Ze heeft destijds 4 maanden aan de antibiotica gezeten, maar dat mocht niet baten. Ze bleef pijn houden en rommelige darmen houden. De DA had nog 1 oplossing; pretnison. Aangezien dit medicijn heel slecht en definitief in de oren klinkt, besloot ik eens verder te zoeken naar een oplossing.
Ik kwam uit bij Prebioticum http://www.soulmate-nutrition.nl/probio ... p?prd=open" onclick="window.open(this.href);return false; , een supplement voor paarden.
Jayka krijgt nu sinds maart dagelijks een afgestreken dessertlepeltje 's morgens en 's avonds over haar brokken. Ze heeft sindsdien geen rommelige darmen meer en ook geen pijn in de buik meer. Meestal had ze iedere 4 a 5 maanden wel flinke buikpijn, en na het eten van iets anders dan haar brokken ook vaak last van haar buik, maar sindsdien heb ik sterk de indruk dat ze zelfs ook eens wat anders kan eten dan alleen haar brokken (een botje, een hondenkoekje, stukje vlees, stukje gejatte kaas).
Ze mag het supplement blijvend gebruiken, het is puur plantaardig (chicoreiwortel), en chicoreiwortel wordt ook voor mensen met de ziekte van Crohn gebruikt met goede resultaten. Jayka blijft dus blijvend op genoemd supplement van Soulmate Nutrition. (nee, ik heb geen aandelen...
Pas als er een vol jaar verstreken is, vind ik het een bewijs dat het echt werkt (maart 2011), maar aangezien ze al maanden pijnvrij leeft vond ik het toch belangrijk om jullie hier over te informeren! Zeker de mensen die een hond hebben met dezelfde chronische aandoening.