Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote bult onder de keel (nu met foto's, en terug van de DA)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Grote bult onder de keel (nu met foto's, en terug van de DA)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nou, net voor de tweede keer terug van de dierenarts.
Ze was erg ziek geweest van kuur die ze had gekregen (ze had zelfs over m'n vriend heen geplast toen ze samen op de bank lagen :ugh:) en de bult werd tot een aantal dagen terug nog steeds kleiner, dus wilde ik het even aankijken voor ik er een tweede kuur tegenaan zou gooien.
Tot gisteren, hij begon opeens weer groter te worden en was vanochtend alweer bijna zo groot als de eerste keer :(
Ze voelt zich nu echt niet lekker, maar heeft deze keer geen koorts/verhoging
Maar goed, het ís dus een ontsteking en geen tumor, op zich al positief.

DA heeft haar weer onderzocht en een kuur stomorgyl 20 voorgeschreven. 1 1/4e tablet per dag, ze is nu met de kou wat romiger en 23.5 kilo (vorige keer 22.8)
Nu is het hopen dat het deze keer wel weg blijft, anders is er een kans dat er een splintertje of iets aan de binnenkant zit waardoor de ontsteking steeds een aantal weken na de kuur weer terug zal komen.
De DA zei al dat hij echt hoopte dat het hiermee over zou zijn, omdat het op een heel erg lastige en risicovolle plaats zit om te opereren.

Verder is hier alles tegelijk ziek, ik griep, Poezeke geeft over, Ramses de kater heeft het moeilijk met de nieuwe brokken en heeft tegen m'n vers gestuukte muur op gescheten :kotz: , Charlie weer die bult...

:tongue: En dan net op het moment dat ik met hond naar Groningen zou gaan om met Sil en Mo kennis te maken. Het zit weer heerlijk mee :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een ellende allemaal.
Heel veel beterschap voor jullie allen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Calsey heeft dit ook gehad. Uiteindelijk is ze er aan geopereerd. De bult zat er binnen 1 dag. Ze had ook koorts en was ook goed ziek. Na de operatie was de bult weg. De chirurg zei wel dat hij een vreemd bultje had gevoeld in de grote bult tijdens het operen, maar dit kon ook een opgezette lymfeklier zijn volgens hem. dit was geloof ik in april een paar jaar geleden. In september kreeg Calsey weer problemen om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kon ze niet meer lopen en bleek ze kanker te hebben. Ze is hier aan overleden. Achteraf nog contact gehad met de chirurg die haar aan de bult geopereerd had en deze zei toen dat dat kleine bultje misschien toch al een vorm van (uitgezaaide) kanker kon zijn aan de lymfeklier. Calsey was ook erg jong, net een week 3 jaar.
Ik wil je absoluut niet bang maken oid, maar let echt op je hondje als je het niet vertrouwd ook al is de bult weg, zou ik terug gaan naar de DA. Bulten zijn nooit leuk, ik heb er echt een hekel aan

hier het topic over de bult:

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... sey%20bult" onclick="window.open(this.href);return false;
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
dagmar88
Zeer actief

De bult reageert in principe gewoon goed op antibiotica; dus gaan we er op het moment van uit dat het een ontsteking is...
Ik houd het wel in m'n achterhoofd dat het een tumor kan zijn en houd haar extra in de gaten, maar tot nu toe zie ik geen reden voor paniek. Ook al is die onzekerheid erg vervelend!
Ze heeft óf een te korte kuur gehad, óf er zit aan de binnenkant van de slokdarm nog een splintertje of iets dergelijks dat er voor zorgt dat de ontsteking na iedere kuur weer terug komt.

Heb even je topic over Calsey gelezen; Charlie voelt zich niet 100% maar is ook niet zo ziek.
Wat rustiger als anders (het lijkt bijna een normale hond :F:) en slaapt meer, maar ze hoest niet, heeft geen problemen met slikken, werkt nog met gemak en smaak een hele kip naar binnen en poept goed.
De vorige keer had ze 39.2, deze keer een normale temperatuur...
dagmar88
Zeer actief

moosje schreef:Wat een ellende allemaal.
Heel veel beterschap voor jullie allen.
Dankjewel! Dalijk lekker met de hond op de bank kruipen en een kurk in de katten steken :F:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”