Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pekel en hondepoten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dreetje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Pekel en hondepoten

Ongelezen bericht door Dreetje »

Sil heeft erg veel last van het zout dat gestrooid wordt, hij loop vaak met z'n poten te trekken.
Wat kan ik hierop smeren zodat hij er wat minder last van heeft.
Ik kan me voorstellen dat als je er vaseline op smeert je die vette pootjes ook binnen hebt.
Hoe doen jullie dat?
Laatst gewijzigd door Dreetje op 02 dec 2010 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrea

Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Pekel en hondepoten

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zag vandaag nog ergens op http://www.hondenshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; volgens mij een soort creme of zalf die je erop kunt smeren. Is niet alleen voor zout, ook voor andere dingen. Kost niet veel.

Zie hier:
http://www.hondenshop.nl/shop/index.php?cPath=60_253" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

vete pootjes binnen, daar heb ik voor gekozen. Ik heb veel liever namelijk vette poten in mijn huis dan dat ze mank lopen van die troep aan hun pootjes.
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Ik smeer ook gewoon met Vaseline!

Kira en Tease liepen vanmorgen ook alweer mank!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Vanmiddag liep Djuna (bijna 5 en halve maand) ook om de beurt met haar poten te trekken. Maar zij had nog niet in de pekel gelopen. Dus ik denk dat ze last had van de kou aan haar poten... op een gegeven moment piepte ze zelfs een beetje... Wat kan ik daar het beste aan doen? is vaseline daar ook goed voor??

Mijn andere 2 hebben er nooit last van gehad.. die waren sowieso al een stuk ouder toen ze voor het eerst door de sneeuw liepen...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

DesireeK schreef:Vanmiddag liep Djuna (bijna 5 en halve maand) ook om de beurt met haar poten te trekken. Maar zij had nog niet in de pekel gelopen. Dus ik denk dat ze last had van de kou aan haar poten... op een gegeven moment piepte ze zelfs een beetje... Wat kan ik daar het beste aan doen? is vaseline daar ook goed voor??

Mijn andere 2 hebben er nooit last van gehad.. die waren sowieso al een stuk ouder toen ze voor het eerst door de sneeuw liepen...
Die kleine van mij heeft er ook last van vanmorgen met de eerste wandeling merkte ik het, ik heb voor de volgende wandeling der pootjes ingesmeerd en toen had ze er minder last van. dus ik denk dat de sneeuw ook minder blijft plakken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vaseline en een oude handdoek klaarleggen. Van de zomer heeft ze al geleerd op de 3e traptrede te wachten, dus ik hoef niet eens meer te bukken om haar tuig en jas uit te doen en haar pootjes schoon en droog te wrijven :D
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

Noa mankte ook door de pekel en klonters sneeuw tussen zijn tenen! Sinds vorig jaar gebruik ik de schoentjes van ruffwear, echt ideaal. Noa loopt weer heerlijk te genieten van 't witte weer! Nu dat sneeuw'eten' nog afleren! :mrgreen:

groetjes
Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

dagmar88 schreef:Vaseline en een oude handdoek klaarleggen. Van de zomer heeft ze al geleerd op de 3e traptrede te wachten, dus ik hoef niet eens meer te bukken om haar tuig en jas uit te doen en haar pootjes schoon en droog te wrijven :D
Hier hebben ze ook geleerd om eerst de poten schoon en droog te laten wrijven.
Morgen maar een grote pot vaseline kopen.
Andrea

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ghost schreef:Noa mankte ook door de pekel en klonters sneeuw tussen zijn tenen! Sinds vorig jaar gebruik ik de schoentjes van ruffwear, echt ideaal. Noa loopt weer heerlijk te genieten van 't witte weer! Nu dat sneeuw'eten' nog afleren! :mrgreen:

groetjes
:wink: Ik wordt al dagelijks uitgelachen met mijn 'pitbull' met jas aan, dus ik hou het bij vaseline... :N: dat ziet tenminste niemand haha
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb een potenwax , die ik een tijdje geleden had gekocht voor Max. Ik heb de tube op het kastje in de gang liggen en smeer de poten in op de voordeurmat, net voor we naar buiten gaan. Hebben ze bescherming in de sneeuw en ik heb geen vette pootafdrukjes binnen.. :wink:
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

dagmar88 schreef:
ghost schreef:Noa mankte ook door de pekel en klonters sneeuw tussen zijn tenen! Sinds vorig jaar gebruik ik de schoentjes van ruffwear, echt ideaal. Noa loopt weer heerlijk te genieten van 't witte weer! Nu dat sneeuw'eten' nog afleren! :mrgreen:

groetjes
:wink: Ik wordt al dagelijks uitgelachen met mijn 'pitbull' met jas aan, dus ik hou het bij vaseline... :N: dat ziet tenminste niemand haha

