Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toekomstige schrik van de buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: toekomstige schrik van de buurt?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Als mijn honden lastig- of aangevallen worden zal ik als uiterste maatregel zeker niet aarzelen de dader een schop te geven, maar in dit geval zou dat niet bij me opkomen eerlijk gezegd.
Ik kan echt wel inschatten of een hond met kwade bedoelingen naar me toe komt en laten bijten doe ik me uiteraard niet, maar een hond die me gaat staan aanblaffen krijgt echt geen schop hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

renee-uk schreef:Als mijn honden lastig- of aangevallen worden zal ik als uiterste maatregel zeker niet aarzelen de dader een schop te geven, maar in dit geval zou dat niet bij me opkomen eerlijk gezegd.
Ik kan echt wel inschatten of een hond met kwade bedoelingen naar me toe komt en laten bijten doe ik me uiteraard niet, maar een hond die me gaat staan aanblaffen krijgt echt geen schop hoor.
Mijn idee precies. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor een niet-hondenbezitter wel lastiger inschatten is.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

renee-uk schreef:Als mijn honden lastig- of aangevallen worden zal ik als uiterste maatregel zeker niet aarzelen de dader een schop te geven, maar in dit geval zou dat niet bij me opkomen eerlijk gezegd.
In deze situatie snap ik het inderdaad ook niet. Als mijn hond een andere hond aan vliegt of andersom en de eigenaar schopt een hond om zijn eigen hond te beschermen, dan snap ik dat. Een hond die wil gaat bijten schoppen, tja, kan ik dan ook nog wel inkomen, of dat de juiste oplossing is, dat denk ik niet.

Maar het gaat nu over de situatie van TS en ik snap werkelijk niet waarom mensen in deze situatie de hond zouden schoppen. :piew:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Liselore schreef:
Mijn idee precies. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor een niet-hondenbezitter wel lastiger inschatten is.
ja maar daar praat ik niet voor natuurlijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

renee-uk schreef:
Liselore schreef:
ja maar daar praat ik niet voor natuurlijk ;)
Haha, snap ik, was ook meer een algemene overpeinzing (en dat op een vrije middag . . . moest ik niet nog iets poetsen ofzo :D ).
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inge O schreef:phoe phoe, wat een verhitte toestanden weer zeg :19: .

hier blaft een jonge hond ook wel eens iemand aan, nu zit relax in die periode en wat prijs ik me gelukkig dat mensen hier niet zo snel op hun tenen zijn getrapt. laatst maakte ik nog mijn excuses aan een man toen relax hem even (rustig en vanop een paar meter afstand) aanblafte en die man reageerde helemaal verbaasd op het feit dat ik dat zelfs het excuses maken waard vond.

zo kan het dus gelukkig ook.
Met aanblaffende honden heb ik ook geen probleem. Dat gebeurt hier bijna dagelijks, maar daar maak ik mij niet eens druk over. Maar met een grommende op je afrennende hond wel. Als eigenaar moet je een ander niet lastigvallen met je hond, ongeacht of bepaald gedrag normaal is voor een hond. Niet iedereen ziet of dat grommen agressief is of niet. En niet iedereen ziet of een hond een pup is. Zelfs mijn hond (bijna 10 jaar, grijze bek, 65 kilo) wordt regelmatig uitgemaakt voor een pup. :mrgreen: Terwijl ik toch echt denk dat het makkelijk te zien is dat onze hond geen pup meer is, maar toch. En daar zitten ook hondenbezitters bij die onze hond voor een pup aanzien. Met de hondenraskennis valt het in NL in ieder geval wel tegen en dan heb ik het nog niet eens over kennis van hondengedrag.
Ήυs

Muk schreef:

hier blaft een jonge hond ook wel eens iemand aan, nu zit relax in die periode en wat prijs ik me gelukkig dat mensen hier niet zo snel op hun tenen zijn getrapt. laatst maakte ik nog mijn excuses aan een man toen relax hem even (rustig en vanop een paar meter afstand) aanblafte en die man reageerde helemaal verbaasd op het feit dat ik dat zelfs het excuses maken waard vond.

