Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

naar 1 persoon trekken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

naar 1 persoon trekken

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hi,

Trekken jullie honden ook meer naar 1 persoon?
Zo merk ik dat Tulipje heel erg naar Walter trekt.
Zodra hij beneden is en achter de laptop of op de bank gaat zitten besta ik niet meer .
Dan zit ze achter hem of bij hem op schoot.
Noor is meer een vrouwenhondje en zij ligt het liefst bij mij of Isabel en `s nachts slaapt ze ook bij Isabel op de kamer.
Faith boeit het niet. Die gaat naar iedereen toe. Zolang ze d`r kriebeltjes achter de oortjes krijgt is het goed. :mrgreen:

Groetjes,

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: naar 1 persoon trekken

Ongelezen bericht door laeken »

Itt wat je zou verwachten trekt Eva als herder totaal niet naar een van ons. Ze vindt ons echt allebei gelijk. Met Martijn heeft ze wat meer lol buiten en bij mij kan ze lekkerder liggen in de avond. Dus meestal ligt ze bij mij op de bank en rent ze net wat blijer met Martijn mee als die iets met ze gaat doen.

Cleo vindt iedereen even lief. Die kan je zo herplaatsen zonder dat ze daarmee zit. Dat is des husky heb ik begrepen :engel:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik ben Luna's grootste vriendin.

Totdat mij vriend er is, dan ben ik lucht :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Cleo vindt iedereen even lief. Die kan je zo herplaatsen zonder dat ze daarmee zit. Dat is des husky heb ik begrepen :engel:
Vera vindt ook iedereen lief, maar wel als ik erbij ben. Die zou je niet zo heel makkelijk kunnen herplaatsen zonder dat ze er een probleem mee heeft. Ondanks haar "allemansvrienderigheid" hangt ze ontzettend aan mij. Ze zal ook never nooit 'per ongeluk' met een ander meelopen buiten, ook niet als die persoon een bal heeft en ik niet :neenee: . Saar weer wel, als je maar koekies hebt :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Niemand is leuker dan ik, behalve als je koekjes hebt :jank: Maar als ik dan ook weer koekjes heb dan ben ik het weer :I:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Roos trok vroeger altijd naar Manlief, maar is nu een beetje fifty/fifty. Manlief kan geen nee zeggen, dus als er wat te schooien valt zit ze bij hem. Met wandelen luistert ze beter naar mij, maar dat zal zijn omdat ik gewoon veel vaker alleen met ze loop.
Sjon wil alleen z'n mama. Die vindt Manlief best te pruimen, maar gaat er echt niet bij in bed liggen of in het bos naar luisteren of zo. :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo die hangt heel erg aan mij. Maar ik doe ook het meeste met hem dus dat vind ik niet zo gek :mrgreen:
Mijn vader is een goede tweede, en mijn zusje en broer vind hij best gezellig maar meer ook niet.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ja maar niet zo raar ook, ik train het meeste met haar
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef:Itt wat je zou verwachten trekt Eva als herder totaal niet naar een van ons. Ze vindt ons echt allebei gelijk.
Dat is hier ook met allebei :mrgreen: Vriendlief is van de knuffels en lekkers en ik doe het meeste met ze maar ik kan niet zeggen dat ze een voorkeur hebben voor een van ons.
Afbeelding
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Pip heeft een duidelijke voorkeur voor mij... Mijn vriend is leuk, tot ik thuis ben..
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hilde schreef:Niemand is leuker dan ik, behalve als je koekjes hebt :jank: Maar als ik dan ook weer koekjes heb dan ben ik het weer :I:
Hmm, dat biedt potentie tot een test.. :idea:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke trekt meer naar mij, maar ik doe ook het meest met hem. We hebben ooit als experiment hem beiden geroepen in het bos. Hij keek even heel verward heen en weer en rende toen naar mij :J:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

