Vind ik ookNanna schreef:Marie-Josée schreef:Maar kost zo'n pup echt tussen de € 900,- en €1500,-?![]()
Nee, dát betaalde ik er ook niet voor. Buiten alle proporties.

Moderator: moderatorteam
Vind ik ookNanna schreef:Marie-Josée schreef:Maar kost zo'n pup echt tussen de € 900,- en €1500,-?![]()
Wat vind jij een normale prijs dan?Nanna schreef:Marie-Josée schreef:Maar kost zo'n pup echt tussen de € 900,- en €1500,-?![]()
Nou, dat bedoel ik.Nanna schreef: Mijn teckelpups kostten 600 euro, en dat zou ik nu nog vragen als ik nog fokte. Voor Charles heb ik wel meer betaald, maar dat doe ik nu dus ook niet meer. Ik geloof dat ze nu al 1750 euro kosten :N:![]()
Dat ging ook door mijn hoofd toen ik dat las.Ik vind het absurd.Nanna schreef:Tsja, maar nodig doen, die prijzen fors verhogen. Hoe jagen we het kopend publiek naar de broodfok? Want een normaal gezin heeft echt geen trek om meer dan 1000 euro voor notabene een hónd op tafel te leggen.
Ik ook niet, terwijl ik gek ben op rashonden.
Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?Nanna schreef:Hé, daar heeft een vriendin van me haar Vlinderhondjes vandaanRinne Roos schreef:Fien is een El Afrafi.Denise. schreef:Waar komt Fien eigenlijk vandaan?
Welk risico?Sil schreef:[ijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Over de prijzen van de Havanezers. Op de site stond idd dat ze begonnen bij 800 euro. Viel me mee. Toen ik de Maltezer vereniging belde vertelden ze me dat een Maltezer begon bij 1500 euro. Mede daardoor en omdat ik nog niet echt alles wist heb ik nu een Maltezer uit een gelegenheidsnestje. Nu zou ik toch wel gaan sparen om het bedrag op te kunnen hoesten omdat ik het risico niet meer wil nemen.
Ik vind het ook heel erg veel geld :N:Marie-Josée schreef: Ik heb gelezen dat de prijzen beginnen bij € 900 en op kunnen lopen tot € 1500,-
Ik heb in het verleden nooit gevraagd wat een pup ging kosten tot de dag naderde dat we hem op gingen halen maar ik vrees nu dat het een van de eerste vragen gaat worden, iets waar fokkers zeggen zo'n hekel aan te hebben![]()
Ik wil toch wel weten of ik voor 900 of 1500 moet gaan sparen.
Er liggen nu inderdaad een paar nesten, maar het kan ook zo zijn dat het zo uitkomtSil schreef:Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?Nanna schreef:Hé, daar heeft een vriendin van me haar Vlinderhondjes vandaanRinne Roos schreef:
Fien is een El Afrafi.
Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.Denise. schreef:Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.
Nee dat klopt. Maar dat is dan ook weer zo raar, moet je dan gaan puppyshoppen ofzoMarie-Josée schreef:Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.Denise. schreef:Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.
Ja, je haalt je dingen in je hoofdSil schreef:Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Kennelijk word je daar als aspirant koper toe gedwongen. Maar dat is dan dankzij de fokkersDenise. schreef:Nee dat klopt. Maar dat is dan ook weer zo raar, moet je dan gaan puppyshoppen ofzoMarie-Josée schreef:Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.Denise. schreef:Ik vind 1000 euro wel zo'n beetje de grens, 1500 euro vind ik echt te veel.![]()
Alle fokkers een mail sturen hoe veel een pup kost, en de fokkers die boven de 1000 euro zitten afstrepen
Nouja precies wat ik dacht dusMarjoleine schreef:Ja, je haalt je dingen in je hoofdSil schreef:Kijk, toen ik op de site van de Havanezers zat te kijken, beviel het me niet zo dat El Afrafi nogal wat nesten had liggen. Het leek een beetje te veel op handel. Nu lees ik dat ze ook in vlinderhondjes doen. Krijg ik niet zo'n goed gevoel bij. Weet iemand daar meer over, of haal ik me dingen in m'n hoofd die er niet zijn?
Het kwam zo uit en deze mevrouw fokt keurig via de regels. Als je meer teven hebt gebeurt het vaak dat ze tegelijk loops zijn immers?
Maar ik weet ook dat ze een teefje dat een ks had doordat ze één grote pup had, toen direct heeft laten castreren omdat ze als de dood was dat het een volgende keer fout zou gaan, en dat was het eerste nest van dat teefje.
De vlinderhondjes zijn oud, daar fokt ze al jaren niet meer mee, maar ze herplaatst ze ook niet, ze blijven daar lekker.
Ze heeft de honden ook allemaal gewoon in huis en is er stapelgek mee.
