Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weinig haar door medicatie?
Moderator: moderatorteam
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Weinig haar door medicatie?
Tycha krijgt nu al een hele tijd prednison vanweg haar auto immuun ziekte LED. De prednison wordt al wel een lange tijd afgebouwd. Begonnen met 2x daags 5 tabletten naar nu om de dag 1.
Helaas zie ik nu wel weer plekken in haar bek.
Maar nu kijk ik zojuist naar haar vacht en het blijkt dat er sinds ze geruid heeft er helemaal geen ondervacht meer op zit. Op sommige stukken kijk je bijna zo op haar huid. Kan dit ook van de prednison komen.?
Ook in haar hals waar ze toen geopereerd is groeit bijna geen haar. Dat kwam volgens de DA door de prednison?
Maar nu blijkt dus ook dat haar ondervacht niet terug komt.
Volgende week moet ik weer met haar naar de DA voor controle. Dus dan bespreek ik het ook wel, maar ik vroeg het me nu gewoon af.
Van de week toen ik thuis kwam uit werk, was het 16 graden in huis, en ik merkte toen ook voor het eerst dat ze het koud had. Ze lag helemaal te rillen. Dat kan ik nu, als ik naar haar vacht kijk, wel begrijpen.
Helaas zie ik nu wel weer plekken in haar bek.
Maar nu kijk ik zojuist naar haar vacht en het blijkt dat er sinds ze geruid heeft er helemaal geen ondervacht meer op zit. Op sommige stukken kijk je bijna zo op haar huid. Kan dit ook van de prednison komen.?
Ook in haar hals waar ze toen geopereerd is groeit bijna geen haar. Dat kwam volgens de DA door de prednison?
Maar nu blijkt dus ook dat haar ondervacht niet terug komt.
Volgende week moet ik weer met haar naar de DA voor controle. Dus dan bespreek ik het ook wel, maar ik vroeg het me nu gewoon af.
Van de week toen ik thuis kwam uit werk, was het 16 graden in huis, en ik merkte toen ook voor het eerst dat ze het koud had. Ze lag helemaal te rillen. Dat kan ik nu, als ik naar haar vacht kijk, wel begrijpen.

Groetjes Marja
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Weinig haar door medicatie?
Kan ook een andere auto-immuunziekte zijn, wat ik ervan weet is dat als er eentje is je dus blijkbaar aanleg kunt hebben om zo de volgende ook te ontwikkelen.
Het kan ook de prednison zijn, maar die heft ze gewoon nodig,
misschien toch een jasje aanschaffen of een truitje of zo aan trekken beneden een bepaalde temperatuur
misschien toch een jasje aanschaffen of een truitje of zo aan trekken beneden een bepaalde temperatuur
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
ohh lekker is dat als ze er nog een bij kan krijgen...S@ndr@ schreef:Kan ook een andere auto-immuunziekte zijn, wat ik ervan weet is dat als er eentje is je dus blijkbaar aanleg kunt hebben om zo de volgende ook te ontwikkelen.
Een jas had ik al aangeschaft voor als ze in de auto moet liggen tijdens de training. Dit omdat ze als ze de hele ochtend in de kou had gelegen ze s middags thuis weer kreupel liep. Of eigenlijk op 3 poten. Dit na laten kijken en dit bleek een spierprobleem te zijn. Met jas in de auto en een warming up voor het speuren en ze had er daarna geen last meer van.
Maar goed ik dacht met wandelen de jas niet nodig te hebben, dan moet ze zichzelf maar warm lopen. Maar nu ik zo de vacht zie ga ik toch twijfelen.

Groetjes Marja
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Van pred gaat de vacht inderdaad achteruit en de huid wordt dunner. Dat weegt niet op tegen de voordelen, dus het moet maar.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Hier heeft Casper ook geen ondervacht meer de de prednison (Dexoral ) en hij krijgt maar 0.5 mg per dag.
Ik heb voor hem ook een jas gekocht van Hurtta,vorig jaar viel hij gewoon af door dat hij het zo koud had !
Ik heb voor hem ook een jas gekocht van Hurtta,vorig jaar viel hij gewoon af door dat hij het zo koud had !
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Tycha viel in het begin heel veel af van de prednison. Raar maar waar, want meestal worden ze er juist dikker van. Nu zit ze al weer een hele tijd op hetzelfde gewicht, ze valt dus niet verder af, maar komt ook niet echt aan. Ze heeft dus ook geen vet, en zit nog wat tegen het magere aan.tervueren milo schreef:Hier heeft Casper ook geen ondervacht meer de de prednison (Dexoral ) en hij krijgt maar 0.5 mg per dag.
Heeft Casper de jas ook aan met wandelen, als het koud is? en wat is de grens qua temperatuur?