LéonieHonden schreef:Hmm, dat biedt potentie tot een test.. :idea:
Kom maar met de oudjaarswandeling testen of 'ie naar je wil luisteren :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

alm@ schreef:
MARC_S schreef:Itt wat je zou verwachten trekt Eva als herder totaal niet naar een van ons. Ze vindt ons echt allebei gelijk.
Dat is hier ook met allebei :mrgreen: Vriendlief is van de knuffels en lekkers en ik doe het meeste met ze maar ik kan niet zeggen dat ze een voorkeur hebben voor een van ons.
Ik vind dat een goed teken van hoe er met de honden om wordt gegaan. Dat geeft tenminste aan dat je allebei je best doet toch? :lol1: Kijk, Eva ligt elke avond de hele avond bij mij. Maar zodra Martijn zijn schoenen aantrekt vliegt ze weg. Als wij elk ergens gaan staan dan gaat ze dus de hele tijd op en neer. :engel: Bij wie wil ik nu zijn? :smile:

Wuilus was echt mijn hond. Dapper was Martijns hond. Dapper vond mij leuk en lief maar ook streng. Martijn viel voor zijn ogen en dus kon Dapper bij Martijn gewoon beter een potje breken. Ik bleef streng :tong: Wuilus was echt een eenmanshond. Die vond Martijn de eerste tijd ok maar dat was het wel. Ze heeft Martijn zelfs een keer in de keuken gegijzeld. Hij moest koekjes blijven geven want anders ging ze grommen. Martijn wilde haar stiekem paaien in de keuken als ik niet keek. Snel koek geven. Maar de koek was wel prima, alleen moest Martijn dan wel steeds doorgaan :smile2: :smile2: :smile2:

Bij mij liep Dapper wel eens weg. Als ik dan in de avond ging lopen en hem los liet dan bleef hij gewoon zijn ding doen en ik kon in de poep zakken.

Eva hebben we ook samen opgevoed. Dat scheelt ook denk ik. En we zijn echt allebei even gek op die hond. Cleo vindt je leuk als je leuk doet. Verder maakt het haar geen drol uit :klaar:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

degene die kriebelt is het helemaal :mrgreen:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mika trekt helemaal naar mij.
hij wil zelfs geen balletje gooien met een ander.
terwijl hij dat het liefst doet.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nee, niet heel erg duidelijk in ieder geval.
Puchu neigt iets meer naar mij, maar is ook dol op Pieter.
Kaya heeft wel een periode gehad dat ze juist weer iets meer naar Pieter trok, maar komt daar dan een paar weken later weer van terug :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ja, Fax veel meer dan Ds dat wel.

Ds vindt overigens iedereen thuis erg leuk, bij iedereen (bekends) die hier stopt, staat ze te janken en te piepen aan de deur.

Ze vinden mij echter leuker omdat ik de actiefste ben, ze met mij meemogen etc... Maar zeker met Ds kan iedereen hier vragen of ze meegaat naar buiten, ze zal het met plezier doen. Tenzij ik ook mijn jas aandoe en ze weet dat ik meega. Dan wacht ze op mij :19:

Fax zou nog twijfelen, die hangt echt veel meer aan mij (tjah, reu hé, woessie :wink: )
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ben alleen, dus ze vinden mij de allerleukste :pffff:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel trekt heel hard naar mij. Dat komt omdat ik zowat alles met hem doe, en ik ben gewoon een veel duidelijkere baas dan mijn vriend. Die is de ene keer ontzettend enthousiast als hij thuiskomt, en de andere keer is hij nors en loopt Diesel in zijn weg. Diesel snapt dat niet, die wil gewoon blij baasje begroeten maar als mijn vriend daar geen zin in heeft gaat hij roepen en dan is Diesel in de war. Omdat hij de vorige keer wel heel blij was en wel mocht knuffelen en opspringen.

Diesel luistert ook niet en neemt correcties ook veel slechter aan van mijn vriend dan van mij. Ik ben consequent en hij niet. Mijn vriend gaat sneller roepen en commando's door elkaar gooien en dan zie je Diesel echt denken van, ja zal wel...

Verder wandelt hij nooit met hem en voert hem nooit. Hij speelt enkel met hem en dan nog op een manier die ik nooit zou doen. Hij heeft Diesel nu geleerd dat het een spelletje is om in je handen te bijten. Dus nu knauwt Diesel in zijn handen als hij wil spelen, waarop mijn vriend boos wordt omdat die er geen zin in heeft. Eigen schuld, zeg ik dan. Moet je het hem maar niet aanleren. Afleren is een heel pak moeilijker. Bij mij doet hij dat niet.

