Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik wilde geen jachthond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

ik wilde geen jachthond

Ongelezen bericht door kiki78 »

Vanmorgen weer mee gelopen met een uitlaatservice. In totaal liepen we met 15 honden waaronder een beagle en een heidewachtel en nog wat kruising jachthondjes. En wie denk je dat we kwijt waren? de 3 schafpudels die volgens de rasbeschrijving nooit ver bij de baas weggaan. Waarschijnlijk heeft Teun een ree geroken en er achteraan gegaan en Biko en Dieber gingen gezellig mee. Na ruim 15 minuten kwamen Biko en Dieber terug, tongen bijna op de grond en ze storten meteen in de sneeuw om af te koelen. Teun kwam 3 minuten later aan gerend en helemaal kapot. We hebben ze even laten rusten, daarna liepen ze weer lekker mee.
Voorlopig ze maar extra in de gaten houden in het bos (gelukkig zijn daar geen wegen in de buurt)

Ga zo maar de fokker bellen met de vraag wanneer hij nou de rasbeschrijving aanpast. Hij had bij Bedan al aangegeven dat hij erbij zou schrijven met uitzondering van Bedan.
Afbeelding
Joekel
Actief
Mijn ras(sen): Schafpudel

Re: ik wilde geen jachthond

Ongelezen bericht door Joekel »

:smile:
Eric is Hopper vorige week ook een half uur kwijt geweest, en dat 's nachts...
Hij was hem voor op straat opeens kwijt, misschien had ie een kat gezien?
kiki78
Zeer actief

Ik ben Dieber nog nooit eerder kwijt geweest. Ze blijft altijd in zicht en ging tot gister nooit op jacht en wat mij betreft was dat ook echt de laatste keer.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dieber is een poedel toch :mrgreen: zijn perfecte honden die in de jacht gebruikt worden voor apport :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

kiki78 schreef:Ik ben Dieber nog nooit eerder kwijt geweest. Ze blijft altijd in zicht en ging tot gister nooit op jacht en wat mij betreft was dat ook echt de laatste keer.
Je schrijft het luchtig maar ik denk dat je de schrik er goed in had.. :J: honden uit het zicht is niet fijn.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

tja...het jachtinstinct zou ook uit de Lagotto gefokt zijn :denken: :denken:
dan toch niet uit die twee van mij...die sjeesen vrolijk achter de eendjes en meeuwen aan...maar ze blijven wel in zicht.
kiki78
Zeer actief

chrico schreef:Dieber is een poedel toch :mrgreen: zijn perfecte honden die in de jacht gebruikt worden voor apport :wink:
Dieber is een duitse neppoedel en een echte herdershond (alleen vergeet ze dat af en toe) niks geen jachthond of de fokker moet ondertussen de rasbeschrijving zover hebben aangepast dat Arnhemse schafpudels wel jachthonden zijn
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Sas schreef:
kiki78 schreef:Ik ben Dieber nog nooit eerder kwijt geweest. Ze blijft altijd in zicht en ging tot gister nooit op jacht en wat mij betreft was dat ook echt de laatste keer.
Je schrijft het luchtig maar ik denk dat je de schrik er goed in had.. :J: honden uit het zicht is niet fijn.
Het eerste wat door me heen ging was zijn er wegen in de buurt, dat zal altijd mijn angst blijven
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Dat snap ik maar al te goed. Gelukkig kwam ze 'gewoon' weer terug! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Uiteindelijk zit in elke hond nog wel een jachthond :wink:
Dat het wat jou betreft de eerste, maar ook meteen de laatste keer is kan ik me goed voorstellen.
Kan je trainen op het gaan zitten als ze achter iets aan willen?
Dan kan je ze daarvoor belonen of vanuit die zit terugroepen en dan belonen.

Oefenen moet wel even aan de lijn natuurlijk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kiki78
Zeer actief

ranetje schreef:Uiteindelijk zit in elke hond nog wel een jachthond :wink:
Dat het wat jou betreft de eerste, maar ook meteen de laatste keer is kan ik me goed voorstellen.
Kan je trainen op het gaan zitten als ze achter iets aan willen?
Dan kan je ze daarvoor belonen of vanuit die zit terugroepen en dan belonen.

