Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Maar kost zo'n pup echt tussen de € 900,- en €1500,-?
:eek:
Nee, dát betaalde ik er ook niet voor. Buiten alle proporties.
Vind ik ook :ugh:
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Tja, de nesten zijn meestal maar klein, 2 of 3 pups. Zo'n zevental komt maar heel zelden voor.
Tegenwoordig is de prijs tussen 750 - 1500 voor een rashond heel normaal aan het worden, om het even welk ras. Er zijn uitschieters naar boven, en nog wel enkele rassen er ietsje onder, maar niet veel meer.
Zelfs de stabij-wetter vereniging is dit jaar omhoog gegaan, meteen fors ook.
Voor veel minder beland je al gauw bij de broodfok of een oeps nestje zonder papieren of medische onderzoeken vooraf.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
Marie-Josée schreef:Maar kost zo'n pup echt tussen de € 900,- en €1500,-?
:eek:
Nee, dát betaalde ik er ook niet voor. Buiten alle proporties.
Wat vind jij een normale prijs dan?
Ik geloof dat prijzen tussen de 700 en 1000 euro volkomen gebruikelijk zijn tegenwoordig.
Nanna, wat kostte Charles?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef: Mijn teckelpups kostten 600 euro, en dat zou ik nu nog vragen als ik nog fokte. Voor Charles heb ik wel meer betaald, maar dat doe ik nu dus ook niet meer. Ik geloof dat ze nu al 1750 euro kosten :N: :neenee:
Nou, dat bedoel ik.
Ik ben ooit kennelhulp geweest in een Ierenkennel en die deden toen al 2000 gulden.
En dat was in begin jaren 80!

Ik weet dat Bordeaux doggen zomaar 2000 euro doen.
Over Franse bullen heb ik ook aardige prijzen gehoord.
Prijzen rond de 600-800 euro zijn heel gebruikelijk voor bv retrievers en dat formaat, ook gezien de gezondheidstesten die er worden gedaan.
Veel rassen kosten dat gewoon minimaal. :19:

Ik moet wel zeggen dat ik 1500 een te hoge prijs vind, dat zou ik niet vragen.

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:Tsja, maar nodig doen, die prijzen fors verhogen. Hoe jagen we het kopend publiek naar de broodfok? Want een normaal gezin heeft echt geen trek om meer dan 1000 euro voor notabene een hónd op tafel te leggen.
Ik ook niet, terwijl ik gek ben op rashonden.
Dat ging ook door mijn hoofd toen ik dat las.Ik vind het absurd.
Voor Tomas hebben we € 600,- betaald en dat is relatief weinig maar tot € 900,- vind ik nog wel kunnen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Een Jack kost 700 euro, dat vind ik een mooie prijs. Ik zou nog wel iets hoger willen gaan voor een rashond, maar niet erg veel...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tja ik vind 900 euro ook veel geld. Maar als een teef bij een klein ras maar 3 pups krijgt en die hondjes ook vaak een levens verwachting hebben van ongeveer een jaar of 15 waar heb je het dan over. Er zijn ook rassen die er per worp 10 uit gooien een levens verwachting hebben van ongeveer een jaar of 8 en dan ook nog eens 2000 euro kosten. :19: En dat betalen mensen dan grif want het is een grote hond.

Net of je per kilo betaald.

overigens zijn de cotons niet blafferig. Dat wil zeggen Spikey niet. Laika ook niet echt maar zij begint wel altijd waarna Spikey inzet. Zonder Laika begint Spikey nooit. Maar je kunt wel een blaffer treffen denk ik. Maar ook bij de fokker waren het geen blaffers. Hier zijn ze op comando stil ook stil. Hoewel er nog wat binnen monds gemopperd moet worden dan.

