Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toekomstige schrik van de buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: toekomstige schrik van de buurt?

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik moest laatst iets in een brievenbus proppen, en mijn handen waren erg dicht in de buurt van een wakende, tandenblikkerende mechel. Ik probeerde met mijn stem nog wat rust te krijgen, maar dat lukte niet. Als ik niet binnen 5 seconden dat pakje in die brievenbus had gekregen had ik hem ècht weer mee terug genomen.

Jammer maar helaas. Dan zorg je maar dat je hond niet zijn adem binnen 15 cm van mijn handen uit kan blazen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

blondie schreef:
Jaap* schreef:Ik zal ook wel een rare zijn, want ik moet het ook niet hebben hoor.
Ik schop niet zo snel om me heen, maar een hond die recht op mij af komt denderen met de klaarblijkelijke intentie om mij de stuipen op het lijf te jagen zal daar niet veel succes of plezier aan beleven.
Ik wijk er geen centimeter voor in ieder geval.
:engel: ik heb 1x toch echt mijn rug toegekeerd en de hond niet aangekeken.. had ik dat beest een trap verkocht of een brul gegeven dan had ik echt wel de tanden ergens in gehad en daar had ik niet zoveel trek in :F:
Een hond die je écht aan wil vliegen doet dat toch wel :19: :mrgreen:
Zo'n hond heb ik slechts eenmaal meegemaakt, en die confrontatie zoek ik ook niet op. Want dat is zinloos.
Maar practisch elke hond die zulk gedrag vertoond, op die enkele gek na, is je aan het testen denk ik. Ik reageer er stoicijns op, en meestal is dat genoeg. Maar ik ga mezelf niet onzichtbaar maken voor zo'n patser, want als puntje bij paaltje komt haakt 99% af als ze in de gaten krijgen dat ze je geen reactie gaan ontlokken :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marion. schreef:Ik moest laatst iets in een brievenbus proppen, en mijn handen waren erg dicht in de buurt van een wakende, tandenblikkerende mechel.
Ik had vroeger een krantenwijk en was al twee keer in mijn klauwen gebeten door een klein hondje dat altijd omhoog sprong als ik mijn met mijn hele hand die krant in de bus moest proppen. Want er zat zo'n borstel in die brievenbus :oeps:
De eerstvolgende keer heb ik hem opgewacht met de krant half door de brievenbus en heb ik hem zo die krant in z'n bek geramd.
Nooit weer problemen mee gehad :klaar: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jaap* schreef:De eerstvolgende keer heb ik hem opgewacht met de krant half door de brievenbus en heb ik hem zo die krant in z'n bek geramd.
Hihi, dat deed ik ook met dit pakje. "Ja watttttt, jij hebben? Hier, kun je hem krijgen ook!" Maar dat stomme Otto-pakje wilde hij niet :mrgreen:
(en de inhoud was iets te dun-stoffig om verder door te duwen :ugh: )
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nou, hier dan een mechelaarbezitter die dergelijk gedrag ook niet te tolereren (laat stáán goed te praten) vind. :neenee:

Zijn jonge mechelaars zo? Ja. Dat weet ik. Ik weet er helaas alles van.
Moet het dan maar okee gevonden worden? Absoluut niet!! :boos: Zo werkt dat potdorie niet zeg. Ik kan me de doodschrik van mensen die geen honden gewend zijn voorstellen. En dan ook nog een herder, die hebben toch al de naam... Wat voor eigenaar ben je uberhaupt om je hond blaffend en grommend op andere mensen af te laten rennen? Kan me niet schelen wat de intenties zijn. Geen gesodemieter. Geld ook voor alle niet-mechelaars, trouwens. ;) Dat JIJ als mechelaar-eigenaar het type hond kent is leuk, maar alle niet-hondeneigenaars weten dat niet. En dat mag je ook niet van ze verwachten. Bij je houden zo'n hond.

Daarnaast moet de hond ook geen succes met dit gedrag krijgen. Want dan is de eerste beet zo een feit.

