Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toekomstige schrik van de buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: toekomstige schrik van de buurt?

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:
marian* schreef:Tot wanneer is een hond eigenlijk een pup?
Ik vind een hond van 7 maanden geen pup meer maar een jonge hond.
tot een maand of 6/7 vind ik het nog een pup...
maar dan nog is dat voor bij absoluut onaanvaardbaar om zo'n jonge hond te trappen voor zoiets onschuldigs.
Trappen gaat mij ook veel en veel te ver,maar naar mijn idee is het een jonge hond.En als die op deze manier op je af komt kun je die blokken of wat dan ook.
Iemand die niks of weinig met honden heeft zal dat wellicht anders zien nadat die zich het heen en weer is geschrokken.
Ik heb nergens gelezen dat deze hond los was gebroken of zo,dus totdat de eigenaar er behoorlijk zeker van is dat zijn hond dit niet meer doet moet hij hem vast houden.
Een ongelukje kan altijd gebeuren,maar dat las ik niet in het 1e bericht;volgens mij liep hij gewoon los.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

malinois schreef:
LaRep schreef:
Ik zou de hond uitlachen en hem voor stomme belg uitschelden, zijn baas zou ik met een meelijwekkend gezicht feliciteren met zijn onzekere schijtbak.
ach ja dan ken ik allemaal onzekere schijtbakken... ben blij dat ik wel beter weet :ok:
Ik zou er juist verbaasd van staan als een hond dat niet deed en het lijkt me duidelijk dat ik zo'n hond dus ook niet wil. DAT vind ik nou geen goede mechelaars....
Een hond hoort te schrikken, hoort daarop te reageren, zeker een waakhond... een pup die nooit schrikt spoort niet, die zou het nooit redden in de natuur. Laat hem lekker zn kloten klaren dan leert ie ook dat zulke dingen normaal zijn en erbij horen...
Dat leert ie niet als je alles constant afkapt en op zn huid gaat zitten.
Tuurlijk mag een Mechel-pup schrikken, niets mis mee maar hij zal zich bij mij toch echt snel moeten herstellen, zich herpakken anders heb je in mijn ogen geen stabiele hond en dat is wat ik zoek in een waker: zelfverzekerd en stabiel die het niet nodig heeft zichzelf te overschreeuwen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

7 maanden is halfwasje: geen pup en geen volwassen hond.
Maar wel een hond die nog veel moet leren, soms wellicht onzeker kan zijn en baasjes die de hond ook nog niet door en door kennen.
Containers kunnen enge dingen zijn, maken veel lawaai en zijn groot en daarbij was het spekglad buiten en is er volgens mij ook helemaal niemand gebeten, zelfs niet toen de hond uitgleed en daarvan ook vast geschrokken moest zijn.

Ik kan er echt niks vreselijks aan ontdekken aan het hele verhaal, behalve dat zowel de TS, als de eigenaar en de hond met z'n allen een beetje geschrokken zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Contacteer:

Caro. schreef:
7 maanden is halfwasje: geen pup en geen volwassen hond.
Maar wel een hond die nog veel moet leren, soms wellicht onzeker kan zijn en baasjes die de hond ook nog niet door en door kennen.
Containers kunnen enge dingen zijn, maken veel lawaai en zijn groot en daarbij was het spekglad buiten en is er volgens mij ook helemaal niemand gebeten, zelfs niet toen de hond uitgleed en daarvan ook vast geschrokken moest zijn.

Ik kan er echt niks vreselijks aan ontdekken aan het hele verhaal, behalve dat zowel de TS, als de eigenaar en de hond met z'n allen een beetje geschrokken zijn.
Zo zien hondenmensen het,maar als ik een familielid van mij voor ogen neem dan ziet die dat anders en is er weer een "valse herder" bij :wink:
Snap je wat ik bedoel?
Het is in elk geval iets waar aandacht aan besteed moet worden en ik hoop dat de eigenaar er iets aan doet.
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Amai 6 pagina's aan zo'n incident en zo'n harde reacties.
Mag ik hopen dat, als je eventjes beslist een hond van een ander op te voeden m.b.v. de harde hand, je je weet te verdedigen tegen het baasje. Niet iedereen is even begripvol als het op een correctie van een vreemde aankomt. :roos:
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Nou ja :denken:
Wie heeft het over opvoeden van andermans honden?

