Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toekomstige schrik van de buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

toekomstige schrik van de buurt?

Ongelezen bericht door fleurie »

Vandaag ging ik mijn afval container ophalen aan het eind van de straat, komt er een mechel op me af gestormt, blaffend, bijna bij me, glijdt hij onderuit, tegen me aan, ik kon me nog staande houden gelukkig. Baasje hond roepen, die niet luisterde, met de vraag of ik oke was en dat de hond het niet kwaad bedoelde, hij was pas 7 maanden. Ik liep verder naar mijn container, komt hij weer naar me toe, grommen, tot zijn baasje hem vastpakte.
De toekomstige schrik van de buurt?
Ik ben honden gewend en schrik niet zo gauw, maar wat als het een (bang) kind was geweest, of een ouder iemand, niet zo vast ter been op een toch al gladde stoep?
Ik vrees dat mijnheer problemen gaat krijgen, als hij zijn hond niet aan gaat lijnen en opvoeden.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: toekomstige schrik van de buurt?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Hij beet toch niet?
Hij luisterde gewoon ff niet en omdat het glad was gleed hij door ipv te remmen.
Ik zou er niet meer van maken dan het is...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Nanna schreef:Bij mij zou die hond in grote problemen zijn want die had de loeier van zijn leven opgelopen.
En meneer had ik ook even een piece of my mind gegeven.
Ik laat me door geen enkele hond bijten :neenee:
Ze is toch ook niet gebeten? Die hond gleed uit en botste tegen haar aan...
Groet,
Dorien
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hij beet toch niet? ik geef pups geen loeier als ze niet bijten... grommen bij een mechelaar is niets raars aan zeker niet op die leeftijd, dan is alles nog raar zeker containers die herrie maken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fleurie
Zeer actief

Nanna schreef:Bij mij zou die hond in grote problemen zijn want die had de loeier van zijn leven opgelopen.

Ik was te verrast eigenlijk, en te druk met zelf op de been blijven :N:
Aan bijten was hij nog niet toegekomen overigens, maar als baasje geen maatregelen neemt gaat dit ongetwijfeld een keer gebeuren.
Afbeelding
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Volgens mij was er niet gebeten, meer ongelukje.
Wel een goede tip om meneer er op te attenderen zijn pup van 7 maand iets beter op te voeden... Kan ie nog maar zeven maand zijn, die moet zich beter kunnen gedragen dan dit!
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

malinois schreef:hij beet toch niet? ik geef pups geen loeier als ze niet bijten... grommen bij een mechelaar is niets raars aan zeker niet op die leeftijd, dan is alles nog raar zeker containers die herrie maken.
Ik was nog niet bij de container, liep gewoon op de stoep, zonder herrie :neenee:
Hij kwam in volle vaart op me af gerent, blaffend en grommend, en niet voor een spelletje.
Overigens leek hij niet dominant agressief, eerder onzeker, oren naar achteren.
Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, maar ik denk dat menig niet hondenminnend persoon minder vriendelijk gereageerd zou hebben naar het baasje.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Luisteren jouw honden perfect?
Die van mij niet hoor, soms schiet er wel eentje weg, maar dat is een jack he, da's niet eng genoeg...
Nogmaals volgens mij zoek je er meer achter dan er is. Jonge hond, geschrokken, onzeker en rammelende containers....
fleurie
Zeer actief

fes/lou schreef:Hij beet toch niet?
Hij luisterde gewoon ff niet en omdat het glad was gleed hij door ipv te remmen.
Ik zou er niet meer van maken dan het is...
Klopt, maar wel tot twee keer aan toe.
Zelf maak ik er geen probleem van, ik vraag me alleen af hoe dit zich verder zal ontwikkelen.
Ik had wel de indruk dat baasje zelf ook schrok en wellicht zijn hond niet meer los laat (mag overigens ook niet bij ons in het dorp behalve op een paar uitlaatplaatsen)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fleurie schreef:

Ik was te verrast eigenlijk, en te druk met zelf op de been blijven :N:
Aan bijten was hij nog niet toegekomen overigens, maar als baasje geen maatregelen neemt gaat dit ongetwijfeld een keer gebeuren.
nee dat denk ik niet als ik jouw verhaal zo lees.... niks vreemds voor mechelpups...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fleurie schreef:
malinois schreef:hij beet toch niet? ik geef pups geen loeier als ze niet bijten... grommen bij een mechelaar is niets raars aan zeker niet op die leeftijd, dan is alles nog raar zeker containers die herrie maken.
Ik was nog niet bij de container, liep gewoon op de stoep, zonder herrie :neenee:
Hij kwam in volle vaart op me af gerent, blaffend en grommend, en niet voor een spelletje.
Overigens leek hij niet dominant agressief, eerder onzeker, oren naar achteren.
Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, maar ik denk dat menig niet hondenminnend persoon minder vriendelijk gereageerd zou hebben naar het baasje.
dat geloof ik graag maar nogmaals ik zie dat gedrag bij zo goed als alle mechelpups... dat gaat over naarmate ze ouder worden...
De mijne is net op het industrieterrein op die manier afgerend op een geparkeerde vrachtwagen... die staat daar normaal nooit dus dat is raar... dat moet dan aangeblaft/gegromd worden en dan gaat ie snuffelen en dan is het na nog een korte 'woef' weer prima en is hij dat hele ding allang vergeten...
Als hij de kans zou krijgen zou hij dit dus ook in de woonwijk doen naar alles wat er normaal niet is, ik ben er dus voor om die kans niet te geven maar ook ik ben een mens dus dat zou zomaar een keer kunnen gebeuren ondanks dat ik dat zal proberen te voorkomen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
fleurie schreef:
Als hij dat bij Charles doet geeft Charles hem een donderende correctie, die gaat dat écht niet pikken. Waarom zou ik dat dan wèl moeten doen en als slome Harry maar afwachten of ik wel of alsjeblieft niet gebeten wordt?
Ik vind het prima dat mensen er onbetrouwbare honden op nahouden maar dan wel aangelijnd houden. Anders hebben ze gewoon pech als ze mij tegenkomen.
Nanna kom op zeg, het is een pup van 7 maanden... dat is geen onbetrouwbare hond, dat is gewoon puppengedrag... zeker voor een mechelaar ik zie niet anders van de mechelaarpups die ik gezien heb...
En dat zijn er toch een heleboel....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef: Nogmaals volgens mij zoek je er meer achter dan er is. Jonge hond, geschrokken, onzeker en rammelende containers....
dat bedoel ik... die containers staan daar toch niet de hele week? Dus is dat raar op dat moment. Of ze nu bewegen of niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
fes/lou schreef:Luisteren jouw honden perfect?
Nee, maar die schieten niet blaffend en grommend op voorbijgangers af. En deden ze dat wèl dan had voorbijganger van mij carte blanche om een hengst uit te delen.
Kom nou toch.
Gelukkig hebben de mensen hier zich beter gedragen die mijn pup tegenkwamen... Kom op zeg, als het een volwassen hond is zeg ik ja, maar een pup!
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ach, wat een gejank weer, was het een poedeltje geweest had je gezegd dat het een bang schijtpoedeltje was en had je ws niet eens een topic geopend...
fleurie
Zeer actief

malinois schreef:dat geloof ik graag maar nogmaals ik zie dat gedrag bij zo goed als alle mechelpups... dat gaat over naarmate ze ouder worden...
Dat zou kunnen, jij kent er waarschijnlijk meer dan ik :wink: , maar ik heb bij deze eigenaar de indruk dat hij niet zo goed weet wat voor soort hond hij aangeschaft heeft. Ik ken bij mij in de buurt nog iemand met een mechel en twee duitsers, deze honden staan perfect onder appel en hebben nooit buurtbewoners belaagd, ook niet als pup.
En nogmaals, ik denk dat menig nietsvermoedend, niets van honden wetende voorbijganger niet echt gecharmeerd is van een op hem of haar afstormende dreigende herder.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:Nanna kom op zeg, het is een pup van 7 maanden... dat is geen onbetrouwbare hond, dat is gewoon puppengedrag... zeker voor een mechelaar ik zie niet anders van de mechelaarpups die ik gezien heb...
En dat zijn er toch een heleboel....
Een pup van 7 maanden is toch al vaak een hele hond en in het donker zie je dat niet.
Bovendien word ik niet geacht bekend te zijn met de ins and outs an juveniel belgengedrag, dus je houdt gewoon je kutblaffer bij je want anders.
Net zoals jij van mij verwacht dat IK mijn honden bij me houdt als jij met je clubje langsmarcheert.
dan heb je toch honden bij? Dat heeft ze toch niet, overigens zal de hond dan waarschijnlijk heel anders gereageerd hebben... nogmaals heel normaal gedrag waar je zo min mogelijk aandacht aan moet besteden, hoe meer je dat doet hoe vervelender het wordt en hoe langer het duurt....
Van mij mocht hij dus naar die vrachtwagen, hij doet maar... dan is het leuke er zo vanaf... en die ervaring heb ik met al mijn honden gehad en zie ik dus ook bij alle mechelaars die ik vanaf pup ken.
ps. die van mij is nu 5 maanden en ik zie toch wel duidelijk dat het nog een pup is hoor (dus 2 maandjes verder, is ongeveer 5 cm groter), en anderen blijkbaar ook want die reageren niet zo achterlijk op hem als dit eens gebeurd met uitlaten....
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Als jij niet het verschil ziet tussen een onzekere hond en een agressieve hond danweet ik het ook niet meer..
fleurie
Zeer actief