Als een mechel zo op mij afstuift, sla ik ook van me af als het moet. Ik kan niet ruiken hoe oud zo'n hond is, en met zeven maanden zijn ze vaak al aardig groot. Daarnaast is het JUIST vanwege mijn ervaring met mechelaars dat ik niet automatisch in een goede intentie geloof... het zijn nogal felle honden en ik zit er niet op te wachten om door andermans mechel even aangeblaft, aangegromd en eventueel gebeten te worden. Er lopen heel wat onzekere exemplaren rond (de mijne is er ook één) en ik heb geen zin in dat gesodemieter.

Is het anders bij een poedeltje? Nee. In deze buurt wonen twee kleine hondjes die ook wel even durven en waar ik ook gedonder mee heb gehad. Door ééntje ben ik meermalen gebeten en dat heb ik de eigenaren ook kwalijk genomen. De hond zelf is oud en dement, dus ja, daar kan ik weinig mee verder...
De ander bijt (nog) niet, maar vliegt wel woest blaffend op mensen af. De laatste keer heb ik dat beest een stevige doodschrik bezorgt, waarop hij toch maar gauw weer naar binnen rende. Geen gedonder meer, van geen enkele hond. Als je hond tegen mensen uitvalt, hou je hem bij je, ongeacht ras of formaat.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Jaap* schreef:
Marion. schreef:Ik moest laatst iets in een brievenbus proppen, en mijn handen waren erg dicht in de buurt van een wakende, tandenblikkerende mechel.
Ik had vroeger een krantenwijk en was al twee keer in mijn klauwen gebeten door een klein hondje dat altijd omhoog sprong als ik mijn met mijn hele hand die krant in de bus moest proppen. Want er zat zo'n borstel in die brievenbus :oeps:
De eerstvolgende keer heb ik hem opgewacht met de krant half door de brievenbus en heb ik hem zo die krant in z'n bek geramd.
:smile:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Hij had van mij ook een aardige brul kunnen krijgen (slaan of schoppen doe ik niet zo snel), onzeker mechelaar pupje of niet. Als mijn ridgebacks zo op iemand afvliegen hoeft die persoon wat mij betreft ook echt niet te gaan staan wachten op wat er komen gaat. Of het nou uit agressie was, onzekerheid, of voor mijn part een hele vreemde uitnodiging tot spelen, ik wil het niet hebben.

Ik liet een tijdje geleden de stafford van een vriendin uit 's avonds laat, hartstikke donker, begint 'ie ineens te grommen naar me! Huh??? Ik kon zijn lichaamstaal niet beoordelen, en ik geloof nooit dat die hond ook maar naar iemand uit zou halen, maar ik heb hem wel zo'n brul gegeven, hij ging gelijk plat op het gras liggen. Er wordt niet naar me gegromd, punt uit.

Ik ben vroeger zelf vreselijk bang geweest voor honden. Als er een hond zo op mij afgekomen was . . . . had er niet aan moeten denken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dus een ander moet maar rekening houden met jouw herderpupje omdat het nu eenmaal een herder pupje is met overeenkomstig herder pupjes gedrag.??
Kom zeg de enigste die rekening moet houden met het herderpupje is de eigenaar zelf.
Laat mij ook niet bijten of schofferen door een kind omdat dat toevallig nu bij die leeftijd hoord.

Die herder had ik ook even de stuipen op het lijf gejaagd.
Gelijk een goeie ervaring dat hij niet ongelimiteert mensen de stuipen op het lijf kan jagen.
Jammer dan als je even niet oplet als baas ,maar daar kan een ander niets aan doen.
Als mijn hond dat zou doen had ik het niet leuk gevonden als hij afgestraft werd ,maar zou gelijkertijd wel zoiets hebben Jammer dan.!!
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

tsja ik heb dus zo een rare hond, die het leuk vind met veel bombarie naar de andere hond te willen om te spelen. En nu met deze gladheid buiten is het erg moeilijk om hem echt in bedwang te houden.

Gisteravond bijvoorbeeld ik loop rustig buiten te schuifelen over het spekgladde wegdek komt er vanuit het niets een andere labje aan. Voordat ik er erg in heb schiet Kiran weg ik op mijn gat lab eigenaar in paniek omdat Kiran erg vocaal op hem afstormt niet om te happen of erger maar omdat die idioot denkt dat het leuk is. :jank:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:Dus een ander moet maar rekening houden met jouw herderpupje omdat het nu eenmaal een herder pupje is met overeenkomstig herder pupjes gedrag.??
Kom zeg de enigste die rekening moet houden met het herderpupje is de eigenaar zelf.
Laat mij ook niet bijten of schofferen door een kind omdat dat toevallig nu bij die leeftijd hoord.

