Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
recept hondenkoekjes *en trots!*
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: recept hondenkoekjes *en trots!*
Tomaten zijn niet giftig voor een hond.
Wel is het zo, dat de tomaat familie is van de nachtschade, net zoals paprika en aardappels.
En sommige honden reageren slecht op nachtschade planten.
Van de nachtschade zijn altijd bepaalde delen van de plant erg giftig, bij tomaten zijn bijvoorbeeld ook de groene 'kroontjes' giftig net zoals de rest van de plant.
Knoflook is ook niet giftig voor een hond, maar als ze het in grote hoeveelheden krijgen kunnen ze er een vorm van ernstige bloedarmoede door krijgen.
Dit geldt ook voor uien en prei.
Wel is het zo, dat de tomaat familie is van de nachtschade, net zoals paprika en aardappels.
En sommige honden reageren slecht op nachtschade planten.
Van de nachtschade zijn altijd bepaalde delen van de plant erg giftig, bij tomaten zijn bijvoorbeeld ook de groene 'kroontjes' giftig net zoals de rest van de plant.
Knoflook is ook niet giftig voor een hond, maar als ze het in grote hoeveelheden krijgen kunnen ze er een vorm van ernstige bloedarmoede door krijgen.
Dit geldt ook voor uien en prei.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ah bedankt
(druiven zijn toch wel giftig he, of klopt dat ook niet?)

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Ik "bedenk" nooit een recept voor hondenkoekjes. Lijkt me ook wat onbenullig. Ik mieter gewoon van alles door elkaar wat goed voor ze is. Ik trek kruiden uit de tuin, maar ook brandnetels. Ik plemp er een restje hutspot doorheen. Een blikje vis of smac, maar ook rustig wat Smuldier. Of als ze mazzel hebben gehakt.
Ik ben zeer creatief in hondenkoekjes bakken, en nog nooit hebben ze er hun neus voor opgehaald. Je hoeft ook geen keukenprinses te zijn om voor honden smakelijke koekjes te bakken
Edit, resten rauwe groenten gaan net zo hard in de blender. Doen het ook prima in hondenkoekjes.
Ik ben zeer creatief in hondenkoekjes bakken, en nog nooit hebben ze er hun neus voor opgehaald. Je hoeft ook geen keukenprinses te zijn om voor honden smakelijke koekjes te bakken
Edit, resten rauwe groenten gaan net zo hard in de blender. Doen het ook prima in hondenkoekjes.
-
pepim
- Zeer actief
Och ik weet niet of het wat onbenullig is om een recept te bedenken? Voor mij komt het iig wel goed uit, ik heb nooit vis in huis, dus maar een blik haring in tomatensaus gekocht en ga eerdaags je koekjes maar eens bakken Paulala.
Jouw tip lijkt me ook wel wat Marion en hoe lang kun je die hondenkoekjes over het algemeen bewaren?
Jouw tip lijkt me ook wel wat Marion en hoe lang kun je die hondenkoekjes over het algemeen bewaren?
-
Mojuan
- Zeer actief
Om het zekere voor het onzekere te nemen is het beter om geen druiven en rozijnen te geven aan honden.Zoek stok! schreef:Ah bedankt![]()
Er zijn nml honden geweest die nierfalen kregen na het eten van een grote hoeveelheid.
Voor zover ik weet is er al heel wat onderzoek gedaan naar de oorzaak, maar is nog altijd niet duidelijk welke stof in de druiven ervoor heeft gezorgd dat die honden nierfalen kregen.
Vroeger gaf ik onze honden geregeld wat druifjes, maar sinds ik dit weet doe ik het niet meer.
Ik zou het toch heel erg vinden als ze ernstig ziek worden of zelfs dood gaan door de druiven.
Dus ik neem het risico niet.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wij hebben nog een blikje tonijn staan, wat moet ik daar bij toevoegen om lekker (en goede) koekjes te krijgen? Heeft iemand daar een leuk recept voor?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Mojuan
- Zeer actief
moosje schreef:Wij hebben nog een blikje tonijn staan, wat moet ik daar bij toevoegen om lekker (en goede) koekjes te krijgen? Heeft iemand daar een leuk recept voor?
Is dit misschien iets?
http://www.hondenkoekjes.nl/hondenkoekj ... oekjes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

