Heupen zijn HD A , dus geen HD
Met Elena word bijna elke dag gefietst, veel gewandeld en 2-3 x pw getraint in speuren, appel en manwerk
In augustus de dag na de training kon ze ineens niet meer op haar rechterachterpoot staan.
Omdat ze pijn in de knie aangaf dacht ik dat de kniebanden af waren.
Besloten het even aan te kijken, en smiddags mankte ze nog wat.
Ik dacht dat ze mss uitgesliert was hier binnen ( heb laminaat en ze loopt regelmatig te kwallen met de katten)
Dus ik heb besloten haar even op rust en rimadyl te zetten.
De rust was dus niet trainen, en alleen even naar buiten voor te plassen en poepen.
En zo heb ik t langzaam weer opgebouwd naar oud nivo.
Na 3 wkn was er niets meer aan haar te merken, dus ik besloot om mee te doen met het IPO examen.
We gingen voor deelcertificaat A ( dat is speuren ) en dat ging harstikke goed.
Van manken was niets te merken, tot ik haar bij thuiskomst uit de auto haalde.
Ze liep wat moeilijk en na een uurtje was dat wel over.
In oktober was er de clubmatch bij ons op de club en omdat ik moest helpen in de kantine en honden moest aanroepen heeft ze iets langer dan 2 uur in de auto gezeten.
Toen ik haar eruit haalde moest ik ze echt naar t veldje dragen want ze kon niet lopen.
Het was dit keer dus niet alleen haar rechterknie maar ook links.
Na 5 min kon ze weer lopen, zij het wat stram maar t ging.
Daarna ging ze steeds wat beter lopen.
Sindsdien loopt ze als ik haar net uit de auto haal heel moeilijk, vooral vandaag was t eigenlijk wel heel erg.
Ik heb geen appel met dr gedaan maar gewoon los op t veld laten lopen, ze ging wel iets beter lopen en pakte uit zichzelf de A schutting en haag. Dit doet ze overigens altijd als ze los mag op t veld.
Ze sprong zoals gewoonlijk ook uit stilstand over de haag die toch op de hoogste stand stond.
Maar ze bleef wel wat strammig lopen en je zag ook met rennen dat ze haar poten iets anders gebruikte als anders.
Nu thuis loopt ze nog steeds wat moeilijk en net toen ze zich met 2 ruziende katten wilde bemoeien hoorde ik haar ineens piepen en viel ze om.
Heb haar even laten liggen en nu had ze behoorlijk last van haar linkerknie. Je voelde die poot helemaal trillen.
Ze kon nu weer niet lopen en heb haar maar opgetild en op de bank gelegd.
Als ik t zo bekijk denk ik dat ze in beide knieen artrose heeft, zou dat kunnen of is er iets heel anders aan de hand ?
Wil morgen zowieso wel even naar de da om er naar te laten kijken want t zit me toch niet zo lekker