De meesten geven aan nooit geschopt te hebben of een enkele keer.
Een hond schoppen omdat je kwaad bent of wilt afreageren is voor mij not done.
Maar zodra een hond los loopt en ik in een situatie kom dat ik een beslissing moeten nemen
voor mezelf en mijn honden dan zal ik dat doen afhankelijk van de situatie,mijn inschattingsvermogen en eerdere ervaringen.

Wil een eigenaar dit niet dan gewoon een lijntje eraan :19: niet zo moeilijk toch.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tara schreef: @ Malinois, zonder je aan te vallen op je mening hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar wat jij onschuldig noemt/vindt, is in de ogen van veel andere mensen bedreigend, en dan kun jij het wel onaanvaardbaar vinden dat iemand daarop een hond trapt, maar mensen die zich bedreigd voelen handelen ook maar vanuit een reflex denk ik.
Jij vindt een hond van 6 á 7 maanden nog een pup, een hoop andere mensen noemen dat inderdaad een jonge hond.
Voor iemand die er geen verstand van heeft is het gewoon 'een hond'.

Iemand die schrik heeft van honden of van meer specifiek: herdershonden, ziet maar één ding: een grote hond komt blaffend en grommend op hem afgevlogen. Dat is bedreigend, en daar wordt dan waarschijnlijk instinctief op gereageerd.
Ik snap jouw visie wel, maar kun je je ook voorstellen dat iemand zeven kleuren stront schijt als jouw pup zo op hem af komt vliegen?
Mee eens. En aangezien zeker 50% van de NL geen hond heeft en een nog groter % onvoldoende hondenkennis heeft mag je ervan uitgaan dat dit gedrag niet begrepen wordt door de medemens. Laat staan dat het geaccepteerd wordt. En dan moet je ook niet gaan lopen miepen dat je hond een schop krijgt als die zich zo gedraagt. Ongeacht de leeftijd van de hond. Ik vind het overigens netjes dat die man zijn excuses heeft aangeboden, dat is iets wat hoogst zelden gebeurt namelijk.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Bij 16 weken zijn ze officieel pup áf. Op de leeftijd van 7 maanden zijn ze een jonge hond, inderdaad.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Ik vind het triest dat zelfs mensen met honden niet eens snappen dat een hond die wil bijten dat wel had gedaan. TS is niet gebeten, het bleef bij aanblaffen. Maar goed, lekker schoppen hoor, ga een clubske oprichten zou ik zeggen :ok:
Ik ben ook met dit onderwerp weer heel blij dat de mensen hier op het forum bij lange na niet de standaard is van wat ik tegenkom. Mensen zonder hond reageren nog normaler dan sommige idioten hier op het forum. Ik vind het maar zielig.
Laatst gewijzigd door Tamara. op 08 dec 2010 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LaRep schreef:
malinois schreef:
LaRep schreef:
Ik zou de hond uitlachen en hem voor stomme belg uitschelden, zijn baas zou ik met een meelijwekkend gezicht feliciteren met zijn onzekere schijtbak.
ach ja dan ken ik allemaal onzekere schijtbakken... ben blij dat ik wel beter weet :ok:
Ik zou er juist verbaasd van staan als een hond dat niet deed en het lijkt me duidelijk dat ik zo'n hond dus ook niet wil. DAT vind ik nou geen goede mechelaars....
Een hond hoort te schrikken, hoort daarop te reageren, zeker een waakhond... een pup die nooit schrikt spoort niet, die zou het nooit redden in de natuur. Laat hem lekker zn kloten klaren dan leert ie ook dat zulke dingen normaal zijn en erbij horen...
Dat leert ie niet als je alles constant afkapt en op zn huid gaat zitten.
Tuurlijk mag een Mechel-pup schrikken, niets mis mee maar hij zal zich bij mij toch echt snel moeten herstellen, zich herpakken anders heb je in mijn ogen geen stabiele hond en dat is wat ik zoek in een waker: zelfverzekerd en stabiel die het niet nodig heeft zichzelf te overschreeuwen.
Voor mij is het herstel dus ruim voldoende, snel genoeg... daar zoek ik een pup op uit...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
malinois schreef:
tot een maand of 6/7 vind ik het nog een pup...
maar dan nog is dat voor bij absoluut onaanvaardbaar om zo'n jonge hond te trappen voor zoiets onschuldigs.
@ Malinois, zonder je aan te vallen op je mening hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar wat jij onschuldig noemt/vindt, is in de ogen van veel andere mensen bedreigend, en dan kun jij het wel onaanvaardbaar vinden dat iemand daarop een hond trapt, maar mensen die zich bedreigd voelen handelen ook maar vanuit een reflex denk ik.
Jij vindt een hond van 6 á 7 maanden nog een pup, een hoop andere mensen noemen dat inderdaad een jonge hond.

