Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstap van 2 naar 3 honden
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Overstap van 2 naar 3 honden
Hoe hebben jullie dat ervaren?
Het is hier voorlopig nog niet aan de orde hoor, maar we hebben het er wel eens af en toe over.
Het lijkt me een veel grotere overstap dan van 1 naar 2 honden. Die overstap is mij 100% meegevallen en ik zie bijna alleen maar voordelen. Bij 3 honden zie ik ook wel wat nadelen.
Ten eerste heb ik maar 2 handen. Dus als ze even aangelijnd moeten worden, kom je net even een hand tekort.
Wat betreft het spelen...is 1 hond dan een beetje het 'vijfde wiel aan de wagen'?
Als je met de honden op vakantie wil, kun je dan nog ergens terecht?
Wat zijn verder de voor- en nadelen?
Het is hier voorlopig nog niet aan de orde hoor, maar we hebben het er wel eens af en toe over.
Het lijkt me een veel grotere overstap dan van 1 naar 2 honden. Die overstap is mij 100% meegevallen en ik zie bijna alleen maar voordelen. Bij 3 honden zie ik ook wel wat nadelen.
Ten eerste heb ik maar 2 handen. Dus als ze even aangelijnd moeten worden, kom je net even een hand tekort.
Wat betreft het spelen...is 1 hond dan een beetje het 'vijfde wiel aan de wagen'?
Als je met de honden op vakantie wil, kun je dan nog ergens terecht?
Wat zijn verder de voor- en nadelen?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Overstap van 2 naar 3 honden
http://www.hondenforum.nl/plaza/post421 ... l#p4214050" onclick="window.open(this.href);return false;
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik denk dat er inderdaad een verschil is of het om een grote of kleine hond gaat. Zelf heb ik er 2, maar regelmatig 3 wanneer Vincent bij ons is. Beetle kan niet meer loslopen en met 3 aan een riem vind ik erg lastig. Eigenlijk loopt er dan altijd eentje los. Ewout loopt niet met 3 honden, als het zo uitkomt dat ik weg ben dan laat hij ze in 2 delen uit.
Met 3 honden lopen is wel gezellig, het voelt veel meer als een roedel dan 2 honden.
Met 3 honden lopen is wel gezellig, het voelt veel meer als een roedel dan 2 honden.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als ze met z'n drietjes goed overweg kunnen vind ik het wel meevallen met die overstap. Het is even wennen met uitlaten 3 gelijk, maar ook dat lukt.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik vind het een grotere overstap dan ik dacht. Ik heb natuurlijk zo'n ukkefrutje aan de lijn en dacht dat het reuzemakkelijk ging om er dan eentje bij te houden. Nou, ik ga met piesrondjes regelmatig apart met ze lopen omdat ze allemaal een heel verschillende behoefte hebben. Tsuk stiefelt lekker door terwijl Stellar overal wil ruiken en van links naar rechts vliegt.
Hier in huis merk ik eigenlijk weinig verschil, hoewel Stellar natuurlijk drukker en groter is dan Tsuk. Maar ook hierbinnen maken ze elkaar lekker moe.
Hier in huis merk ik eigenlijk weinig verschil, hoewel Stellar natuurlijk drukker en groter is dan Tsuk. Maar ook hierbinnen maken ze elkaar lekker moe.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Misschien is zo'n gordel voor de riemen wel handig. Of dan doe je er daar 1 aan, of 2. Dat lijkt me wel makkelijk.
Wat mij het belangrijkste is, dat je de juiste energie kiest. Of het nou een grote of kleine wordt, maakt minder uit, denk ik, dan de energie. Want dan krijg je die verschillen in wandelen, spelen, etc. Ik vind het supergezellig met meer honden (heb er nu maar 2) en ik denk ook dat ze andere dingen in elkaar zoeken en vinden. Stevig stoeien met de een en lekker slapen tegen de ander, zoiets.
