Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoeveel lotgering geven aan pup per dag
Moderator: moderatorteam
- dierengek
- Actief
- Mijn ras(sen): een oudduitseherder
- Aantal honden: 1
hoeveel lotgering geven aan pup per dag
Kan iemand mij helpen aan een voedingsschema voor kvv.
Volgende week komt mijn pup een oudduitseherder en ik ga haar lotgering geven.
Nu lees ik op de site dat je 1 a 2 % van de het lichaamsgewicht van de hond moet voeren maar volgens mij gaat dit op voor een volwassen hond.
kan iemand mij helpen hoeveel een pup ongeveer moet hebben per dag.
Volgende week komt mijn pup een oudduitseherder en ik ga haar lotgering geven.
Nu lees ik op de site dat je 1 a 2 % van de het lichaamsgewicht van de hond moet voeren maar volgens mij gaat dit op voor een volwassen hond.
kan iemand mij helpen hoeveel een pup ongeveer moet hebben per dag.

- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Re: hoeveel lotgering geven aan pup per dag
Bella krijgt vanaf maand 3 (of 4?) ook lotgering. Ze krijgt 200gr. per dag, ze weegt nu, 9mnd oud, 8kg. Ze zit nu dus op 2,5%, als pup zal het ongeveer 3 tot 3,5% geweest zijn. Ze mag daarnaast nog vrij brokken eten maar dat doet ze bijna niet, dus ik denk dat de hoeveelheid wel aardig goed zit.
Ze is een erg actieve hond overigens.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
richtlijn is tussen de 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht voor een pup. Dus weegt je pup 5 kilo, geef je ongeveer 200-250 gram per dag.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- dierengek
- Actief
en tot welke leeftijd doe je dit tot dat je gaat afbouwen in voeding?Danielle schreef:richtlijn is tussen de 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht voor een pup. Dus weegt je pup 5 kilo, geef je ongeveer 200-250 gram per dag.

-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik voer gewoon op het oog, dus vind je dat je pup/puber te dik wordt, krijgt ie minder en vind je hem te mager, geef je meer.dierengek schreef:en tot welke leeftijd doe je dit tot dat je gaat afbouwen in voeding?Danielle schreef:richtlijn is tussen de 40-50 gram per kilo lichaamsgewicht voor een pup. Dus weegt je pup 5 kilo, geef je ongeveer 200-250 gram per dag.
Danielle Boshouwers
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Inderdaad, voer op het oog. De richtlijnen kloppen voor mijn hond helemaal niet. James eet dan wel Carnibest, maar de richtlijn voor hem (1,5 jaar) is tussen de 300 en 450 gram op een dag. Daar heeft hij echter niet genoeg aan, momenteel eet hij 600 gram op een dag en hij is nog aan de dunne kant...
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier krijgen de pups sinds ze afgespeend zijn (werden) lotgeringen
ik ga uit van +/- 50 gram per kg gewicht
de zwaarste pup weegt hier nu op de moment +/- 10 kg en krijgt dus 500 gram per dag
de kleinste weegt 6kg en die krijgt 350 gram per dag (met een extra maaltijd blikvoer :N: )
ik ga uit van +/- 50 gram per kg gewicht
de zwaarste pup weegt hier nu op de moment +/- 10 kg en krijgt dus 500 gram per dag
de kleinste weegt 6kg en die krijgt 350 gram per dag (met een extra maaltijd blikvoer :N: )
- dierengek
- Actief
ik ben nu aan de lotgering begonnen en ze vind het heerlijk
.
ik merk wel dat ze met 60 gram per leeftijds week niet genoeg heeft.
ze moet ongeveer 1 kilo per week aankomen en is nu 900 gram in anderhalve week aangekomen en je voelt haar ribben iets.
was vandaag bij de dierenarts voor haar 9 weken enting en heb even advies gevraagt en ze zei ook dat ze best meer mag hebben.
ben haar nu dus meer aan het geven zo tussen de 65 en 70 gram per leeftijds week.
merk dat het best wel even puzzelen is maar ben verder heel tevreden.
ze is nu dus 9 weken oud en zou dan ongeveer 9 kilo moeten wegen.
