Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'mijn hond heeft adhd'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

'mijn hond heeft adhd'

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Een jonge jachthond met veel gezonde energie. Baasje doet er te weinig mee, voedt hem niet op en zegt dan de hond heeft adhd :oohja: :jank:

:S:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: 'mijn hond heeft adhd'

Ongelezen bericht door Jaap* »

Klinkt bekend. Sommige mensen :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een excuus he? :ugh:
Kijk, ik noem Nilo ook wel neuroot maar das lief bedoelt :mrgreen:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Sommige mensen hebben het ADHD wel heel snel in de mond tegenwoordig
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb er hier ook eentje die Alle Dagen Heel Druk is maar dat is wel gezellig. Ze is ook compleet leip :Q: En buiten kijken mensen vaak vol medelijden naar ons :smile:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Valerie schreef:Ik heb er hier ook eentje die Alle Dagen Heel Druk is maar dat is wel gezellig. Ze is ook compleet leip :Q: En buiten kijken mensen vaak vol medelijden naar ons :smile:
Dit komt mij bekent voor. Bedan was ook Alle Dagen Heeeeeel Druk. Iedereen die ik nu met Dieber tegen kom zegt meteen dat zij veel rustiger is en vragen dan ook gelijk is wel fijn he dat je nu een rustige hond hebt. Dieber is gewoon druk passend bij haar leeftijd maar straalt veel meer rust uit dan Bedan.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het liefst hebben mensen een pup met het gedrag van een 12-jarige berner sennen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:Wat een excuus he? :ugh:
Kijk, ik noem Nilo ook wel neuroot maar das lief bedoelt :mrgreen:
Ik noem Vera meer achterlijke gladiool :F: Maar dat is ook liefkozend hoor :engel:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

kiki78 schreef:
Valerie schreef:Ik heb er hier ook eentje die Alle Dagen Heel Druk is maar dat is wel gezellig. Ze is ook compleet leip :Q: En buiten kijken mensen vaak vol medelijden naar ons :smile:
Dit komt mij bekent voor. Bedan was ook Alle Dagen Heeeeeel Druk. Iedereen die ik nu met Dieber tegen kom zegt meteen dat zij veel rustiger is en vragen dan ook gelijk is wel fijn he dat je nu een rustige hond hebt. Dieber is gewoon druk passend bij haar leeftijd maar straalt veel meer rust uit dan Bedan.
Ach ik vind het leuk ik lig de hele dag in een deuk om haar. En daarnaast heb ik ook voor een actieve hond gekozen niet voor een wandelend vloerkleed.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:engel: ik heb een man die 12 tabletjes ritalin op een dag slikt :mrgreen: daar helpt het niet bij hoor om een uur met balletjes te gooien :piew: haha..alhoewel hij tennist een paar maal per week...is eigenlijk ook zoiets toch :F:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

AnneMarie schreef:Een jonge jachthond met veel gezonde energie. Baasje doet er te weinig mee, voedt hem niet op en zegt dan de hond heeft adhd :oohja: :jank:

Een kind met veel gezonde energie, ouders doet er weinig mee omdat ze beiden werken en geen tijd hebben en zeggen dan dat kind adhd heeft...............
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Die van mij is buiten vrij druk, maar binnen de rust zelve. Als mensen vol medelijden opmerken dat ik er vast mijn handen aan vol heb thuis antwoord ik dat ze binnen heel rustig is, op het luie af :mrgreen: En dan staan ze te grinniken omdat ze denken dat ik een grapje maak :U: Het valt voor een vreemde kennelijk niet te geloven dat ze thuis meestal aan m'n voeten ligt...
AnneMarie schreef:Een jonge jachthond met veel gezonde energie. Baasje doet er te weinig mee, voedt hem niet op en zegt dan de hond heeft adhd :oohja: :jank:

:tongue: Mijn vorige dierenarts had zelfs een briefje ophangen met de dringende mededeling voor ADHD honden een aparte afspraak te maken. :mrgreen: Hij heeft er bij ons nooit wat van gezegd haha
Baco
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford

Ongelezen bericht door Baco »