Wat mij het belangrijkste is, dat je de juiste energie kiest. Of het nou een grote of kleine wordt, maakt minder uit, denk ik, dan de energie. Want dan krijg je die verschillen in wandelen, spelen, etc. Ik vind het supergezellig met meer honden (heb er nu maar 2) en ik denk ook dat ze andere dingen in elkaar zoeken en vinden. Stevig stoeien met de een en lekker slapen tegen de ander, zoiets.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik vind het toch onhandig
Moet zeggen dat dat mijn eigen schuld is ook hoor want ze lopen alles behalve netjes naast me. Maar dan ga ik wel 2 rondjes. Krijg ik strakke billen van.
Moet zeggen dat dat mijn eigen schuld is ook hoor want ze lopen alles behalve netjes naast me. Maar dan ga ik wel 2 rondjes. Krijg ik strakke billen van.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Hier ook een grote twijfelaar. (zie mijn topic) Maar mijn angst is dat mijn nu stabiele roedeltje wordt verstoord.
Daarnaast heb ik (met andere puppies) gemerkt dat Laika een andere hond accepteerd, maar ze wel heel duidelijk is. "er wordt alleen gespeelt als zij het wil" En dat werkt niet altijd met een puppy.
Toen ik van 1 naar 2 ging hoefde ik alleen maar rekening te houden met 1 hond en nu met twee. Ook dat is lastiger. En daarnaast speelt ook nog eens dat ik nogal eisen heb wat betreft afstamming en uiterlijk van een nieuwe hond.
Dit alles heeft er bij ons toe geleidt dat er, hoewel ik dat erg graag wil, geen hondje bij gaat komen.
Daarnaast heb ik (met andere puppies) gemerkt dat Laika een andere hond accepteerd, maar ze wel heel duidelijk is. "er wordt alleen gespeelt als zij het wil" En dat werkt niet altijd met een puppy.
Toen ik van 1 naar 2 ging hoefde ik alleen maar rekening te houden met 1 hond en nu met twee. Ook dat is lastiger. En daarnaast speelt ook nog eens dat ik nogal eisen heb wat betreft afstamming en uiterlijk van een nieuwe hond.
Dit alles heeft er bij ons toe geleidt dat er, hoewel ik dat erg graag wil, geen hondje bij gaat komen.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
3 is 1 hand te weinig. Ik heb lange tijd 3 honden gehad, allemaal met hun eigen behoeften en die sloten natuurlijk niet lekker op elkaar aan. (nu met 2 ook niet, dus die worden ook in de wijk om de beurt uit gelaten, in het bos gaat het wel goed samen) Maar ik kwam altijd 1 hand tekort, greep altijd net te onhandig die ene lijn van die ene hond die iets deed wat ik niet wilde.
Nee hoor, 2, precies goed.
Nee hoor, 2, precies goed.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vrees dat het nog een groterd wordt dan...Nanna schreef:Hangt er een beetje van af. Wil je nóg zo'n groterd erbij of dit keer een kleintje?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Mocht er een derde bijkomen (en dat gebeurt op z'n vroegst pas over 1,5-2 jaar), wordt dat waarschijnlijk weer een Ridgeback. Qua energiebehoefte sluit dat natuurlijk prima aan en dat is in mijn ogen een voordeel.
Ze komen hier elke dag een keer in het bos voor een grote wandeling en daarna zie je ze eigenlijk de rest van de dag niet meer. Binnenshuis zijn ze heel rustig en lui. Het wandelen in het bos lijkt me ook nog niet zo vervelend, maar vooral de aanlijnwandelingen.
Ik heb nu al 75 kilo hond aan de riem, dus dat is nogal wat.
Ze komen hier elke dag een keer in het bos voor een grote wandeling en daarna zie je ze eigenlijk de rest van de dag niet meer. Binnenshuis zijn ze heel rustig en lui. Het wandelen in het bos lijkt me ook nog niet zo vervelend, maar vooral de aanlijnwandelingen.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Ik vond het best pittig toen Smokey erbij kwam. Maar ze draait nu gewoon lekker mee met Sam en Diesel. Maar, toegegeven, 3 honden vind ik best veel. En idd met vakantie's moet je ff zoeken.
