Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De wolven komen eraan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: De wolven komen eraan

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

marian* schreef:
Daantjeln4 schreef:Ik denk dan meteen....oh god nee!!!
Wat als ik er dan één tegenkom in de bossen!?!?! :N:

:oeps: :oeps:
Ik denk dat die wolf banger is voor jou dan jij voor de wolf.Buiten dat zal een wolf zich niet zo snel laten zien volgens mij.
Van mij mogen ze komen.
Ik weet er echt niets vanaf, maar dat hoop ik inderdaad haha!
Enne wilde zwijnen, nog nooooooit 1 gezien :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Arme wolven... nee, er is geen plaats in Nederland. De plaats in Nederland is op, er wonen te veel mensen. We kennen het verhaal van mensen i.c.m. wolven wel: het eindigt bijna altijd met het uitroeien van de wolf. Laat ze dan maar liever wegblijven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daantjeln4 schreef: Enne wilde zwijnen, nog nooooooit 1 gezien :wink:
In de bossen hier barst het ervan en als je er dan eentje van dichtbij ziet zijn ze ineens wel heul erg groot :80: :smile:
En snel dat ze kunnen zijn!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

De mensen met een jachtakte die ik ken houden zich keurig aan de regels, en zijn honderd keer meer natuurliefhebber dan die stadse mensen die hun woonwijk uitlopen op zoek naar 'knuffelnatuur '
Die weten precies wat ze wel of niet schieten.
Mensen met een geweer die maar wat doen zijn geen jagers.
Dat zijn stropers
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Martijn schreef:
bennie schreef:
Martijn schreef:Ik vind het leuk!
Hopen dat de jagerjagerman er met zijn poten af kan blijven maar dat zal wel te veel gevraagd zijn, ben ik bang.
Volgens meneer de boswachter hier op het forum verongelukken ze sowieso wanneer ze de snelweg over willen steken.
Ja, die kan ze wel dood kijken. Het moet natuurlijk problemen geven anders komt er nooit een knalvergunning.
De wolf is volgens mij beschermt, dus de jagerjagerman moet er sowieso met z'n poten afblijven.
Of ze het dan ook doen is zeer de vraag.
Als ze dat doen zijn ze hun vergunning kwijt. Het is niet zo dat je een geweer koopt en jezelf dan jager mag noemen ;)
Groet, Janine
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

marian* schreef:
Daantjeln4 schreef: Enne wilde zwijnen, nog nooooooit 1 gezien :wink:
In de bossen hier barst het ervan en als je er dan eentje van dichtbij ziet zijn ze ineens wel heul erg groot :80: :smile:
En snel dat ze kunnen zijn!
Zou in mijn broek doen denk ik.. :N:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Volgens mij word dat helemaal niks.
Laat die wolven maar lekker ergens heen gaan waar wel plek is :ok:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik denk niet dat je het tegenhoudt. Een wolf kan grote afstanden afleggen dus er zal er wel een keer 1 hierkomen.
Dat vind ik totaal wat anders dat dat hier een roedel komt te leven. Ook dat hoeft niet tegengehouden te worden wat mij betrefd, maar ik weet niet of een roedel daar zelf voor kiest (misscien in het minder dichtbevolkte oosten van het land ofzo)

Wat mij betrefd zijn wolven welkom. maar dan wel alleen als ze van nature hier verzeilt raken. Geen achterlijke ideetjes met uitzetten ed.

Overigens heb ik dezelfde ervaring met een aantal jagers als Martijn, dus blijkbaar bestaat nederland dan uit een groot aantal stropers :ugh:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Inge O schreef:

hier nog zo eentje :evil: .
Hier 1 die juist het tegenovergestelde ervaart (dus geen theoretisch gelul) :mrgreen:
De jagers die ik ken heb ik liever mee van doen dan menig zogenaamde hondenliefhebber die op zondag in een overvol losloopgebied wandelt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

chrico schreef:
Inge O schreef:

hier nog zo eentje :evil: .
Hier 1 die juist het tegenovergestelde ervaart (dus geen theoretisch gelul) :mrgreen:
De jagers die ik ken heb ik liever mee van doen dan menig zogenaamde hondenliefhebber die op zondag in een overvol losloopgebied wandelt.
Neem aan dat dit niemand zal verbazen ook ik waardeer het gezelschap van jagers. Geen oogkleppen op dus ook deze groep vertoont net als iedere groep individuen waar ik graag afstand tot bewaar.
Maar om door de ervaring met enkele personen meteen maar de hele groep zo af te schilderen gaat mij in ieder geval te ver.
Wellicht overbodig gezien de aanwezige kennis maar bij een fazantendrift is het gebruikelijk de oudere garde op de kopposten te zetten. Gewoon blijk van respect en waardering. De "jonkies"mogen zich in het zweet werken en de drift uitlopen. Uit meerdere opmerkingen krijg ik het gevoel kritiek leveren maar geen enkele achtergrondkennis.
Sluit maar af met:

Aan jagen heb ik toch zo'n hekel
Schieten op een weerloos dier
Als ik eens haas wil eten
Ga ik naar de poelier
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Hier in de gemeente ook een aantal van die simpele knarren die het verschil tussen verantwoord jagen en stropen niet zo duidelijk zien.
Nu klagen ze dat de vossen de kippenhokken leegvreten, niet eens beseffende (zouden ze echt zo dom zijn?) dat ze zelf eerst de prooidieren voor de vos flink gedecimeerd hebben, waardoor die nu hun prooi ergens anders moeten halen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Veenmug schreef:
Ga ik naar de poelier
? :denken:
En waar zou die haas dan vandaan komen denk je? Hazen mogen niet gehouden worden of gefokt. Dus ook die haas is geschoten.
Ik vind het houden van weerloze varkens in rothokken veel erger eigenlijk. Beetje een hypocriete uitspraak dus.

Geef mij maar het vlees van een dier dat een fijn en vrij leven heeft gehad, i.p.v. een bioindustrie dier. Dat laatste dat vind ik dan weer erger. Jij kennelijk niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

iones schreef:
Veenmug schreef:
Ga ik naar de poelier
En waar zou die haas dan vandaan komen denk je? Hazen mogen niet gehouden worden of gefokt. Dus ook die haas is geschoten.
Ik vind het houden van weerloze varkens in rothokken veel erger eigenlijk. Beetje een hypocriete uitspraak dus.

Geef mij maar het vlees van een dier dat een fijn en vrij leven heeft gehad, i.p.v. een bioindustrie dier. Dat laatste dat vind ik dan weer erger. Jij kennelijk niet.
Je moet wel proberen begrijpend te lezen. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

iones schreef:
Veenmug schreef:
Ga ik naar de poelier

Het is een cynisch bedoeld gedichtje ;) denk ik
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Vrij vertaald :mrgreen:
De mensen gillen het hardst als een jager een haas schiet maar staan vooraan in de rij om haas bij een poelier te kopen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hmmm....

Ik juich echte natuur in Nederland van harte toe, graag mét roofdieren, waar de wolf ook bij hoort.
Ik ben momenteel echter van mening dat Nederland een enorme betonbak met hier en daar een park is, en dat er eigenlijk amper meer sprake is van echte Nederlandse natuur. En zolang dat niet verbeterd, vrees ik het ergste voor wolven die hier hun snuit laten zien... :(
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Tara schreef:
Lucky luke schreef:Hier in de gemeente ook een aantal van die simpele knarren die het verschil tussen verantwoord jagen en stropen niet zo duidelijk zien.
Nu klagen ze dat de vossen de kippenhokken leegvreten, niet eens beseffende (zouden ze echt zo dom zijn?) dat ze zelf eerst de prooidieren voor de vos flink gedecimeerd hebben, waardoor die nu hun prooi ergens anders moeten halen.
Welnee, prooidieren voor de vos worden niet gedecimeerd. :neenee:
Rein is gewoon vreselijk gehaaid, die gaat altijd voor de makkelijke hap, en reken maar dat het vangen van een kip voor een vos aantrekkelijker (want makkelijker!) is dan het vangen van een wild konijn.
Vossen zijn opportunisten, niks meer en niks minder!
Er leven zelfs vossen in de stad, ze plunderen vuilniszakken op zoek naar makkelijke hap.
Het zijn namelijk cultuurvolgers, die het maar wat makkelijk vinden om zich in de nabijheid van mensen op te houden.
Nou dan is Reintje blijkbaar deze winter opeens slimmer geworden, want in de voorafgaande jaren hoorde je nooit over vossen die kippen stalen, terwijl ze toch al jarenlang hier in de streek rondzwerven.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Lucky luke schreef:
Tara schreef:
Lucky luke schreef:Hier in de gemeente ook een aantal van die simpele knarren die het verschil tussen verantwoord jagen en stropen niet zo duidelijk zien.
Welnee, prooidieren voor de vos worden niet gedecimeerd. :neenee:
Rein is gewoon vreselijk gehaaid, die gaat altijd voor de makkelijke hap, en reken maar dat het vangen van een kip voor een vos aantrekkelijker (want makkelijker!) is dan het vangen van een wild konijn.
Vossen zijn opportunisten, niks meer en niks minder!
Er leven zelfs vossen in de stad, ze plunderen vuilniszakken op zoek naar makkelijke hap.
Het zijn namelijk cultuurvolgers, die het maar wat makkelijk vinden om zich in de nabijheid van mensen op te houden.
Nou dan is Reintje blijkbaar deze winter opeens slimmer geworden, want in de voorafgaande jaren hoorde je nooit over vossen die kippen stalen, terwijl ze toch al jarenlang hier in de streek rondzwerven.
Misschien door het grote aanbod van prooi zijn ze in populatie gegroeid en beginnen daarom nu kippen te roven .
Moet er altijd 1 de eerste zijn.
In de stad Londen krioelt het van de vossen.
Daar leven er meer dan op het platteland.
Een vos heeft een grote voedsel bron en is niet van 1 prooidier afhankelijk en daarom kun je zijn prooidieren ook niet zo makkelijk weghalen door jacht.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Veenmug schreef: Uit meerdere opmerkingen krijg ik het gevoel kritiek leveren maar geen enkele achtergrondkennis.
Sluit maar af met:

Ga ik naar de poelier
Jagers die "om te oefenen" op duiven schieten en ze dan aangeschoten maar niet dood laten kreperen.

