Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kosten kies trekken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Re: Kosten kies trekken

Ongelezen bericht door *Petra* »

ik ben verleden week naar de dierenarts geweest met Bliske, die had een bultje op haar ribben en dat was ontstoken.
Dat moest dus weggehaald worden en omdat Bliske een zeer slecht gebit heeft hebben we die ook gelijk laten schoonmaken, daarbij is 1 kies getrokken.
de hele rekening was 407 euro, dit was inclusief, antibiotica die Bliske een week daarvoor had gekregen tegen die ontsteking, het gebit saneren en het trekken van 1 kies, 3 bultjes(1 op haar kop, 1 op haar ribben en 1 op haar knie, gelukkig allemaal vetbultjes)verwijderen en de enting die Kaj-jla nog moest krijgen.
Dus al met al vind ik dit bedrag nog meevallen dan.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

ik geloof er niks van... dit kunnen nooit de kosten zijn voor 1 kies. Morgen idd maar even er achteraan bellen. Verwacht dat er ergens een fout is gemaakt.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Is echt heel erg veel. Japie heeft een volledig schoongemaakt gebitje, en twee grote kiezen getrokken, net 300 euro.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou de DA bellen en vragen hoe dat zit want dit is wel extreem hoog voor 1 kies :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

S@ndr@ schreef:kolere zeg, leuk zo`n verzekering, durf te wedden dat ik zonder goedkoper uit ben :cool2: :hmmm:
Dat denk ik ook.

Ik zou die nota zeker niet betalen, voordat ik een duidelijke prijslijst kreeg van de DA, die ik kon bespreken met diverse andere klanten van de DA, met de zorgverzekeraar, met andere zorgverzekeraars en met mijn rechtsbijstandsadvocaat.

150 euro, daar zou ik het op af willen maken, en anders naar de Rijdende Rechter of Hart van Nederland of de Belastingdienst attenderen. Kom op zeg, 900 euro per uur voor een beetje semi-tandarts spelen....

Voor dat geld krijg je menige mensentandarts nog wel zo gek dat ze dat hele gebitje opknappen, vullinkje hier, kiesje trekken daar en nog lekker polijsten en poetsen en een fluorbehandeling tot besluit. En dan mag je nog een kadootje uitzoeken ook.

Niet betalen hoor! En een andere DA zoeken natuurlijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Annemiek schreef:Wat een geld!
Mijn oudste teef heeft vorig jaar een gebit check gehad, waar haar voortand en een kies (alle 2 boven) getrokken zijn.
En was met narcose en pijnstilling en een totale gebitsreiniging, 168 euro kwijt.
Dat bedoel ik, dat zijn normale fatsoenlijke bedragen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

2 maanden geleden bij sam moest er ook een kies uit , hier bij me da in dh kosten het tussen de 250 en 300 euro inclusief schoonmaken tanden, in Delft ben ik bij onze oude da geweest en was het de tanden schoonmaken en de kies laten trekken 111 eurie inclusief ook nog een pijnstiller via injectie.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Jezus, wat een geld.. :N:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Allemachtig zeg wat een geld :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nou, nog niet veel wijzer :ugh:

Proteq gebeld, helaas kunnen ze de specificatie niet via de mail sturen en moet ik dus op de post wachten (die 4 dagen in staking is).
Ik kreeg door dat er ook 3 foto's zijn gemaakt, maar dat waren geen hoge kosten.
Wat vooral de kosten waren: 90 minuten operatieruimte en arbeidsloon. Hmmm, 90 minuten? :denken: Hij zei dat hij een klein half uur bezig geweest was met trekken van de kies. Op de rekening staat 50 minuten reiniging en 40 minuten trekken kies.
Maar van de reiniging weet ik niks plus dat in het voorjaar - april - haar hele gebit nog gereinigd is (vandaar dat ik deze rekening dus niet vergoed krijg).
Verder waren de bedragen normale bedragen, alleen dus 90 minuten operatieruimte voor het treken van een kies vonden ze ook wel extreem.