- Veroo
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 duitse herders
Ik wil er geen derde bij.
Inderdaad vanwege het feit dat ik geen derde hand heb. Ook nou heb ik al 2 stuiterballen met een behoorlijke dosis energie die ik dus ook apart uitlaat of met mijn vriend samen. we hebben anderhalve week een logé gehad. Het zusje van Dhana dus 3 duitse herders.
Eigenlijk was dat wel heel erg leuk. Vooral omdat de zusjes elkaar fantastisch vonden en daarom braaf naast elkaar bleven lopen.
Thuis vond ik het iets minder omdat die 2 van ons het ritme bij ons thuis gewend zijn dus mevrouw 3 stuiterde vrolijk als die andere 2 eindelijk aan hun middagdutje begonnen waren. Dat vang je natuurlijk op als de hond vanaf begin bij je gewend is.
Inderdaad vanwege het feit dat ik geen derde hand heb. Ook nou heb ik al 2 stuiterballen met een behoorlijke dosis energie die ik dus ook apart uitlaat of met mijn vriend samen. we hebben anderhalve week een logé gehad. Het zusje van Dhana dus 3 duitse herders.
Eigenlijk was dat wel heel erg leuk. Vooral omdat de zusjes elkaar fantastisch vonden en daarom braaf naast elkaar bleven lopen.
Thuis vond ik het iets minder omdat die 2 van ons het ritme bij ons thuis gewend zijn dus mevrouw 3 stuiterde vrolijk als die andere 2 eindelijk aan hun middagdutje begonnen waren. Dat vang je natuurlijk op als de hond vanaf begin bij je gewend is.
- peggy en vinnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
ik doe het niet meer ik vindt het gewoon te onhandig, ik vond de overstap van 2 na 3 ook groter dan die van 1 na 2 honden persoonlijk, met wandelen vond ik het niet handig, in de auto niet en met spelen ook niet 
-
mon
- Zeer actief
hier komt mischien volgend jaar nummer drie erbij maar dat wordt een teckel dus niet groot en mijn honden komen ook nog net onder de knie dus valt ook mee
.
maar ik heb ook vaak oppashonden dus ben wel meerdere honden gewent .en dan gebruik ik ook de split riem dan heb ik er twee aan een riem
maar ik heb ook vaak oppashonden dus ben wel meerdere honden gewent .en dan gebruik ik ook de split riem dan heb ik er twee aan een riem
groetjes monique en een lik van samra en lahloub
in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik vind het helemaal niks 3 honden. Zo af en toe voor tijdelijk is het geen probleem maar ik houd het lekker bij 2 

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Max loopt bijna altijd los, die enkele keer dat ze beide aan de lijn moeten heb ik ze ook vaak gewoon in 1 hand.

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik snap je punten maar al te goed, Hier is het mazzel dat Lycan altijd los loopt. Dus ik kom geen handjes te kort.
Maar zelfs als dat niet zo was geweest dan had ik er nog wel weinig moeite mee gehad, Wij zitten al te denken over een vierde dus tja. Daarna is het wel echt afgelopen en komt er niks meer bij.
In de vakantieperiode had ik er 8 in huis toen deed ik het vier om vier het is even gochelen maar je wordt er erg handig in.
En een kwestie van opvoeden. Met spelen in huis is er wel degelijk eentje altijd alleen hier twee trekken er echt naar elkaar toe en de anders staat er bij en kijkt ernaar. Dat is wel sneu hij ziet dat mischien anders hoor.
maar ik heb dan drie kleine frutsels.
Maar zelfs als dat niet zo was geweest dan had ik er nog wel weinig moeite mee gehad, Wij zitten al te denken over een vierde dus tja. Daarna is het wel echt afgelopen en komt er niks meer bij.
In de vakantieperiode had ik er 8 in huis toen deed ik het vier om vier het is even gochelen maar je wordt er erg handig in.