Met aanblaffende honden heb ik ook geen probleem. Dat gebeurt hier bijna dagelijks, maar daar maak ik mij niet eens druk over. Maar met een grommende op je afrennende hond wel. Als eigenaar moet je een ander niet lastigvallen met je hond, ongeacht of bepaald gedrag normaal is voor een hond. Niet iedereen ziet of dat grommen agressief is of niet. En niet iedereen ziet of een hond een pup is. Zelfs mijn hond (bijna 10 jaar, grijze bek, 65 kilo) wordt regelmatig uitgemaakt voor een pup. :mrgreen: Terwijl ik toch echt denk dat het makkelijk te zien is dat onze hond geen pup meer is, maar toch. En daar zitten ook hondenbezitters bij die onze hond voor een pup aanzien. Met de hondenraskennis valt het in NL in ieder geval wel tegen en dan heb ik het nog niet eens over kennis van hondengedrag.

Helemaal mee eens, maar nog geen reden om de hond meteen een trap te verkopen toch?
Muk

djow schreef:Helemaal mee eens, maar nog geen reden om de hond meteen een trap te verkopen toch?
Hangt er vanaf. Ik kan niet iedere hond even goed lezen, dus als ik ook maar iets vermoeden heb van een agressieve hond, dan behoort het uitdelen van een trap tot de mogelijkheden. Moet je je hond maar aangelijnd houden.

Wij hebben hier in de wijk een vrouw die als eerste hond een kruising staff / rottweiler heeft genomen. Zij is van mening dat honden het zelf maar moeten uitmaken, want dan leert haar hond het wel af. Haar hond komt ook grommend en blaffend op iedereen afstormen terwijl het hier aanlijngebied is. Ik ben haar nog niet tegengekomen (mijn man wel), maar mocht haar hond dit bij mij of mijn hond doen, dan is de kans groot dat die hond een trap krijgt. Zij moet haar hond opvoeden en als dat niet gebeurt, dan zorg ik er wel voor dat die hond nooit meer bij mij in de buurt komt.

Een ongeluk kan gebeuren maar agressief gedrag vind ik niet kunnen. En nee, ik kan niet direct altijd zien of bepaald gedrag agressief is of niet, maar ik ga niet wachten totdat het fout afloopt.
Ήυs

Muk schreef:
djow schreef:Helemaal mee eens, maar nog geen reden om de hond meteen een trap te verkopen toch?
Hangt er vanaf. Ik kan niet iedere hond even goed lezen, dus als ik ook maar iets vermoeden heb van een agressieve hond, dan behoort het uitdelen van een trap tot de mogelijkheden. Moet je je hond maar aangelijnd houden.

Wij hebben hier in de wijk een vrouw die als eerste hond een kruising staff / rottweiler heeft genomen. Zij is van mening dat honden het zelf maar moeten uitmaken, want dan leert haar hond het wel af. Haar hond komt ook grommend en blaffend op iedereen afstormen terwijl het hier aanlijngebied is. Ik ben haar nog niet tegengekomen (mijn man wel), maar mocht haar hond dit bij mij of mijn hond doen, dan is de kans groot dat die hond een trap krijgt. Zij moet haar hond opvoeden en als dat niet gebeurt, dan zorg ik er wel voor dat die hond nooit meer bij mij in de buurt komt.

Een ongeluk kan gebeuren maar agressief gedrag vind ik niet kunnen. En nee, ik kan niet direct altijd zien of bepaald gedrag agressief is of niet, maar ik ga niet wachten totdat het fout afloopt.
Dat snap ik maar uitgaand van de situatie van de TS, zou je dan schoppen?

En ik vraag me sterk af of het schoppen van een agressieve hond wel de juiste oplossing is en of het de situatie niet alleen verergerd.
Muk

djow schreef:Dat snap ik maar uitgaand van de situatie van de TS, zou je dan schoppen?

En ik vraag me sterk af of het schoppen van een agressieve hond wel de juiste oplossing is en of het de situatie niet alleen verergerd.
Of schoppen helpt weet ik niet, maar over het algemeen gaan eigenaren daardoor wel wat meer nadenken en hun hond voortaan bij zich houden als ik langskom. En daar is het mij om te doen. Ik heb overigens nog nooit geschopt, wel een aantal keren een hond weggejaagd. En dat helpt, want hoewel ik na het wegbrullen ruzie heb gekregen met de eigenaren (hoe durf ik ook zo tekeer te gaan tegen hun lieve en onschuldige fifi), heb ik van die honden geen last meer. En ik verwacht dat het met het uitdelen van een schop ook zo zal gaan.

