Hebben jullie ook wel eens "extra" hondjes in huis?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Logeerhondjes
Moderator: moderatorteam
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Logeerhondjes
Dit weekend krijg ik logeerhondjes van een vriendin. Ze mag na een lange stressvolle tijd eindelijk lekker een weekendje weg en de hondenoppas liet het afweten. Nu krijg ik Bikkel, boomertje van 9 jaar, en Rakker, cairn terriër van 3 jaar, te logeren van zaterdagmiddag tot en met maandag. Erg ad hoc en ik riep natuurlijk meteen "ja"
, maarrrr Boyke en Rakker kunnen helemaal niet samen
Nu heb ik voor Boyke een logeerpartijtje bij mijn moeder geregeld, zodat het voor alle partijen rustiger is. Het is nogal een bewerkelijk stel. Rakker blaft en is verder een schatje, maar niet voor andere reutjes en kan ook niet los. Bikkel is een lekker vloerkleedje, maar is erg druk als er mensen binnen komen en kan ook niet los. Nou ja, na zo'n weekend met die twee donderstenen ben ik vast dolgelukkig als ik Boyke weer terug heb
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Logeerhondjes
Nooit, en dat vind ik wel jammer. Ik had graag een oppashondje gehad voor af en toe...
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier nooit andere hondjes omdat dat niet gaat met Babs.
Ik denk dat mijn honden het wel erg leuk zouden vinden maar het gaat dus niet, dat kan en ga ik Babs niet aandoen
Ik denk dat mijn honden het wel erg leuk zouden vinden maar het gaat dus niet, dat kan en ga ik Babs niet aandoen
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Regelmatig, maar mijn eis is dat het oké is met andere huisdieren.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb wel eens oppas- of logeerhondjes. Ik vind het altijd erg gezellig, en mijn honden vinden het in het algemeen ook leuk.
Alleen het buiten lopen met 3 of 4 honden vind ik wel lastig, dat doe ik dus meestal met max. 2 tegelijk.
Alleen het buiten lopen met 3 of 4 honden vind ik wel lastig, dat doe ik dus meestal met max. 2 tegelijk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee niet meer, helaas
Ik had vroeger een vriendin met 2 labjes die ze regelmatig bij me stalde en dat was eigenlijk best leuk, zeker ook om het verschil in gedrag van mijn herders en haar labradors te zien.
Gina was helemaal weg van de lab teef, dat was een bitch eerste klas die meteen al de hele roedel onder de duim had maar Gina adoreerde haar. Kroop bij haar in de mand en dat stond ze toe ook.
Heel leuk, die wisselwerking van de honden onderling.
Ik had vroeger een vriendin met 2 labjes die ze regelmatig bij me stalde en dat was eigenlijk best leuk, zeker ook om het verschil in gedrag van mijn herders en haar labradors te zien.
Gina was helemaal weg van de lab teef, dat was een bitch eerste klas die meteen al de hele roedel onder de duim had maar Gina adoreerde haar. Kroop bij haar in de mand en dat stond ze toe ook.
Heel leuk, die wisselwerking van de honden onderling.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Supernova
- Zeer actief
Ik heb weleens 1 oppashondje, maar van die teef weet ik 100 procent zeker dat het goed gaat met Kenzo.
Andere honden komen niet zo heel snel in aanmerking, behalve teven die ik goed ken.
Echte eisen heb ik niet aan mijn oppashondjes, zolang het dus maar gaat met Kenzo en dat is nog weleens lastig
Andere honden komen niet zo heel snel in aanmerking, behalve teven die ik goed ken.
Echte eisen heb ik niet aan mijn oppashondjes, zolang het dus maar gaat met Kenzo en dat is nog weleens lastig
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
De hond van mijn ouders is regelmatig bij mij te vinden, al voordat hij bij hen kwam te wonen hebben we een soort van 'co-ouderschap' afgesproken. Ook wanneer we weg gaan voor een extra lange wandeling halen we hem vaak op. Toen Beetle en Vincent nog samen woonden, ging het niet zo goed tussen die 2, sinds Beetle bij mij woont gaat het prima. Vincent en Lumi zijn echt gek op elkaar.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ja, ik heb momenteel de hond van mijn vader te logeren, gelukkig gaat dat uitstekend samen met Hades, anders had ik het ook niet gedaan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Hier ook regelmatig toevallig zit ik nu te wachten tot ze gebracht wordt, een berner van 7 maanden. Gaat goed met Carlos dus is wel leuk.
Verder heeft hij er niet veel mee. Hij is hier liever alleen want stel je voor dat je de aandacht moet delen!
Verder heeft hij er niet veel mee. Hij is hier liever alleen want stel je voor dat je de aandacht moet delen!

- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Ik heb geen oppas hond thuis, maar laat wel 3 keer per week de hond van de buren uit.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
De reu van mijn oma logeert hier ook altijd als ze op vakantie gaat of een lange dag weg. De heren kunnen het uitstekend met elkaar vinden, dus dat is geen probleem!
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Heb hier nu vrij regelmatig een oppashondje, ze zijn dol op elkaar zoals dit filmpje goed laat zien:
http://www.youtube.com/watch?v=2xzaK4Jquyw

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Haha handig hoor. Je eigen hondje uit logeren moeten sturen om je vriendin te kunnen helpen. Tis ook wat.
Maar hier inderdaad ook regelmatig oppashondjes. Voordat we Kay hadden, deed ik dat al, omdat ik gewoon graag honden om me heen wilde hebben. Gelukkig kunnen de hondjes die mogen blijven (heb ook wel eens hondjes waar ik gewoon niks mee kan en die dus ook niet nog een keer hoeven te komen van mij) allemaal ook goed met Kay. Is altijd dolle boel. Zomers wisselen ze elkaar af en na een zomer is Kay dan ook helemaal kapot en blij met de rust haha.
Ik vind het ook leuk om zo juist met allemaal verschillende rassen in aanraking te komen. Rassen waar ik zelf nooit voor zou kiezen die toch mijn hart stelen. Heb de meest uiteenlopende rassen over de vloer gehad: beagle, boxer, newfoundlander, stabij, labradors, schotse collie, boomertjes, westies, en natuurlijk de honden van de familie: duitse herder en amerikaanse bulldog.
Maar hier wel strenge eisen. Moet met Kay klikken, moet de kat met rust laten en de andere beesten (konijnen en cavia's). Moet ook wel even alleen kunnen zijn(de eerste dagen niet voor nieuwe honden) en dan ook in de bench kunnen en ik heb toch ook liever honden die los kunnen lopen, omdat ik hier daarvoor in het bos geweldige gelegenheid heb. Het diertje moet dus gewoon in ons leven kunnen meedraaien. We willen er allemaal plezier aan hebben.
Maar hier inderdaad ook regelmatig oppashondjes. Voordat we Kay hadden, deed ik dat al, omdat ik gewoon graag honden om me heen wilde hebben. Gelukkig kunnen de hondjes die mogen blijven (heb ook wel eens hondjes waar ik gewoon niks mee kan en die dus ook niet nog een keer hoeven te komen van mij) allemaal ook goed met Kay. Is altijd dolle boel. Zomers wisselen ze elkaar af en na een zomer is Kay dan ook helemaal kapot en blij met de rust haha.
Ik vind het ook leuk om zo juist met allemaal verschillende rassen in aanraking te komen. Rassen waar ik zelf nooit voor zou kiezen die toch mijn hart stelen. Heb de meest uiteenlopende rassen over de vloer gehad: beagle, boxer, newfoundlander, stabij, labradors, schotse collie, boomertjes, westies, en natuurlijk de honden van de familie: duitse herder en amerikaanse bulldog.
Maar hier wel strenge eisen. Moet met Kay klikken, moet de kat met rust laten en de andere beesten (konijnen en cavia's). Moet ook wel even alleen kunnen zijn(de eerste dagen niet voor nieuwe honden) en dan ook in de bench kunnen en ik heb toch ook liever honden die los kunnen lopen, omdat ik hier daarvoor in het bos geweldige gelegenheid heb. Het diertje moet dus gewoon in ons leven kunnen meedraaien. We willen er allemaal plezier aan hebben.

-
PattyB
Ik krijg binnenkort Jara (van Bianca) voor een kleine 2 weken te logeren
Verder heel soms de hond van mijn schoonouders of m'n ouders.
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Yep hier geregeld honden op bezoek, maarja ik heb dan ook een dagopvang.vakantieopvang dus dan heb je al wel gauw wat hondjes over de vloer anders doe je toch iets verkeerds.
Ik vind het heerlijk , zeker omdat ik stapeldol ben op honden en alle rassen wel leuk vind met hun dingetjes.
Ik had ergens nog een topic met mijn klantjes allemaal http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 92398.html" onclick="window.open(this.href);return false;
inmiddels zijn er al wel weer wat hondjes bij en sommige zijn echt dikke vrienden met mijn hondjes en andere zijn meer op zichzelf maar ben stapeldol op ze allemaal(bijna).
Dit is Turbo zijn grote vriend en die komt binnenkort weer
dus daar kijken wij naar uit!

