Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Mooi plekje zeg! Moet je paard ook nog wat wintervet kweken of is ze goed zo? Ze lijkt mij een tikje mager, maar ik heb totaal geen verstand van paarden.
Ze is sowieso een heel stuk slanker van bouw dan het gemiddelde Nederlandse paard, maar ze mag nog wel iets bijkomen ja. Op de vorige wei was niet veel gras meer en ik kon haar daar geen hooi bijvoeren, maar ik denk dat het hier wel weer goedkomt.
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
ik ben ook wel benieuwd hoe teddy ze precies gaat worden, is onze eerste winter samen. 1 nadeel heb ik al wel ondervonden, ik moet met een ander systeem gaan rijden dan dit kaakgekruiste hoofdstel, want de riempjes glijden nu niet meer soepel zoals het hoort door dat hele pak haar
Lekker weiland aan de rand van een bos. Ik wou dat wij hier zulke mooie plekjes hadden. Vraagje: gaat ze 's nacht naar binnen of heeft ze een schuilplekje?
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
dit is in Arnhem-Noord. ze blijft dag en nacht buiten. in de winter komt ze wel op een wei met een open schuilstal erin, nu staat ze nog onder de bomen als het hard regent.
Ragyo schreef:Ze is sowieso een heel stuk slanker van bouw dan het gemiddelde Nederlandse paard, maar ze mag nog wel iets bijkomen ja. Op de vorige wei was niet veel gras meer en ik kon haar daar geen hooi bijvoeren, maar ik denk dat het hier wel weer goedkomt.
Hallo : ga je haar op de nieuwe wei wel hooi geven als er bijna geen gras meer staat ? Naar het schijnt, is het gras dat er nu nog staat, niet echt voedzaam meer : daarom moet ik ook mijn paardjes hooi en wat "krachtvoer" geven .
Omdat mijn paardjes op schrale weiden staan, krijgen ze heel het jaar door hooi .
ze kreeg al wel wat krachtvoer bij en wat wortels, maar nog geen hooi, volgens de weideverhuurder was dat nog niet nodig (en voor mij is het ook allemaal nieuw); maar ik heb hem net gebeld dat ze te mager wordt, dus ze krijgt vanaf nu hooi bij gelukkig. ik denk dat ik haar ook nog een beetje luzerne bij ga geven, daar schijnen ze ook goed van aan te komen. en als het allemaal niet voldoende helpt krijgt ze alsnog een waterdichte winterdeken.
Paarden hebben onbeperkt ruwvoer nodig. In principe heeft het zomergras voldoende voeding, maar in najaar en winter zeker niet. Ook in de zomer is het raadzaam om oud hooi of fris stro bij te voeren, anders krijgen ze nogal dunne ontlasting....
Paarden stoken zichzelf warm door hun stofwisseling op gang te houden. Ze moeten dus dag en nacht kunnen knabbelen. Als ik je paard zo zie, is misschien voordroogkuil een optie. Hooi is altijd prima hoor! Voordroogkuil is iets voedzamer.....
Wat een lekker plekje heb je gevonden! En heerlijk koppie heeft je paard
ze krijgt naast het hooi nu luzerne bij, gemixt met wat muesli en maismeel. maar ze werd nog niet echt veel dikker en met de weersverwachtingen nu, heb ik haar toch maar een goeie winterdeken opgedaan. volgend jaar ga ik wel eerder beginnen met bijvoeren.
onder de deken nat worden, hoe zou ze dat voor elkaar moeten krijgen als ze hem op heeft? ik ben deken-leek hoor maar het lijkt me niet zo logisch?
Ragyo schreef:ze krijgt naast het hooi nu luzerne bij, gemixt met wat muesli en maismeel. maar ze werd nog niet echt veel dikker en met de weersverwachtingen nu, heb ik haar toch maar een goeie winterdeken opgedaan. volgend jaar ga ik wel eerder beginnen met bijvoeren.
onder de deken nat worden, hoe zou ze dat voor elkaar moeten krijgen als ze hem op heeft? ik ben deken-leek hoor maar het lijkt me niet zo logisch?
Rollen door de sneeuw en plassen. En zweten.
Wij hadden zo'n bijdehandje op stal staan die dagelijks een andere deken op moest.
ah op die manier. met sneeuw zou kunnen ja, plassen liggen er hier in de wei niet (droge zandgrond) en ze zweet niet onder de deken tot nu toe gelukkig.
hee wat leuk, is ze een draver? Ze lijkt er enorm veel op iig!
Heb zelf ook een draver merrie, ik kan haar niet meer rijden maar ze draagt wel een waterdichtje deken. 'T zijn toch warmbloedjes he!
Ik ben ook een leek maar kan een draver wel buiten staan? Ik dacht dat de winter buiten staan niet kon met paarden die vrij hoog in het bloed staan. Dat ze dan dus inderdaad dun worden door het verbruiken van energie. Dat die dus een dichte stal nodig hebben. Maar dit lijkt mij een stuk leuker voor je paard dus als het paard lekker vrij los kan in de winter is dat natuurlijk alleen maar prettig voor het paard
MARC_S schreef:Ik ben ook een leek maar kan een draver wel buiten staan? Ik dacht dat de winter buiten staan niet kon met paarden die vrij hoog in het bloed staan. Dat ze dan dus inderdaad dun worden door het verbruiken van energie. Dat die dus een dichte stal nodig hebben. Maar dit lijkt mij een stuk leuker voor je paard dus als het paard lekker vrij los kan in de winter is dat natuurlijk alleen maar prettig voor het paard
Volgens mij kan ieder paard wel buiten blijven.
Ik ken ook arabieren die 24/7 buiten staan, ook in de winter. Die staan toch ook goed hoog in het bloed.
Als ze maar een goede wintervacht aanmaken en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen dan is er volgens mij geen reden waarom je een (gezond) paard niet buiten kan laten staan, koudbloud of warmbloed.
Hoog in het bloed is geen probleem zolang ze inderdaad maar voldoende ruwvoer krijgen. Dikte van de vacht zegt ook niet alles, mijn paard is als sinds half september dikker in het haar dan die van jou (en is ook een warmbloed) maar zij maakt gewoon een hele dikke vacht aan. Het paard waar ze mee staat is en Fries en die zit dunner in haar vacht.
Beiden hebben geen enkel probleem met het weer.
Je zal ook gaan zien dat als ze dadelijk de schuilstal heeft ze hier bijna geen gebruik van maken. Die van mij staat zoekt zomers echt beschutting op voor de muggen en de warmte, verder staat ze het liefste buiten.
In principe kan elk paard 24/7 buiten staan, maar ze hebben echt wel iets nodig waar ze kunnen schuilen als ze dat willen of nodig hebben, daarbij idd onbeperkt ruwvoer.
Ik weet niet of je elke dag bij je paard komt? maar zeker de deken goed controleren of die niet nat is en/of schuurt.
Als ze nou niet dikker wordt is seniores priores een aanrader, dat is een ruwvoer-slobber
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ik had mijn fjord ook 24/7 buiten staan, geschoren met een dikke deken om. Nooit ziek geweest! Verkouden of wat dan ook.
Hij had toen alleen een hoek met bomen waar ze konden schuilen.
Van wat ik van andere dravereigenaren hoor, schijnt het echt per paard te verschillen, ook in dezelfde omstandigheden.
Ze is gelijk weer een stuk ronder geworden nu ze de deken op heeft, dus dat gaat goed! Ik ga inderdaad elke dag even bij haar kijken.
hier een foto van madam in winterjas:
en ons eerste sneeuwritje:
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...