Ik heb een man en twee kinderen met ADHD en onze hond past daar perfect bij! :engel: Ze zijn alle vier alle dagen heel druk, maar dat kan de pret niet drukken. :E: Lekker veel wandelen en gekke dingen doen is bij ons de gewoonste zaak van de wereld. :wink: Alleen houd ik, geen ADHD'er, het af en toe niet bij. :ugh: Maar ja,dat komt ervan als je geen stikker op je voorhoofd hebt. :pffff: Er wordt inderdaad wel snel gegooid met dit soort termen, dat doe je niet meer zo snel als je er echt een paar (3stuks) in huis hebt. :pffff: Ach, ook dit overleef je wel hoor, gewoon wat extra's doen en dan de vier gewoon uitputten, rustig dat het dan is. :engel: Al is het maar voor heel even. :cheer:
Groetjes van Baco en Diesel
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Gewoon blij zijn dat ze voor honden hebben gekozen ipv voor kinderen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Baco schreef:Ik heb een man en twee kinderen met ADHD en onze hond past daar perfect bij! :engel: Ze zijn alle vier alle dagen heel druk, maar dat kan de pret niet drukken. :E: Lekker veel wandelen en gekke dingen doen is bij ons de gewoonste zaak van de wereld. :wink: Alleen houd ik, geen ADHD'er, het af en toe niet bij. :ugh: Maar ja,dat komt ervan als je geen stikker op je voorhoofd hebt. :pffff: Er wordt inderdaad wel snel gegooid met dit soort termen, dat doe je niet meer zo snel als je er echt een paar (3stuks) in huis hebt. :pffff: Ach, ook dit overleef je wel hoor, gewoon wat extra's doen en dan de vier gewoon uitputten, rustig dat het dan is. :engel: Al is het maar voor heel even. :cheer:
Als je het allemaal niet bijhoudt dan zul je vast ADD hebben (garpje kon het even niet laten).
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

tekkel schreef:Het liefst hebben mensen een pup met het gedrag van een 12-jarige berner sennen :wink:
Dood, bedoel je dus? :wink:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Wij hebben zo'n adhd hond overgenomen....en kijk nou wat een vloerkleed het is....

Maar ja, wij doen Alle Dagen Heftig Doorwandelen.

Zelfde met dergelijke kinderen, weekendje hier logeren, hoppa geen cola en andere suikerbommetjes en mee met de stevige wandelingen van de hond. Daar heb je zogezegd echt geen kind aan...

ADHD bestaat echt wel, maar wordt mijns inziens iets te snel gebruikt. Alsof je er dan ook maar niets meer aan kunt doen?
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Lief schreef:Wij hebben zo'n adhd hond overgenomen....en kijk nou wat een vloerkleed het is....

Maar ja, wij doen Alle Dagen Heftig Doorwandelen.

Zelfde met dergelijke kinderen, weekendje hier logeren, hoppa geen cola en andere suikerbommetjes en mee met de stevige wandelingen van de hond. Daar heb je zogezegd echt geen kind aan...

ADHD bestaat echt wel, maar wordt mijns inziens iets te snel gebruikt. Alsof je er dan ook maar niets meer aan kunt doen?
Klinkt leuk maar bij Bedan werkte dat niet. Ook na een wandeling van 5,5 uur waarbij hij alleen maar rende en speelde stuiterde hij gewoon door. Geestelijk moe maken met zoekspelletjes was een ramp, iets nieuws aanleren was een ramp, clickeren was een ramp. Bedan had een concentratieboog van 3 seconden, hij was heel snel overprikkeld. Ik vond hem een heerlijke hond en heb genoten van hem maar af en toe had ik toch wel behoefte aan een grote rubberen hamer.
Afbeelding
Baco
Zeer actief

Als je het allemaal niet bijhoudt dan zul je vast ADD hebben (garpje kon het even niet laten).

Nou Bennie, misschien moet ik mij dan inderdaad op ADD laten testen. :mrgreen: Heb ik tenmiste ook een stikker. :pffff: :smile:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet dat Gil heel druk wordt als mijn dochter met hem bezig is, je ziet het niet aan het kind, maar die is gewoon heel erg druk in haar kop en de hond reageert daarop :19: en dat kun je dus terug zien in zijn gedrag
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Juist omdat mijn hond buiten weleens bestempeld wordt door mensen als ''ADHD hond die maar doorgaat'' ligt hij binnen altijd lekker in zijn mandje te slapen.