Die herder had ik ook even de stuipen op het lijf gejaagd.
Gelijk een goeie ervaring dat hij niet ongelimiteert mensen de stuipen op het lijf kan jagen.
Jammer dan als je even niet oplet als baas ,maar daar kan een ander niets aan doen.
Als mijn hond dat zou doen had ik het niet leuk gevonden als hij afgestraft werd ,maar zou gelijkertijd wel zoiets hebben Jammer dan.!!
Je leest niet, ik zeg dat t mechelgedrag is maar niet dat ik t bij mensen toesta maar wel dat t kan gebeuren. Vandaar dus dat de mijne ook bijna niet losloopt in de wijk. Wel mag die van mij het dus zoals in mijn vb doen tegen dingen als hij losloopt aangezien ik de ervaring jeb dat dit op deze manier het snelst oplost. Nogmaals ben ik blij te lezen dat ik ergens woon waar ze niet agressief op pups reageren. Daarnaast is deze man er ook van geschrokken dus wat is t probleem dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Geen idee wat ik gedaan zou hebben. Ik ben niet bang voor honden maar ben me een paar jaar geleden wel rot geschrokken van een Rottweiler die midden in de nacht ineens uit een steegje kwam om in mijn reet te bijten ofzo. Een flinke brul (van schrik) liet hem wel afdruipen. Zou ik misschien in deze situatie ook wel gedaan hebben, ik houd er niet zo van als honden op straat op me af komen denderen.
Al is de kans ook groot dat ik keihard had moeten lachen omdat hij op z'n bek ging.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:hij beet toch niet? ik geef pups geen loeier als ze niet bijten... grommen bij een mechelaar is niets raars aan zeker niet op die leeftijd, dan is alles nog raar zeker containers die herrie maken.
Hier schuif je het toch een beetje weg als zijnde dat anderen toch wel een beetje rekening moeten houden omdat het niets raars is en mechelaars eigen op die leeftijd.
Jij verward een beetje met wat jij van jouw ras moet verwachten en je eigen anticiperen daarin.
Maar dat hoeft niet gelijk te staan in hoe een ander tegenover jouw hond moet staan.
Ik begrijp heel goed dat een ander begrip kan op brengen in dat mijn hond per ongeluk losschoot.
Maar ook dat het begrip er niet zal zijn en hij een beuk of een grote bek krijgt.
Ik zal ook proberen om een beetje redelijkheid te tonen en te kijken in hoeverre ik het gedrag serieus moet nemen.
Maar als een hond 2 x achter elkaar met agressie op mij afkomt dan krijgt hij van mij een hoek.
Ongeacht of het uit onzekerheid of zekerheid is.
Ik ben er voor mijn veiligheid/belang en niet voor die hond zijn veiligheid/belang.
Daar moet het baasje maar voor zorgen.
Dus in weze heb ik geen probleem. :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
malinois schreef:hij beet toch niet? ik geef pups geen loeier als ze niet bijten... grommen bij een mechelaar is niets raars aan zeker niet op die leeftijd, dan is alles nog raar zeker containers die herrie maken.
Hier schuif je het toch een beetje weg als zijnde dat anderen toch wel een beetje rekening moeten houden omdat het niets raars is en mechelaars eigen op die leeftijd.
Jij verward een beetje met wat jij van jouw ras moet verwachten en je eigen anticiperen daarin.
Maar dat hoeft niet gelijk te staan in hoe een ander tegenover jouw hond moet staan.
Ik begrijp heel goed dat een ander begrip kan op brengen in dat mijn hond per ongeluk losschoot.
Maar ook dat het begrip er niet zal zijn en hij een beuk of een grote bek krijgt.
Ik zal ook proberen om een beetje redelijkheid te tonen en te kijken in hoeverre ik het gedrag serieus moet nemen.
Maar als een hond 2 x achter elkaar met agressie op mij afkomt dan krijgt hij van mij een hoek.
Ongeacht of het uit onzekerheid of zekerheid is.
Ik ben er voor mijn veiligheid/belang en niet voor die hond zijn veiligheid/belang.
Daar moet het baasje maar voor zorgen.
Dus in weze heb ik geen probleem. :pffff:
Ik vind wel degelijk dat je een verschil moet maken tussen een pup en volwassen hond... ik zal dan wel raar zijn dat ik dit verschil wel heel goed kan zien, of het nu een mechel of rottweiler is wat dat betreft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nakisha schreef:Nou, hier dan een mechelaarbezitter die dergelijk gedrag ook niet te tolereren (laat stáán goed te praten) vind. :neenee:

Moet het dan maar okee gevonden worden? Absoluut niet!! :boos: Zo werkt dat potdorie niet zeg. Ik kan me de doodschrik van mensen die geen honden gewend zijn voorstellen. En dan ook nog een herder, die hebben toch al de naam... Wat voor eigenaar ben je uberhaupt om je hond blaffend en grommend op andere mensen af te laten rennen? Kan me niet schelen wat de intenties zijn. Geen gesodemieter. Geld ook voor alle niet-mechelaars, trouwens. ;) Dat JIJ als mechelaar-eigenaar het type hond kent is leuk, maar alle niet-hondeneigenaars weten dat niet. En dat mag je ook niet van ze verwachten. Bij je houden zo'n hond.

Daarnaast moet de hond ook geen succes met dit gedrag krijgen. Want dan is de eerste beet zo een feit.

Als een mechel zo op mij afstuift, sla ik ook van me af als het moet. Ik kan niet ruiken hoe oud zo'n hond is, en met zeven maanden zijn ze vaak al aardig groot. Daarnaast is het JUIST vanwege mijn ervaring met mechelaars dat ik niet automatisch in een goede intentie geloof... het zijn nogal felle honden en ik zit er niet op te wachten om door andermans mechel even aangeblaft, aangegromd en eventueel gebeten te worden. Er lopen heel wat onzekere exemplaren rond (de mijne is er ook één) en ik heb geen zin in dat gesodemieter.

Is het anders bij een poedeltje? Nee. In deze buurt wonen twee kleine hondjes die ook wel even durven en waar ik ook gedonder mee heb gehad. Door ééntje ben ik meermalen gebeten en dat heb ik de eigenaren ook kwalijk genomen. De hond zelf is oud en dement, dus ja, daar kan ik weinig mee verder...
De ander bijt (nog) niet, maar vliegt wel woest blaffend op mensen af. De laatste keer heb ik dat beest een stevige doodschrik bezorgt, waarop hij toch maar gauw weer naar binnen rende. Geen gedonder meer, van geen enkele hond. Als je hond tegen mensen uitvalt, hou je hem bij je, ongeacht ras of formaat.
zucht... die hond schoot los die man wist dat toch niet... dat blijkt toch dat hij er zelf van geschrokken is. Daarnaast overdrijf je ook schromelijk over het uitvallen, hij beet niet, hij viel niet uit... een overmoedige pup met idem reactie...
En jij bent ook een mens dus jou kan het ook gebeuren... mij gebeurd het ook terwijl ik mijn honden duvelsgoed in de gaten hou... Het is een pup! Geen volwassen kalf van 40 kg.
En nogmaals tegen voorwerpen mag het van mij, des te sneller is hij er vanaf... hoe meer reactie hoe leuker hij het gaat vinden.
Natuurlijk zal ik het proberen te voorkomen dat doet die man ook.... jij bent ook niet zo'n heilige dat er nooit iets gebeurd dat kan gewoon niet bij een mens.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Maar ook dat het begrip er niet zal zijn en hij een beuk
Nou hiervoor toch echt nooit! Iemand die mijn pup een beuk geeft krijgt er direct 1 van mij :blauwoog: , of dat nu een boom van een kerel is of een vrouw of wat dan ook... pups beuk je niet... in ieder geval niet die van mij, doe je dat wel, heb je er zelf direct ook 1 te pakken... :roll: En wat dat betreft kan ik heel raar uit de hoek komen, kom je aan mijn honden kom je aan mij, volwassen hond snap ik heel goed en dan mag het ook tot een bepaalde hoogte indien dat nodig zou zijn maar echt geen pups...
Grote bek, vooruit dan maar, maar beuken :neenee:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

