Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met acupunctuur bij huisdieren ?
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Ervaringen met acupunctuur bij huisdieren ?
Caja heeft het gehad voor haar auto-immuunziekte en bij blessures.
Goede ervaringen en ze had er baat bij.
Goede ervaringen en ze had er baat bij.

-
huisdieracupunctuur
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Alle rassen
- Contacteer:
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja werkt prima...naast de 12 essentiele punten behandel je onderandere ook nog bijvb. GV 26, TH 17, etc...christina schreef:Weet iemand misschien of er ook al goede ervaringen zijn met acupunctuur en gedragsproblemen, zoals agressie, bij honden?
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
En dat isGipsy schreef:Ja werkt prima...naast de 12 essentiele punten behandel je onderandere ook nog bijvb. GV 26, TH 17, etc...christina schreef:Weet iemand misschien of er ook al goede ervaringen zijn met acupunctuur en gedragsproblemen, zoals agressie, bij honden?

- CKS
- Zeer actief
Ik zeg niks ik zeg niks ik zeg niks ik zeg nikschristina schreef:En dat isGipsy schreef:Ja werkt prima...naast de 12 essentiele punten behandel je onderandere ook nog bijvb. GV 26, TH 17, etc...christina schreef:Weet iemand misschien of er ook al goede ervaringen zijn met acupunctuur en gedragsproblemen, zoals agressie, bij honden?
- Chuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Roteb-Terrier
Ik ben dus om precies de omgedraaide reden,overgestapt van een dierenarts,die ineens bij meerdere kwaaltjes honden doorverwees naar een naaldenprikker.renee-uk schreef:huisdieracupunctuur schreef: Ik zou dan een andere DAP kunnen kiezen waar ik wel tevreden over ben en toch de mogelijkheid hebben Gina de acupunctuur te laten krijgen.
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs,dat acupunctuur bij mensen,buiten de psychosomatische werking,enig fysiek effect heeft.
Het bestaan van de illustere 'Meridianen' is ook nog nooit aangetoond.
Dus om dit op honden toe te passen is in mijn ogen(!) niet alleen ineffectief,maar zelfs compleet fout ala Jomanda/Uri Geller en zal ik iedereen altijd met klem afraden.
Laatst gewijzigd door Chuz op 11 dec 2010 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- CKS
- Zeer actief
Precies. helemaal mee eens. Dat mensen zonder medische opleiding erin geloven daar kom ik prima in. Meestal hou ik dus ook braaf mijn mond als ik hier weer over al die onzin-therapiën lees. Maar iemand die 6 jaar (dier-)geneeskunde gestudeerd heeft moet beter weten. Die loop óf de boel bewust te flessen, óf heeft nooit opgelet bij fysiologie, celbiologie, anatomie, farmacologie.... etc, of is gewoon te stom om zelfstandig de kont te kunnen afvegen.Chuz schreef:Ik ben dus om precies de omgedraaide reden,overgestapt van een dierenarts,die ineens bij meerdere kwaaltjes honden doorverwees naar een naaldenprikker.renee-uk schreef:huisdieracupunctuur schreef: Ik zou dan een andere DAP kunnen kiezen waar ik wel tevreden over ben en toch de mogelijkheid hebben Gina de acupunctuur te laten krijgen.![]()
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs,dat acupunctuur bij mensen,buiten de psychosomatische werking,enig fysiek effect heeft.
Het bestaan van de illustere 'Miridianen' is ook nog nooit aangetoond.
Dus om dit op honden toe te passen is in mijn ogen(!) niet alleen ineffectief,maar zelfs compleet fout ala Jomanda/Uri Geller en zal ik iedereen altijd met klem afraden.
Dat hier nu dus zo'n kwakzalver (in de betekenis van de vereniging tegen kwakzalverij, voor we gezeik krijgen) nu hier begint in alle topics haar droombehandelingen te spammen vind ik bijzonder kwalijk.