Of ik in de situatie van TS een schop zou hebben gegeven, kan ik niet zeggen. Maar ik zou de eigenaar wel duidelijk maken dat dit gedrag ongewenst is. Als een ander in die situatie de hond wel een schop geeft, heb ik geen moeite mee. Hoe een hond overkomt is voor iedereen anders, omdat iedereen het gedrag anders inschat.
Ήυs

Nanna schreef:
djow schreef: En ik vraag me sterk af of het schoppen van een agressieve hond wel de juiste oplossing is en of het de situatie niet alleen verergerd.
Als je het maar goed doet. Met de juiste intentie en red-zone in je lijf :mrgreen: . Halfslachtig gedoe helpt niet, dat merkt de hond op.
Ik heb ooit drie herderreuen uitgelaten voor een zieke vriendin en dacht: komaan, ik ga naar het Erkemeder strand, lekker rustig.
En daar kwam toen die agressieve Rottweilerreu om de bosjes zetten....Dat ga ik niet afwachten hoor. Die heeft drie zware musketonhaken aan dikke leren riemen tegelijk op zijn kop gehad, en hard ook. Tel daarbij het feit op dat ik witheet was en hij wilde wel weg.
Heb van die hond trouwens nooit een baas gezien :19:
Laats kwam er een loslopende labrador naar mijn hond gerent en viel m aan. Ik heb Fodor goed vast gehouden, ben voor m gaan staan en heb koekjes in het gras gegooid :mrgreen: De labrador vond dat toch interessanter Hahaha. Vond het een betere oplossing dan trappen op dat moment maar werkt bij de meeste honden natuurlijk niet.

Maar ik heb het puur over een agressieve hond naar mensen toe waar geen andere hond bij is, alleen jij en de hond. Dan vraag ik me af of het verstandig is.
Muk

Een puur agressieve hond laat zich niet afleiden door wat koekjes.
Ήυs

Waarschijnlijk niet, maar deze labrador wilde wel mijn hond pakken echt vechten. En het werkte. :mrgreen:
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

De meeste herders die ik ken doen niets als je stil blijft staan en ga je gillen of schoppen/slaan dan bijten ze alleen maar harder incl. die van mij :N:
Maar goed of deze lopen nooit los of ze zullen nooit zomaar iemand aanblaffen en dus op straat nooit in zon situatie komen.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

sky schreef:De meeste herders die ik ken doen niets als je stil blijft staan en ga je gillen of schoppen/slaan dan bijten ze alleen maar harder incl. die van mij :N:
Maar goed of deze lopen nooit los of ze zullen nooit zomaar iemand aanblaffen en dus op straat nooit in zon situatie komen.

Ik kwam laatst ook een heel nerveuze mechelse tegen ging me aanblaffen en grommen. Nu ben ik dus niet zo een held en ben stil gaan staan tot de eigenaar er aan kwam. Die bood ook zijn excuses aan en legde me uit dat hij een herplaatser is en als mensen gaan schreeuwen slaan schoppen of wat dan ook is er een vrij grote kans dat hij dus wel bijt. Ik had op het moment trouwens geen hond bij me!
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Kiran schreef:
sky schreef:De meeste herders die ik ken doen niets als je stil blijft staan en ga je gillen of schoppen/slaan dan bijten ze alleen maar harder incl. die van mij :N:

Ik kwam laatst ook een heel nerveuze mechelse tegen ging me aanblaffen en grommen. Nu ben ik dus niet zo een held en ben stil gaan staan tot de eigenaar er aan kwam. Die bood ook zijn excuses aan en legde me uit dat hij een herplaatser is en als mensen gaan schreeuwen slaan schoppen of wat dan ook is er een vrij grote kans dat hij dus wel bijt. Ik had op het moment trouwens geen hond bij me!
Inderdaat lekker aangelijnt houden!
Of wist deze man al van te voren hoe jij op zijn hond zou reageren?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:Nee, het hoeft niet meteen de schrik van de buurt te worden.
Een Mechelaar van 7 maanden kan gekke sprongen maken

Hoe vervelend het ook is, honden die je op een opstandige koe of dreigende pakwerker af kunt sturen zonder dat hij zich daardoor laat afschrikken kun je beter niet als een opstandige koe of pakwerker benaderen. Dat werkt averechts.

Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Het gaat er om wat werkt.
Gewoon helemaal niets doen werkt veel beter. Ook met betrekking tot de zorg "wordt dit de schrik van de buurt".
Juist dat probeer ik ook te zeggen wil je een dergelijke pup tot schrik maken moet je dat vooral doen!
We
Wil je een dergelijke pup tot schrik maken dan moet je dat vooral doen.????????
Wat te denken van gewoon bij je houden en zelf zorgen dat hij geen schrik word.
Wat heb ik te maken met hoe de hond zich gaat ontwikkelen als ik hem een muilpeer geef omdat hij mij lastig valt met zijn agressie.
Als het een kreng word dan is aan jou om hem nog los te laten.
Zoniet en je laat hem vrij lopen dan is het nog jouw probleem en niet de mijn schuld dat hij zo geworden is.
.
je schopt geen pups, punt... en al helemaal niet als hij totaal niets doet... hij bijt niet, hij valt niemand aan, hij waakt alleen... daar is ie ook voor gemaakt... als dit 3 x per dag gebeurd ga je je idd. achter je oren krabben, maar als zoiets 1 x gebeurd, kom op zeg... wat een drama...
Die man schrok toch ook, jee zeg... ook een mens! :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Misschien had TS even een gesprekje met de hondeneigenaar kunnen maken over het gedrag van de hond en dat het haar wel zorgen maakt. Laten we vooral even van de situatie uitgaan.
Zij wist dat het een hond van 7 maanden was? (eerste bericht).Daarbij kwam de man er toch ook aan? De man vroeg hoe het met haar ging en zei dat de hond het niet gemeen bedoelde (ook eerste bericht)
Had hij die hond op dat moment nog een flinke rotschop moeten verkopen? Nee dat hoeft niet. Ja hij kan de hond nog corrigeren, maar je kan het ook negeren en het de volgende keer voorkomen. Misschien had TS graag gezien dat hij ze hond even flink vermanend had toegesproken, maar omdat hij dat niet deed, zegt niet dat hij niks met dit gedrag gaat doen in de toekomst. Ja en dat hij dan nog een tweede keer onder de aandacht van de man wegschiet wordt al vervelender, maar misschien had man gedacht dat het nu wel overwas. Natuurlijk blijft de situatie ongemakkelijk en hooguit onwenselijk, maar voor mij blijkt uit niets dat de man onwillig is met die hond. Dat Rietje of Jantje die hond een rotschop had verkocht, ja leuk al die stoerpraterij, maar je was niet in de situatie op dat moment, dus je kan er gewoonweg niet over oordelen (ik dus ook niet). Laten we vooral even uitgaan van de feiten die TS ons heeft gebracht en niet zo aan de haal gaan met een verhaal zoals we hier zo lekker kunnen......

Met als antwoord op de vraag, nee deze hond hoeft niet de schrik van de buurt te worden, ook als deze hond niet op zijn flikker krijgt op moment supreme...
Het vetgedrukte had ik dus ook niet gedaan, had sorry gezegd en de hond aangelijnd en meegenomen.. niks meer en niks minder... voor zoiets pak ik mn PUP dus niet aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
malinois schreef:
Martijn schreef:Nee, het hoeft niet meteen de schrik van de buurt te worden.
Een Mechelaar van 7 maanden kan gekke sprongen maken

Hoe vervelend het ook is, honden die je op een opstandige koe of dreigende pakwerker af kunt sturen zonder dat hij zich daardoor laat afschrikken kun je beter niet als een opstandige koe of pakwerker benaderen. Dat werkt averechts.

Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Het gaat er om wat werkt.
Gewoon helemaal niets doen werkt veel beter. Ook met betrekking tot de zorg "wordt dit de schrik van de buurt".
Juist dat probeer ik ook te zeggen wil je een dergelijke pup tot schrik maken moet je dat vooral doen!
We

ik snap wat jullie zeggen, maar het is dan toch aan de eigenaar om dit te voorkomen? je mag toch niet van degene die aangeblaft wordt verwachten dat hij die raskennis bezit?
Mas, het is een pup... dit is normaal puppengedrag voor een waakhond, heel simpel (ik mag geen mechelgedrag meer zeggen dus maak ik het maar algemeen)
Jazeker is het aan de eigenaar, maar die weet dat ook niet vantevoren... de mijne heeft zondag heel heftig een sneeuwpop aan staan blaffen, is voor hem de 1e keer dat ie uberhaupt sneeuw ziet laat staan zo'n levensecht wit gevaarte (qua maat levensecht)...
Ik denk dat ik harder van hem schrok dan hij van die pop... dus dat weet ik nu... maar dat wist ik dus ook niet bij hem... hoe moet ik dat in vredesnaam weten, had dat ding niet eens zien staan. :19:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Zo gaat het bij ons ook :ok: Sybil is reactief en onzeker, waardoor ze "enge" mensen en dingen aanblaft als ze de kans krijgt. We werken er hard aan maar als het wel een keer gebeurt dan ben ik erg blij met het begrip van andere mensen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:van mij kreeg hij een opdonder.

