitleg!Sepp schreef:Ik denk dat zij op verschillende manieren beloont, en voor een bepaalde opbouw heeft gekozen. In eerste instantie gooit zij volgens mij een snoepje. Later een speeltje wat zij weggooit. Dat is de fase waarbij zij de hond de beweging wilt aanleren (bepaalde stide op het raakvlak, 4 poten in het vlak, daarvoor clickert zij ook, alleen de afloop). Daarna gebruikt zij een fooddipencer. Dit is een aparaatje dat je op afstand kan bedienen. Dit is op afstand een stilstaand object. Op het moment dat de hond het raakvlak beheerst schakelt zij over op een speeltje. Als ik het goed begrijp gebruikt zij altijd een beloningswoord als de hond het raakvlak heeft maar verwacht wel van de hond om het volgende toestel te nemen.SuusBG schreef:@ nanda
De focus vooruit ontstaat (bij een border) eigenlijk "vanzelf". Zij gooit het snoepje altijd naar voren, daar gaat de hond op anticperen. Het heeft geen zin om dan naar de baas te kijken want het snoepje landt ergens voor de hond. Dit vergt wel iets van de timing van de handler.
Ik gebruik een ballenwegwerpmachine (mooi woord voor galgje). Sepp raakt een matje die een signaal zend naar de machine, daarop wordt de bal weggeschoten.
Door haar opbouw en een huidige trainingsprobleem wat ik met Sepp ervaar (hij doet te vaak te vroeg zijn kop omhoog, waardoor hij het raakvlak mist), vind ik wel iets zitten in haar opbouw. Bij de opbouw is het belangrijk dat je de hond de rust en kans biedt om eerst netjes zijn werk af te maken, daarna kan de verleiding groter maken. Die verleiding zit enerzijds in andere toestellen of bochten maar kan natuurlijk ook zitten in de vorm van de beloning die ik gebruik. Ook kijk ik met intresse naar de manier van opbouwen bij Silvia Trkman. Zij gooit altijd zelf de bal (van achter de hond). Silvia is nu ook overgegaan op het gebruik van matje en ballenmachine. Ik ben erg nieuwsgierig naar haar resultaten.

- May Linn
- Zeer actief
@ Sepp, als het goed is heb je van Bennie al een mail gehad dat we miss eens kunnen afspreken in de dogsportarena.
Lijkt me gezellig!
We wonen nog wel in het oosten, maar een heel stuk zuidelijker nu
(Roermond)
Lijkt me gezellig!
We wonen nog wel in het oosten, maar een heel stuk zuidelijker nu
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat kleine hondjes een grotere kans hebben om te raken bij running dan grote honden hebben.Carma schreef:Om wat voor reden is dat?marye schreef:Ik vind het ook mooi om te zien!
Daarnaast handle je een kleine hond vaak wat anders en vind ik het bij een grote hond wel fijn om even een kort rustpuntje te hebben
Bij Caja heb ik trouwens beide geprobeerd, maar die doet lekker waar ze zin in heeft

- Carma
- Zeer actief
Maar dat rustpuntje kan je natuurlijk wel net de kop kostenmarye schreef:Omdat kleine hondjes een grotere kans hebben om te raken bij running dan grote honden hebben.Carma schreef:Om wat voor reden is dat?marye schreef:Ik vind het ook mooi om te zien!
Daarnaast handle je een kleine hond vaak wat anders en vind ik het bij een grote hond wel fijn om even een kort rustpuntje te hebben![]()
Bij Caja heb ik trouwens beide geprobeerd, maar die doet lekker waar ze zin in heeft
Ik geloof dat ik zelf niet geschikt zou zijn voor running contacts, ik vind de opbouw en uitbouw erg lastig. Maar het resultaat mag er dan uiteindelijk (als het goed is ) wel zijn!

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de situatie het toelaat kun je gelijk releasen en dan zou het niet heel veel tijd schelen als de hond de 2 op 2 af echt goed beheerst.Carma schreef:
Maar dat rustpuntje kan je natuurlijk wel net de kop kosten![]()
Ik geloof dat ik zelf niet geschikt zou zijn voor running contacts, ik vind de opbouw en uitbouw erg lastig. Maar het resultaat mag er dan uiteindelijk (als het goed is ) wel zijn!
Maar ik heb dan ook geen wk-ambities

- Carma
- Zeer actief
Natuurlijk hebben jullie wel WK ambities, dat kunnen jullie best!marye schreef:Als de situatie het toelaat kun je gelijk releasen en dan zou het niet heel veel tijd schelen als de hond de 2 op 2 af echt goed beheerst.Carma schreef:

- Carma
- Zeer actief
Natuurlijk hebben jullie wel WK ambities, dat kunnen jullie best!marye schreef:Als de situatie het toelaat kun je gelijk releasen en dan zou het niet heel veel tijd schelen als de hond de 2 op 2 af echt goed beheerst.Carma schreef:

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, nou dacht het niet.Carma schreef:Natuurlijk hebben jullie wel WK ambities, dat kunnen jullie best!marye schreef:Als de situatie het toelaat kun je gelijk releasen en dan zou het niet heel veel tijd schelen als de hond de 2 op 2 af echt goed beheerst.Carma schreef:
Maar ik heb dan ook geen wk-ambities![]()
Maar ik werd van de week wel door cyno gebeld of ik met Caja mee wilde doen aan de cup van de lage landen.
Helaas is het in Belgie dus ik moest voor de eer bedanken

- Carma
- Zeer actief
Oh wat balen is dat toch joh! Echt heel jammer!marye schreef:Haha, nou dacht het niet.Carma schreef:Natuurlijk hebben jullie wel WK ambities, dat kunnen jullie best!marye schreef:
Als de situatie het toelaat kun je gelijk releasen en dan zou het niet heel veel tijd schelen als de hond de 2 op 2 af echt goed beheerst.
Maar ik heb dan ook geen wk-ambities![]()
Maar ik werd van de week wel door cyno gebeld of ik met Caja mee wilde doen aan de cup van de lage landen.
Helaas is het in Belgie dus ik moest voor de eer bedanken

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom? Mag je niet naar Belgie?? Hihi, okee okee, daar moet je wel een talencursus voor gevolgd hebben, maar verder maakt het toch niet zoveel uit ?
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Door Caja's ziekte durf ik haar niet tegen rabies te enten.poembaa schreef:Waarom? Mag je niet naar Belgie?? Hihi, okee okee, daar moet je wel een talencursus voor gevolgd hebben, maar verder maakt het toch niet zoveel uit ?
Daarom heb ik ook al een uitnodiging voor een wedstrijd in Engeland moeten afslaan