Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opgezwollen peniskoker
Moderator: moderatorteam
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
Opgezwollen peniskoker
Sinds vanmiddag heeft Castor aan de linkerkant van z'n penis (noem het beestje maar bij z'n nette naam:P) een zwellinkje. Het is iets dikker, maar hij heeft er geen last van voor zover ik het kan zien en plassen gaat ook zonder problemen.
Kan het zijn dat hij tegen iets aan heeft staan plassen wat een allergische reactie heeft veroorzaakt?
Of kan het nog meer zijn?
Kan het zijn dat hij tegen iets aan heeft staan plassen wat een allergische reactie heeft veroorzaakt?
Of kan het nog meer zijn?
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
- MvdB
- Actief
Re: Opgezwollen peniskoker
nee het is aan één kant en het lijkt of er vocht in zit..
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Ik weet niet hoe oud je hond is en hoe groot de verdikking is.
Maar mijn reu heeft daar van ongeveer 8mnd tot 2 jaar regelmatig puistjes gehad. Echt zielig om te zien.
Vaak waren ze best groot, die ook echt eindigde met een dikke wit/gele kop er op.
Als er een zat maakte ik hem altijd maar goed schoon met wat lauwe kamille thee.
Maar mijn reu heeft daar van ongeveer 8mnd tot 2 jaar regelmatig puistjes gehad. Echt zielig om te zien.
Vaak waren ze best groot, die ook echt eindigde met een dikke wit/gele kop er op.
Als er een zat maakte ik hem altijd maar goed schoon met wat lauwe kamille thee.
- MvdB
- Actief
Castor is nu bijna twee jaar.
De verdikking is er nog steeds en nu is het op één plek ook iets roder. We kunnen er wel gewoon aanzitten en het doet hem ook geen pijn.
Tot nu toe kan ik nog niet echt een puistje ontdekken.
Als je recht voor hem staat zie je echt dat één kant opgezet is.
De verdikking is er nog steeds en nu is het op één plek ook iets roder. We kunnen er wel gewoon aanzitten en het doet hem ook geen pijn.
Tot nu toe kan ik nog niet echt een puistje ontdekken.
Als je recht voor hem staat zie je echt dat één kant opgezet is.
- MvdB
- Actief
Even heel snel een foto'tje.
Sorry, is niet zo heel duidelijk....

Sorry, is niet zo heel duidelijk....

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Op het eerste gezicht te zien, zit er een ontsteking. Ik zou even langs de da gaan.

- MvdB
- Actief
Ik heb om 2 uur afspraak bij de DA.
Zijn achterpoot begint nu ook dikker te worden.
Hopelijk is het niks ernstigs.
- alm@
- moderator
Ik hoop het ook. SterkteMvdB schreef:Ik heb om 2 uur afspraak bij de DA.