Afijn, dierenarts gebeld. Assistente zegt dat dit niet waar is, dat er op de rekening staat 0,5 uur reiniging wat betekent een half uur.
Op mijn vraag wat voor tijd dan 0,4 moet zijn, wist ze het antwoord niet. Ja 4/100 ste.... nou, dat vond ik wel een heel vaag verhaal :F:

De dierenarts belt mij morgen met uitleg, vandaag is hij niet aanwezig.
Laatst gewijzigd door Caro. op 08 dec 2010 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Overigens doe ik dit dus niet meer op deze manier. Voortaan betaal ik de rekening bij de dierenarts en stuur die zelf op naar Proteq.
Dit hele systeem bevalt me niet en op mijn vraag aan Proteq of ze merken dat ze nu hogere rekeningen krijgen, kreeg ik een iets vaag antwoord van 'ehhh, ja nou ja, aan dit soort telefoontjes merken we dat wel' (maar ik weet dus niet of ze veel van 'dit soort telefoontjes' krijgen).

In ieder geval is het voor het eerst bij deze dierenarts, waar ik al jaren kom, dat ik het gevoel heb toch lichtelijk besodemieterd te zijn en het is dus ook voor het eerst dat de rekening rechtstreeks naar Proteq ging.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Op zijn Hollands dit riekt gewoon naar oplichting :lol:
de verzekering betaald wel :U:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Op zijn Hollands dit riekt gewoon naar oplichting :lol:
de verzekering betaald wel :U:
Ik vrees het, want ik hoorde de assistente bijna schrikken toen ik zei dat ik de rekening zelf moest betalen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Zou de DA assistente je de rekening niet kunnen mailen?
Ze kunnen je zoveel vertellen :19:
Het is per slot van rekening :mrgreen: jouw faktuur.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, en terecht die hadden liever gezien dat jij er niets van had geweten.
als je meer tandheelkundige handelingen vergoed had gekregen,
had je er nooit erg in gehad, het is dat het de 2 de keer was dit jaar :ugh:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef:Zou de DA assistente je de rekening niet kunnen mailen?
Ze kunnen je zoveel vertellen :19:
Het is per slot van rekening :mrgreen: jouw faktuur.
Gebeld, kon niet, maar ik heb mondeling de kosten doorgekregen en daar kan ik dan weer geen abnormale hoge kosten aan zien.
Het totaal plaatje, alles opgeteld is alleen vreselijk hoog.
Ik kon het niet exact bijhouden al die termen, maar het is ongeveer dit:

Pre-anest. zorg 27,72
3,6 injectie (met iets) 11,20
0,2 injectie intra-orale (iets) 7,96
0,15 injectie ventracil 0,53
Propclean 19,84
3,1 injectie Rimadyl 14,88
Amoxocicline (antibiotica) injectie 9,42
Braunulle plaatsen 11,55
Braunulle zelf 3,25
0,9 uur inhalatie anesthesie 60,45
0,5 gebitssanering 19,12
Rontgenfoto 19,95
nog 2 rontgenfoto's 20,00
0,4 uur extractie kies 66,53
hechtmateriaal 9,67
2,4 injectie met iets 22,43
Previcox 56,68 (dit laatste moet ik van de rekening kies aftrekken, want dit is haar standaard pijnstilling)

Dan nog BTW, dus totaal kies trekken dan euro 390,00

Veel kleine dingetjes dus, maakt een giga bedrag.
Afbeelding
A good dog never dies...

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

0,4 uur voor de kies-extractie is géén 40 minuten volgens mij, maar een kwartier (4/10 van 1 uur).
Hetzelfde geldt voor de anaesthesie van 0,9 uur, dan zou dan 54 minuten moeten zijn lijkt mij.
En de gebitssanering van 0,5 uur is een half uur.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

:denken: En de restrekening van Proteq is 450 euro?
Dat zou dan betekenen dat Proteq niets vergoedt :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:0,4 uur voor de kies-extractie is géén 40 minuten volgens mij, maar een kwartier (4/10 van 1 uur).
Hetzelfde geldt voor de anaesthesie van 0,9 uur, dan zou dan 54 minuten moeten zijn lijkt mij.
En de gebitssanering van 0,5 uur is een half uur.
Maar dat zijn dus wel schappelijke bedragen op zich. euro 66,00 voor het trekken van de kies.
Alleen alles opgeteld is het enorm hoog.
Laatst gewijzigd door Caro. op 08 dec 2010 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Kaiou schreef::denken: En de restrekening van Proteq is 450 euro?
Dat zou dan betekenen dat Proteq niets vergoedt :19:
Klopt. Kaya is in april geweest voor schoonmaken van haar gebit en ze vergoeden 1 x per 2 jaar gebits zaken.
Als die kies in april was getrokken samen met het schoonmaken, dan was alles vergoed. Ook als 1 keer per 2 jaar 6 kiezen getrokken worden.
Maar als je dus probeert een kies te sparen in de hoop dat die het redt, dan krijg je dit soort toestanden.
Zo heeft ze dus nog een kies die het misschien niet redt.... :ugh:

Maar ja, moet je dan uit voorzorg kiezen gaan trekken voor de kosten? Je zou het bijna doen :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Wat ik zo zie hebben ze gewoon heel netjes gewerkt. Gasnarcose en een infuus aanleggen, dat is gewoon hoe het hoort bij een oudere hond. Maar het jaagt de prijs wel enorm op, helaas. Een een uur werk voor wat hier staat vind ik ook niet extreem. Trekken kost misschien niet zoveel tijd (hoewel een kies knap lastig kan zijn!) maar je moet de hond ook nog beschaafd onder narcose brengen et cetera. Ook schoonmaken kan soms heel tijdrovend zijn. Soms is een extreem goor gebit in 10 minuten schoon omdat de brokken tandsteen er gewoon vanaf vliegen, maar soms is het echt een worsteling om een dun laagje tandsteen te verwijderen. Dat weet je nooit tevoren. Je kan natuurlijk altijd een uitleg vragen om de rekening maar de conclusie trekken dat je belazerd wordt lijkt me wat voorbarig.
Ik betaal iig liever wat jij betaald hebt met de zekerheid dat er secuur gewerkt wordt dan dat ik voor 150 euro klaar was geweest ;) want voor zo'n bedrag kun je zeker bij zo'n grote hond gewoon niet netjes werken.

Groetjes,

Kees
carlos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door carlos »

Ik heb vorig jaar november, een afgebroken hoektand bij mijn DSL laten "repareren".
Was ook nog spoed, en gedaan door DA Lies Paardekooper, tandheelkundige op veterinair gebied.
Ze heeft de hoektand, een wortelkanaal behandeling gegeven, vulling geplaatst en tand weer gerestaureerd. Ze is hier ong een uur mee bezig geweest en de hond is onder narcose geweest. Kosten: 216,89 incl btw.

Carlos
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Toch vind ik t veel Cees als je kijkt naar mijn operatie bij Tikoes, ruim 2 uur, 2 DAsen, geen assistente, zaterdag middag & nazorg.

En verder vraagt protec 60 euro meer dan de rekening, das ook vaag.
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Een maand geleden is bij Miura 1 kies en 2 tanden getrokken. Bij haar was er wel een bloedonderzoek gedaan (omdat ze al wat ouder wordt) en omdat haar bloed dik was, hebben ze haar bij de gasnarcose extra infuus gegeven. Ik was bijelkaar 380 euro kwijt, ik vond het zelf ook wel veel geld. Bij Miura heb ik alles kunnen declaren bij Proteq omdat ze langer dan 2 jaar geleden iets aan haar gebit had gehad.
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Nou, ik vind het heeeeeeel veel geld hoor! Onze DH had zijn kies afgebroken met stenen (de sukkel) en had er nog een ontsteking bij. Ze hebben hier zijn kies getrokken, wat volgens hun moeilijk ging, het was de grootste kies, hij is onder narcose gebracht, heeft voor een week antibiotica meegehad, ze hebben direct heel zijn gebit schoongemaakt (had ik niet om gevraagd), pijnstillers meegehad en ik moest 280 euro afrekenen. Dat vond ik toen al heeeeeeeeel veel en was zelfs een beetje boos. Nu ik dit lees denk ik dat mijn DAP (die hier door mensen die hier in de buurt wonen afgeschilderd wordt als "te commercieel") het gewoon goed heeft gedaan. Toppie voor de DAP Drechtstreek dan :E:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik vind het veel, voor het operatief verwijderen van een kies bij Kira waren wij ong. 150 euro kwijt
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Casey schreef:Wat ik zo zie hebben ze gewoon heel netjes gewerkt. Gasnarcose en een infuus aanleggen, dat is gewoon hoe het hoort bij een oudere hond. Maar het jaagt de prijs wel enorm op, helaas. Een een uur werk voor wat hier staat vind ik ook niet extreem. Trekken kost misschien niet zoveel tijd (hoewel een kies knap lastig kan zijn!) maar je moet de hond ook nog beschaafd onder narcose brengen et cetera. Ook schoonmaken kan soms heel tijdrovend zijn. Soms is een extreem goor gebit in 10 minuten schoon omdat de brokken tandsteen er gewoon vanaf vliegen, maar soms is het echt een worsteling om een dun laagje tandsteen te verwijderen. Dat weet je nooit tevoren. Je kan natuurlijk altijd een uitleg vragen om de rekening maar de conclusie trekken dat je belazerd wordt lijkt me wat voorbarig.
Ik betaal iig liever wat jij betaald hebt met de zekerheid dat er secuur gewerkt wordt dan dat ik voor 150 euro klaar was geweest ;) want voor zo'n bedrag kun je zeker bij zo'n grote hond gewoon niet netjes werken.