Ik vind dat er veel te snel zulke termen worden geroepen, zowel bij honden als bij mensen. En ik kan me ontzettend ergeren als mensen zeggen van, ''goh, jou hond heeft wel ADHD he''. Nee hoor, hij vindt het buiten gewoon heel erg leuk en heeft veel energie. Dat is juist iets dat ik zo leuk aan hem vind. En daar is buiten toch ook voor bedoelt, lekker rennen en energie kwijt raken.
Binnen is hij dan lekker moe en gaat slapen.

En dan een jonge hond die alweer na 10 minuutjes naar binnen moet en vervolgens door zijn baas bestempeld wordt als ADHD hond heeft niks met ADHD te maken, maar gewoon met luiheid van een baas.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:

Volgens mij wordt er wat te veel geluld door mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Niet dat jij er iets aan kunt doen maar ik word een beetje moe van mensen die denken dit soort uitspraken te moeten doen.
Ik ben geen aansteller en ik zoek ook niet naar smoesjes. :roll:
Ik heb gewerkt in de opvang van kinderen met dusdanig ernstige ADHD dat ze thuis niet meer gehouden konden worden (gezinsvervangend tehuis).

1 ding is zeker, mijn hond en de kinderen die bij mij te logeren waren zijn druk, maar hebben absoluut geen ADHD. En die reageren daarom prima op beweging, rust en regelmaat. Bij een echte ADHD-er is dit niet voldoende.

Het label ADHD wordt niet altijd opgeplakt door een kundig persoon en na gedegen onderzoek, maar wel te pas en te onpas gebruikt ter vergoeilijking van onacceptabel gedrag (door ouders/verzorgers) en dat staat mij tegen.

Wat nog erger is, is dat het het kind zelf ook niet verder helpt.
Baco
Zeer actief

Onze kinderen hebben allebei zeer veel baat gehad bij het vroeg vaststellen van ADHD. Mijn zoon werd als zwakbegaafd afgedaan en kon beter naar het speciaal onderwijs gaan. Nu hij aan de (jajaja) Methylfenidaat (oftewel ritalin) zit is hij inene verandert in een jongen met een boven gemiddeld I.Q. en draait hij perfect mee in de klas. Zels hijzelf heeft door dat het nu beter gaat en hij heeft meer rust in zijn lijf en hoofd. Mijn dochter is nog te jong en nog redelijk hanteerbaar, dus wachten we bij haar nog even met medicijnen. Als blijkt dat ze deze toch nodig heeft zullen wij niet twijfelen. Mijn man is helaas als kind nooit gediagnostiseert en heeft een moeilijke jeugd gehad, zowel voor hem als zijn ouders. Op het speciaal onderwijs heeft hij wel veel baat gehad, maar heeft hem niet leren omgaan met zijn ADHD. Nu hij alsnog een diagnose heeft gehad en de daarbij horende therapie en medicijnen gaat het met hem nu ook al veel beter. Mijn man ken ik al sinds hij 6 is en ik 5, dus heb over de jaren leren omgaan met hem. Alleen is het bij hem erger geworden sinds de kinderen er zijn. Ze stuiteren tegen elkaar op en dat leverde de nodige problemen, nu met hulp en medicijnen keert hier de (soort van) rust weer terug.
Mensen gebruiken de term ADHD te pas en te onpas en dat stuit mij wel eens tegen de borsten (hihi), maar dat zegt mij voor de rest niks. Als ik mij dit allemaal ook nog eens moet aantrekken dan kan je me opvegen. Met een gezonde dosis positief denken en de nodige hulp (van GGZ/therapie en ouders) slepen wij ons er gelukkig nog steeds doorheen. Geloof me als ik zeg dat leven met ADHD('ers) zwaar is en ik gun het niemand, als jij je kinderen en man zo ziet vechten tegen zichzelf en de wereld dan breekt je hart. Laten we daarom proberen om deze term alleen te gebruiken als hij echt van toepassing is.
Yai
Zeer actief