Groetjes Marja
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
Door de prednison kan de schildklier ook te traag gaan werken dan krijg je ook een dunne vacht tot zelfs kale plekken.
Ik heb dit bij mijn newfoundlander gehad ik dacht opeens wat wordt de vacht dun en in de liezen gewoon wat kaal en een dun staartje.
Bloed afgenomen en de schildklier werkte te traag dit zou kunnen komen door de dosis prednison die ze voor haar leverontsteking had gehad zei de dierenarts.. Ze kreeg er medicijnen voor en met 1 maand was het alweer een stuk beter, je ziet nu niets meer aan haar.
Ik heb dit bij mijn newfoundlander gehad ik dacht opeens wat wordt de vacht dun en in de liezen gewoon wat kaal en een dun staartje.
Bloed afgenomen en de schildklier werkte te traag dit zou kunnen komen door de dosis prednison die ze voor haar leverontsteking had gehad zei de dierenarts.. Ze kreeg er medicijnen voor en met 1 maand was het alweer een stuk beter, je ziet nu niets meer aan haar.
- tervueren milo
- Zeer actief
Ik heb hem al een tijdje de jas aan juist met wandelen en als het regent,hij wordt anders tot op zijn vel nat.tycha schreef:Tycha viel in het begin heel veel af van de prednison. Raar maar waar, want meestal worden ze er juist dikker van. Nu zit ze al weer een hele tijd op hetzelfde gewicht, ze valt dus niet verder af, maar komt ook niet echt aan. Ze heeft dus ook geen vet, en zit nog wat tegen het magere aan.tervueren milo schreef:Hier heeft Casper ook geen ondervacht meer de de prednison (Dexoral ) en hij krijgt maar 0.5 mg per dag.
Heeft Casper de jas ook aan met wandelen, als het koud is? en wat is de grens qua temperatuur?
Voorlopig krijgt hij de jas gewoon aan,hij zit er niet mee.
In het voorjaar als het weer wat warmer wordt kijk ik wel hoe het gaat.
Ik zie ook als ik hem me de waterblazer blaas dat er op sommige plaatsen echt hele kale plekjes zitten en daar kotmt helemaal geen haar meer op.
Schildklier medicijnen heeft hij ook dus het zou best kunnen de combinatie schildklier en prednison dat daar de vacht ook niet beter van wordt maar soms heb je geen keus........toch !
Opa met zijn jas

- jessica74
- Zeer actief
laat je wel eens testen of de schildklier nog de goede waarde heeft?
het kan natuurlijk ook dat de dosis aangepast moet worden.
de bloedafname moet dan 8 uur na de medicijnen anders krijg je geen goed beeld.
we weten allemaal dat prednison niet zo geweldig middel is,maar soms kan je niet anders.
die van mij heeft net ook weer een kuur gehad tegen een beknelde zenuw.
daarnaast krijgt ze een lage dosis 1 keer in de week tegen jeuk.
we weten allemaal dat prednison niet zo geweldig middel is,maar soms kan je niet anders.
- tervueren milo
- Zeer actief
jessica74 schreef:laat je wel eens testen of de schildklier nog de goede waarde heeft?
Een tijdje geleden is de waarde nog getest.
Casper krijgt de Dexoral ook tegen de jeuk.
Wie zijn de ouders van jou newfoundlander ?
- jessica74
- Zeer actief
Salina krijgt prednoral tegen de jeuk en soms voor zenuwpijn.tervueren milo schreef:jessica74 schreef:laat je wel eens testen of de schildklier nog de goede waarde heeft?
Een tijdje geleden is de waarde nog getest.
Casper krijgt de Dexoral ook tegen de jeuk.
Wie zijn de ouders van jou newfoundlander ?
De ouders dat weet ik zo niet de fokker heeft de stamboom ze komt van chatkantarra.