Ik weet overigens niet wat de gezondheids onderzoeken kosten. Maar de ogen moeten elk jaar. Een goede fokker heeft maar 1 keer per jaar een nest bij zijn teefje.
Afbeelding
gevni havanezers
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sil »

Nanna schreef:
Rinne Roos schreef:
Denise. schreef:Waar komt Fien eigenlijk vandaan?
Fien is een El Afrafi.
Hé, daar heeft een vriendin van me haar Vlinderhondjes vandaan ;-)
Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Over de prijzen van de Havanezers. Op de site stond idd dat ze begonnen bij 800 euro. Viel me mee. Toen ik de Maltezer vereniging belde vertelden ze me dat een Maltezer begon bij 1500 euro. Mede daardoor en omdat ik nog niet echt alles wist heb ik nu een Maltezer uit een gelegenheidsnestje. Nu zou ik toch wel gaan sparen om het bedrag op te kunnen hoesten omdat ik het risico niet meer wil nemen.
Marie-Josée
Erelid

Sil schreef:[ijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Over de prijzen van de Havanezers. Op de site stond idd dat ze begonnen bij 800 euro. Viel me mee. Toen ik de Maltezer vereniging belde vertelden ze me dat een Maltezer begon bij 1500 euro. Mede daardoor en omdat ik nog niet echt alles wist heb ik nu een Maltezer uit een gelegenheidsnestje. Nu zou ik toch wel gaan sparen om het bedrag op te kunnen hoesten omdat ik het risico niet meer wil nemen.
Welk risico?
Het viel me ook op dat El Afrafi een paar nesten had.
Ik heb gelezen dat de prijzen beginnen bij € 900 en op kunnen lopen tot € 1500,-
Ik heb in het verleden nooit gevraagd wat een pup ging kosten tot de dag naderde dat we hem op gingen halen maar ik vrees nu dat het een van de eerste vragen gaat worden, iets waar fokkers zeggen zo'n hekel aan te hebben :19:
Ik wil toch wel weten of ik voor 900 of 1500 moet gaan sparen.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Marie-Josée schreef: Ik heb gelezen dat de prijzen beginnen bij € 900 en op kunnen lopen tot € 1500,-
Ik heb in het verleden nooit gevraagd wat een pup ging kosten tot de dag naderde dat we hem op gingen halen maar ik vrees nu dat het een van de eerste vragen gaat worden, iets waar fokkers zeggen zo'n hekel aan te hebben :19:
Ik wil toch wel weten of ik voor 900 of 1500 moet gaan sparen.
Ik vind het ook heel erg veel geld :N:
Mocht ik in contact komen met een fokker zal ook 1 van mijn eerste vragen zijn hoe duur een pup is.
Fokkers hebben daar inderdaad vaak een hekel aan maar dat begrijp ik niet zo goed.
Ik moet toch weten hoe veel geld ik moet sparen. :19:
Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.
Supernova
Zeer actief

Sil schreef:
Nanna schreef:
Rinne Roos schreef:
Fien is een El Afrafi.
Hé, daar heeft een vriendin van me haar Vlinderhondjes vandaan ;-)
Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Er liggen nu inderdaad een paar nesten, maar het kan ook zo zijn dat het zo uitkomt :19: Als je daar vragen over hebt dan moet je even contact opnemen met de fokker.
En als je goed gekeken had op de site, dan had je gezien dat de vlinderhondjes allemaal dames op leeftijd zijn.
Dan mag je toch aannemen dat de fokker die niet meer laat dekken :wink:
Marie-Josée
Erelid

Denise. schreef:Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.
Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.
Supernova
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Denise. schreef:Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.
Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.
Nee dat klopt. Maar dat is dan ook weer zo raar, moet je dan gaan puppyshoppen ofzo :oeps:
Alle fokkers een mail sturen hoe veel een pup kost, en de fokkers die boven de 1000 euro zitten afstrepen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Sil schreef:Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Ja, je haalt je dingen in je hoofd ;)

Het kwam zo uit en deze mevrouw fokt keurig via de regels. Als je meer teven hebt gebeurt het vaak dat ze tegelijk loops zijn immers?
Maar ik weet ook dat ze een teefje dat een ks had doordat ze één grote pup had, toen direct heeft laten castreren omdat ze als de dood was dat het een volgende keer fout zou gaan, en dat was het eerste nest van dat teefje.