Echte waar??? Noa (weimaraner) heeft ook een jas aan en nu dus schoentjes, kijkt nu niemand meer van op! In 't begin wel maar dat was snel over!
Noa stond echt om de 5 meter stil met een poot omhoog, toen heb ik nog vaseline geprobeerd maar toen was 't om de 10 meter hahaha. Noa heeft ook nog eens last van fistels (allergie) dus extra gevoelige 'lopertjes'! Schoentjes werken super en daar gaat 't om!
DesireeK
Zeer actief

Hier hangt er het hele jaar door een handdoek voor de honden naast de deur ;) heb ook haar poten vanmiddag gelijk gedroogd daarme..
Ik ga haar vanaf nu in smeren met vaseline... ik zie dat het goed werkt. Vond het gewoon zielig dat ze er last van had. Na 3 dagen sneeuw ziet ze eindelijk de lol er van in om in te spelen dus dat zou fijn zijn zonder zere poten ;)
Er ligt hier overigens nu pas een beetje een laagje om lekker mee te spelen hoor. de dagen ervoor was het niet veel en Djuna vond het wel best dat het er lag hahahaha...
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

vaseline en een warme handdoek.
ik zweer erbij. :mrgreen:
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Als ze tijdens de wandeling trekken met de poten wrijf ik er altijd even overheen met mijn handen ( handschoenen )
Dan gaat er wat ijs van de voeten af, want ik denk ook dat ze daar pijn van krijgen!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Nou ik heb hier DE oplossing. Sandy gilde vanmorgen toen ze voor het eerst door de pekel liep,
ze had erge pijn. Later vertelde ik dit aan een collega, en dat ik ook geen verwondingen aan de poot kon vinden.
Wel wat rood. Zij vertelde dat je best de pleisterspray van hansaplast kan gebruiken. Ik heb gelijk mijn moeder gebeld, en ze heeft het voor me gehaald. Sandy's pootjes ingespoten en daarna op weg naar huis, we moesten weer over dezelfde gepekelde brug. En Sandy had nergens last van...!

Mijn moeder heeft ook bij de apotheek gevraagd of het kwaad kan als de hond eraan likt, dat zou geen kwaad doen. Ik heb het zelf op mijn hand gespoten, en het prikte heel even ( ik had een klein wondje en tijdens het inspuiten van Sandy spoot ik over mijn eigen hand) Vlak daarna zat er een laagje van op mijn hand. Het wondje is inmiddels genezen en ik heb al een paar keer mijn handen gewassen, afgewassen en handschoenen aangehad en het spul zit er nog steeds.

Het zou 2 dagen blijven zitten, dus ik ben benieuwd. Ik vind het zeker een aanrader, pleisterspray :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Me_and_Sandy schreef:Nou ik heb hier DE oplossing. Sandy gilde vanmorgen toen ze voor het eerst door de pekel liep,
ze had erge pijn. Later vertelde ik dit aan een collega, en dat ik ook geen verwondingen aan de poot kon vinden.
Wel wat rood. Zij vertelde dat je best de pleisterspray van hansaplast kan gebruiken. Ik heb gelijk mijn moeder gebeld, en ze heeft het voor me gehaald. Sandy's pootjes ingespoten en daarna op weg naar huis, we moesten weer over dezelfde gepekelde brug. En Sandy had nergens last van...!

Mijn moeder heeft ook bij de apotheek gevraagd of het kwaad kan als de hond eraan likt, dat zou geen kwaad doen. Ik heb het zelf op mijn hand gespoten, en het prikte heel even ( ik had een klein wondje en tijdens het inspuiten van Sandy spoot ik over mijn eigen hand) Vlak daarna zat er een laagje van op mijn hand. Het wondje is inmiddels genezen en ik heb al een paar keer mijn handen gewassen, afgewassen en handschoenen aangehad en het spul zit er nog steeds.