[quote="malinois]dat geloof ik graag maar nogmaals ik zie dat gedrag bij zo goed als alle mechelpups... dat gaat over naarmate ze ouder worden...
De mijne is net op het industrieterrein op die manier afgerend op een geparkeerde vrachtwagen... die staat daar normaal nooit dus dat is raar... dat moet dan aangeblaft/gegromd worden en dan gaat ie snuffelen en dan is het na nog een korte 'woef' weer prima en is hij dat hele ding allang vergeten...
Als hij de kans zou krijgen zou hij dit dus ook in de woonwijk doen naar alles wat er normaal niet is, ik ben er dus voor om die kans niet te geven maar ook ik ben een mens dus dat zou zomaar een keer kunnen gebeuren ondanks dat ik dat zal proberen te voorkomen.[/quote]

Dat laatste bedoel ik, jij weet waar je mee bezig bent, bij de mijnheer van vandaag heb ik daar mijn twijfels over.
Maar goed, hopelijk is hij zelf ook van geschrokken, blijft het bij dit ene incidentje en heeft hij geluk dat het bij een mede-herder liefhebster is gebeurd, ik slaap er verder niet minder om.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fleurie schreef:
malinois schreef:dat geloof ik graag maar nogmaals ik zie dat gedrag bij zo goed als alle mechelpups... dat gaat over naarmate ze ouder worden...
Dat zou kunnen, jij kent er waarschijnlijk meer dan ik :wink: , maar ik heb bij deze eigenaar de indruk dat hij niet zo goed weet wat voor soort hond hij aangeschaft heeft. Ik ken bij mij in de buurt nog iemand met een mechel en twee duitsers, deze honden staan perfect onder appel en hebben nooit buurtbewoners belaagd, ook niet als pup.
En nogmaals, ik denk dat menig nietsvermoedend, niets van honden wetende voorbijganger niet echt gecharmeerd is van een op hem of haar afstormende dreigende herder.
Hier in de buurt wonen naast de honden die bij mij zitten geen enkele mechelaars, en ik ben toch gelukkig nog niemand tegengekomen die in paniek raakt van een pup die blaffend aan komt rennen...
Ik ken die man bij jou niet, dus geen idee of hij weet wat hij heeft aangeschaft...
En nogmaals het is en blijft een pup, er is niks gebeurd dus maak er niet meer van dat het is... natuurlijk kun je tegen die man zeggen dat je er van geschrokken bent... maar dat zal hij zelf ook vast gezien hebben.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fleurie schreef:ik slaap er verder niet minder om.
:ok: da's verstandig :mrgreen:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Die hond had niet doorgezet....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
fleurie schreef:ik slaap er verder niet minder om.
:ok: da's verstandig :mrgreen:
Ik zou op wraak zinnen :hmmm: :mrgreen:
nachtmerries :N:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou ben ik er vrij zeker van dat dit inderdaad onzeker/overdreven waaks jongehondengedrag is, heel bekend bij Mechelaartjes. Of andere felle herders. Madam hier heeft er ook wel eens een handje van.

Maar die baas zou dat toch écht moeten corrigeren, of voorkomen.

Overigens klapte hier in de buurt eens een Mechelaarteef van 6 maanden ongeprovoceerd en zonder waarschuwing op mijn volwassen Mechelaarteef. En NIET met vriendelijke bedoelingen. Dat was geen onzeker jongehondengedrag, die ging voor het echie.
Mijn hond corrigeerde en wou doorlopen, vliegt de jonge hond er wéér op. Waarna mijn hond duidelijk maakte wie er de baas was. Ze had de pest aan knokken, maar als ze er niet onderuit kon, won ze meestal wel. Die hond is inmiddels de schrik van de buurt, ja. De ándere Mechelaar van die man is overigens een fantastisch luisterende hond, perfect onder appèl. Doet 'ie IPO mee. Met die jonge teef trouwens óók, en daar maak ik me wel zorgen om.......Want die luistert voor geen meter en is hartstikke agressief. Dat soort Mechels heb je er óók lopen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:Nou ben ik er vrij zeker van dat dit inderdaad onzeker/overdreven waaks jongehondengedrag is, heel bekend bij Mechelaartjes. Of andere felle herders. Madam hier heeft er ook wel eens een handje van.

