Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
goede brok zonder kip en granen?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
goede brok zonder kip en granen?
Ik wil voor zo nu en dan ook brok kunnen voeren. Nu las ik over Pro Plan sensitive met zalm en rijst en geen andere granen.
Weet iemand of er nog andere brok is die hieraan voldoet? Dus geen granen, evt alleen rijst/mais en geen kip?
Weet iemand of er nog andere brok is die hieraan voldoet? Dus geen granen, evt alleen rijst/mais en geen kip?
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: goede brok zonder kip en granen?
Kijk hier eens: http://brokkenvergelijken.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Prins lam/rijst
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Joy krijgt Acana Pacifica. Daar zit geen kip en geen granen in.
JOY

- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Daar zitten inderdaad geen granen in. Kip, dat hangt van de variant af.signmodel schreef:orijen
JOY

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Pro Plan sensitive met zalm en rijst bevat mais, meeste honden die reageren op granen reageren ook op mais en sommigen ook op rijst.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/25084" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze hier vroeger altijd Canex fish& rice gegeven. Maar moest ik nu een brok geven zou ik kiezen voor Taste of the wild. De pacific stream is zonder kip en granen. Of orijen.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/25084" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zitten granen in volgens de site:SuzieC1970 schreef:Prins lam/rijst
http://www.prinspetfoods.nl/hond/voedin ... rijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;Samenstelling
Granen, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, plantaardige bijproducten, suiker, gist, vitaminen en mineralen.
Ik heb ze hier vroeger altijd Canex fish& rice gegeven. Maar moest ik nu een brok geven zou ik kiezen voor Taste of the wild. De pacific stream is zonder kip en granen. Of orijen.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Linsey schreef:Pro Plan sensitive met zalm en rijst bevat mais, meeste honden die reageren op granen reageren ook op mais en sommigen ook op rijst.
Daar zitten granen in volgens de site:SuzieC1970 schreef:Prins lam/rijst
http://www.prinspetfoods.nl/hond/voedin ... rijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;Samenstelling
Granen, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, plantaardige bijproducten, suiker, gist, vitaminen en mineralen.
De granen in Prins is de rijst. Ik heb dat nl zelf bij Prins nagevraagd toen een van mijn honden een allergie had voor kip/ gevogelte en granen(behalve mais en rijst).
De meeste honden die niet tegen granen kunnen reageren goed op rijst en mais hoor.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Bowie heeft allergie voor kip/granen/gluten en die krijgt Canex fish and rice en doet het er super op.. geen bultjes, jeuk of korstjes en haar vacht begint weer helemaal terug tekomen!
- signmodel
- Actief
duhElse schreef:Daar zitten inderdaad geen granen in. Kip, dat hangt van de variant af.signmodel schreef:orijen

groetjes van ons.
- Eolise
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terriërs
- Aantal honden: 3
Ik hoor over dat ik voor Orijen moet gaan, maar NIEMAND heeft me nog geantwoord: is dit ook te krijgen voor kleine honden?
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Rijst is inderdaad een graan maar bevat geen gluten. Wanneer je hond koolhydraatarm moet eten is dat dus geen oplossing, wanneer het om de gluten gaat wel.
Kijk ook eens naar Taste of the Wild, die vind ik er op het eerste gezicht goed uitzien voor een brok (en het is een kleine brok).
http://www.zooplus.nl/ask?query=taste%2 ... 3godj1lh1A" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk ook eens naar Taste of the Wild, die vind ik er op het eerste gezicht goed uitzien voor een brok (en het is een kleine brok).
http://www.zooplus.nl/ask?query=taste%2 ... 3godj1lh1A" onclick="window.open(this.href);return false;
- bennie
- Zeer actief
Waarom zou een brok niet geschikt zijn voor kleine honden? Orijen brokjes zijn in ieder geval klein genoeg. Verder zou ik niet weten waarom er verschil zou moeten zijn, anders dan marketing gerelateerde nonsens.Eolise schreef:Ik hoor over dat ik voor Orijen moet gaan, maar NIEMAND heeft me nog geantwoord: is dit ook te krijgen voor kleine honden?