Kees
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat moeten jullie dan fijn zelf weten, ik heb goede ervaringen met acupunctuur en ik ben heel best in staat om het verschil van voor en na de behandeling bij mijn hond op te merken.
gelukkig is er niemand die je dwingt tot het één of het ander en mag iedereen precies doen wat ie zelf wil

gelukkig is er niemand die je dwingt tot het één of het ander en mag iedereen precies doen wat ie zelf wil

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- CKS
- Zeer actief
Dat geldt voor jou, ja. Maar als een arts doelbewust een behandeling toepast waarvan hij/zij hoort te weten dat er geen enkel effect (boven placebo, wat bij honden ook voorkomt voor we die discussie krijgen) te verwachten is, dan hoort ie dat tenminste aan zijn klanten cq slachtoffers door te geven. Doet ie dat niet zou hij tenminste als arts geschrapt moeten worden, zodat mensen beschermd worden tegen deze vorm van oplichting.renee-uk schreef:dat moeten jullie dan fijn zelf weten, ik heb goede ervaringen met acupunctuur en ik ben heel best in staat om het verschil van voor en na de behandeling bij mijn hond op te merken.
gelukkig is er niemand die je dwingt tot het één of het ander en mag iedereen precies doen wat ie zelf wil![]()
Kees
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik ben zo rationeel ingesteld als een baksteen. Maar om nu alle artsen die acupunctuur toepassen als oplichters weg te zetten gaat mij echt te ver. Sterker nog, zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat het niet werkt, vind ik dat je in jouw denkwijze dus ook niet mag beweren dat het niet werkt.Casey schreef:Dat geldt voor jou, ja. Maar als een arts doelbewust een behandeling toepast waarvan hij/zij hoort te weten dat er geen enkel effect (boven placebo, wat bij honden ook voorkomt voor we die discussie krijgen) te verwachten is, dan hoort ie dat tenminste aan zijn klanten cq slachtoffers door te geven. Doet ie dat niet zou hij tenminste als arts geschrapt moeten worden, zodat mensen beschermd worden tegen deze vorm van oplichting.renee-uk schreef:dat moeten jullie dan fijn zelf weten, ik heb goede ervaringen met acupunctuur en ik ben heel best in staat om het verschil van voor en na de behandeling bij mijn hond op te merken.
gelukkig is er niemand die je dwingt tot het één of het ander en mag iedereen precies doen wat ie zelf wil![]()
Kees
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Casey schreef:
Precies. helemaal mee eens. Dat mensen zonder medische opleiding erin geloven daar kom ik prima in. Meestal hou ik dus ook braaf mijn mond als ik hier weer over al die onzin-therapiën lees. Maar iemand die 6 jaar (dier-)geneeskunde gestudeerd heeft moet beter weten. Die loop óf de boel bewust te flessen, óf heeft nooit opgelet bij fysiologie, celbiologie, anatomie, farmacologie.... etc, of is gewoon te stom om zelfstandig de kont te kunnen afvegen.
Dat hier nu dus zo'n kwakzalver (in de betekenis van de vereniging tegen kwakzalverij, voor we gezeik krijgen) nu hier begint in alle topics haar droombehandelingen te spammen vind ik bijzonder kwalijk.
Kees
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Begrijp ik het goed dat je zegt dat, wanneer de behandelingen effect zouden hebben, dit een placebo effect is?Casey schreef:Maar als een arts doelbewust een behandeling toepast waarvan hij/zij hoort te weten dat er geen enkel effect (boven placebo, wat bij honden ook voorkomt voor we die discussie krijgen) te verwachten is, dan hoort ie dat tenminste aan zijn klanten cq slachtoffers door te geven. Doet ie dat niet zou hij tenminste als arts geschrapt moeten worden, zodat mensen beschermd worden tegen deze vorm van oplichting.Kees

- CKS
- Zeer actief
You can't prove a negative- je kunt nooit bewijzen dat iets niet werkt. Dus wat jij wilt bestaat niet. Maar het is nu wel zovaak geprobeerd de werking van acucpuntuur te bewijzen zonder dat dat succes gehad heeft, dat we langzamerhand er wel vanuit mogen gaan dat het inderdaad niet werkt. Zeker ook omdat het zogenaamde werkingsmechanisme zo bezopen is en zover af staat van de realiteit en de huidige wetenschappelijke kennis dat het a priori al onmogelijk is dat zoiets ooit zou werken. Iemand die beweert dat het wel werkt is de titel arts dus op geen manier waardig.bennie schreef:Ik ben zo rationeel ingesteld als een baksteen. Maar om nu alle artsen die acupunctuur toepassen als oplichters weg te zetten gaat mij echt te ver. Sterker nog, zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat het niet werkt, vind ik dat je in jouw denkwijze dus ook niet mag beweren dat het niet werkt.