zal wel aan mij liggen maar een aanstormende Mechelaar van 7mnd, zie ik niet als een pupje.
Als dat gebeurt ga ik zeker heel hard Brullen en als er hondjes bij zijn afschermen.
Hap in mijn been riskeer ik liever niet, pak hem liever vast. :pffff: :engel: :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Of het nou normaal gedrag is voor een hond van een bepaald ras of niet doet er niet toe.Het is gedrag dat onwenselijk is en als eigenaar zijnde moet je je daarvan bewust zijn.
Een hondenmens ziet het misschien in perspectief maar iemand die gewoon niks met honden heeft krijgt de schrik van zijn leven.Ik zou het trouwens van mijn hond ook niet willen hebben.
Lekker aangelijnd laten dus en het tuinhek goed dicht :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat een drama :roll:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik kom aardig in de richting van Nanna en Kees.

Ik vind een hond van 7 maand ook al een aardige hond. Het zal wel normaal gedrag zijn van een mechelaar. Ook al heb ik een schurft hekel om iets wat typisch bij een ras schijnt te horen als 'excuus' te gebruiken. Zo is het volkomen normaal dat de Nizinny's hier op de club gewoon niet gaan zitten bij je 1ste commando, bij de rest overigens wel, omdat het een Nizinny is, belachelijk.
Dat terzijde.

Maar als een mechelaar op alles moet reageren wat volgens hem niet normaal is in een dagelijkse situatie mag die nog wel even. Wandelaars, auto's, kindjes, containers.
En dan nog wordt er hier in huis bepaald, waar ze wel of niet op mogen en gaan reageren. Ongeacht leeftijd.

De container stond overigens gewoon stil volgens mij. De hond liep ook gewoon los toch?
Gezien deze situatie ook niet vertrouwd en het mag niet eens.
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
Nakisha schreef:Nou, hier dan een mechelaarbezitter die dergelijk gedrag ook niet te tolereren (laat stáán goed te praten) vind. :neenee:

zucht... die hond schoot los die man wist dat toch niet... dat blijkt toch dat hij er zelf van geschrokken is. Daarnaast overdrijf je ook schromelijk over het uitvallen, hij beet niet, hij viel niet uit... een overmoedige pup met idem reactie...
En jij bent ook een mens dus jou kan het ook gebeuren... mij gebeurd het ook terwijl ik mijn honden duvelsgoed in de gaten hou... Het is een pup! Geen volwassen kalf van 40 kg.
En nogmaals tegen voorwerpen mag het van mij, des te sneller is hij er vanaf... hoe meer reactie hoe leuker hij het gaat vinden.
Natuurlijk zal ik het proberen te voorkomen dat doet die man ook.... jij bent ook niet zo'n heilige dat er nooit iets gebeurd dat kan gewoon niet bij een mens.
Oh maar dat haal ik ook aan dat het mij ook kan overkomen.
En het is geen pup meer met 7 maanden.
Heb zelf een Laekense gehad en die schuerde de broek al van je kont af met 4 maanden en met 5 maanden heeft ze serieus in iemand gehangen met de nodige wonden.
Maar nog altijd mijn schuld en niet diegeen die gebeten werd.
En ja dat de hond dan een beuk of trap krijgt moet ik dan maar niet over zeuren.
Op dat moment was mijn aandacht verslapt ,maar feit blijft dat hij eigenlijk van mij niet had mogen bijten.
En je kunt niet verwachten dat een ander zich niet mag verdedigen die aangevallen word.
Dus heel begrijpelijk allemaal en het kan mij ook overkomen in alle beide situatie's .
Maar de persoon waar mijn hond op af vliegt heeft andere belangen bij mijn hondje dan ik.
Dus geeft hij mijn hond van 7 maanden een beuk dan zal ik dat niet leuk vinden ,maar wel kunnen begrijpen.
Om die man/vrouw ook nog eens een beuk te gaan geven omdat mijn hond en ik fout waren vind ik helemaal van de zotte,.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

malinois schreef:

Ik heb nergens gezegd dat het mij niet kan overkomen. Het is me ook wel eens overkomen.
Maar ik heb ook wel meegemaakt dat mensen dan in schrikreactie uithalen en vond dat doodnormaal, dat is het verschil. En ik was er dan ook direct bij, net als deze man.
Maar dat betekend niet dat ik het wegzette als ''dat is mechelaar eigen'' en dat was het dan. :19: Absoluut niet. En dat is wél wat hier dus af en toe gezegd word. Voor mij was dat reden mijn hond bij me te houden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee hoe ik zou reageren. 1 ding weet ik zeker en dat is dat ik me de pleuris geschrokken zou zijn en er heulemaal nie blij mee geweest zou zijn
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar de persoon waar mijn hond op af vliegt heeft andere belangen bij mijn hondje dan ik.
Dus geeft hij mijn hond van 7 maanden een beuk dan zal ik dat niet leuk vinden ,maar wel kunnen begrijpen.
En in dat roodgemaakte zit hem wat mij betreft de crux, het mag allemaal typisch zijn voor een pup van een bepaald ras, en in een bepaalde leeftijd.
Dat is niet de zorg van de persoon die aangeblaft wordt, en ik vind het te ver gaan om te zeggen dat mensen er maar begrip voor moeten hebben dat het nog maar om een pup gaat.
Veel hondenbezitters zijn niet eens in staat om te zien hoe oud een hond is, laat staan dat een leek dat kan.
Natuurlijk staat het buiten kijf dat er wel eens iets anders loopt dan je had gewild, en dat vind ik ook allemaal niet de grootste ramp.
Maar ik vind dat je niet van mensen mag verlangen dat iedereen zich precies opstelt naar jouw hond zoals jij dat het liefste had gezien.
De opvoeding van jouw hond is niet andermans verantwoordelijkheid, zo simpel is dat.
Waar de belangen van iemand anders in het gedrang komen door het gedrag van jouw hond, gaan mensen reageren.
Als dat niet is zoals jij dat wenst, dan is dat jouw probleem.
Juist en gewoon heel simpel.
:ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Nee, het hoeft niet meteen de schrik van de buurt te worden.
Een Mechelaar van 7 maanden kan gekke sprongen maken

Hoe vervelend het ook is, honden die je op een opstandige koe of dreigende pakwerker af kunt sturen zonder dat hij zich daardoor laat afschrikken kun je beter niet als een opstandige koe of pakwerker benaderen. Dat werkt averechts.

Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Het gaat er om wat werkt.
Gewoon helemaal niets doen werkt veel beter. Ook met betrekking tot de zorg "wordt dit de schrik van de buurt".
Juist dat probeer ik ook te zeggen wil je een dergelijke pup tot schrik maken moet je dat vooral doen!
We
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Nee, het hoeft niet meteen de schrik van de buurt te worden.
Een Mechelaar van 7 maanden kan gekke sprongen maken

Hoe vervelend het ook is, honden die je op een opstandige koe of dreigende pakwerker af kunt sturen zonder dat hij zich daardoor laat afschrikken kun je beter niet als een opstandige koe of pakwerker benaderen. Dat werkt averechts.