En een kwestie van opvoeden. Met spelen in huis is er wel degelijk eentje altijd alleen hier twee trekken er echt naar elkaar toe en de anders staat er bij en kijkt ernaar. Dat is wel sneu hij ziet dat mischien anders hoor.
maar ik heb dan drie kleine frutsels.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier bij mijn ouders zijn we met 3 honden. 3 x groot en zwart. Samen ruim 100 kilo...
Tegelijk uitlaten is alleen mogelijk met de auto. Ik kan er wel me elopen maar niet met deze gladheid
Tegelijk uitlaten is alleen mogelijk met de auto. Ik kan er wel me elopen maar niet met deze gladheid
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hangt denk ik ook erg van de omgeving af. Hier moet ik gewoon een eind lopen voordat een hond veilig los kan, dus dan moet je ze wel eerst met z'n drieën aanlijnen, dat doe je niet gauw als je alleen bent. Vroeger toen Osa er nog was logeerde hier ook wel eens de hond van mijn tante of een andere hond. Dus dan zaten we er met drie, dat betekende dan in 2x uitlaten. Maar anderzijds, als ik kijk naar de omgeving waar we vroeger woonden met Osa, ja daar liep je zo je tuin uit in een rustig bos, dat had eigenlijk weinig problemen of onhandigheid opgeleverd daar.
Ik zou zelf niet zo gauw kiezen voor 3 honden.
Ik zou zelf niet zo gauw kiezen voor 3 honden.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik zou zelf nooit kiezen voor 3 honden, is mij veels te onhandig.
Wat ik ook gemerkt heb is dat er 1 hond altijd het derde wiel aan een fiets was. Terwijl toen ze nog maar met zijn tweetjes waren het prima ging. Ook met uitlaten vind ik het helemaal niks, je komt met zoveel dingen een hand te kort.
Is natuurlijk wat anders als je in een bos woont, maar hier moet ik gewoon hele stukken aangelijnd wandelen en dan lijkt het me helemaal niks.
Wat ik ook gemerkt heb is dat er 1 hond altijd het derde wiel aan een fiets was. Terwijl toen ze nog maar met zijn tweetjes waren het prima ging. Ook met uitlaten vind ik het helemaal niks, je komt met zoveel dingen een hand te kort.
Is natuurlijk wat anders als je in een bos woont, maar hier moet ik gewoon hele stukken aangelijnd wandelen en dan lijkt het me helemaal niks.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik heb ook 3 honden.. maar denk niet dat ik het nog eens doe.. het is lastig met uitlaten en met los lopen moet je ze alle 3 goed in de gaten houden en evt snel aanlijnen als het nodig is. In huis merk ik weinig verschil, maar je neemt 3 honden lastiger ergens mee naar toe als 1 of 2 honden. Het heeft zn voor en nadelen in ieder geval, ik vond 2 honden wel makkelijker met uitlaten etc.

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet het en dat zou voor mij een van de redenen zijn om het niet te doen.Nanna schreef:Dan heb je als het effe meezit 125 kilo aan de riem. :N:Irisz schreef: Het wandelen in het bos lijkt me ook nog niet zo vervelend, maar vooral de aanlijnwandelingen.
Ik weet niet of jouw honden trekkerds of uitvallers zijn, maar als dat wel het geval is zou ik het niet doen. Daar ga je spijt van krijgen.
Luna en Xavi trekken allebei niet. Luna heeft een periode van uitvallen gehad, maar inmiddels gaat dat ook prima.
Het enige wat heel af en toe voor problemen zorgt, is een konijn dat plotseling voorbij schiet en zij het eerder zien dan niet.
Ze maken dan allebei een soort 'sprongetje van opwinding' wat net genoeg kan zijn om mij mijn evenwicht te laten verliezen.
Als er een 3e RR bij zou komen zal ik misschien de wandelingen af en toe moeten opsplitsen. Eerst nr 1 en 2 en daarna een aparte ronde met nr 3. Maar de vraag is dus of je dat moet willen. Als ik nu 's avonds de laatste ronde heb gehad, ben ik eigenlijk wel blij dat ik er niet meer uit hoef.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb er jaren 3 gehad en in huis zou ik er zo vier willen. Bij 3 valt er toch vaak eentje buiten de boot als ze spelen.