Een jager die een medejager een schot hagel in zijn kont jaagd omdat hij dacht "dat er wat liep"

Een jager die thuis zijn honden afschiet (hoewel ik dat voor de hond niet eens zo erg vind hoor, vraag me alleen af of het mag)

Jagers die met z'n allen op een konijn schieten zodat er letterlijk geen heel stukje meer van het beestje over is. Want 1 nijn en 20 geweren is niet echt een uitdaging.
Zijn een paar voorbeeldjes, kan er nog veel meer geven.

Bovengenoemde jagers zijn allemaal jagers met de benodigde papieren.
Je gedichtje is zonder meer waar voor een aantal mensen. Dat zijn ws dezelfde mensen die wel een kippenboutje willen eten maar niet willen zien waar ze dan echt vandaan komen. Ik reken mezelf niet tot die groep. Hoewel ik er een paar weken geleden achter ben gekomen dat ik ziek word van het eten van haas :wink:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

flamme schreef:Een jager die een medejager een schot hagel in zijn kont jaagd omdat hij dacht "dat er wat liep"
Dat klopte toch? :19: :smile: :smile: :smile:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

:F: dat wel, maar paste niet op de bbq :F:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Volgens mij mocht ik dus best stellen dat er sprake is van gekrenkt vertrouwen. :mrgreen:
Daar kan men zich tegen verzetten, maar beter is als men daar iets aan doet.
Uiteraard zijn er altijd individuen die het voor de groep verpesten. Maar als er slechts twee wolven hierheen komen, is een enkel individu voldoende om daar een stokje voor te steken.
Persoonlijk ben ik overigens van mening dat mensen die vinden zelf geen dier om te kunnen brengen, uberhaupt geen vlees moeten eten, maar ik snap niet zo goed wat dat met deze discussie te maken heeft.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dat word dan honger lijden voor een boel kerels die nog geen pieper kunnen koken. :engel:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

bennie schreef: Persoonlijk ben ik overigens van mening dat mensen die vinden zelf geen dier om te kunnen brengen, uberhaupt geen vlees moeten eten, maar ik snap niet zo goed wat dat met deze discussie te maken heeft.
Heeft tot nu toe niks met de wolvendiscussie te maken. Maar, en dat is dus het punt wat onder andere Martijn aangeeft, het kan er wel mee te maken krijgen. Aangezien een aantal van ons jagers kennen die het vooral heel stoer en penisverlengend vinden werken om zo'n grote boze wolf een kogel in hun kop te jagen.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Ik denk dat alles wel op zijn pootjes terecht komt, zolang ze maar zélf komen en niet uitgezet worden. Ze kunnen altijd nog weg als het ze hier niet bevalt toch. Als er een paar onder moeten sneuvelen het zij zo, maar ik denk dat we hier geen probleem van moeten maken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Op zich doet het er niet toe.
Als ze willen komen ze wel.
En vinden ze het niets hier dan vertrekken ze wel weer.
Ik geloof dat het zichzelf heel goed reguleert.
En om nu gelijk te gaan denken dat ze afgeknalt gaan worden vind ik ook op de zaken vooruit lopen.
Dat jagerswereldje zorgt ook wel dat 1 enkeling hun de kop niet gaat kosten.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

bouvierpoedel schreef:Dat jagerswereldje zorgt ook wel dat 1 enkeling hun de kop niet gaat kosten.
gaan ze dan elkaar afknallen?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

bouvierpoedel schreef:Op zich doet het er niet toe.
En om nu gelijk te gaan denken dat ze afgeknalt gaan worden vind ik ook op de zaken vooruit lopen.
Bedoel je dit nou sarcastisch? Kijk als je denkt dat ze afgeknalt zouden kunnen worden zou je best gelijk kunnen hebben dat zeg ik niet. Maar om er nou zo'n groot probleem van te maken? Als ze worden afgeknalt in Nederland dan blijven ze toch lekker in Duitsland, zal mij worst wezen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Bons schreef:
bouvierpoedel schreef:Dat jagerswereldje zorgt ook wel dat 1 enkeling hun de kop niet gaat kosten.
gaan ze dan elkaar afknallen?
Nee die schakelen ze uit door een schot hagel in de kont te schieten. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Lellibel schreef:
bouvierpoedel schreef:Op zich doet het er niet toe.
Bedoel je dit nou sarcastisch? Kijk als je denkt dat ze afgeknalt zouden kunnen worden zou je best gelijk kunnen hebben dat zeg ik niet. Maar om er nou zo'n groot probleem van te maken? Als ze worden afgeknalt in Nederland dan blijven ze toch lekker in Duitsland, zal mij worst wezen.
Nee bedoel net hetzelfde als jij. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”