-
pepim
- Zeer actief
Ik heb je koekjes gemaakt Paula, en Mies vindt het heerlijk (de katten overigens ook
).
Hoe lang blijven ze goed denk je en waar bewaar ik ze het beste in, een trommel ofzo?
Hoe lang blijven ze goed denk je en waar bewaar ik ze het beste in, een trommel ofzo?
-
Mojuan
- Zeer actief
pepim schreef:Ik heb je koekjes gemaakt Paula, en Mies vindt het heerlijk (de katten overigens ook).
![]()
Wat leuk om te lezen!
Vond je het makkelijk om te maken?
Bij mij zijn twee dagen terug de laatste opgegeten.
En ze roken nog prima en zagen er nog erg goed uit.
Ik heb ze bewaard in een pot met zo'n deksel die zich vacuüm zuigt.
Zo'n ding:

Ik heb inmiddels nog twee recepten gemaakt, en ook deze twee vallen goed in de smaak hier.

-
pepim
- Zeer actief
Het was wel makkelijk om te maken, maar ik heb wel heel mijn keuken ondergekliederd. Het plakte in eerste instantie nogal en ik heb er toen op jouw aanwijzingen wat bloem bij gedaan.Paulala schreef:pepim schreef:Ik heb je koekjes gemaakt Paula, en Mies vindt het heerlijk (de katten overigens ook).
![]()
Wat leuk om te lezen!
Vond je het makkelijk om te maken?
Bij mij zijn twee dagen terug de laatste opgegeten.
En ze roken nog prima en zagen er nog erg goed uit.
Ik heb ze bewaard in een pot met zo'n deksel die zich vacuüm zuigt.
Zo'n ding:
Ik heb inmiddels nog twee recepten gemaakt, en ook deze twee vallen goed in de smaak hier.
Maar dat maakt niets uit, de keuken is weer spic en span (nou ja zoiets dan
Ik heb ook wel zo'n pot, dan ga ik ze daar in bewaren, bedankt
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik heb vandaag via hondenkoekjes.nl koekjes met havermout gemaakt.
Had alleen de helft van de bloem over.
Koekjes zijn prima gelukt trouwens.
Ze vallen bij zowel de honden als de ratten erg goed in de smaak!
Had alleen de helft van de bloem over.
Koekjes zijn prima gelukt trouwens.
Ze vallen bij zowel de honden als de ratten erg goed in de smaak!

-
Wilm@
Koekjes zijn in de maak....

-
Mojuan
- Zeer actief
Zo te zien vindt hij het heerlijk ruiken!
Ik hoop dat ze ook zo goed smaken!
Welke heb je gemaakt?
Ik hoop dat ze ook zo goed smaken!
Welke heb je gemaakt?

-
Wilm@
De eerste.
Ik heb geen vis gebruikt maar lamslever. Het werd een bende! Ik heb alles op het bakblik met bakpapier uitgerold, voor zover dit lukte, en de oven met de deur op een kier, aangedaan op 150gr.
Na 20 minuten de plak koek omgedraaid (leg je andere bakblik op de plak koek en draai om. Leg een nieuw bakpapier op je eerste bakblik en schuif je plak koek erop) en weer op het bakblik gelegd. Met een pizzaroller de plak koek in blokjes gesneden/gerold en toen weer voor 20 minuten de oven in. De plak koek kon op deze manier mooi uitdrogen. Nu zijn ze goed.
Ik vind het persoonlijk iets teveel knoflook en de volgende keer zal ik maar een teentje knoflook gebruiken.
Ik heb geen vis gebruikt maar lamslever. Het werd een bende! Ik heb alles op het bakblik met bakpapier uitgerold, voor zover dit lukte, en de oven met de deur op een kier, aangedaan op 150gr.
Na 20 minuten de plak koek omgedraaid (leg je andere bakblik op de plak koek en draai om. Leg een nieuw bakpapier op je eerste bakblik en schuif je plak koek erop) en weer op het bakblik gelegd. Met een pizzaroller de plak koek in blokjes gesneden/gerold en toen weer voor 20 minuten de oven in. De plak koek kon op deze manier mooi uitdrogen. Nu zijn ze goed.
Ik vind het persoonlijk iets teveel knoflook en de volgende keer zal ik maar een teentje knoflook gebruiken.
-
Mojuan
- Zeer actief
Wel leuk dat het gelukt is.
Ja, als je vaak koekjes geeft, dan is het veel knoflook.
Bij ons gaat het vrij lang mee, omdat ik heel veel afwissel en ook andere dingen geef.
Maar lever zal vast wel goed in de smaak vallen!
Bij ons gaat het vrij lang mee, omdat ik heel veel afwissel en ook andere dingen geef.