Iemand die schrik heeft van honden of van meer specifiek: herdershonden, ziet maar één ding: een grote hond komt blaffend en grommend op hem afgevlogen. Dat is bedreigend, en daar wordt dan waarschijnlijk instinctief op gereageerd.
Ik snap jouw visie wel, maar kun je je ook voorstellen dat iemand zeven kleuren stront schijt als jouw pup zo op hem af komt vliegen?
ja dat snap ik, maar ik snap niet dat je een pup/jonge hond gaat trappen om niks... en nee ik accepteer dat dus ook nooit, dus trap je mijn pup dan ben je voor mij... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
Tara schreef: @ Malinois, zonder je aan te vallen op je mening hoor, begrijp me niet verkeerd.

Mee eens. En aangezien zeker 50% van de NL geen hond heeft en een nog groter % onvoldoende hondenkennis heeft mag je ervan uitgaan dat dit gedrag niet begrepen wordt door de medemens. Laat staan dat het geaccepteerd wordt. En dan moet je ook niet gaan lopen miepen dat je hond een schop krijgt als die zich zo gedraagt. Ongeacht de leeftijd van de hond. Ik vind het overigens netjes dat die man zijn excuses heeft aangeboden, dat is iets wat hoogst zelden gebeurt namelijk.
Miepen? Als je pup getrapt wordt... ik miep dan niet meer hoor, dan heeft diegene heel veel meer pijn dan mijn pup kan ik je vertellen...
een pup trap je niet, punt... om geen enkele reden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind het triest dat zelfs mensen met honden niet eens snappen dat een hond die wil bijten dat wel had gedaan. TS is niet gebeten, het bleef bij aanblaffen. Maar goed, lekker schoppen hoor, ga een clubske oprichten zou ik zeggen :ok:
Ik ben ook met dit onderwerp weer heel blij dat de mensen hier op het forum bij lange na niet de standaard is van wat ik tegenkom. Mensen zonder hond reageren nog normaler dan sommige idioten hier op het forum. Ik vind het maar zielig.
Ik ben heel blij dat de mensen die ik tegen ben gekomen en dat zijn zeker niet allemaal 'lichtjes' qua honden en opvoeding, dat die nog nooit maar een sec. hebben gedacht om mijn pup te trappen omdat ie blafte naar ze... :roll:
De meesten moeten lachen, wachten en lopen dan gewoon verder...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:ja dat snap ik, maar ik snap niet dat je een pup/jonge hond gaat trappen om niks... en nee ik accepteer dat dus ook nooit, dus trap je mijn pup dan ben je voor mij... :19:
Voor jou is het niks, maar iemand die geen verstand van honden heeft kan het wel als bedreigend / agressief overkomen. En dan moet je niet miepen mocht zoiets gebeuren en die persoon een loslopende hond schopt. Had je je hond maar bij je moeten houden.