Oefenen moet wel even aan de lijn natuurlijk :ok:
we zijn eigenlijk net pas begonnen met zit oefenen in andere situaties dan thuis. Zolang ze niet samen is met andere honden (lees Teun en Biko) luistert ze super. Alleen vogels vind ze interessant en daar gaat ze een paar meter achteraan maar op een Diebje komt ze al weer terug rennen. Het is met haar heerlijk lopen, Bedan reageerde op alles wat bewoog en dan moest je ogen overal hebben om vooral fietsers eerder te zien.
We hebben ze gisteren ook niet zien vertrekken. Ze liepen wel te rennen door de bosjes maar waren eigenlijk alleen elkaar aan het achtervolgen. Denk zelf dat Dieber vrolijk achter Teun is aangerend en in eerste instantie (misschien ook helemaal niet) niet door heeft gehad dat ze op jacht waren. De volgende wandeling met de groep gaat er voldoende lekkers mee en gaan we oefenen met hier komen in de groep. In de groep is ze nog zo druk met spelen met de andere dat ik niet echt in beeld ben, af en toe komt ze even langs en raakt ze me aan maar ze rent ook vrolijk met de andere door als ik blijf staan met Daan.
Ach we hebben weer genoeg om te oefenen.
Afbeelding
Joekel
Actief

Het was ook maar goed dat ik lag te slapen toen Hopper weg was gelopen, ik zou volledig in paniek zijn geraakt denk ik.
Joekel zijn we ooit 2 uur kwijt geweest. Zij liep nóóit weg. Bleek dat 2 kinderen met een tennisbal naar elkaar aan het gooien waren en zo is ze meegelopen naar een grote recreatieplas in de buurt. Doodeng was dat.
Hond zat bij de Baywatcher in het hokje, helemaal uitgeteld. We hebben haar toen naar huis moeten dragen, ze had artrose, dus ze kon niet meer lopen na al dat spelen met de bal.

Maar verder blijft Hopper heel goed in de buurt. Luisteren doet hij heel goed, maar als er andere honden in de buurt zijn, dan is hij denk ik zijn oren kwijt...
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Met welke uitlaatservice ben je mee geweest? Dazzle is vandaag ook met een uitlaatservice mee geweest.
(misschien de heidewachtel waar je het over had?)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Liep je op Rozendaal?Met Paul?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
kiki78
Zeer actief

Dazzlie schreef:Met welke uitlaatservice ben je mee geweest? Dazzle is vandaag ook met een uitlaatservice mee geweest.
(misschien de heidewachtel waar je het over had?)
nee dat was Tessa
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

marian* schreef:Liep je op Rozendaal?Met Paul?
We liepen net vanaf het fietspad een open stukje op richting de laatste parkeerplaats en ik liep inderdaad met Paul (kan ook niet anders he als ik het over 3 schafpudels heb)
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

Vanmorgen weer op dezelfde plek gaan lopen met Teun en Biko (en nog 11 andere honden).
Deze keer extra opgelet. Teun heb ik niet zien vertrekken maar Dieber wilde opeens weg, denk achter Teun aan, maar was goed terug te roepen. Ze hield de omgeving erg goed in de gaten en wilde nog 2 keer vertrekken maar 1 keer roepen was voldoende om zich te bedenken.
Heb nu wel kunnen zien dat zij gaat jagen op een spoor en niet op zicht. Haar neus gaat naar de grond en vandaar uit vertrekt ze met haar neus vlak boven de grond houdend.
Ben trots op het meisje en vooral heel blij dat ze zo goed terug te roepen is ook als een andere hond vertrekt. Broer Biko is dus echt geen jager, hij wilde wel mee met Dieber maar hij had geen spoor of wat dan ook in zijn neus. Het blijft voorlopig wel een aandachtspunt maar heb er nu alle vertrouwen in dat het in goede banen te leiden is.
Afbeelding
Joekel
Actief