Je kunt haar ook gewoon bellen hoor. Of langsgaan.
Dan kun je alles zien en krijg je eerlijk antwoord.
Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.Marie-Josée schreef:Kennelijk word je daar als aspirant koper toe gedwongen. Maar dat is dan dankzij de fokkersDenise. schreef:Nee dat klopt. Maar dat is dan ook weer zo raar, moet je dan gaan puppyshoppen ofzoMarie-Josée schreef: Inderdaad.Nu geeft de site van de vereniging wel aan dat een hogere prijs niet per se een betere pup garandeert.Dat is in elk geval een voorzichtige waarschuwing.![]()
Alle fokkers een mail sturen hoe veel een pup kost, en de fokkers die boven de 1000 euro zitten afstrepen![]()
Ik weet nu dat ik dat in elk geval meeneem in mijn overwegingen.
Weet je dat ik dat zelden tot nooit zie ergens?Denise. schreef: Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.
Voor mij in ieder geval wel
Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.Marjoleine schreef:Weet je dat ik dat zelden tot nooit zie ergens?Denise. schreef: Ik zou als fokker gewoon duidelijk de prijs vermelden op mijn site. Zou voor aspirant pupkopers een hoop schelen denk ik.
Voor mij in ieder geval wel
Geen enkele fokker doet dat.
Ik ook niet, hoor.
Het zou toch niet prettig voelen, net alsof dat is waar het om gaat.
O, ja, de club.Denise. schreef: Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.
Ja, die krijg je.Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je duidelijk de prijs vermeld op je site, je mails en telefoontjes krijgt of het niet wat goedkoper kan.
Lastige kwestie dus
De prijs staat bij aanschaf van een stabij of wetterhoun.Marjoleine schreef:O, ja, de club.Denise. schreef: Maar bij de NVSW staat duidelijk de pupprijs vermeld. Als je je dus een beetje verdiept weet je wat een stabij of wetter kost.
Ik wist het niet trouwens, maar dat zal wel inderdaad.
Daar zijn prijsafspraken gemaakt.
Dat gebeurt maar zelden trouwens, hoor, maar dit terzijde.
Je bent inderdaad een zeikerd, ik wil een stabij met 3 hartjes op zijn rug, en een bliksemschicht als harry potterMarjoleine schreef:Ja, die krijg je.Denise. schreef:Maar aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je duidelijk de prijs vermeld op je site, je mails en telefoontjes krijgt of het niet wat goedkoper kan.
Lastige kwestie dus
Mensen willen korting als je:
ze niet de eerste keuze geeft
ze een aftekening willen die jij niet hebt (in een bonte hond, he!)
ze de hond niet kunnen halen in de week die zij hadden gepland
en vast om nog wel meer redenen.
En ik ben zo'n zeikerd, ik geef die korting niet en aan zulke mensen ook die pup niet![]()
Wat ben jij negatief zeg, jij hebt toch ook een rashondLillith schreef:![]()
raar is het wel, je mag het niet vragen en de fokker durft het niet te zeggen?? (maar dat is wel de prijs, mevrouw)
Kan ik me voorstellen dat er mensen naar MP gaan daar staat het gewoon bij![]()
Gezegd wordt dan meestal dat zijn de kosten en daar valt heel veel onder waarschijnlijk ook de nieuwe auto, maar ja de fokker moet ook kunnen rijden.
Als ik zie wat de kosten voor kleinere hondjes zijn, nihil, je fokt toch om te verbeteren en uit liefde voor een ras.![]()
Of is het toch productie, de duurdere MP?![]()
Dat scheelt een heleboel geld. Waarom dat dan isLinsey schreef:Ik vraag mij af waar dat enorme prijsverschil van komt bij sommige kleine rassen, een maltezer voor 1500 euro (en dat is blijkbaar goedkoop), daar heb ik 2 leeuwhondjes voor en nog 100 euro over. Of zijn zeldzamer rassen altijd goedkoper? Ik denk dan ook even aan de chihuahua als voorbeeld van een heel duur ras en populair. Laat leeuwhondjes dan maar onbekend blijven
Ik stuur zulke mensen naar de Hema.Denise. schreef: (Ik begrijp echt niet hoe mensen er op komen, en dan moet je nog netjes blijven ook zeker
)
Ik heb geen idee maar ik heb ooit eens gesproken met een Coton-fokker die doodleuk zei dat showhonden 1500 gulden waren en huishonden 1000.Linsey schreef:Ik vraag mij af waar dat enorme prijsverschil van komt bij sommige kleine rassen, een maltezer voor 1500 euro (en dat is blijkbaar goedkoop), daar heb ik 2 leeuwhondjes voor en nog 100 euro over. Of zijn zeldzamer rassen altijd goedkoper?