De vlinderhondjes zijn oud, daar fokt ze al jaren niet meer mee, maar ze herplaatst ze ook niet, ze blijven daar lekker.
Ze heeft de honden ook allemaal gewoon in huis en is er stapelgek mee.

Je kunt haar ook gewoon bellen hoor. Of langsgaan.
Dan kun je alles zien en krijg je eerlijk antwoord.

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Denise. schreef:
Marie-Josée schreef:
Nee dat klopt. Maar dat is dan ook weer zo raar, moet je dan gaan puppyshoppen ofzo :oeps:
Alle fokkers een mail sturen hoe veel een pup kost, en de fokkers die boven de 1000 euro zitten afstrepen :mrgreen:
Kennelijk word je daar als aspirant koper toe gedwongen. Maar dat is dan dankzij de fokkers :wink:
Ik weet nu dat ik dat in elk geval meeneem in mijn overwegingen.
blacky
Zeer actief

Toen ik contact had met een havanezer fokker (voor dat Laika hier kwam). koste een pup daar 800 euro. gewoon via de rasvereniging was dat. Een coton is even duur dus dat vond ik niet vreemd. De cotons kosten nu 900 euro en ik zou er ook niet meer voor betalen. (vooral omdat deze prijs die is bij de volgens mijzelf beste coton fokkers). Kan me dus voorstellen dat een Havanezer nu ook ongeveer 900 euro zal kosten. Die schommelende bedragen vind ik vreemd. Bij een Coton fokker is elke pup even duur. Wil je perse een shower of gewoon een huis hondje je betaald 900 euro.

Nu is mijn bevinding van de prijs niet helemaal corect omdat ik niet shop. dwz ik ga er eigenlijk vanuit dat de fokker die ik heb benaderd de prijs van de rasvereniging hanteerde. (overigens ging het hier wel om pups uit ouders die beide multi kampioen zijn)
Afbeelding
gevni havanezers
Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Sil schreef:Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Ja, je haalt je dingen in je hoofd ;)

Het kwam zo uit en deze mevrouw fokt keurig via de regels. Als je meer teven hebt gebeurt het vaak dat ze tegelijk loops zijn immers?
Maar ik weet ook dat ze een teefje dat een ks had doordat ze één grote pup had, toen direct heeft laten castreren omdat ze als de dood was dat het een volgende keer fout zou gaan, en dat was het eerste nest van dat teefje.

De vlinderhondjes zijn oud, daar fokt ze al jaren niet meer mee, maar ze herplaatst ze ook niet, ze blijven daar lekker.
Ze heeft de honden ook allemaal gewoon in huis en is er stapelgek mee.

Je kunt haar ook gewoon bellen hoor. Of langsgaan.
Dan kun je alles zien en krijg je eerlijk antwoord.
Nouja precies wat ik dacht dus :mrgreen:
Supernova
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Denise. schreef:
Marie-Josée schreef: Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.
Kennelijk word je daar als aspirant koper toe gedwongen. Maar dat is dan dankzij de fokkers :wink:
Ik weet nu dat ik dat in elk geval meeneem in mijn overwegingen.
Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.
Voor mij in ieder geval wel :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef: Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.
Weet je dat ik dat zelden tot nooit zie ergens?
Geen enkele fokker doet dat.
Ik ook niet, hoor.
Het zou toch niet prettig voelen, net alsof dat is waar het om gaat. :19:

Afbeelding

Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Denise. schreef: Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.
Weet je dat ik dat zelden tot nooit zie ergens?
Geen enkele fokker doet dat.
Ik ook niet, hoor.
Het zou toch niet prettig voelen, net alsof dat is waar het om gaat. :19:
Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.
Voor mij is de prijs niet het belangrijkste maar feit is wel dat het niet om kleine bedragen gaat en ik dus moet sparen. :19: Dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben
Ik zou het dus wel prettig vinden om de prijs meteen te weten. En een eerste mail sturen waarin je de prijs vraagt vinden de meeste fokkers ook niet kunnen.
Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je duidelijk de prijs vermeld op je site, je mails en telefoontjes krijgt of het niet wat goedkoper kan.
Lastige kwestie dus :denken:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef: Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.
O, ja, de club.
Ik wist het niet trouwens, maar dat zal wel inderdaad.
Daar zijn prijsafspraken gemaakt.
Dat gebeurt maar zelden trouwens, hoor, maar dit terzijde.
Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je duidelijk de prijs vermeld op je site, je mails en telefoontjes krijgt of het niet wat goedkoper kan.
Ja, die krijg je.
Mensen willen korting als je:
ze niet de eerste keuze geeft
ze een aftekening willen die jij niet hebt (in een bonte hond, he! :piew: )
ze de hond niet kunnen halen in de week die zij hadden gepland
en vast om nog wel meer redenen.

En ik ben zo'n zeikerd, ik geef die korting niet en aan zulke mensen ook die pup niet :pffff: :mrgreen:

Afbeelding

Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:smile: :smile: raar is het wel, je mag het niet vragen en de fokker durft het niet te zeggen?? (maar dat is wel de prijs, mevrouw)
Kan ik me voorstellen dat er mensen naar MP gaan daar staat het gewoon bij :mrgreen:

Gezegd wordt dan meestal dat zijn de kosten en daar valt heel veel onder waarschijnlijk ook de nieuwe auto, maar ja de fokker moet ook kunnen rijden.

Als ik zie wat de kosten voor kleinere hondjes zijn, nihil, je fokt toch om te verbeteren en uit liefde voor een ras. :love:
Of is het toch productie, de duurdere MP? :engel: :ok:
Supernova
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Denise. schreef: Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.
O, ja, de club.
Ik wist het niet trouwens, maar dat zal wel inderdaad.
Daar zijn prijsafspraken gemaakt.
Dat gebeurt maar zelden trouwens, hoor, maar dit terzijde.
De prijs staat bij aanschaf van een stabij of wetterhoun.
Onder het kopje wat kost zo'n stabij of wetterhoun pup? :mrgreen:
Marjoleine schreef:
Denise. schreef:Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je duidelijk de prijs vermeld op je site, je mails en telefoontjes krijgt of het niet wat goedkoper kan.
Ja, die krijg je.
Mensen willen korting als je:
ze niet de eerste keuze geeft
ze een aftekening willen die jij niet hebt (in een bonte hond, he! :piew: )
ze de hond niet kunnen halen in de week die zij hadden gepland
en vast om nog wel meer redenen.

En ik ben zo'n zeikerd, ik geef die korting niet en aan zulke mensen ook die pup niet :pffff: :mrgreen:
Je bent inderdaad een zeikerd, ik wil een stabij met 3 hartjes op zijn rug, en een bliksemschicht als harry potter :pffff:
En als je die niet hebt kan er toch wel 200 euro van af? :U:

(Ik begrijp echt niet hoe mensen er op komen :oeps: , en dan moet je nog netjes blijven ook zeker :mrgreen: )
Supernova
Zeer actief

Lillith schreef::smile: :smile: raar is het wel, je mag het niet vragen en de fokker durft het niet te zeggen?? (maar dat is wel de prijs, mevrouw)
Kan ik me voorstellen dat er mensen naar MP gaan daar staat het gewoon bij :mrgreen:

Gezegd wordt dan meestal dat zijn de kosten en daar valt heel veel onder waarschijnlijk ook de nieuwe auto, maar ja de fokker moet ook kunnen rijden.