Groetjes,

Kees
Ik heb de specificatie gekregen Kees (zie een paar posts boven jouw topic) en daarbij geschreven dat ik geen enkel bedrag op die specificatie kan vinden wat extreem hoog is. Alles bij elkaar opgeteld is alleen wel een hele flinke rekening :ugh:
Maar als ik het per punt bekijk, dan kan ik er niks vreemds aan vinden.
Overigens had ze geen vies gebit, want het was in april nog helemaal gereinigd. Maar voor het schoonmaken is dan ook maar euro 20,00 gerekend, dus dat lijkt me ook te kloppen.
Met de narcose zijn ze wel extra voorzichtig bij Kaya ivm nierproblemen, dus dat drijft de prijs wellicht wat op.

@Crutz: ik denk dat je dat verkeerd begrepen heb. In de rekening van euro 450,00 zat ook euro 56,00 Previcox. Iets wat Kaya altijd krijgt.
Dus dat zou van het kies trekken afgehaald moeten worden en kom ik om kies trekken euro 390,00 (maar de rekening is totaal wel euro 450,00).
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Caro. schreef:Overigens doe ik dit dus niet meer op deze manier. Voortaan betaal ik de rekening bij de dierenarts en stuur die zelf op naar Proteq.
Dit hele systeem bevalt me niet en op mijn vraag aan Proteq of ze merken dat ze nu hogere rekeningen krijgen, kreeg ik een iets vaag antwoord van 'ehhh, ja nou ja, aan dit soort telefoontjes merken we dat wel' (maar ik weet dus niet of ze veel van 'dit soort telefoontjes' krijgen).

In ieder geval is het voor het eerst bij deze dierenarts, waar ik al jaren kom, dat ik het gevoel heb toch lichtelijk besodemieterd te zijn en het is dus ook voor het eerst dat de rekening rechtstreeks naar Proteq ging.
Ik betaal ook gewoon mijn rekningen weer en stuur ze zelf op naar proteq. omdat mijn Da alles moet splitsen met mijn 4 honden komt er bij elke rekening 6 euro bij voor admi kosten. En als je dan elke maand rekeningen indient (medicijnen van Kenzo bv) loopt it op, want die 6 euro is elke keer voor mijzelf. Ik kreeg wel gewon een uitdraai vd DA als ik dat wilde ook al werd deze opgestuurd.
Maar dat bedrag wat jij moet betalen vind ik echt belachelijk hoog!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Caro. schreef:Ik zit hier nu dus even zo :eek:

Sinds een maand of 3 regelt de dierenarts rechtstreeks met de verzekering (Proteq) de kosten en krijg ik de rest rekening via een of andere maatschappij.

Ik krijg nu dus de 'rest rekening' van de kies trekken van Kaya wat op 4 oktober is gebeurd: euro 450,00 :eek:

Dit is toch geen normaal bedrag voor het trekken van een kies? Bloedonderzoek zit hier niet bij, want dat is al eerder gebeurd.
Uiteraard ga ik Proteq om een specificatie vragen, want die heb ik niet gekregen, maar dan nog... de dierenarts is 27 minuten bezig geweest met het trekken.

Hebben jullie vergelijkbare rekeningen gekregen voor het trekken van één kies of is dit idd buiten proporties?
Belachelijk. Bij Sophietje is vorige week een kies verwijderd, een 'achterhoektandje' getrokken (hoe heet zo'n klein ding achter de hoektanden??), haar hele gebit is gereinigd en haar nagels zijn geknipt; ik was rond de 150 euro kwijt geloof ik.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh wacht, gasnarcose. Soof had een gewone priknarcose. Daar zit inderdaad wel verschil in.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”