Kees
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Heb jij weleens een acupunctuurbehandeling gehad?Chuz schreef:Ik ben dus om precies de omgedraaide reden,overgestapt van een dierenarts,die ineens bij meerdere kwaaltjes honden doorverwees naar een naaldenprikker.renee-uk schreef:huisdieracupunctuur schreef: Ik zou dan een andere DAP kunnen kiezen waar ik wel tevreden over ben en toch de mogelijkheid hebben Gina de acupunctuur te laten krijgen.![]()
Het bestaan van de illustere 'Miridianen' is ook nog nooit aangetoond.
Ik wel, ik kreeg wat naalden in mijn voet en tenen en ik kon mijn tenen niet meer bewegen. Ik probeerde het echt maar het lukte niet. Daarnaast heb ik nekproblemen en kon ik na die sessie meteen mijn nek een heel stuk meer bewegen dan normaal. Toeval kun je het niet noemen.
- CKS
- Zeer actief
Placebo wel.Valerie schreef:Toeval kun je het niet noemen.
Kees
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Zaterdag 11 december is er op onze hondenschool een lezing van hella Mentjox over acupunctuur.
Ikzelf kan jammer genoeg niet gaan, maar lijkt me zeer interessant. En ok onze hs is in België, maar ligt net aan de grens dus voor de zuidelijke Nederlanders misschien nog bereikbaar? Voor onze hs, zie http://www.dogs-dream.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikzelf kan jammer genoeg niet gaan, maar lijkt me zeer interessant. En ok onze hs is in België, maar ligt net aan de grens dus voor de zuidelijke Nederlanders misschien nog bereikbaar? Voor onze hs, zie http://www.dogs-dream.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Weet jij hoe ik fysiek in elkaar zit? Nee. Ik wel. Het kwam door de acupunctuur. Maar goed het is altijd makkelijker om met een vingertje te wijzen dan je echt in iets te verdiepen.Casey schreef:Placebo wel.Valerie schreef:Toeval kun je het niet noemen.
Kees
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
;;;;zonder nut
Laatst gewijzigd door Gipsy op 08 dec 2010 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- bennie
- Zeer actief
Jij doet me denken aan de aarde is plat mentaliteit.Casey schreef:You can't prove a negative- je kunt nooit bewijzen dat iets niet werkt. Dus wat jij wilt bestaat niet. Maar het is nu wel zovaak geprobeerd de werking van acucpuntuur te bewijzen zonder dat dat succes gehad heeft, dat we langzamerhand er wel vanuit mogen gaan dat het inderdaad niet werkt. Zeker ook omdat het zogenaamde werkingsmechanisme zo bezopen is en zover af staat van de realiteit en de huidige wetenschappelijke kennis dat het a priori al onmogelijk is dat zoiets ooit zou werken. Iemand die beweert dat het wel werkt is de titel arts dus op geen manier waardig.bennie schreef:Ik ben zo rationeel ingesteld als een baksteen. Maar om nu alle artsen die acupunctuur toepassen als oplichters weg te zetten gaat mij echt te ver. Sterker nog, zolang er geen wetenschappelijk bewijs is dat het niet werkt, vind ik dat je in jouw denkwijze dus ook niet mag beweren dat het niet werkt.
Kees
- CKS
- Zeer actief
Sterker nog, ik heb een leuker idee. Ik zal je een link geven naar een wetenschappelijk artikel waarin beweert wordt dat het wél zin heeft (bij artrose in de schouder tenminste). Heeft het voor elkaar gekregen gepubliceerd te worden in Pain. Dat artikel is een uistekend voorbeeld van hoe kwakzalvers de kluit lopen te belazeren in de hoop de werking van acupuntuur aan te tonen.Gipsy schreef: Mag ik een copietje van de recente wetenschappelijke documenten waarop je je baseert die aantonen dat het geen enkel effect heeft ?
Hier is je linkje:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20655660" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je het zelf niet zien, zal ik je later een link geven naar alle trucs die de pseudo-onderzoekers uitgehaald hebben om tot dit resultaat te komen.
Kees
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Feit is en blijft dat mijn Border Collie al jaren arthrose heeft, dat geen enkel medicijn hem hielp....en we hebben echt van alles en nog wat geprobeerd...zonder veel nut...