Dat doet Hopper de laatste tijd ook, dan rent hij opeens hard weg en houdt zijn neus dan steeds boven de grond. Hij is dan een stuk verder bij me weg dan normaal. Gelukkig komt hij meteen als ik m bij me roep.
Ik heb geen idee wat hij dan ruikt behalve de vele konijntjes. Maar daar gaat hij nooit achteraan.
Òf hij heeft gewoon de kolder in zijn kop :D .
Wat ik zo goed vind aan Hopper, is dat wanneer hij lekker aan het spelen is met zijn vriendjes, hij gewoon terug te roepen is.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Niet zeuren hoor, dik 100 euro per wandeling dan mag je er ook wat voor doen :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
kiki78
Zeer actief

smoekie schreef:Niet zeuren hoor, dik 100 euro per wandeling dan mag je er ook wat voor doen :smile:
mij levert het niks op hoor behalve dan dat ik een taxi heb richting het rozendaalse veld.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

kiki78 schreef:
smoekie schreef:Niet zeuren hoor, dik 100 euro per wandeling dan mag je er ook wat voor doen :smile:
mij levert het niks op hoor behalve dan dat ik een taxi heb richting het rozendaalse veld.
Jou niet, maar de "uitlaatservice" wel :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat Dieber terug te roepen is :ok:
Houd wel in de gaten hoor, Dieber lijkt zo te lezen echt op spoor te gaan.
En dat zou op Rozendaal heel goed een wild zwijn kunnen zijn.
Niet handig om die op te stoten :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kiki78
Zeer actief

ranetje schreef:Fijn dat Dieber terug te roepen is :ok:
Houd wel in de gaten hoor, Dieber lijkt zo te lezen echt op spoor te gaan.
En dat zou op Rozendaal heel goed een wild zwijn kunnen zijn.
Niet handig om die op te stoten :N:
niet echt he? Ik heb haar vandaag wel 100 keer verteld dat ze een super meisje is en dat ik zo trots op haar ben. Morgen gaat ze logeren bij Paul, gelukkig luistert ze naar hem ook goed en kan hij haar ook terug roepen.
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

ranetje schreef:Uiteindelijk zit in elke hond nog wel een jachthond :wink:
Idd, onze kruising BD x Rott is daar het schoolvoorbeeld van! Hij is ermee begonnen toen hij 11 maanden oud was en nu op 21 maanden is nog niet veel veranderd :(

Veel geprobeerd intussen : oefenen aan de lijn, als los verstoppertje spelen en/of baasje interessant maken met iets lekkers en speeltjes etc. In weze is er niets veranderd. Tenzij je je tijdens het wandelen continu op de hond toelegt en hem telkens voor bent, haalt de interesse om het bos af te schuimen het op d'n duur toch, zelfs al is er geen nijn in de buurt te bespeuren (hij is een zichtjager) :roll:

Enfin, we proberen verder. Manlief lost het simpelweg op door hem niet los te laten lopen, zelf vind ik dat geen optie.
kiki78
Zeer actief

vanmorgen toch mee gaan wandelen. Ze snuift dus ook in de lucht naar lekkere luchtjes maar is dan nog steeds goed terug te roepen. Maar met een ree in zicht dus niet hoewel ze binnen 2 minuten terug was en de andere ook. Wat ik heel fijn vind is dat als ze met de andere mee vertrekt zij de eerste is die terug komt. Hopelijk is alles snel weg gedooid en kunnen we weer gewoon op het veld lopen ipv in het bos waar het stikt van het wild.
Afbeelding
Joekel
Actief

kiki78 schreef:vanmorgen toch mee gaan wandelen. Ze snuift dus ook in de lucht naar lekkere luchtjes maar is dan nog steeds goed terug te roepen. Maar met een ree in zicht dus niet hoewel ze binnen 2 minuten terug was en de andere ook. Wat ik heel fijn vind is dat als ze met de andere mee vertrekt zij de eerste is die terug komt. Hopelijk is alles snel weg gedooid en kunnen we weer gewoon op het veld lopen ipv in het bos waar het stikt van het wild.
Fijn dat je in het bos kunt lopen. Hier kon ik niet op straat, niet in het park èn niet in het bos lopen, zonder te glibberen.
Heb steeds naast het pad gelopen in de sneeuw, de rest was gewoon 1 spiegel.
Gelukkig is het nu bijna allemaal weer weg.
Hopper had er geen last van, die denderde er gewoon overheen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”