Het lopen met drie honden heb ik nooit vervelend gevonden maar ik heb ook niet van die grote honden.
Maar voorlopig hou ik het hier even bij 2 tot die van 10 echt oud wordt, dan komt er weer een vriendje bij zodat er niet 1 overblijft.
Het lopen met drie honden heb ik nooit vervelend gevonden maar ik heb ook niet van die grote honden.
Maar voorlopig hou ik het hier even bij 2 tot die van 10 echt oud wordt, dan komt er weer een vriendje bij zodat er niet 1 overblijft.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hangt af van je honden toch?
Ik heb er vier, en twee trekken soms, de andere twee niet.
Fien loopt veel los, maar merk ik op zich amper als ze wel vast is.
Orpa merk ik ook niet eigenlijk.
Het staat of valt met de honden die je hebt.
Ik vind los het makkelijkste trouwens, maar ik hoef ook maar op een van de vier te letten. Had ik die alleen, dan moest ik dus evenveel opletten als nu
Wat de interactie betreft: dat verschilt ook per hond.
Er valt kortom niks van te zeggen.
@blacky: hoe op een pup gereageerd wordt die je tegenkomt is totaal anders dan wanneer een pup bij je komt wonen.
Groot voordeel vind ik dat je honden een deel van de opvoeding doen.
Perfect, beter dan ik het kan
Ik heb er vier, en twee trekken soms, de andere twee niet.
Fien loopt veel los, maar merk ik op zich amper als ze wel vast is.
Orpa merk ik ook niet eigenlijk.
Het staat of valt met de honden die je hebt.
Ik vind los het makkelijkste trouwens, maar ik hoef ook maar op een van de vier te letten. Had ik die alleen, dan moest ik dus evenveel opletten als nu
Wat de interactie betreft: dat verschilt ook per hond.
Er valt kortom niks van te zeggen.
@blacky: hoe op een pup gereageerd wordt die je tegenkomt is totaal anders dan wanneer een pup bij je komt wonen.
Groot voordeel vind ik dat je honden een deel van de opvoeding doen.
Perfect, beter dan ik het kan
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh nee, maar ik bedoel hiermee alleen de aanlijnwandeling 's avonds.Nanna schreef:Dat zou ik voor mezelf NOOIT willen. Ik loop vaak anderhalf tot twee uur en ben dan blij dat ik weer even zitIrisz schreef:Als er een 3e RR bij zou komen zal ik misschien de wandelingen af en toe moeten opsplitsen. Eerst nr 1 en 2 en daarna een aparte ronde met nr 3. Maar de vraag is dus of je dat moet willen. Als ik nu 's avonds de laatste ronde heb gehad, ben ik eigenlijk wel blij dat ik er niet meer uit hoef.En dan zal ik dat nóg een tweede ronde moeten doen?
Of alles gaat mee of ik ga niet. Ik zie me met die smerige regen al nog een ronde maken, écht niet :N:
's Morgens loop ik naar het kanaal hier waar ze los kunnen en 's middags ga ik naar het bos voor een grote wandeling en bij die beide wandelingen zouden ze dan alle drie mee kunnen. Ze kunnen dan toch los.
De laatste wandeling is aangelijnd hier in de buurt en daarbij zou ik 'm dan misschien opsplitsen, om niet met 125 kilo aan de riem te hoeven lopen.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik heb nu 2 honden en dat is op dit moment meer dan genoeg. Moet er niet aan denken om met 3 honden in de bus te moeten ed. Zou ik weer een auto hebben dan zie ik geen problemen in praktische zin wat lopen betreft. Daan en Dieber hebben beide totaal andere behoefte. Een hond erbij met evenveel energie als Dieber zou Daan niet erg vinden, kan hij lekker rustig krantjes lezen tijdens de wandeling en kunnen de andere 2 elkaar vermaken.
