Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gevonden en eh... niet bedankt!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Hond gevonden en eh... niet bedankt!!

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Allemachtig, het lijkt wel of we allemaal al honden van de straat hebben moeten plukken :80: Ik had er geen idee van dat het zo vaak voorkwam. Ik ben Boyke jaren terug ook eens kwijt geweest op de Veluwe. Ik was zo verschrikkelijk ongerust. Toen we uiteindelijk Amivedi bereikten, na zelf gezocht te hebben, en hoorden dat hij vlakbij gevonden was al een paar minuten nadat wij hem kwijtraakten, ben ik gewoon van puur opluchting in huilen uitgebarsten! Ik was zo verschrikkelijk blij en heb die mensen wel 1000 keer bedankt :cheer: Daarom is het zo moeilijk voor te stellen dat er zoveel mensen zijn die blijkbaar niet zo over hun hond denken en er geen paar tientjes voor over hebben om hem gezond weer terug te krijgen :19:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

m33rtje schreef:Moraal van dit verhaal, ik vertrouw geen uitlaatservice meer. In ieder geval niet die hier in de buurt! Belachelijk toch dat die zo reageren? Dat een hond weg kan lopen dat snap ik. Maar daar zo vaag mee om gaan. Ik weet ook niet hoe het is afgelopen met de hond.
Wat moet je dan doen? Een vreemde hond in een bus vol vreemde honden proppen? :hmmm: Gelukkig zelf wel meegemaakt dat mensen bedankten met een bos bloemen
Perry en Noah

Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel is hier ook al 1 keer gaan lopen. Een werkman had twee deuren laten openstaan terwijl Diesel rond liep. Toen is hij zo de deur uitgelopen en op wandel gegaan. Allemaal mijn vriend zijn schuld want die moet opletten en Diesel in de bench doen als er werkmannen binnen en buiten lopen. Ik was niet thuis en ik was furieus toen ik hoorde dat hij weggelopen was. Wij wonen aan een hele drukke baan en Diesel zou zomaar oversteken. Gelukkig is drie huizen verder bij de bakker naar binnen gegaan. De bakker kent mij en is Diesel dan naar huis komen brengen. Man wat was ik blij! Ik was wel niet thuis dus ik ben achteraf nog even binnen gesprongen om de bakker duizend keer te bedanken!

Jullie hebben in Nederland wel geluk met de dierenambulance. Hier bestaat dat niet en als je dus een hond vindt moet je dat eerst melden bij de politie en dan kan je hem bij het asiel gaan afgeven. De enige dierenambulance in België zit in Antwerpen en zij vervoeren zieke huisdieren naar de dierenarts, of komen overleden huisdieren ophalen om naar het crematorium te brengen. Als je een kat of een hond of een vogel vind moet je dat zelf maar oplossen. En een briefje hangen bij de supermarkt of het gevonden dier op internet zetten. Bij sommige asielen nemen ze niet snel gevonden dieren aan. Het komt veel te vaak voor dat eigenaars hun eigen dier gratis willen wegdoen, en dan zeggen ze dat ze hem gevonden hebben. Als je nu in het bos een hond vind en je kan de dierenambulance bellen, zodat die hem kan ophalen en kan zien dat je hem echt gevonden hebt zouden asielen misschien niet zo wantrouwig zijn over gevonden dieren.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Dat is ook de reden dat het asiel hier eigenlijk een politierapport wil zien of de dierenambulance inschakelt. Ze vertelde vandaag dat het heel vaak is gebeurd dat mensen hun eigen beest zogenaamd gevonden hebben en wegbrengen. Ook kwamen er eens twee keurige oude dametjes een kat brengen die ze "gevonden" hadden. Het bleek dat ze in een burenruzie verwikkeld waren en de kat van de buren hadden ontvoerd en weg hebben gebracht :mrgreen: Vandaar hun voorzichtigheid met aannemen van dieren. Nadeel is natuurlijk dat mensen een keer gaan denken "laat maar lopen" als ze eerst stad en land af moeten lopen met een vreemd dier voor ze het met goed fatsoen af kunnen leveren bij het asiel :19:
Janneke-Kim-Shadow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janneke-Kim-Shadow »

Hoi Flevoborder,

Ik dus ook uit Lelystad, en ja de Benner Senner waar je het over had ook, die ken ik maar al te goed. Zo vaak met de dierenambu voor het beest uitgereden, zo vaak uitgescholden door de eigenaren....dan moet je hem maar laten lopen, het beest liep verdorie op de A6 te wandelen. Van alles geprobeerd maar helaas, hij loopt dus nog steeds rond...en dan is het nu alweer 2 jaar dat ik weg ben bj de ambu.

Het klopt dat mensen moeten betalen, of ze betalen het dierenasiel, of ze betalen de dierenambu, (wat wettelijk niet verplicht is, als mensen niet willen betalen heb je geen poot om op te staan) Zo veel mensen die niet reageren (lees, niet blij LIJKEN) als de hond, of poes teug is. Soms reageren mensen op een hele vreemde manier, gewoon omdat ze niet weten hoe ze moeten reageren.