Maar die baas zou dat toch écht moeten corrigeren, of voorkomen.

Overigens klapte hier in de buurt eens een Mechelaarteef van 6 maanden ongeprovoceerd en zonder waarschuwing op mijn volwassen Mechelaarteef. En NIET met vriendelijke bedoelingen. Dat was geen onzeker jongehondengedrag, die ging voor het echie.
Mijn hond corrigeerde en wou doorlopen, vliegt de jonge hond er wéér op. Waarna mijn hond duidelijk maakte wie er de baas was. Ze had de pest aan knokken, maar als ze er niet onderuit kon, won ze meestal wel. Die hond is inmiddels de schrik van de buurt, ja. De ándere Mechelaar van die man is overigens een fantastisch luisterende hond, perfect onder appèl. Doet 'ie IPO mee. Met die jonge teef trouwens óók, en daar maak ik me wel zorgen om.......Want die luistert voor geen meter en is hartstikke agressief. Dat soort Mechels heb je er óók lopen.
Maar dat is heel iets anders... deze hond beet niet, en wat ik zo lees is dat gewoon de 'jeugdige onzekerheid' wat idd. erg bekend is bij mechels... Overigens had de jonge dober destijds daar ook een handje van dus het is niet iets van alleen herders.
Tuurlijk moet je het proberen te voorkomen, maar ik ben ook weleens te laat terwijl ik er wel op let. Maar zoals bij die vrachtwagen, daar doe ik niets aan... hoe meer je eraan gaat doen hoe erger het wordt heb ik de ervaring.... reageer je er niet op dan ebt het meestal vrij snel weg.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Jaja Nanna je standpunt is nu echt wel duidelijk en je hebt hem inmiddels wel uitgekauwd.

Tja kan gebeuren. Ja het is ook wel eens met Kay gebeurd(en ja dat ik hem bijna terug had en hij dus weer ging). En nee dat doet ie niet meer, maar daar heb ik wel even in moeten investeren. Niet alle honden worden perfect geboren en soms moet je improviseren op gedrag wat je niet had verwacht en soms sta je dus ineens voor een nog onbekende situatie en weet je niet wat je moet doen. Tja in de regel leert men echt wel, maar soms even op zoek naar de oplossing.

Om nou meteen een hond van een ander dan maar af te rossen, vind ik ook zwaar overdreven. Denk dat je je daar nog wel eens gaat tegenkomen, want als je dat dus inderdaad wel bij de verkeerde hond doet, ben je wel degelijk de klos.....
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik durf te wedden dat die hond jou de volgende keer dan zou bijten, goed opgelost zeg. :19:

Als die man bereidt is er iets tegen te doen lijkt het me geen groot probleem toch..
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Nanna schreef:
fes/lou schreef:Als jij niet het verschil ziet tussen een onzekere hond en een agressieve hond danweet ik het ook niet meer..
Het interesseert me niet zo of ik uit agressiviteit dan wel onzekerheid gebeten wordt. Ik haal preventief uit als ie te dichtbij komt.
Dat preventief tegen een hondensmoeltje aantrappen, komt dat voort uit onzekerheid of agressiviteit? :F:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zal ook wel een rare zijn, want ik moet het ook niet hebben hoor.
Ik schop niet zo snel om me heen, maar een hond die recht op mij af komt denderen met de klaarblijkelijke intentie om mij de stuipen op het lijf te jagen zal daar niet veel succes of plezier aan beleven.
Ik wijk er geen centimeter voor in ieder geval.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:Ik zal ook wel een rare zijn, want ik moet het ook niet hebben hoor.
Ik schop niet zo snel om me heen, maar een hond die recht op mij af komt denderen met de klaarblijkelijke intentie om mij de stuipen op het lijf te jagen zal daar niet veel succes of plezier aan beleven.
Ik wijk er geen centimeter voor in ieder geval.
:engel: ik heb 1x toch echt mijn rug toegekeerd en de hond niet aangekeken.. had ik dat beest een trap verkocht of een brul gegeven dan had ik echt wel de tanden ergens in gehad en daar had ik niet zoveel trek in :F:

Maar het is gewoon niet zo slim om zo'n jonge hond op straat los te laten lopen, nu was de TS niet bang, maar wat als het wel angstige kinderen of volwassen zijn die het op een lopen zetten en de hond er in zijn 7 mnd baldadigheid erachteraan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”