Het zou 2 dagen blijven zitten, dus ik ben benieuwd. Ik vind het zeker een aanrader, pleisterspray :ok:
dat is handig.. mijn Bowie heeft er ook zo een last van, en vaseline scheelt wel iets maar nog niet afdoende.. pleisterspray heb ik in huis, ga ik morgen direkt proberen!
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

man Thuur is ooit per ongeluk bij Ameno op haar staart gaan staan terwijl hij haar pootjes aan het afdrogen was, sinds die tijd rent Ameno hard weg als ze de handdoek ziet. Hier dus vette poten door het huis :mrgreen:
:pop:
DesireeK
Zeer actief

Ik ben net met Dju dus weer ff naar buiten geweest... zonder vaseline.. kon het niet vinden...
Dus ik dacht even piesen, poepen en dan slapen..
Helaas werd het een iets langer uitje.. Voor mij helaas voor Djuna helemaal leuk want ze zag haar grote vriend na een week weer hahaha...
Ze had naar mijn idee dus helemaal geen last van haar poten.. ze heeft lekker gespeeld en rond gehuppeld...
kwam ik in de hal van de flat........ Ligt er allemaal bloed waar ze gelopen heeft :(
Heb ik haar thuis helemaal nagekeken.. zijn haar nagels van haar achterpoten aan het bloeden en 1 nagel van haar voorpoot.. :( Ze zien er ook ( in vergelijking met de andere 2 honden hier) heel kort uit...

Hoe kan ik dit oplossen??? Als iemand hier een idee voor heeft heeeeeeel graag...
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Voordat we naar buiten gaan smeer ik de pootjes in met wat sudocreme, wordt normaal gebruikt voor rode babybilletjes. Werkt super goed en is wat minder vet dan vaseline. Na het wandelen in dit weer worden de poten sowieso afgeveegd, maar ze zijn niet heel vettig meer. Doe ik het niet dan hinkelt meneer het hele rondje.
DesireeK
Zeer actief

Kan ik die pleisterspray ook gebruiken op de open nagels??? Anders ga ik dat zo gelijk halen. Kan ze in ieder geval zonder pijn naar buiten...
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

DesireeK schreef:Kan ik die pleisterspray ook gebruiken op de open nagels??? Anders ga ik dat zo gelijk halen. Kan ze in ieder geval zonder pijn naar buiten...
Ik neem aan van wel, het is bedoeld voor mensen die een wond hebben dus lijkt me ook wel kunnen op een open honden wond, zal misschien even prikken
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
DesireeK
Zeer actief

Ok tnx.. dan heb ik liever dat het even iets prikt dan dat haar poten dus weer helemaal op gaan en ze nog meer pijn kan krijgen.. heb het inmiddels in huis.. heb ook schoenen voor haar besteld...
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

DesireeK schreef:Ok tnx.. dan heb ik liever dat het even iets prikt dan dat haar poten dus weer helemaal op gaan en ze nog meer pijn kan krijgen.. heb het inmiddels in huis.. heb ook schoenen voor haar besteld...
Pekel is zou en dat prikt ook dus dan liever 1x dan de hele wandeling
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik weet niet zeker of die pleisterspray de boel afsluit of niet, maar ik zou als je dat spul gebruikt toch alert zijn op tekenen van oververhitting (veel hijgen e.d.). Honden voeren veel overtollige lichaamswarmte af via hun poten.

Ik heb regelmatig gezien dat honden (ook met dit weer) in een plas (ijs)water gaan staan met hun poten nadat ze zich helemaal warm gespeeld of gerend hebben op een wandeling.
Skadi brák er zelfs ijs over een plas voor vandaag. Die snuffelde even, rook blijkbaar water, en ramde daar met haar poten op om bij het water te kunnen komen. Waarna ze met een verzaligd bekkie met haar poten in het ijswater rondsopte :O:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

mijn basco had er altijd vreselijk veel last van zijn poten smeerde ik in voor het wandelen met uierzalf

en ik liet hem zoveel mogelijk over de grasstukken lopen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik gebruik Paw balm van Espree, da's oa met lanoline en bijenwas. Voordeel vind ik zelf dat het goed intrekt waardoor je niet door het hele huis vaselinepootjes vindt. Of, nog fijner - als Sophie weer eens in de voortuin is gedoken - vaselinepootjes met plakkende aarde door het hele huis :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”