Financieel gezien is het op dit moment niet haalbaar, 3 honden betekent ook 3 spaarpotjes voor dierenarts ed.
Financieel gezien is het op dit moment niet haalbaar, 3 honden betekent ook 3 spaarpotjes voor dierenarts ed.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
@marjoleine: Het gaat hier om logeer partijtjes. 1x twee weken een reuen pup. Dit niet binnen een straal van een meter van onze Spike mocht komen. en 1x een teefje. Spikey hevig verliefd met bij komend vervelend gedrag, wat overigens na 2 uur binnen de perken te houden was. En Laika die het allemaal even aan keek eerst afsnauwde en later wel wou spelen, maar pup durfde niet meer. Ging daarna weer over maar het spelen alleen via de regels van Laika.
Overigens is Laika veel speelser dan Spikey en zou voor haar het misschien niet slecht. zijn.?
Nou... nu breng je me weer aan te twijfelen.
nou TS sterkte.
Overigens is Laika veel speelser dan Spikey en zou voor haar het misschien niet slecht. zijn.?
nou TS sterkte.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het best een verschil, van 3 in plaats van 2 honden.
Je komt regelmatig een hand tekort en als je ze ergens mee naartoe neemt is het ook wat lastiger, ze nemen nou eenmaal meer plek in met zijn drieën dan met zijn tweeën. Ook met uitlaten is het wat lastiger, zeker als er 2 van de 3 ineens beginnen te trekken omdat ze iets zien waar ze eigenlijk naartoe willen. Laat staan als ze dan met zijn drieën tegelijk zouden gaan trekken (Sjefke trekt zelden tot nooit, Nozem en met name Tapas wel als er iets te zien valt).
Je wordt ook sneller aangekeken als je met 3 honden loopt dan met 2, zo is mijn ervaring meestal. Wat wel weer handig is, is dat mensen sneller geneigd zijn even uit te weg te gaan om je te passeren dan met 2 honden.
Het is prima te doen hoor, ik heb er geen spijt van, maar het vergt wel wat meer aanpassingsvermogen en creativiteit.
Als het glad is of als ik denk dat het erg druk is, dan loop ik mijn aangelijnde uitlaatrondes nog wel eens in 2x. Nozem en Sjefke samen en Tapas alleen.
Je komt regelmatig een hand tekort en als je ze ergens mee naartoe neemt is het ook wat lastiger, ze nemen nou eenmaal meer plek in met zijn drieën dan met zijn tweeën. Ook met uitlaten is het wat lastiger, zeker als er 2 van de 3 ineens beginnen te trekken omdat ze iets zien waar ze eigenlijk naartoe willen. Laat staan als ze dan met zijn drieën tegelijk zouden gaan trekken (Sjefke trekt zelden tot nooit, Nozem en met name Tapas wel als er iets te zien valt).
Je wordt ook sneller aangekeken als je met 3 honden loopt dan met 2, zo is mijn ervaring meestal. Wat wel weer handig is, is dat mensen sneller geneigd zijn even uit te weg te gaan om je te passeren dan met 2 honden.
Het is prima te doen hoor, ik heb er geen spijt van, maar het vergt wel wat meer aanpassingsvermogen en creativiteit.
Als het glad is of als ik denk dat het erg druk is, dan loop ik mijn aangelijnde uitlaatrondes nog wel eens in 2x. Nozem en Sjefke samen en Tapas alleen.
-
Leane
Ik loop de aanlijnwandeling zo wie zo apart Xavier in zijn eentje al 55 kilo en ik wil gewoon mocht er wat gebeuren alle handen vrij hebben en dat kan alleen maar als ik apart loop. Het is niet alleen het gewicht wat bij mijn honden telt. Maar ook de sterkte die ze hebben. De overgang van 2 naar 3 honden maakt me niks uit. Maar van 3 naar 4 wel, dat is gewoon teveel hond van het caliber wat ik heb. Bij 3 honden moet je ook meer rekening houden met praktische dingen zoal je auto en vakantie enz.