Ik hoef geen honden bij mijn honden in de buurt, dat is niet veilig voor de hond in kwestie namelijk.
Dus weg moet ie. Maakt niet uit dat hem om een mechelaar zou gaan, geen honden bij de mijne.

was ik alleen, zou ik de hond wel aanhalen om terug te kunnen geven aan de eigenaar, maar dat zou ik met woeste ontsnapte westie ook doen die al keffend aan mijn broekspijpen staat te sjorren :U:

maar met honden bij, gaan mijn honden voor... en dat betekent opzouten voor een wildvreemde hond :mep:
Maar dat vind ik een ander verhaal, in de buurt van mijn honden zal ik het doen uit voorzorg voor de ANDERE hond...
Hier is verder geen enkele hond bij betrokken.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LaRep schreef:
Ik zou de hond uitlachen en hem voor stomme belg uitschelden, zijn baas zou ik met een meelijwekkend gezicht feliciteren met zijn onzekere schijtbak.
ach ja dan ken ik allemaal onzekere schijtbakken... ben blij dat ik wel beter weet :ok:
Ik zou er juist verbaasd van staan als een hond dat niet deed en het lijkt me duidelijk dat ik zo'n hond dus ook niet wil. DAT vind ik nou geen goede mechelaars....
Een hond hoort te schrikken, hoort daarop te reageren, zeker een waakhond... een pup die nooit schrikt spoort niet, die zou het nooit redden in de natuur. Laat hem lekker zn kloten klaren dan leert ie ook dat zulke dingen normaal zijn en erbij horen...
Dat leert ie niet als je alles constant afkapt en op zn huid gaat zitten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik vind het triest dat zelfs mensen met honden niet eens snappen dat een hond die wil bijten dat wel had gedaan. TS is niet gebeten, het bleef bij aanblaffen. Maar goed, lekker schoppen hoor, ga een clubske oprichten zou ik zeggen :ok:
Nou ik snap dus ook niet dat zelfs iemand als Nanna die ik toch vrij hoog inschat qua hondenkennis het verschil niet kan zien tussen een onzekere pup en een agressieve hond... dat is echt niet zo moeilijk te zien hoor....
Dat iemand die 0.0 verstand heeft van honden dat niet zien alla, maar het meerendeel van de mensen hier heeft dat toch wel, ook TS.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Liselore schreef: Sterker nog, mocht me dat dan ooit een keer gebeuren, dan hoop ik eigenlijk dat ik Nanna tegenkom. Denk dat zij genoeg indruk op de heren maakt, dan laten ze het een volgende keer wel uit hun hoofd :D Dat dat voor iedere hond anders is, dat snap ik best, maar als mijn heren doorkrijgen dat een losbreek actie en daarop volgend dreigen naar mens of hond nagenoeg geen consequenties heeft, dan wordt het een leuk spelletje natuurlijk.

Nu ik er over nadenk, Nanna, keertje afspreken? :D
of (en die kans is groot) je krijgt het tegenovergestelde effect : dat ze daardoor zó sterk bevestigd worden in hun (normaal en bij een goede opvoeding zeer tijdelijke) overtuiging dat vreemde mensen 'de vijand' zijn dat je het er met niks - ook met geen 100 loeiers - meer uitkrijgt.
dat bedoelde ik dus eerder, hoe maak je de schrik van de buurt... dus door je eigen gedrag...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
maart schreef:van mij kreeg hij een opdonder.