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nou idd. hoop ik ook dat het niet erg is....klink echter niet zo goed als je zegt dat ook zijn poot nu opgezwollen is...
Hopelijk heeft ie nu al een ontstekingsremmer gehad.
STerkte en hou ons op de hoogte !
Hopelijk heeft ie nu al een ontstekingsremmer gehad.
STerkte en hou ons op de hoogte !
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- MvdB
- Actief
Dank jullie wel!
We zijn net terug en hebben een antibioticakuur mee gekregen. Hij heeft ook meteen een onsior injectie gekregen, aangezien hij 38,8 graden koorts had.
De DA denkt inderdaad aan een ontsteking, maar hij kan niet zo snel een wondje vinden/voelen. Castor heeft al een moeilijke achterpoot omdat hij daaraan vastgebonden heeft gezeten bij z'n vorige eigenaren. Dat is juist ook de achterpoot die nou begint mee te zwellen.
Nu in ieder geval een kuurtje van 7 dagen en een nieuwe tube calendula kopen om z'n pootje weer mee in te smeren.
Mocht de poot na twee dagen nog steeds zwellen, moest ik weer terug komen. Maar ik hoop dat de kuur aanslaat!
We zijn net terug en hebben een antibioticakuur mee gekregen. Hij heeft ook meteen een onsior injectie gekregen, aangezien hij 38,8 graden koorts had.
De DA denkt inderdaad aan een ontsteking, maar hij kan niet zo snel een wondje vinden/voelen. Castor heeft al een moeilijke achterpoot omdat hij daaraan vastgebonden heeft gezeten bij z'n vorige eigenaren. Dat is juist ook de achterpoot die nou begint mee te zwellen.
Nu in ieder geval een kuurtje van 7 dagen en een nieuwe tube calendula kopen om z'n pootje weer mee in te smeren.
Mocht de poot na twee dagen nog steeds zwellen, moest ik weer terug komen. Maar ik hoop dat de kuur aanslaat!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
dat hoop ik ookMvdB schreef:Dank jullie wel!
succes, beterschap en een knuffel voor je vent!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- alm@
- moderator
-
Robian
- Actief
- MvdB
- Actief
Bedankt!
Nog even een vraagje, Castor is vandaag erg hangerig en sloom. Ook heeft hij al twee keer overgegeven (pilletjes zijn gelukkig binnen gebleven), maar zijn dit 'normale' bijverschijnselen bij een ontsteking?
Nog even een vraagje, Castor is vandaag erg hangerig en sloom. Ook heeft hij al twee keer overgegeven (pilletjes zijn gelukkig binnen gebleven), maar zijn dit 'normale' bijverschijnselen bij een ontsteking?
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Ik vermoed eerder een reactie op de antibiotica.... hoewel de mijnen wel sloom kunnen zijn doch niet overgeven.MvdB schreef:Bedankt!
Heeft ie nog koorts ? Hoe is hij anders als hij antibiotica kreeg vroeger ?
- MvdB
- Actief
Hij heeft dezelfde pillen al eens eerder gehad en hij heeft toen niet overgegeven.
Omdat hij zo sloom is en warm denk ik haast dat er nog wel iets koorts zit. Omdat er vandaag niemand thuis is, is hij mee naar het werk dus dat wordt vanavond pas temperatuur opnemen.
Hij heeft z'n eten ook laten staan vanmorgen.
Maar vervolgens eet hij z'n pilletje wel weer met smaak op (hadden we in kipfilet gewikkeld).
Omdat hij zo sloom is en warm denk ik haast dat er nog wel iets koorts zit. Omdat er vandaag niemand thuis is, is hij mee naar het werk dus dat wordt vanavond pas temperatuur opnemen.
Hij heeft z'n eten ook laten staan vanmorgen.
Maar vervolgens eet hij z'n pilletje wel weer met smaak op (hadden we in kipfilet gewikkeld).
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dan weet je dus al dat het niet normaal is als hij nu een andere reactie heeft op medicatie die hij ooit al eens gehad heeft;
Ik zelf gaf in zo'n geval een maagbeschermer (hier noemt dat Urbal, is vloeibaar) maar in t laatste jaar behandel ik hun acupunctuurpunten wat een snelle reactie geeft.
Misschien even bij de apotheek in je pauze een thermometer kopen en je ventje even van dichterbij bekijken :N:
Succes !
Ik zelf gaf in zo'n geval een maagbeschermer (hier noemt dat Urbal, is vloeibaar) maar in t laatste jaar behandel ik hun acupunctuurpunten wat een snelle reactie geeft.
Misschien even bij de apotheek in je pauze een thermometer kopen en je ventje even van dichterbij bekijken :N:
Succes !
- MvdB
- Actief
Weer even een update.
De DA heeft dinsdag gezegd dat je vrijdag al een verbetering moet zien. Maar uhm....ik vind het een beetje moeilijk om het te beoordelen. De poot is nog steeds opgezet, maar het is niet erger geworden. Het was eerst een stevige klomp en nu drilt het meer om de poot heen. Ik kan niet zeggen dat het al heel erg is afgenomen.
Maar in hoeverre kan zo'n zwelling al zijn afgenomen? Moet ik nu al echt grote verbetering zien of niet?
Castor is zelf nog sloom, kijkt wel wat levendiger en komt al iets vaker in de benen.
Maar eten wil nog niet echt. Daar is hij sowieso al wel redelijk moeilijk mee.
Moet ik vandaag weer terug naar de DA?
De DA heeft dinsdag gezegd dat je vrijdag al een verbetering moet zien. Maar uhm....ik vind het een beetje moeilijk om het te beoordelen. De poot is nog steeds opgezet, maar het is niet erger geworden. Het was eerst een stevige klomp en nu drilt het meer om de poot heen. Ik kan niet zeggen dat het al heel erg is afgenomen.
Maar in hoeverre kan zo'n zwelling al zijn afgenomen? Moet ik nu al echt grote verbetering zien of niet?
Castor is zelf nog sloom, kijkt wel wat levendiger en komt al iets vaker in de benen.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom zou je voor de zekerheid niet even teruggaan?MvdB schreef:Weer even een update.
Ik ga liever een keer teveel dan een keer te weinig

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- MvdB
- Actief
Ik heb inmiddels al gebeld en kan vanmiddag terug komen 
- renee-uk
- Zeer actief
mooi, hopelijk ziet de DA wel verbetering.MvdB schreef:Ik heb inmiddels al gebeld en kan vanmiddag terug komen
Ik duim

- MvdB
- Actief
Ik had ook gevraagd naar dezelfde dierenarts, maar die is er maandag pas weer....
Maar hopelijk kunnen ze er iets meer van zeggen.
Maar hopelijk kunnen ze er iets meer van zeggen.