Ik vind het heerlijk , zeker omdat ik stapeldol ben op honden en alle rassen wel leuk vind met hun dingetjes.
Ik had ergens nog een topic met mijn klantjes allemaal http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 92398.html" onclick="window.open(this.href);return false;
inmiddels zijn er al wel weer wat hondjes bij en sommige zijn echt dikke vrienden met mijn hondjes en andere zijn meer op zichzelf maar ben stapeldol op ze allemaal(bijna).

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Leuk dat jullie zo genieten van jullie oppashondjes
In dit geval is het een noodopvang, dus daarvoor gaat Boyke wel uit logeren, maar normaal gezien, vind ik alles gezellig maar alleen als ze ook met Boyke kunnen
Met Bikkel kan hij heel leuk spelen, dat is al sinds pup dolle pret en daar kan ik dan zo van genieten, dat rollebollende stel door de kamer
Op zulke dagen word de wens om een tweede hond ook errug groot! Voor Boyke zou het zo gezellig zijn.
Maar met de cairn gaat het echt niet, dat wordt geheid knokken. Er is sprake van dat de hondjes herplaatst moeten gaan worden, omdat mijn vriendin fulltime moet gaan werken na een scheiding. Daar kan ik nu al over in zitten
Maar goed, eerst dit weekend maar eens genieten van andere hondjes om me heen!
Maar met de cairn gaat het echt niet, dat wordt geheid knokken. Er is sprake van dat de hondjes herplaatst moeten gaan worden, omdat mijn vriendin fulltime moet gaan werken na een scheiding. Daar kan ik nu al over in zitten
Maar goed, eerst dit weekend maar eens genieten van andere hondjes om me heen!
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Leuk roedeltje hoor, zo'n verscheidenheid aan rassen lijkt me echt leukTurbo! schreef:Yep hier geregeld honden op bezoek, maarja ik heb dan ook een dagopvang.vakantieopvang dus dan heb je al wel gauw wat hondjes over de vloer anders doe je toch iets verkeerds.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Zoals ze later lekker moegespeeld uit liggen te puffenLucky luke schreef:Heb hier nu vrij regelmatig een oppashondje, ze zijn dol op elkaar zoals dit filmpje goed laat zien:
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik had wel eens een oppashond, namelijk de briard van mijn ouders. Ze is verliefd op mijn katten, vooral op Elvis. En Elvis op haar, dus dat is altijd wel leuk.
Maar sinds ik Luna heb gaat ze eigenlijk altijd naar mijn zus als er een keer opgepast moet worden. Mijn zus vind dat superleuk en ik mag maar 1 hond meenemen naar mijn werk en dat is natuurlijk Luna
Maar mocht het in het weekend een keer nodig zijn en mijn zus kan niet dan is ze altijd welkom. Tussen de 2 honden gaat het redelijk. De hond van mijn ouders is nogal een dominante takketeef zoals ik haar altijd noem en moet wel de hele tijd in de gaten gehouden worden. Die 2 samen laten zonder toezicht durf ik niet aan :N: Maar zolang er iemand is om 'the bitch' in de gaten te houden dan gaat het prima.
En oh ja, er worden geen botten gegeten als ze samen zijn, want dat wordt knokken :M:
Maar sinds ik Luna heb gaat ze eigenlijk altijd naar mijn zus als er een keer opgepast moet worden. Mijn zus vind dat superleuk en ik mag maar 1 hond meenemen naar mijn werk en dat is natuurlijk Luna
En oh ja, er worden geen botten gegeten als ze samen zijn, want dat wordt knokken :M:

- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb heel veel oppashonden in huis gehad!
Labs, JR, Duitse Herder, Boxer, Shit Tzu ( Ja echt een Shit! Tzu ), RR's wel eens hondjes die op straat liepen en die moesten wachten op de dierenambulance.
Dus eigenlijk vanalles wel!
Alles gaat altijd heel erg goed, geen problemen, de meeste zijn vriendjes van Tease en spelen de hele dag door.
Alleen die kleine Shit Tzu ( weet niet eens hoe je het schrijft ) die viel Tease steeds aan. Dus die never nooit meer.....
Labs, JR, Duitse Herder, Boxer, Shit Tzu ( Ja echt een Shit! Tzu ), RR's wel eens hondjes die op straat liepen en die moesten wachten op de dierenambulance.
Dus eigenlijk vanalles wel!
Alles gaat altijd heel erg goed, geen problemen, de meeste zijn vriendjes van Tease en spelen de hele dag door.
Alleen die kleine Shit Tzu ( weet niet eens hoe je het schrijft ) die viel Tease steeds aan. Dus die never nooit meer.....
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wij hebben geen oppas hondjes maar opvanghondjes.
dit gaat altijd goed soms iets minder omdat ze achter de katten aangaan maar die zijn dat nu zo gewend
dit gaat altijd goed soms iets minder omdat ze achter de katten aangaan maar die zijn dat nu zo gewend
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier soms een logeerhondje van kennissen en enkel teven. En af en toe voor enkele weken een hond om op te leiden.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noddy de schapendoes logeert hier al 10 jaar, nog voordat wij een eigen hond hebben. Heel soms komt Spike de golden een dagje en natuurlijk logeert Tuana wel eens hier en straks haar zoon bumba als het goed is ook.
-
chrico
- Zeer actief
Regelmatig
soms voel ik mij net een scheidsrechter
en soms gaat het gewoon zomaar zonder morren goed. Soms is het voor een weekend en soms voor een aantal weken of maanden (ligt eraan hoe het gaat tussen mijn eigen honden)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Ja dat is waar, en dan hou jij Jara, dan krijg ik Senna en Bianca weer een pup van Senna. Zo was de ruiling toch?PattyB schreef:Ik krijg binnenkort Jara (van Bianca) voor een kleine 2 weken te logeren![]()

-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Soms de hond ( lab) van mijn dochter.
Met drie honden lopen is inderdaad niet altijd handig. De lab krijg dan een GL om en dan gaat het prima.
Los lopen met de lab kan niet , want iedere sloot die hij tegen komt is voor hem.
Hij is hier alleen in het weekend, want ik heb ze los in de kamer en alleen met hun drieen heb ik nog niet geprobeerd.
S.nachts gaan die twee van mij mee naar boven en hij mag heerlijk op de bank.
Hij kan ons de kamer wel uit kijken dan. Ga maar hoor..... ga maar gauw........
Met drie honden lopen is inderdaad niet altijd handig. De lab krijg dan een GL om en dan gaat het prima.
Los lopen met de lab kan niet , want iedere sloot die hij tegen komt is voor hem.
Hij is hier alleen in het weekend, want ik heb ze los in de kamer en alleen met hun drieen heb ik nog niet geprobeerd.
S.nachts gaan die twee van mij mee naar boven en hij mag heerlijk op de bank.
Hij kan ons de kamer wel uit kijken dan. Ga maar hoor..... ga maar gauw........
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ja ik pas wel eens op andere hondjes. Ik vind dit onwijs leuk om te doen, omdat Lynn (en voorheen Luka) natuurlijk normaal altijd alleen is. Ik vind het dan erg leuk dat ze een hondje heeft waar ze wat mee kan spelen. Vorig jaar tijdens de zomer wisselde de een met de nader af, ik had toen achter elkaar een aantal hondjes te logeren. De een voor een paar dagen, de ander voor 2 weken. Altijd erg gezellig, maar ook wel weer lekker als ze dan weer naar huis zijn 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Vind Babs het zelf niet leuk of ben je bang dat andere honden Babs wat aandoen?samantha! schreef:Hier nooit andere hondjes omdat dat niet gaat met Babs.
Ik denk dat Babs een lik over de kop zou krijgen van Gol, Max vind ze te groot maar als ie rustig doet wil ze wel even kijken en met Macho zou het een dolle boel worden
Gol vind het geweldig om oppas of logeerhondjes over de vloer te hebben, of om met mij samen ergens anders op te passen. Wel het liefst rustige honden die hetzelfde soort spel hebben, Gol vind het bv heerlijk om liggend een beetje te spelen en te zoenen. Met mede-labjes kan dat eigenlijk wel altijd, ik heb weinig andere honden meegemaakt die op die manier spelen. Met kleine hondjes doet ze dat ook, alleen rennen die meestel om- en over haar heen
- J@nn@
- Actief
- Mijn ras(sen): x-stabij
- Contacteer:
heb vorig jaar een week 2 chi-hussels en in die week 2 dagen lang een newfoundlander te logeren gehad, erg leuk roedeltje zo met tjibbe erbij
wel lastig uitlaten met 2 flexi's een leren riem en een riem van touw maar t is goed gelukt 
nu wil ik dat niet meer, met mn kleine meid erbij vind ik 1 hond al druk genoeg voorlopig
nu wil ik dat niet meer, met mn kleine meid erbij vind ik 1 hond al druk genoeg voorlopig

Grtzz van Janna en Tjibbe