Ik hoef geen honden bij mijn honden in de buurt, dat is niet veilig voor de hond in kwestie namelijk.
Dus weg moet ie. Maakt niet uit dat hem om een mechelaar zou gaan, geen honden bij de mijne.

was ik alleen, zou ik de hond wel aanhalen om terug te kunnen geven aan de eigenaar, maar dat zou ik met woeste ontsnapte westie ook doen die al keffend aan mijn broekspijpen staat te sjorren :U:

maar met honden bij, gaan mijn honden voor... en dat betekent opzouten voor een wildvreemde hond :mep:
Maar dat vind ik een ander verhaal, in de buurt van mijn honden zal ik het doen uit voorzorg voor de ANDERE hond...
Hier is verder geen enkele hond bij betrokken.
ow absoluut hoor. Zonder honden bij me in de buurt, zat ik op knieën de hond aan te halen om hem duidelijk te maken dat er absoluut niets is om voor te schrikken :engel:
en daarna ging ik vast en zeker nog een eind staan kletsen met de eigenaar. (in het geval van de mechelaar, niet van de woeste westie :mann: )
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Kiran schreef: Ik kwam laatst ook een heel nerveuze mechelse tegen ging me aanblaffen en grommen. Nu ben ik dus niet zo een held en ben stil gaan staan tot de eigenaar er aan kwam. Die bood ook zijn excuses aan en legde me uit dat hij een herplaatser is en als mensen gaan schreeuwen slaan schoppen of wat dan ook is er een vrij grote kans dat hij dus wel bijt. Ik had op het moment trouwens geen hond bij me!
Dit deed Kiba ook de eerste keer dat ik hem nietsvermoedend los liet. Hield al grommend 2 dames staande en die waren toch echt wel enigszins benauwd al was hij toen nog maar 6 mnd. Dus ik heb 'm ook heeeeel snel aangelijnd, excuses gemaakt, en een hele tijd niet meer los gehad als er iemand in zicht was, met lange lijn gelopen etc tot ik helemaal zeker was het veilig kon. Ik kan me levendig voorstellen dat mensen benauwd worden als een hond naar ze loopt te grommen, ook als het een al wat grotere pup is. Dat kan je dan toch niet maken vind ik.

Zelf zou ik niet schoppen ofzo als ik geen honden bij me heb, tenzij de hond echt probeert te bijten want dat ga ik niet laten gebeuren. Maar ik voel me zelf meestal niet zo snel bedreigd door honden, ik heb een uitstraling dat ze me over het algemeen met rust laten geloof ik :19:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tot wanneer is een hond eigenlijk een pup?
Ik vind een hond van 7 maanden geen pup meer maar een jonge hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ήυs

malinois schreef:
bouvierpoedel schreef:
malinois schreef: Juist dat probeer ik ook te zeggen wil je een dergelijke pup tot schrik maken moet je dat vooral doen!
We
Wil je een dergelijke pup tot schrik maken dan moet je dat vooral doen.????????
Wat te denken van gewoon bij je houden en zelf zorgen dat hij geen schrik word.
Wat heb ik te maken met hoe de hond zich gaat ontwikkelen als ik hem een muilpeer geef omdat hij mij lastig valt met zijn agressie.
Als het een kreng word dan is aan jou om hem nog los te laten.
Zoniet en je laat hem vrij lopen dan is het nog jouw probleem en niet de mijn schuld dat hij zo geworden is.
.
je schopt geen pups, punt... en al helemaal niet als hij totaal niets doet... hij bijt niet, hij valt niemand aan, hij waakt alleen... daar is ie ook voor gemaakt... als dit 3 x per dag gebeurd ga je je idd. achter je oren krabben, maar als zoiets 1 x gebeurd, kom op zeg... wat een drama...
Die man schrok toch ook, jee zeg... ook een mens! :80:
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Tot wanneer is een hond eigenlijk een pup?
Ik vind een hond van 7 maanden geen pup meer maar een jonge hond.
tot een maand of 6/7 vind ik het nog een pup...
maar dan nog is dat voor bij absoluut onaanvaardbaar om zo'n jonge hond te trappen voor zoiets onschuldigs.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Nanna schreef: Fijn dat je die uitleg kreeg :cheer: Wat zei je? Ik heb liever dat je je joekel bij je houdt?
sky schreef: Inderdaat lekker aangelijnt houden!
Of wist deze man al van te voren hoe jij op zijn hond zou reageren?
Tsja die man was bezig boodschappen uit de auto te halen en de hond schoot tussen de benen door naar buiten. Kan een keer gebeuren. Meneer lijnde hem meteen aan en zou ervoor zorgen dat het niet weer zou gebeuren.

@sky de man wist niet hoe ik zou reageren schrok zelf ook zichtbaar dat de hond weg glipte. Maar ik ben een enorme schijterd wat betreft agressieve honden en als kind bijna 3 vingers kwijt geraakt door een valse hond die mee was genomen naar een speeltuin :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”