Nadat ik hem zelf 2 keer behandelde liep hij een stuk beter en had veel minder pijn...Nu behandel ik hem zelf zowat om de 2-3 maanden en heeft meneer geen enkele pil meer geslikt en is terug een kloeke kerel die in september 12 is geworden.
Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat dit mogelijk zou zijn geweest....
Ik was ook sceptisch...totdat ik het op mezelf uitprobeerde en successen behaalde...pillen zijn de deur uit ! Die behandelen immers de oorzaak niet !
Laten we gewoon iedereen in zijn waarde ! Die miljoenen chinezen die al die tijd enkel acupunctuur hadden om zich te behandelen hebben er in ieder geval ook deugd van gehad...
Respect....voor ieders beslissing !
Nadat ik hem zelf 2 keer behandelde liep hij een stuk beter en had veel minder pijn...Nu behandel ik hem zelf zowat om de 2-3 maanden en heeft meneer geen enkele pil meer geslikt en is terug een kloeke kerel die in september 12 is geworden.
Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat dit mogelijk zou zijn geweest....
Ik was ook sceptisch...totdat ik het op mezelf uitprobeerde en successen behaalde...pillen zijn de deur uit ! Die behandelen immers de oorzaak niet !
Laten we gewoon iedereen in zijn waarde ! Die miljoenen chinezen die al die tijd enkel acupunctuur hadden om zich te behandelen hebben er in ieder geval ook deugd van gehad...
Respect....voor ieders beslissing !
- bennie
- Zeer actief
Wellicht is het gewoon zo dat het de wetenschappers ontbreekt aan kennis om eea wetenschappelijk te kunnen onderleggen.
Wanneer ik kijk wat er nou werkelijk bekend is in de gezondsheidszorg, valt dat immers vies tegen. Want ondanks dat die deskundigen zo hoog van de toren blazen, hebben ze vaak met complete teams geen idee van wat er nou aan een zieke mankeert. Een gemiddelde ICTer heeft duizend keer meer kennis van zijn product dan een hooggeleerde arts. En dat is dan weer wel wetenschappelijk aantoonbaar.
Wanneer ik kijk wat er nou werkelijk bekend is in de gezondsheidszorg, valt dat immers vies tegen. Want ondanks dat die deskundigen zo hoog van de toren blazen, hebben ze vaak met complete teams geen idee van wat er nou aan een zieke mankeert. Een gemiddelde ICTer heeft duizend keer meer kennis van zijn product dan een hooggeleerde arts. En dat is dan weer wel wetenschappelijk aantoonbaar.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ik snap best dat sommige mensen er niet in geloven, maar een hond faked toch niet dat het beter gaat? Cujo liep echt slecht, ze had duidelijk pijn. Maar na de behandelingen liep ze echt beter, speelde weer, rende weer etc. Na een tijd werd dit minder en werd ze opnieuw behandeld en dan ging het weer goed. Hoe verklaren jullie dat dan?
Ik ben zelf ook wel eens behandeld met acupunctuur. En ik geloofde er geen bal van voordat ik ging. Het was voor mijn migraine. Ging er ook echt zo heen van het zal allemaal wel. Ik heb gemiddeld minimaal 1 migraine aanval per week. Na 2 behandelingen was het 2 maanden weg. Helaas ben ik enorm bang voor naalden
en durf ik niet meer en heb nu weer constant migraine. Er is tot nu toe geen een medicijn wat mij echt goed helpt. Dus ja dan geloof ik toch echt wel dat het wat doet 
Ik ben zelf ook wel eens behandeld met acupunctuur. En ik geloofde er geen bal van voordat ik ging. Het was voor mijn migraine. Ging er ook echt zo heen van het zal allemaal wel. Ik heb gemiddeld minimaal 1 migraine aanval per week. Na 2 behandelingen was het 2 maanden weg. Helaas ben ik enorm bang voor naalden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Met mijn oude beauceron Barousse ben ik geregeld bij mw. Brooijmans in Den Haag geweest vanwege haar spondylose. De behandeling met naalden was pijnlijk voor haar en ik ben overgestapt naar Leida Visee in Zeist die met laser werkt en dat heeft een tijd verlichting geboden. Ik heb het idee met name op de rugspieren die ontzettend vast zaten.