Dat een hond je ontglipt kan gebeuren, maar bewust laten loslopen is ook bewust het risico nemen als hondeneigenaar. Nu weet ik dat je dat niet doet, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met het gebrek aan hondenkennis in NL.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
malinois schreef:ja dat snap ik, maar ik snap niet dat je een pup/jonge hond gaat trappen om niks... en nee ik accepteer dat dus ook nooit, dus trap je mijn pup dan ben je voor mij... :19:
Voor jou is het niks, maar iemand die geen verstand van honden heeft kan het wel als bedreigend / agressief overkomen. En dan moet je niet miepen mocht zoiets gebeuren en die persoon een loslopende hond schopt. Had je je hond maar bij je moeten houden.

Dat een hond je ontglipt kan gebeuren, maar bewust laten loslopen is ook bewust het risico nemen als hondeneigenaar. Nu weet ik dat je dat niet doet, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met het gebrek aan hondenkennis in NL.
Maar dat ontken ik toch ook niet, maar dat het die man niet eerder is gebeurd dat blijkt wel uit zijn reactie hierop...
Daarom zeg ik ook, dat het anders wordt als het 3 x per dag gebeurd... maar een keer kan altijd en dan hoef je echt niet een pup/jonge hond te gaan trappen, nergens voor nodig, dat stukje zal ik dus ook niet snappen...
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

dan heeft diegene heel veel meer pijn dan mijn pup kan ik je vertellen...
Ben jij dan de nieuwe toekomstige schrik van de buurt? :F:

En ik ben het helemaal met je eens......geheel overbodig om een hond een trap te verkopen als het om een situatie als TS omschrijft, gaat.
Wordt je echt aangevallen tot bijtens aan toe....dan word het een ander verhaal. Dan verdedig je jezelf.
Of je een kans hebt bij een echte agressieve hond laten we dan maar in het midden...schoenmaat 42 of niet :mrgreen:
Groetjes Belinda
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
malinois schreef:

KNIP

ja dat snap ik, maar ik snap niet dat je een pup/jonge hond gaat trappen om niks... en nee ik accepteer dat dus ook nooit, dus trap je mijn pup dan ben je voor mij... :19:
Dat is helder, maar je gaat nog steeds voorbij aan het feit dat wat jíj ziet als een pup die in feite niks doet, door iemand anders met minder verstand van honden héél anders wordt gezien.
Die iemand anders ziet een agressieve hond op zich af komen, die heeft helemaal niks te maken met hoe jij er tegen aan kijkt.
Die persoon wil gewoon in zijn onkunde of angst een in zijn ogen agressieve hond/jouw pup die in jouw ogen niks doet afweren.
ja dat lees ik wel en dat zal ook best, nogmaals en ik blijf daarbij puppen trap je niet, hoe je dat ook zelf wil zien of invullen...
Dat kan ook op een andere manier... ook voor iemand die geen ervaring met honden heeft.
Hier is een buuf doodsbang voor grote honden, dus ook voor de mijne al zijn die niet eens groot...
toch zal ze nooit op het idee komen om mijn pup te trappen omdat ie haar bijv. aanblaft... :19: dat stukje snap ik dus ook niet en dat gaat er dus ook niet in.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Tamara. schreef:
Amen! :ok:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

djow schreef: En ik vraag me sterk af of het schoppen van een agressieve hond wel de juiste oplossing is en of het de situatie niet alleen verergerd.
Nou ik weet in ieder geval zeker, dat mocht mijn hond in zo'n situatie komen, dat het de situatie zeker verergerd als iemand hem gaat schoppen. Ik ben bang dat diegene er niet zonder kleerscheuren vanaf komt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef: Hier is een buuf doodsbang voor grote honden, dus ook voor de mijne al zijn die niet eens groot...