Als ik zie wat de kosten voor kleinere hondjes zijn, nihil, je fokt toch om te verbeteren en uit liefde voor een ras. :love:
Of is het toch productie, de duurdere MP? :engel: :ok:
Wat ben jij negatief zeg, jij hebt toch ook een rashond :U:
Marie-Josée
Erelid

Het zou een stuk makkelijker zijn, en eerlijker, als de fokkers ook de prijs op hun site vermelden. Als er niets is om je voor te schamen moet dat gewoon kunnen.
En dat heeft naar mijn mening niets te maken met het gevoel dat het om de prijs gaat, niemand koopt een hond vanwege de prijs maar het bedrag moet wel neergeteld worden.
blacky
Zeer actief

hIer ben ik het wel mee eens. Veel fokkers zijn bang dat mensen gaan shoppen, maar dat doen ze dan toch wel. Ook als ze de fokker aan de telefoon gehad hebben. Of via mail weten wat zo'n hond moet kosten.
Afbeelding
gevni havanezers
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik vraag mij af waar dat enorme prijsverschil van komt bij sommige kleine rassen, een maltezer voor 1500 euro (en dat is blijkbaar goedkoop), daar heb ik 2 leeuwhondjes voor en nog 100 euro over. Of zijn zeldzamer rassen altijd goedkoper? Ik denk dan ook even aan de chihuahua als voorbeeld van een heel duur ras en populair. Laat leeuwhondjes dan maar onbekend blijven :Q:
Supernova
Zeer actief

Linsey schreef:Ik vraag mij af waar dat enorme prijsverschil van komt bij sommige kleine rassen, een maltezer voor 1500 euro (en dat is blijkbaar goedkoop), daar heb ik 2 leeuwhondjes voor en nog 100 euro over. Of zijn zeldzamer rassen altijd goedkoper? Ik denk dan ook even aan de chihuahua als voorbeeld van een heel duur ras en populair. Laat leeuwhondjes dan maar onbekend blijven :Q:
Dat scheelt een heleboel geld. Waarom dat dan is :U:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef: (Ik begrijp echt niet hoe mensen er op komen :oeps: , en dan moet je nog netjes blijven ook zeker :mrgreen: )
Ik stuur zulke mensen naar de Hema.
Dan hebben ze "niet goed geld terug-garantie" :pffff:
Linsey schreef:Ik vraag mij af waar dat enorme prijsverschil van komt bij sommige kleine rassen, een maltezer voor 1500 euro (en dat is blijkbaar goedkoop), daar heb ik 2 leeuwhondjes voor en nog 100 euro over. Of zijn zeldzamer rassen altijd goedkoper?
Ik heb geen idee maar ik heb ooit eens gesproken met een Coton-fokker die doodleuk zei dat showhonden 1500 gulden waren en huishonden 1000.
En toen ik vroeg wat ze dan deed als een showhond geen showhond bleek te zijn geworden, zei ze gewoon dat dat haar nooit gebeurde. :pffff:

Ik heb ook een FB-foker gekend die de prijs aanpaste aan het aantal pups in een nest. :19:
Ik heb geen idee waar de prijsverschillen inzitten per ras, maar marktwerking zal vast wel meespelen.

Anderzijds moet ik wel zeggen dat de meeste kopers onze pups goedkoop vinden en dat ze soms letterlijk vragen "of de honden wel op gezondheid zijn gecheckt, voor dat geld". :19:

Afbeelding

blacky
Zeer actief

@marjoleine: ik ben benieuwd welke fokker dat is. Mag ook via pb hoor. Bij de fokker van Spikey was dat echt niet zo. En zij heeft toch echt show honden. Spikey is overigens een Cattledriverscastle. (vind dat overigens geen naam voor een Coton) Ze fokken overigens onder een andere kennelnaam ook New foundlanders Zwart/Wit en die zijn dan weer wel veel duurder dan een coton. Terwijl de nesten groter zijn. :denken:
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”