Met Rein ben ik na zijn onfortuinlijk encounter met een pokkePitbull ook bij Leida geweest en na twee behandelingen en chinese kruiden ter ondersteuning van zijn kapotgebeten gewrichten in zijn rechtervoet, moet ik zeggen dat ik absoluut niet ontevreden ben. Hij heeft afgelopen zondag voor 't eerst sinds maanden 20 minuten naast de fiets gelopen en hij was nadien niet kreupel.
Met Rein ben ik na zijn onfortuinlijk encounter met een pokkePitbull ook bij Leida geweest en na twee behandelingen en chinese kruiden ter ondersteuning van zijn kapotgebeten gewrichten in zijn rechtervoet, moet ik zeggen dat ik absoluut niet ontevreden ben. Hij heeft afgelopen zondag voor 't eerst sinds maanden 20 minuten naast de fiets gelopen en hij was nadien niet kreupel.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dus als een specialist (chirurg) in China bij zijn menselijke patient een buikoperatie doet terwijl de patient alleen ter verdoving wordt behandeld met acupunctuur dan is dat een placebo effect.Casey schreef:Maar als een arts doelbewust een behandeling toepast waarvan hij/zij hoort te weten dat er geen enkel effect (boven placebo, wat bij honden ook voorkomt voor we die discussie krijgen) te verwachten is, dan hoort ie dat tenminste aan zijn klanten cq slachtoffers door te geven. Doet ie dat niet zou hij tenminste als arts geschrapt moeten worden, zodat mensen beschermd worden tegen deze vorm van oplichting.
Kees
Geef mij zo'n acupuncturist
Mag van mij placebo effect zijn, maar het scheelt een hoop ongezonde troep die je bij een narcose wel binnen krijgt
- CKS
- Zeer actief
Nee, dat is geen placebo effect maar dat is quatsch. Er wordt helemaal nergens bij niemand een openbuikoperatie uitgevoerd met alleen acupunctuur als verdoving. Ook in China zijn de ziekenhuizen tegenwoordig gelukkig uitgerust met moderne 'westerse' verdovingsapparatuur. Verhalen zoals deze zijn 100% broodje aap. Vergelijkbaar met die nepfilmpjes van Filipijnse artsen die met hun blote handen opereerden, weet je nog?ranetje schreef:Dus als een specialist (chirurg) in China bij zijn menselijke patient een buikoperatie doet terwijl de patient alleen ter verdoving wordt behandeld met acupunctuur dan is dat een placebo effect.
Kees
-
huisdieracupunctuur
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Alle rassen
- Contacteer:
en we gaan gewoon gezellig verder met de ervaringsverhalen.....
- CKS
- Zeer actief
Vergeet het. Als jij hier je eigen handeltje gaat lopen spammen mag je daar kritiek op verwachten. Zeker gezien jij, gezien je opleiding, prima moet weten dat acupunctuur hooguit geschikt is als placebo.huisdieracupunctuur schreef:en we gaan gewoon gezellig verder met de ervaringsverhalen.....
Kees
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind dit echt grof Kees.Casey schreef:Vergeet het. Als jij hier je eigen handeltje gaat lopen spammen mag je daar kritiek op verwachten. Zeker gezien jij, gezien je opleiding, prima moet weten dat acupunctuur hooguit geschikt is als placebo.huisdieracupunctuur schreef:en we gaan gewoon gezellig verder met de ervaringsverhalen.....
Kees
Fysiotherapie zal dan ook wel niet werken en de TTouch is natuurlijk ook nep.
Homeopathie is uiteraard ook kwakzalverij, ook als de DA die dat toepast ook zijn studie aan de universiteit heeft gedaan en net zo vaak allopatisch behandelt.
Waarom juich je het niet toe als een hond niet hoeft te worden geopereerd aan een hernia, maar met acupunctuur weer lekker op de been is?
Ik weet het al
Dat was anders ook gebeurd.
Want hij had natuurlijk geen hernia
Diagnose foutje van de reguliere DA
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik vind het allemaal prima echt, maar als mijn hond door iets dat niet helpt minder pijn heeft en daardoor met de helft van de pijnstillers beter functioneert dan zonder die behandeling die niet helpt en een dubbele dosis pijnstillers, ga ik toch voor de behandeling die niet helpt hoor 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love