Jij ziet ze niet als groot,maar een ander wel.Het familielid waar ik over sprak vindt Max groot en Bente was nog groter.Ik zie en zag ze als middelmaatjes maar voor anderen waren ze allebei groot en dan kijk je er anders tegenaan.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Even om het niks hoor. Maar als we even uitgaan van die 50 % Nederlanders die geen honden(kennis) hebben, dan denk ik dat als die allemaal in deze situatie terecht zouden komen, zonder kennis dus he?, ze ook echt niet even zo maar gaan trappen. Denk dat het grootste gedeelte daar dan ook de overdonderderd/angstig voor is. Maar goed dat is mijn stukje mensenkennis misschien? Ik ben echt in mijn leven maar 2 keer iemand tegengekomen die 1 van mijn honden (gepoogd heeft te) schoppen. Waarvan 1 keer mijn hond aangelijnd zat aan een kort riempje aan een stoel(op een behendigheidswedstrijd) en uitviel(maar er never nooit niet bijkon) naar zijn dochter die voor mijn hond aan het heen en weer rennen was en 1 keer omdat iemand bang was voor mijn loslopende hond en dacht zijn kind in bescherming te moeten nemen (in een losloopgebied) (deze maakte alleen een soort van schoppende beweging, maar kwam niet al te dicht in de buurt van Kay)
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Als je dat snoetje in je onderschrift ziet Gyanty , dan moet je er toch niet aan denken dat daar maatje kano tegen aan wordt gezet??
Ocharme :ugh:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik zou geen trap uitdelen, maar als een hond op mij af komt vliegen trek ik wel mijn knie op om hem af te weren/ op te vangen. Ik hoef me toch niet te laten bespringen door een hond die ik niet ken? En ik zal ook verbaal echt wel duidelijk maken (aan baas en hond) dat ik niet gediend ben van aangeblaft en/of onderuit geschoffeld worden.

Als dat al niet eens mag :19:

Edit: als een hond me echt fysiek aanvliegt, dan denk ik overigens dat ik wel met een loeier (hand of voet) zou kunnen reageren. Da's geen agressie van mijn kant, ik vind het niet leuk om honden te schoppen, maar als ik me aangevallen zou voelen...
Laatst gewijzigd door Frenk op 08 dec 2010 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Ik zou in deze situatie ook echt geen trappen gaan uitdelen. Op het moment dat zo'n beest wel in m'n arm hangt druk ik met alle liefde een vinger in z'n oog of iets dergelijks, maar dan pas op het moment dat ik aan het bloeden ben, zeg maar. Zolang er niet daadwerkelijk iets actiefs gebeurt (ik vind aanblaffen opzich vrij passief gedrag) lijkt het me verstandiger om gewoon te negeren, zoals Martijn ook al aangaf. Gewoon omdat dat uiteindelijk toch de beste uitkomst zal geven, denk ik. En dan gaat het inderdaad niet om gelijk, maar om handig en de minste kans op schade.
En de opmerking dat honden die vrijwel nergens van schrikken niet normaal zijn snap ik niet. Hades is echt volstrekt normaal maar gewoon niet snel van z'n stuk te brengen. Prima toch? Betekent niet dat hij situaties niet in kan schatten en op elk gevaar 'tralala' afloopt ofzo hoor :19: . Hij schrikt gewoon niet van een harde knal of een persoon die opeens de hoek omkomt en 'aanval is de beste verdediging' kent hij niet. Zou ook niet weten waar dat voor nodig is, ik ben er zelf ook nog.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frederiek schreef:Ik zou in deze situatie ook echt geen trappen gaan uitdelen. Op het moment dat zo'n beest wel in m'n arm hangt druk ik met alle liefde een vinger in z'n oog of iets dergelijks, maar dan pas op het moment dat ik aan het bloeden ben, zeg maar. Zolang er niet daadwerkelijk iets actiefs gebeurt (ik vind aanblaffen opzich vrij passief gedrag) lijkt het me verstandiger om gewoon te negeren, zoals Martijn ook al aangaf. Gewoon omdat dat uiteindelijk toch de beste uitkomst zal geven, denk ik.
Dat is natuurlijk ook zo. Er zijn ook situaties waarin je voelt dat 'zwijgen' de beste aanpak is.
Eigenlijk los ik ook dit soort dingen 'op gevoel' op :19: En ik zal bekennen, ik heb best wel eens een doldrieste lab die mij perse op ooghoogte wilde begroeten met een opgetrokken knie opgevangen. Niet om hem pijn te doen, maar om hem af te weren. Ik heb geen zin in een lab in m'n nek :pffff:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Frenk schreef: ik heb best wel eens een doldrieste lab die mij perse op ooghoogte wilde begroeten met een opgetrokken knie opgevangen. Niet om hem pijn te doen, maar om hem af te weren. Ik heb geen zin in een lab in m'n nek :pffff:
Oh ik ook hoor. Vorige winter een boxer die maar op bleef springen naar m'n hoofd terwijl ik een dure camera vasthad. Geen greintje agressie maar pure lompheid/gebrek aan opvoeding. Die krijgt dan ook een knietje, maar dat doet hij zelf, vind ik. Hij springt naar mijn knie :klaar: :wink: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
Tara schreef:
malinois schreef: tot een maand of 6/7 vind ik het nog een pup...
@ Malinois, zonder je aan te vallen op je mening hoor, begrijp me niet verkeerd.

