Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pootje doet pijn en nu?
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
pootje doet pijn en nu?
Na een lange wandeling in een andere omgeving heeft Carlos last van zijn rechter achter poot. Thuis is niet over enthousiast en heeft er dus geen last van. In een andere omgeving waar hij echt en uur aan het rennen is wel.
Als ik hem dan uit de auto haal wil hij er niet echt op staan. Dat duurt dan tot de volgende morgen en dan is het weer helemaal over. Hij piept verder niet, als ik hem een rondje ga uitlaten dan loopt hij er wel weer gewoon op alleen wel mank.
De volgende dag is er dus niks meer aan de hand. Loopt ie gewoon weer vrolijk rond. Nu is Carlos bijna 8 in januari wordt ie 8.
Ik ben hier eigenlijk nog niet mee naar de dierenarts geweest. Wat is verstandig om wel naar de dierenarts te gaan en er dan vermoedelijk pijnstillers voor te krijgen of het zo laten en dan een avond last van zijn poot.
Ik wil hem de wandelingen met de andere honden niet ontnemen omdat hij er zo ontzettend van geniet. En ik denk dat hij veel meer geniet van die wandelingen dan dat hij last heeft van zijn pootje.
Wie oh wie wil mij en kan mij hier tips over geven.
Als ik hem dan uit de auto haal wil hij er niet echt op staan. Dat duurt dan tot de volgende morgen en dan is het weer helemaal over. Hij piept verder niet, als ik hem een rondje ga uitlaten dan loopt hij er wel weer gewoon op alleen wel mank.
De volgende dag is er dus niks meer aan de hand. Loopt ie gewoon weer vrolijk rond. Nu is Carlos bijna 8 in januari wordt ie 8.
Ik ben hier eigenlijk nog niet mee naar de dierenarts geweest. Wat is verstandig om wel naar de dierenarts te gaan en er dan vermoedelijk pijnstillers voor te krijgen of het zo laten en dan een avond last van zijn poot.
Ik wil hem de wandelingen met de andere honden niet ontnemen omdat hij er zo ontzettend van geniet. En ik denk dat hij veel meer geniet van die wandelingen dan dat hij last heeft van zijn pootje.
Wie oh wie wil mij en kan mij hier tips over geven.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: pootje doet pijn en nu?
Zeker weten doe je het nooit, maar ik denk dat het een verstuiking is, of een spier die elke keer wat verrekt wanneer hij lange sprintjes getrokken heeft. Je kunt voor de zekerheid een foto laten maken, maar of dat veel verschil geeft, als je er verder goed aan mag zitten, en ook z'n teentjes mag bewegen zonder dat hij er erg veel pijn bij heeft, zou ik me niet zo ongerust maken.
Je kunt eventueel wat Rimadyl tabletjes halen en uit voorzorg (omdat je weet dat hij pijn heeft na een wandeling) wat pijnstilling geven..
Je kunt eventueel wat Rimadyl tabletjes halen en uit voorzorg (omdat je weet dat hij pijn heeft na een wandeling) wat pijnstilling geven..
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik zou er wel goed naar laten kijken, natuurlijk kan het zoals Ellen zegt een verstuiking of dergelijke zijn maar het kan ook de knieband of knieschijf zijn, vaak zie je dat honden dan alsnog een hoop kunnen doen ondanks de pijn vergeet ook niet dat de meeste honden vaak wel pijn hebben maar er doorheen gaan en wij denken dat ze geen pijn hebben.
Ik zou eens foto's laten maken, Dan weet je waarschijnlijk wat meer
Ik zou eens foto's laten maken, Dan weet je waarschijnlijk wat meer
Groetjes Lianne
- bekooij
- Zeer actief
Ik mag er verder gewoon aanzitten. De eerste keer leek het wat warm maar dat is nu ook niet meer zo. Wat je zegt over de foto's ik denk inderdaad dat ze foto's willen maken, en dan uiteindelijk nog rimadyl geven. Kan ik de rimadyl zo bestellen bij de dierenarts of willen ze hem dan toch eerst zien. Hij is bij de dierenarts verder bekend.Ellen. schreef:Zeker weten doe je het nooit, maar ik denk dat het een verstuiking is, of een spier die elke keer wat verrekt wanneer hij lange sprintjes getrokken heeft. Je kunt voor de zekerheid een foto laten maken, maar of dat veel verschil geeft, als je er verder goed aan mag zitten, en ook z'n teentjes mag bewegen zonder dat hij er erg veel pijn bij heeft, zou ik me niet zo ongerust maken.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Het zou inderdaad ook nog de knieband kunnen zijn, tenzij je zelf zegt dat de pijn echt bij de ondervoet is.
En over het algemeen moet je de hond eerst laten zien, maar als je aangeeft dat hij wat pijn heeft na een lange tijd lopen en er verder alle vertrouwen in hebt dat het niet iets ernstigs is kunnen ze vast wel een rimadyl meegeven.. zal dan 1 keer daags 1 1/2 tablet zijn ongeveer..
En over het algemeen moet je de hond eerst laten zien, maar als je aangeeft dat hij wat pijn heeft na een lange tijd lopen en er verder alle vertrouwen in hebt dat het niet iets ernstigs is kunnen ze vast wel een rimadyl meegeven.. zal dan 1 keer daags 1 1/2 tablet zijn ongeveer..
- krullie
- Zeer actief
ik zou niet zomaar rymadil geven als je niet goed
weet wat er aan de hand is.
ik zou hem toch even na laten kijken bij de da.
en voorlopig even wat rustiger houden.
eventueel kan je traumeel gebruiken.
succes ermee.
succes ermee.
- bekooij
- Zeer actief
De pijn zit echt tussen zijn voetje en de hak. Niet hoger. Dat kan en mag ik gewoon aanraken zonder dat ie ook maar iets geeft. tussen de hak en zijn tenen doet het meer pijn. Ik ben bang dat het slijtage is. Dan moet ik dus inderdaad rustiger aan doen met hem. Maar wat ik al schreef ik denk dat de pijn nog niet opweegt tegen het plezier wat hij beleefd aan de wandelingen. Als ik thuis een uur met hem loop of twee is er helemaal niks aan de hand. Het is dus echt als ik ga wandelen in het bos of het strand bijvoorbeeld.
Maar dus toch maar foto's laten maken begrijp ik hier.
Maar dus toch maar foto's laten maken begrijp ik hier.