- Eolise
- Vaste gebruiker
Nou, sommige brokjes zijn echt te groot voor Yorkies hoor. Dus dit voer is zowel geschikt voor een Deense Dog als een chihuahua? Verder snap ik d'r niets van van wat je allemaal zegt. Toch bedankt. Dan ga ik dat eens proberen. Ik heb d'r veel goeds over gehoord.bennie schreef:Waarom zou een brok niet geschikt zijn voor kleine honden? Orijen brokjes zijn in ieder geval klein genoeg. Verder zou ik niet weten waarom er verschil zou moeten zijn, anders dan marketing gerelateerde nonsens.Eolise schreef:Ik hoor over dat ik voor Orijen moet gaan, maar NIEMAND heeft me nog geantwoord: is dit ook te krijgen voor kleine honden?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik snap niet goed waarom je nu weer wil gaan experimenteren met brok.
je hondje heeft, voor zover ik me kan herinneren uit jouw topics, een voedselallergie die nu onder controle is?
Waarom zou je dan het risiko gaan lopen dat die hele ellende weer van voren af aan begint, dat begrijp ik dus echt niet
je hondje heeft, voor zover ik me kan herinneren uit jouw topics, een voedselallergie die nu onder controle is?
Waarom zou je dan het risiko gaan lopen dat die hele ellende weer van voren af aan begint, dat begrijp ik dus echt niet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- signmodel
- Actief
ik vraag me ook af wat het verschil is qua maat brok.
maar goed ik voer dan ook geen brok.
maar goed ik voer dan ook geen brok.

groetjes van ons.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan sla je ze toch in stukken, voor je ze voertEolise schreef:Nou, sommige brokjes zijn echt te groot voor Yorkies hoor. Dus dit voer is zowel geschikt voor een Deense Dog als een chihuahua? Verder snap ik d'r niets van van wat je allemaal zegt. Toch bedankt. Dan ga ik dat eens proberen. Ik heb d'r veel goeds over gehoord.bennie schreef:Waarom zou een brok niet geschikt zijn voor kleine honden? Orijen brokjes zijn in ieder geval klein genoeg. Verder zou ik niet weten waarom er verschil zou moeten zijn, anders dan marketing gerelateerde nonsens.Eolise schreef:Ik hoor over dat ik voor Orijen moet gaan, maar NIEMAND heeft me nog geantwoord: is dit ook te krijgen voor kleine honden?
- Eolise
- Vaste gebruiker
Ja jeetje, oke. Waarom bestaan er dan zoveel verschillende maten? Alleen maar voor de verkoop? Ook goed!Badu schreef:
Dan sla je ze toch in stukken, voor je ze voert
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja, dat is prima eetbaar voor kleine honden. HIer een tijd gevoerd aan een Griffon Belge en die is rond dezelfde grootte als een York.Eolise schreef:Ik hoor over dat ik voor Orijen moet gaan, maar NIEMAND heeft me nog geantwoord: is dit ook te krijgen voor kleine honden?
Maar nu vreten ze hier ook wel grote brokken hoor. Het gebitje is sterk genoeg om een brok door midden te bijten.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Meradog 100% Pure-serie
Kalkoen en Rijst
Lam en Rijst
Zalm en Rijst
Kalkoen en Aardappel
Kalkoen en Rijst
Lam en Rijst
Zalm en Rijst
Kalkoen en Aardappel
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik voer deze brok sinds een poosje (naast KVV) en ben er heel erg tevreden over. Het zijn inderdaad kleine brokjes, waar jouw hondje ongetwijfeld raad mee zou weten.bennie schreef: Kijk ook eens naar Taste of the Wild, die vind ik er op het eerste gezicht goed uitzien voor een brok (en het is een kleine brok).
- Eolise
- Vaste gebruiker
... en nóg duurder..!LongFields schreef:Ik voer deze brok sinds een poosje (naast KVV) en ben er heel erg tevreden over. Het zijn inderdaad kleine brokjes, waar jouw hondje ongetwijfeld raad mee zou weten.bennie schreef: Kijk ook eens naar Taste of the Wild, die vind ik er op het eerste gezicht goed uitzien voor een brok (en het is een kleine brok).