Om niks? Die hond staat toch te tetteren tegen je? Verder ben ik het met Tara eens
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frederiek schreef:Ik zou in deze situatie ook echt geen trappen gaan uitdelen. Op het moment dat zo'n beest wel in m'n arm hangt druk ik met alle liefde een vinger in z'n oog of iets dergelijks, maar dan pas op het moment dat ik aan het bloeden ben, zeg maar. Zolang er niet daadwerkelijk iets actiefs gebeurt (ik vind aanblaffen opzich vrij passief gedrag) lijkt het me verstandiger om gewoon te negeren, zoals Martijn ook al aangaf. Gewoon omdat dat uiteindelijk toch de beste uitkomst zal geven, denk ik. En dan gaat het inderdaad niet om gelijk, maar om handig en de minste kans op schade.
En de opmerking dat honden die vrijwel nergens van schrikken niet normaal zijn snap ik niet. Hades is echt volstrekt normaal maar gewoon niet snel van z'n stuk te brengen. Prima toch? Betekent niet dat hij situaties niet in kan schatten en op elk gevaar 'tralala' afloopt ofzo hoor :19: . Hij schrikt gewoon niet van een harde knal of een persoon die opeens de hoek omkomt en 'aanval is de beste verdediging' kent hij niet. Zou ook niet weten waar dat voor nodig is, ik ben er zelf ook nog.
Ik heb het over mechelaars, ik ken niet anders dan dat mechelaarpups op de manier reageren wat ik inmiddels diverse malen geschreven heb... niet alleen van eigen honden, maar ook van pups van diverse fokkers, op verenigingen, op wedstrijden etc.
Iets niet kennen en daarop reageren... hoeft geen schrikken te zijn.
Geen enkele hond schrikt hier van een knal oid, ze worden er ook wekelijks mee geconfronteerd (zowel van straaljagers die door de geluidsbarriere vliegen als van schieten op de club) dus het is normaal...
Ik vind het herstel ook vele malen belangrijker hierin, mocht een hond ergens op reageren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef: Om niks? Die hond staat toch te tetteren tegen je? Verder ben ik het met Tara eens
ja dat is niks inderdaad... een pup staat wel vaker te tetteren...daar ga je niet om lopen trappen...
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
duitse herder schreef: Om niks? Die hond staat toch te tetteren tegen je? Verder ben ik het met Tara eens
ja dat is niks inderdaad... een pup staat wel vaker te tetteren...daar ga je niet om lopen trappen...
Het is geen pup :hmmm: Ik zou ook niet trappen, maar zou er niet blij mee zijn. Deze eigenaar reageerde wel netjes gelukkig, was het iemand die zou roepen: hij doet niets zou ik behoorlijk boos worden op eigenaar
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”