Diesel vind mijn vader wel heel leuk omdat die het geweldig vind om Diesel trucjes te laten doen. Mijn pa begint ook direct te knuffelen met Diesel als hij langskomt en dat vind hij maar al te leuk. Dan loopt hij naar de kast en mag Diesel al zijn truken bovenhalen terwijl mijn pa zo fier is als een gieter omdat Diesel naar hem luistert. Die loopt de hele dag glunderend met een handvol koekjes rond terwijl Diesel zijn uiterste best doet.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn beide honden zijn mijn honden... ze vinden mijn vriend ok hoor maar hij heel erg w einig thuis en doet weinig met ze dus ze vinden mij spannender.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe het meeste met hem, maar hij heeft met alle 4 de personen hier in huis een eigen verstandhouding,
is de een meer of minder dan de ander, ik vind van niet.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hoewel ze andere mensen best kunnen waarderen ben ik de grote nummer 1.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Mowan trekt overduidelijk naar Caro toe. Maar vind het net zo prima om bij mij te liggen.
Ik doe overigens alles met ze, en dan is het net als bij marc en martijn, zodra ik schoenen aan begin te trekken staat ie om me heen te dansen.
Maar Caro is liever ;) .. ik ben strenger tegenover hem, dus tja, logisch dat ie graag bij haar ligt.

Lune trekt meer naar mij toe, maar is wel een allemans vriendinnetje. Die ligt net zo lief bij iemand, ook al is het een vreemde.
Zolang ze maar op de bank kan liggen, maar als ze de keuze heeft, komt ze bij mij liggen.

Sorbonne en Elmo zijn eigenheimers, die trekken niet zozeer naar iemand toe.
Alhoewel ze wel overduidelijk dol op ons zijn, maar het grote verschil is denk ik inderdaad dat we ze niet als pup opgevoed hebben.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Zowel Nuran als Santoz trekken allebei erg naar mij, soms tot ergernis van mijn man, maar ik doe het meest met ze en ben het meest thuis.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Absoluut!
Mike en Kelly naar Leon en Indy naar mij.
Heel duidelijk hier. :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben hier het godje in huis. Zelfs als ik nachtdienst heb en dus overdag lig te slapen en Bas binnen gezellig loopt te doen liggen ze bij mij te maffen en willen zelfs niet mee lopen. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef:Roos trok vroeger altijd naar Manlief, maar is nu een beetje fifty/fifty. Manlief kan geen nee zeggen, dus als er wat te schooien valt zit ze bij hem. Met wandelen luistert ze beter naar mij, maar dat zal zijn omdat ik gewoon veel vaker alleen met ze loop.
Sjon wil alleen z'n mama. Die vindt Manlief best te pruimen, maar gaat er echt niet bij in bed liggen of in het bos naar luisteren of zo. :pffff: :mrgreen:
Grappig!
Vervang Roos voor Silka en Sjon voor Billy dan had ik het geschreven kunnen hebben. :lol1:
Afbeelding
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Sóley leeft voor mij, Jobbi ook wel maar die is toch meer op zichzelf.
Fína trekt van begin af aan al enorm naar Erik en Erik naar haar, terwijl ik toch echt het meeste met de honden doe.
Skotti vindt ons allebei wel aardig geloof ik :F: en Terry idem.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Hier trekken ze naar mij. Als ze hier lekker op de bank liggen en er komt iemand binnen van het gezin dan blijven ze lekker liggen. Kom ik echter binnen dan wordt er een begroetings ritueel ingezet.
Komen we thuis met z'n allen dan stuiven ze iedereen voorbij en wordt ik eerst belaagd. Daarna wel de rest van de familie maar eerst ik.
Ben ik naar mijn werk dan is met name Spikey de hele avond onrustig. Zijn we allemaal binnen dan gaat ieder op zijn eigen plek zitten. Mijn honden gaan niet op schoot. (willen ze zelf niet) maar Spikey ligt altijd achter mijn stoel, en Laika op mijn voeten. (moet dus altijd goed oppassen als ik opsta).
Nu deed ik ook alles met ze. Maar omdat mijn man het wel een beetje vervelend vond dat ze net deden of hij lucht :mrgreen: was, geeft hij ze nu elke avond het eten. Overigens vinden mijn honden iedereen lief hoor.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”