Lief schreef:1 ding is zeker, mijn hond en de kinderen die bij mij te logeren waren zijn druk, maar hebben absoluut geen ADHD. En die reageren daarom prima op beweging, rust en regelmaat. Bij een echte ADHD-er is dit niet voldoende.
Volgens mij reageren juist ADHD-ers heel goed op beweging, rust en regelmaat.
Hoe bedoel je, dit is niet voldoende? Het zorgt er niet voor dat ADHD genezen is, maar daar kan niks voor zorgen. Enkel dat het beter leefbaar wordt.
Lief schreef:Het label ADHD wordt niet altijd opgeplakt door een kundig persoon en na gedegen onderzoek, maar wel te pas en te onpas gebruikt ter vergoeilijking van onacceptabel gedrag (door ouders/verzorgers) en dat staat mij tegen.
Ik ben het met je eens dat de diagnose ADHD niet altijd door een kundig persoon en na gedegen onderzoek wordt gesteld. Zoals ik al eerder zei, ik vind dat er veel te snel met zulke termen geroepen wordt, zonder dat er echt gekeken wordt wat er aan de hand is en waar iemand baat bij heeft.

Dat is jammer, want dat doet juist de mensen te kort die wel last van de symptomen hebben en door de diagnose duidelijker hebben waar ze tegenaan lopen en wat ze kunnen doen om het leefbaarder te maken.

Vergeet niet dat er criteria zijn opgesteld waar je aan moet voldoen wil je de diagnose krijgen. Die set aan gedragingen bij elkaar leiden tot de diagnose ADHD, net zoals andere gedragingen bij elkaar tot autisme, persoonlijkheidsstoornis of wat dan ook leiden.
Er wordt ook niet voor niets gekeken of de gedragingen daadwerkelijk een probleem vormen en of ze al langer tot uiting komen (vanaf de vroege jeugd).
Afbeelding
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs

Ongelezen bericht door Riguus »

ik heb ADSL, is ook heel snel:)

Hier ook kinderen met ASS tja, thuis zijn ze anders dan bij de opvang of de hulpverleners. ouders zijn gedrasdeskundigen.
De hele hulpverlening komt me de strot uitzetten met de pedagogische aanpak, alsof je dat kunt doorvoeren in huis, dagelijkse leven. Jonge meiden die jaren gestudeerd hebben die thuis komen om even in een paar weken de boel weer op de rails krijgen....Bene there done that. Bij ADHD is het hypergedeelte nog het minst waar je zorgen om moet maken. Sociaal kan een kind onhandig zijn en dus een vervelend kind. Ik denk dat reacties en onbegrip uit de omgeving lastiger zijn dan de hele stoornis. Mensen begrijpen er geen drol van, geeft niet als ouder begrijp je het ook niet. Misschien moeten we maar ophouden om dingen te willen begrijpen....

Maar als je niet weet waar je het over hebt, kun je je misschien maar beter stil houden, anders sta je met je priet praat zo voor schut. Is ook erg lachwekkend overigens, zelfs voor een autist :lol:
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Riguus schreef:Maar als je niet weet waar je het over hebt, kun je je misschien maar beter stil houden, anders sta je met je priet praat zo voor schut. Is ook erg lachwekkend overigens, zelfs voor een autist :lol:
Ik denk dat de meeste autisten niet zomaar iets zullen zeggen waar ze niet veel verstand van hebben.
Afbeelding
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs

Ongelezen bericht door Riguus »

Sommige doen niets anders....;) Mijn zoon gebruikt altijd grote-mensen-taal waar ie de ballen niets van snapt.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Ik stond me net onder de douche te bedenken dat ik het eigenlijk uitermate jammer vindt dat als je je kind naar een opvang voor kinderen met ADHD brengt en de begeleidster aldaar het allemaal maar dom gelul vindt.

Goed idee om er mee te stoppen
Maak je maar niet druk, ik ben er ook nooit mee verdergegaan. Ik ben niet geschikt voor welk sociaal beroep dan ook want ik ben een autist :Q:. heb me daarom verder ontwikkeld in de techniek, 1-en en 0-en is tenminste lekker duidelijk.

Maar goed nogmaals, ik vind de aandoening zelf geen gelul, ik vind het lukraak alles en iedereen maar zonder bijbehorende diagnostiek tot ADHD-er benoemen raar. Ik vind het helemaal vervelend worden als zo'n kind niet het kind met een aandoening is, maar als een aandoening wordt beschouwd (kansloos, niets meer aan te doen).

Dat ik dat niet overgebracht krijg is mijn sociale onvaardigheid, so be it..
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:D
Jonge jachthonden horen veel energie te hebben.
Als je daar als baas niet tegen kunt moet je geen jachthond nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Onze hond heeft pfeiffer :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”