Ik ben dus supertrots op mijn mannen op naar de G&G
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yes gelukt!
Moderator: moderatorteam
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Yes gelukt!
Nou gister heeft Alberto dan examen gelopen (EG3) met Odin. Ik kon er niet bij zijn dus vond ik het extra spannend. Odin heeft de hele cursus niet willen blijven liggen bij de af en blijf en we hebben ons er echt kapot op geoefend. Helaas was het niet mogelijk om op de zelfde plaats te trainen want het leek heel plaats gebonden. Maar ik heb net 2 weken behendigheid gehad in een andere manege en daar ben ik tussen de oefeningen door steeds af en blijf gaan oefenen tussen de honden (liefst reuen) En dat heeft gewerkt want meneer is gewoon 2 minuten blijven liggen
ondanks dat er een bak verder 2 honden elkaar in de haren vlogen en de hond naast hem wel 2 keer ging lopen
De rest ging ook heel goed volgens alberto. Of ze geslaagd zijn horen we zaterdag maar ik denk toch dat dat wel gelukt is!
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Yes gelukt!
Terecht dat je super trots bent! Gefeliciteerd hoor! Wat ontzettend fijn en knap dat hij bleef liggen.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat goed zeg

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Wat goed zeg

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Goed zo!
Heeft de extra training in de manege toch gewerkt!
Je hebt mijn tip om de andere mensen uit de groep te benaderen om met je te trainen nog uitgevoerd, of niet?
Heeft de extra training in de manege toch gewerkt!
Je hebt mijn tip om de andere mensen uit de groep te benaderen om met je te trainen nog uitgevoerd, of niet?
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Nee
dat was ik wel van plan maar ik had het heel druk ga nu 3 dagen in de week naar Utrecht en had Alberto gezecht dat hij even contact moest zoeken maar die heeft dat ook niet gedaan..... Maar ik ga dat straks bij de G&G wel voorstellen om eens per week een keertje ergens met een groep extra te oefenen
ik vind het een super idee namelijk!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb afgelopen zaterdag (de dag voor ons G&G B examen) de kans gehad om met de voltallige examengroep van 7 combinaties op het veld te kunnen trainen. We hebben om de honden aan elkaar te laten wennen eerst allerlei oefeningen door elkaar heen gedaan (voornamelijk volgwerk, maar ook vak sturen, voorkomen en apporteren werd op het veld gedaan). Aan het einde van de training hebben we de slalom gedaan met onze groep van het examen, en daarna de af en blijf oefening.
Ik weet zeker dat dit de rust in de groep bevorderd heeft. Bijvoorbeeld bij de af en blijf zijn alle honden blijven liggen op het examen, terwijl de dag ervoor 1 hond (die zoals ik hoorde eigenlijk altijd aan het lopen ging tijdens deze oefening) nog van zijn plek kwam. En ze bleven ook netjes zitten toen de anderen tussendoor kwamen slalommen.
Ik weet zeker dat dit de rust in de groep bevorderd heeft. Bijvoorbeeld bij de af en blijf zijn alle honden blijven liggen op het examen, terwijl de dag ervoor 1 hond (die zoals ik hoorde eigenlijk altijd aan het lopen ging tijdens deze oefening) nog van zijn plek kwam. En ze bleven ook netjes zitten toen de anderen tussendoor kwamen slalommen.