-
lianne05
- Zeer actief
Ben ik het ook mee eens, eerst naar de DA kijken wat er is en dan overleggen wat je het beste kan doen. Met pijnstillers gaan ze natuurlijk helemaal door en heb je kans dat je dan juist meer kapot maakt dan je wil! Ik zou het even rustig aan doen, naar de DA voor foto's en overleg over eventueel pijnstillingkrullie schreef:ik zou niet zomaar rymadil geven als je niet goed
succes ermee.
Groetjes Lianne
- bekooij
- Zeer actief
- asja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
- Aantal honden: 2
Nu is carlos bijna 8, maar wie weet helpt het ook bij jou. Ik gebruik sinds een paar maanden primeval puppy gelatinaat. Hiervoor waren ze wekelijks wel een keer kreupel, en tot nu toe helemaal niet meer.
Ze hebben het ook voor volwassen honden geloof ik, anders moet je even op hun website kijken; http://www.primeval.nl
Ze hebben het ook voor volwassen honden geloof ik, anders moet je even op hun website kijken; http://www.primeval.nl

- bekooij
- Zeer actief
Goh nou je het zegt! Wat een top idee, ik zit net te bedenken dat de poot begonnen nadat ik overgestapt ben op ander voer voor hem! Sinds dien is die ook enorm in de rui en komt er moeizaam uit. Jeetje hier had ik echt nou nooit aan gedacht! Misschien dat ik dat dan maar eerst eens ga proberen.asja schreef:Nu is carlos bijna 8, maar wie weet helpt het ook bij jou. Ik gebruik sinds een paar maanden primeval puppy gelatinaat. Hiervoor waren ze wekelijks wel een keer kreupel, en tot nu toe helemaal niet meer.

- asja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
bekooij schreef:Goh nou je het zegt! Wat een top idee, ik zit net te bedenken dat de poot begonnen nadat ik overgestapt ben op ander voer voor hem! Sinds dien is die ook enorm in de rui en komt er moeizaam uit. Jeetje hier had ik echt nou nooit aan gedacht! Misschien dat ik dat dan maar eerst eens ga proberen.asja schreef:Nu is carlos bijna 8, maar wie weet helpt het ook bij jou. Ik gebruik sinds een paar maanden primeval puppy gelatinaat. Hiervoor waren ze wekelijks wel een keer kreupel, en tot nu toe helemaal niet meer.
Zeker doen, ik ben er erg tevreden over in ieder geval
Wat voor voer kreeg hij eerst dan en waar ben je op over gestapt?
hier kan je het trouwens goedkoper bestellen dan op de primeval website; http://www.dewelpenhoeve.nl/index.php?m ... ae977c0291
Laatst gewijzigd door asja op 09 dec 2010 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- bekooij
- Zeer actief
hij kreeg eerst basis brok met royal canin + daarbij maxi brok van royal canin. Nu krijgt hij alleen nog de basisbrok.
Helaas kan ik niet terug op het oude voer omdat hij niet meer wilde eten of heel slecht 5 kilo afgevallen in een maand tijd ongeveer. Ben al lang blij dat ie weer goed eet, heb ik veel voor moeten proberen. Maar dat gaat nu goed.
Ik ga het straks gelijk bestellen!
Helaas kan ik niet terug op het oude voer omdat hij niet meer wilde eten of heel slecht 5 kilo afgevallen in een maand tijd ongeveer. Ben al lang blij dat ie weer goed eet, heb ik veel voor moeten proberen. Maar dat gaat nu goed.
Ik ga het straks gelijk bestellen!

-
lianne05
- Zeer actief
Je moet het zelf weten hoor maar een BS is natuurlijk wel een ras wat gevoelig is voor bepaalde orthopedische aandoeningen, die supplementen zijn natuurlijk prima maar wil je niet weten of er wat meer is?
Groetjes Lianne