ze krijgt nu dan 9weken x 67gram voer in 4 maaltijden = 150gram per maaltijd is 600 gr per dag.
gaan we deze week kijken of ze hier beter op aankomt.
ze moet ongeveer 1 kilo per week aankomen en is nu 900 gram in anderhalve week aangekomen en je voelt haar ribben iets.
was vandaag bij de dierenarts voor haar 9 weken enting en heb even advies gevraagt en ze zei ook dat ze best meer mag hebben.
ben haar nu dus meer aan het geven zo tussen de 65 en 70 gram per leeftijds week.
merk dat het best wel even puzzelen is maar ben verder heel tevreden.
ze is nu dus 9 weken oud en zou dan ongeveer 9 kilo moeten wegen.
ze krijgt nu dan 9weken x 67gram voer in 4 maaltijden = 150gram per maaltijd is 600 gr per dag.
gaan we deze week kijken of ze hier beter op aankomt.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb hier lotgering liggen in de vriezer voor Izzy en geef dit af en toe. ik geef het niet aan Amy omdat ik begreep dat het toch niet helemal compleet is? Weet iemand hoe dit nu zit? Als ik het aan Lotgering zelf vraag is het uiteraard compleet, maar wat er precies inzit weet hij niet 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- dierengek
- Actief
op de site staat nu de samenstelling van hun vleesDemi schreef:Ik heb hier lotgering liggen in de vriezer voor Izzy en geef dit af en toe. ik geef het niet aan Amy omdat ik begreep dat het toch niet helemal compleet is? Weet iemand hoe dit nu zit? Als ik het aan Lotgering zelf vraag is het uiteraard compleet, maar wat er precies inzit weet hij niet
http://www.lotgering.nl/Start/Nieuws/ta ... lling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb mijn laatste nest erop afgespeend en die eten het nu nog (alleen de Belg niet).
Ze zijn nu vier maanden en doen het perfect.
Willemijn krijgt het bijna een jaar en doet het ook perfect en de rest ook.
Ik geef ook deels barf aan de volwassen honden trouwens, ongeveer 2 maaltijd lotgering op 1 maaltijd barf, en dat gaat prima.
Dat doe ik trouwens niet omdat ik denk dat het niet compleet is, maar omda ik denk dat enige afwisseling goed is.
Ik geef pups 60-70 gram per kilo gewicht. Gewicht van de pup in kwestie dus.
Ik weeg ze elke week en pas de hoeveelheid erop aan, want ze groeien uiteraard
Rond het jaar zit ik dan op 20 gram per kilo, dat bouw ik geleidelijk en op het oog af.
Ik geef ook deels barf aan de volwassen honden trouwens, ongeveer 2 maaltijd lotgering op 1 maaltijd barf, en dat gaat prima.
Dat doe ik trouwens niet omdat ik denk dat het niet compleet is, maar omda ik denk dat enige afwisseling goed is.
Ik moet bekennen dat ik niet snap hoe je dan afmeet, met die weken?dierengek schreef:ik ben nu aan de lotgering begonnen en ze vind het heerlijk.
Ik weeg ze elke week en pas de hoeveelheid erop aan, want ze groeien uiteraard
Rond het jaar zit ik dan op 20 gram per kilo, dat bouw ik geleidelijk en op het oog af.
- dierengek
- Actief
dit heb ik van de fokker.Marjoleine schreef:Ik heb mijn laatste nest erop afgespeend en die eten het nu nog (alleen de Belg niet).
Dat doe ik trouwens niet omdat ik denk dat het niet compleet is, maar omda ik denk dat enige afwisseling goed is.Ik moet bekennen dat ik niet snap hoe je dan afmeet, met die weken?dierengek schreef:ik ben nu aan de lotgering begonnen en ze vind het heerlijk.
Ik weeg ze elke week en pas de hoeveelheid erop aan, want ze groeien uiteraard![]()
ik heb een duitseherder en deze komt ongeveer een kilo per week aan toen we haar ophaalde woog ze 7 kilo en was ze bijna 8 weken oud.
het zou inderdaad ook per lichaamsgewicht kunnen nu is ze 9 weken dus zou ze ongeveer 9 kilo moeten wegen .