Nou, Kaiya wil écht geen grote brokken. Orijen vindt ze helaas ook al niet te eten.... Ze vindt alleen Frolic lekker, maar dat ga ik haar niet geven als maaltijd.
- bennie
- Zeer actief
Ik dacht dat de prijs juist meeviel (3,60 per kilo) en dat ze iig goedkoper waren dan Orijen (5,18 euro per kilo), maar dan zit ik er kennelijk naast?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Duurder dan wat? Dan het voer van de buurtsuper? Ja, dat klopt.Eolise schreef:... en nóg duurder..!LongFields schreef:Ik voer deze brok sinds een poosje (naast KVV) en ben er heel erg tevreden over. Het zijn inderdaad kleine brokjes, waar jouw hondje ongetwijfeld raad mee zou weten.bennie schreef: Kijk ook eens naar Taste of the Wild, die vind ik er op het eerste gezicht goed uitzien voor een brok (en het is een kleine brok).
De TS geeft aan dat ze overweegt om Proplan Zalm en Rijst te gaan voeren. Dat kost als je een 3 kilo zak online bestelt 5,32 per kilo. Bij aanschaf grotere verpakkingen wordt het voordeliger.
Taste of the Wild kost bij aanschaf van de kleinst mogelijke verpakking (6,8 kilo) 4,70 euro per kilo, en bij aanschaf grotere verpakkingen wordt het eveneens voordeliger.
Dus als je deze 2 met elkaar vergelijkt is Proplan duurder. Orijen is op zijn voordeligst 5,18 euro per kilo (bij aanschaf van een zak van het minst dure voer, in een verpakking van 13,5 kilo).
Dus ik weet niet wat je punt nu is?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Duur zeg, die brokkenbennie schreef:Ik dacht dat de prijs juist meeviel (3,60 per kilo) en dat ze iig goedkoper waren dan Orijen (5,18 euro per kilo), maar dan zit ik er kennelijk naast?
Voor een kilo eendennekken betaal ik 2,95, komen ze ze zelfs voor brengen
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Volgens mij is de hoeveelheid brok die een hond per dag nodig heeft flink wat lager dan de hoeveelheid barf-materiaal voor eenzelfde hond per dag.Badu schreef: Duur zeg, die brokken![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Volgens mij is de hoeveelheid brok die een hond per dag nodig heeft flink wat lager dan de hoeveelheid barf-materiaal voor eenzelfde hond per dag.Badu schreef: Duur zeg, die brokken![]()
- bennie
- Zeer actief
Jemig, vertel!? (ik betaal veel minder voor eendennekken, ik meen 1 euro de kilo)Badu schreef:Duur zeg, die brokkenbennie schreef:Ik dacht dat de prijs juist meeviel (3,60 per kilo) en dat ze iig goedkoper waren dan Orijen (5,18 euro per kilo), maar dan zit ik er kennelijk naast?![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
O... en waar haal/bestel je die dan?bennie schreef:Jemig, vertel!? (ik betaal veel minder voor eendennekken, ik meen 1 euro de kilo)Badu schreef:Duur zeg, die brokkenbennie schreef:Ik dacht dat de prijs juist meeviel (3,60 per kilo) en dat ze iig goedkoper waren dan Orijen (5,18 euro per kilo), maar dan zit ik er kennelijk naast?![]()
- bennie
- Zeer actief
Rechtstreeks bij VSE, ik geloof dat ik er een dubbeltje naast zat, dus dat ze 1,10 per kilo kosten tegenwoordig is wel per 15 kilo verpakt. Met Barf hebben we sowieso een gemiddelde van circa 1,50 per kilo meen ik (zonder in te leveren op variatie en kwaliteit), dus naast veel gezonder, zeker ook goedkoper dan brok.Badu schreef:O... en waar haal/bestel je die dan?bennie schreef:Jemig, vertel!? (ik betaal veel minder voor eendennekken, ik meen 1 euro de kilo)Badu schreef:[..]
Duur zeg, die brokken![]()