Het gaat er niet om of je gelijk hebt. Het gaat er om wat werkt.
Gewoon helemaal niets doen werkt veel beter. Ook met betrekking tot de zorg "wordt dit de schrik van de buurt".
Juist dat probeer ik ook te zeggen wil je een dergelijke pup tot schrik maken moet je dat vooral doen!
We
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Het kan gebeuren; das helemaal waar. Helaas kan ik niet ontkennend dat bij mij niet vaak genoeg een genante en vervelende situatie met de honden gebeurd is, en ik ben errug blij met t feit dat mensen duidelijk niet zo vaak schoppen en slaan als er hier soms geinsinueerd wordt... :oeps:
Echter is het wel zo dat een hond van een dergelijke leeftijd door geen enkele hond meer als pup wordt beschouwd, en dat t lontje van mijn honden naar andere honden, als t gaat om onbeschoft gedrag, soms beduidend korter is dan dat van mij zelf. Waarom zou een buitenstaander dan inens veel toleranter moeten zijn omdat het een jonge hond betreft, als mijn honden dat zelf echt niet zouden accepteren? Maar das dan puur een hypothetische vraag. Ikzelf ben allang blij dat mensen naard e meeste honden gewoon erg tollerant zijn, gezien mijn eigen slippertjes... :8):
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:[Ik ga er zomaar van uit dat jouw honden niet dreigend en grommend op andere mensen afstuiven ;-)
Ik geef ook alleen maar die schop als ik denk dat ik anders gebeten zou kunnen worden, hij moet dus binnen bereik zijn, sowieso. En of die knauw uit onvolgroeidheid, onzekerheid, agressiviteit of God weet wat tot stand komt bóeit helemaal niet. Ik wens gewoon niet gebeten te worden :pffff:
Ik denk wel dat een hoop mensen het verschil tussen een vriendelijke blaf en een op-iemand-afstormende hond of een hond met kwade bedoelingen niet eens zo goed weten, eigenlijk..JIJ wel, maar bij iemand die geen honden bekend is, zou Anne met haar enthousiaste geluid zomaar kunnen betekenen dat er problemen op komst zijn.... :idea:
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Het kan toch een keer gebeuren dat je hond uitbreekt. Mijn lab loopt op alles piepend en grommelend af. Zonder kwaaie bedoelingen maar meer van opwinding.
Net als dat ie een bal in zijn bek heeft en ik zeg wat heb jij daar..dan slaat ie ook aant grommen en klapt haast dubbel van het kwispelen.
En dan hoeft kwispelen echt geen uiting van ik ben blij te zijn.

Ik weet wel dat degene die mijn hond een hengst verkocht om wat voor reden dan ook......ik ben vrij klein dus op mooie hoogte voor de mannen en voor de dames ben ik ook niet bang om een vuist te gebruiken. Kon me niet schelen hoe ik er zelf vanaf kom maar van mijn hond blijf je af. Kom nou je geeft een hond toch geen hengst omdat ie op je af komt .Als ie je echt aanvalt en zich vastbijt is een ander verhaal.
Ik ben het eens met Marc en Malinois......gewoon stil blijven staan en vooral niet aankijken.

En dan nog een klein puntje....als hier op donderdag alle bakken mooi langs de weg staan voor mijn raam dan staat Oodje ook voor het raam te grommen naar die bakken. Meters van em af, ze doen em niks :pffff: maar toch grommen.
Het kan dus toch het effect van die bak zijn geweest.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Sjonge wat een overdreven gedoe zeg.

Ik ben het met malinois eens, is gewoon pup gedrag, iets wat er niet hoort, nieuw is en dus eng is. Tja dat moet onderzocht worden. Natuurlijk moet de baas zijn hond bij houden, was het een kind geweest of een bang iemand, ja dan is dat absoluut niet leuk. Maar misschien is dit zijn eerste hond en moet hij nog veel leren. Als mijn hond in elkaar getrapt moest worden voor alle fouten die IK maak, sjonge dan was hij vaak getrapt.

Ik snap ook niet waarom de hond dan getrapt zou moeten worden, die kan er toch echt niks aan doen? Vind het echt overdreven.

Iedereen heeft hier wel eens fouten gemaakt met hun hond en het is nu na jaren ervaring wel erg makkelijk om te zeggen dat iemand het fout doet. Van fouten leer je nou eenmaal :U:

Ik zie zo vaak honden los schieten, dat gebeurt nou eenmaal, als die allemaal getrapt moeten worden :neenee: en pups al helemaal niet. Ik vind dat je best wat begrip kan tonen als mede eigenaar ipv al dat hatelijke gedoe. Help zo'n eigenaar dan liever. Geef m als ervaren eigenaar wat tips ipv te denken 'och dat wordt helemaal niks' 'wordt de schrik van de buurt'
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Geef m als ervaren eigenaar wat tips ipv te denken 'och dat wordt helemaal niks'
:ok:

En ff off topic: waar haal(halen) je(jullie) die leuke onderschriften met dwarrelende sneeuw vandaan?????? Wil ik ook :F:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”