-
Wilm@
Nope, Barca wenst deze koekjes niet te eten.....Paulala schreef:Wel leuk dat het gelukt is.
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat meen je niet!Wilm@ schreef:Nope, Barca wenst deze koekjes niet te eten.....Paulala schreef:Wel leuk dat het gelukt is.
En dan heb je zo hard je best gedaan..
Dit had ik niet verwacht hoor, onze honden eten echt alle koekjes die ik zelf maak.
Zelfs als er géén vlees of vis in zit, maar alleen ei, komkommer, yoghurt en knoflook.
Ook dan vinden ze het heerlijk.

-
avianflu
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): labrador/cocker spaniel mix en een vuilnisbak
Als je die koekjes dus snijdt en dan nogmaals in de oven doet drogen ze wel uit?
Als ik ze maak heb ik nml na een week de schimmel er al op omdat ze half nat blijven.
Als ik ze maak heb ik nml na een week de schimmel er al op omdat ze half nat blijven.
-
Mojuan
- Zeer actief
Als je ze in vormpjes uitsteekt, of balletjes van draait en je baktijd zit erop.
Dan moet je de oven uit zetten, en de deur nog een half uurtje (of langer indien nodig) dicht laten staan.
Dan drogen ze goed uit.
Ik bewaar ze best lang, zonder problemen.
Dan moet je de oven uit zetten, en de deur nog een half uurtje (of langer indien nodig) dicht laten staan.
Dan drogen ze goed uit.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tip:
http://www.hetgrotehondenkoekboek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hetgrotehondenkoekboek.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RIP Cena
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb er 3 weken mee gedaan geloof ik, ze bleven gewoon goed.Paulala schreef:Als je ze in vormpjes uitsteekt, of balletjes van draait en je baktijd zit erop.
Dan drogen ze goed uit.
Maar de mijne waren ook goed droog hoor, ik heb het ook zo gedaan als Paula schrijft.
-
avianflu
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): labrador/cocker spaniel mix en een vuilnisbak
ok, dan ga ik het voortaan ook zo doen. 
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net levermuffins voor de honden gemaakt! Supervet!!!
Gewoon een pak muffinmix en kippenlevertjes door de blender en toegevoegd. Et voila!

Gewoon een pak muffinmix en kippenlevertjes door de blender en toegevoegd. Et voila!

RIP Cena
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb van de week tonijnkoekjes gemaakt en er kerstvormpjes van gemaakt. 

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
moosje schreef:Ik heb van de week tonijnkoekjes gemaakt en er kerstvormpjes van gemaakt.
RIP Cena
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik zit hier even verbaasd te kijken. Gewoon normale muffinmix dus?SannePP schreef:Ik heb net levermuffins voor de honden gemaakt! Supervet!!!
Dat is nog eens makkelijk!!
Dat ga ik ook eens proberen denk ik!!

-
Mojuan
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
http://glutenvrijerecepten.come2me.nl/9 ... en-muffins" onclick="window.open(this.href);return false;Paulala schreef:Erg leuk!
Maar bestaat zoiets ook glutenvrij?
RIP Cena
-
Mojuan
- Zeer actief
hey bedankt zeg!SannePP schreef:http://glutenvrijerecepten.come2me.nl/9 ... en-muffins" onclick="window.open(this.href);return false;Paulala schreef:Erg leuk!
Maar bestaat zoiets ook glutenvrij?

- Tank
- Zeer actief
Ik word helemaal creatief van jullie, ga ook aan de slag ermee!!