Ik ben ook een keer gebeld dat mijn honden los op straat liepen, mijn lieve buren (waar ik ruzie mee had) hadden de achterdeur opengedaan. (die zat nooit op slot, ik vergat nogaleens mijn sleutels, en met 2 herders en een cane corso toendertijd, kwam er toch niemand binnen. maar goed ambu belde mij, ik met een noodgang van mijn werk naar huis, midden in de nacht, en pas na enige tijd kwam het in me op om de mensen te bedanken, eerder was ik veel te druk met kijken hoe het met de honden was. Hele vreemde reactie van mezelf vond en vind ik nog steeds.

Janneke :denken:
Kim is mijn Mechelse herder, Shadow is mijn Cane Corso
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Flevo Bordertje schreef:EIk houd mezelf al dik een uur voor dat ik het voor de hond gedaan heb en niet voor deze onverantwoordelijke bazen en dus geen snippertje dankbaarheid hoef, maar hiervan rijzen mijn haren ten berge :devil: :tong:
Helaas ken ik het :wink: Iemand die ik ken heeft meerdere JR's. Luisteren uiteraard voor geen meter. Ging ze paardrijden en kwamen die ratten niet mee. En kon ze er weer 1 uit t asiel plukken, tegen forse betaling idd. Nou, geen medelij met ze hoor, geld zat daar.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Hihi, de hond van een vriendin is ook zeer regelmatig pleite. Op een gegeven moment stond de dierenambulance eerder bij haar voor de deur met de hond, dan wij terug waren van wandelen. Ze kenden de hond al. Volgens mij kostte het inderdaad altijd 15 euro. Joh, prima toch? Moet vriendin in kwestie hond maar leren luisteren (of niet los doen bij de konijntjes). Vond zij ook geen enkel probleem hoor. Wij moesten er stiekum altijd wel om lachen. Het was nl ook de oudste hond en die raakte altijd kwijt op het verste punt van de wandeling. Wij lachten er altijd om dat hij geen zin had om dat hele end ook weer terug te lopen. Het gebeurde regelmatig, dus dan maak je je ook geen zorgen meer he ..... Als ik een keer 1 van mijn honden kwijt ben (afkloppen) ben ik denk ik helemaal van het pad af. Ze zijn namelijk nooit kwijt. Gaan heus wel eens uit zicht, maar langer dan 1 minuut ben ik ze niet kwijt hoor.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Jennie schreef: De man had het asiel gebeld, en amevedi en daar stond niets geregistreerd!
Daar wordt je dan toch ook niet blij van!
O, en hij was nog gechipt ook, maar de chip is zeker gaan zwerven.
Ik kreeg een pracht bos bloemen van de man, maar was veel blijer met zijn gelukkige blik!
Dit vind ik toch wel hemelstergend. Dat die lui niets doen met de informatie. Waar zijn ze dan voor? Volgens mij komt dit overigens vaker voor want dit is niet de eerste keer dat ik iets dergelijks hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flevo Bordertje
Zeer actief

Janneke-Kim-Shadow schreef:Hoi Flevoborder,

Ik dus ook uit Lelystad, en ja de Benner Senner waar je het over had ook, die ken ik maar al te goed. Zo vaak met de dierenambu voor het beest uitgereden, zo vaak uitgescholden door de eigenaren....dan moet je hem maar laten lopen, het beest liep verdorie op de A6 te wandelen. Van alles geprobeerd maar helaas, hij loopt dus nog steeds rond...en dan is het nu alweer 2 jaar dat ik weg ben bj de ambu.

Het klopt dat mensen moeten betalen, of ze betalen het dierenasiel, of ze betalen de dierenambu, (wat wettelijk niet verplicht is, als mensen niet willen betalen heb je geen poot om op te staan) Zo veel mensen die niet reageren (lees, niet blij LIJKEN) als de hond, of poes teug is. Soms reageren mensen op een hele vreemde manier, gewoon omdat ze niet weten hoe ze moeten reageren.

Ik ben ook een keer gebeld dat mijn honden los op straat liepen, mijn lieve buren (waar ik ruzie mee had) hadden de achterdeur opengedaan. (die zat nooit op slot, ik vergat nogaleens mijn sleutels, en met 2 herders en een cane corso toendertijd, kwam er toch niemand binnen. maar goed ambu belde mij, ik met een noodgang van mijn werk naar huis, midden in de nacht, en pas na enige tijd kwam het in me op om de mensen te bedanken, eerder was ik veel te druk met kijken hoe het met de honden was. Hele vreemde reactie van mezelf vond en vind ik nog steeds.

Janneke :denken:
Ja, die berner is berucht in L'stad :oeps: Eigenlijk zou je zo iemand toch aan moeten kunnen geven bij de dierenbescherming of zo? Ik vind het verwaarlozing je hond zomaar te laten lopen bij wegen en zelfs een snelweg :boos: Dat je even van je apropos bent als er zoiets gebeurt snap ik best hoor, dat zou ik iemand ook niet kwalijk nemen :wink:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die hond zou gewoon eigenlijk ergens geplaatst moeten worden op een goed adres. Die lui willen er kennelijk toch vanaf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”