Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe doe je dat als je ziek bent

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Hoe doe je dat als je ziek bent

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb gelukkig een tuin en de honden zijn het ook wel gewend dat er dagen zijn, dat ze alleen maar in de tuin lopen, ik sta er wat dat betreft ook gewoon alleen voor dus roeien met de riemen die ik heb, als het echt extreem is, heb ik wel mijn moeder in de buurt die wat op kan vangen ( en mij een pannetje soep kan brengen :mrgreen: )
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Als ik ziek ben en mijn vriend heeft het druk dan kan ik altijd terugvallen op hondenuitlaters in mijn buurt. Die doen dan een grote wandeling, de kleine plas/poep rondjes lukken dan meestal wel. Mocht dat ook niet gaan, wordt er uitgeweken naar de tuin. :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gewoon even doorbijten. Heb honden die niet met iedereen mee kunnen. Die het wel kunnen zijn overdag gewoon aan het werk. Dus dik aankleden en gaan. Zijn dat wel héle korte poep en plas rondjes.
De rest komt later wel weer!
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Het worden dan wat kortere stukken en ik moet wel heel beroerd zijn om te besluiten niet met de honden te kunnen lopen. Ik word bovendien knap zenuwachtig van het idee iemand anders met Rein en Huette op pad te sturen. Als dat al zou moeten, dan gaan ze apart met iemand mee maar liever nog loop ik zelf met ze.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Zo lang ik op mn benen kan staan doe ik het zelf, dan maar alleen naar buiten en weer terug.
In nood kan ik altijd mn vader of broertje vragen Bo uit te laten
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik ben eigenlijk nog niet echt ziek geweest sinds ik Luna heb, maar denk dat ik de korte poep- en plasrondjes wel gewoon zelf zou doen. Voor de grote ronde kan ik eigenlijk best wat mensen vragen, mijn ouders, broertje en zus wonen allemaal in de buurt en mijn beste vriendin zal haar ook graag meenemen.

Mocht ik nou echt in een ziekenhuis terecht komen, dan heb ik eigenlijk geen idee... Mijn moeder vindt de hond heel leuk, maar ze mag niet binnen en mijn zus heeft haar ook liever niet in huis... Denk dat mijn broertje (net als met mijn vakantie) dan gewoon een tijdje in mijn huis trekt met zijn vriendinnetje (wonen nu allebei nog thuis, dus vinden ze meestal alleen maar prima!)
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik denk dat ik natuurlijk het geluk heb van een partner,dus Carolein zal extra moeten lopen met Bob. Verder zou ik het aan de buren kunnen vragen.
Maar ik kan me voorstellen als je geen partner hebt of een hond die niet met iedereen mee kan, het allemaal stuk vervelender is.
En de groeten van de mannen :zwaai
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik zou er dan toch uit moeten, wel korte rondjes. Vriend kan hem voordat hij naar het werk gaat eruit doen. Ik zou hem denk ik niet met 1 v/d buren meegeven. Die hebben zelf geen honden en Elmo is nogal sterk. En hij kan nogal fel reageren op andere reuen :ugh: Bij mij is het goed onder controle. Maar ja bij iemand die hij niet kent :N:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gewoon een dagje minder, alleen plassen en poepen. Schade haal k wel weer een keer in. Beterschap trouwens :roos:
Perry en Noah

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

In nood komt er altijd wel een oplossing.
Wij hadden alleen nog 2 rottweilers toen m'n in het ziekenhuis heeft geleden waar we bij moesten blijven en hij toen ook overleden is.
Een vriend is toen een paar weken bij ons in huis geweest. Tussen de middag deed ik ze zelf en verder was hij er voor de honden. (s'nachts waren wij óf bij m'n vader en na overlijden zijn we bij m'n moeder gaan slapen tot na de begrafenis)

Hij had toen geen vriendin, is intussen getrouwd. Maar hij zou wel degene zijn aan wie ik ze zou toe vertrouwen en dat ook zou gaan. Ik weet dat hij alles zou doen als er weer zoiets zou gebeuren om er voor de honden te zijn.
En anders zijn er nog pensions. Hoe knullig ook, sommige dingen gaan dan eenmaal vóór de honden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik kan niet ziek zijn. niet alleen voor de honden maar ook met de kinderen. :19: wanneer het echt niet meer zou kunnen zou rob wel een dagje thuiswerken.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Linda :F:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

ik ben ook al de hel week ziek, nog steeds boven de 39 koorts :boos: Mijn stem heb ik wel weer terug, alleen die keelpijn blijft :roll: Ik heb de eerste paar dagen zelf de honden gedaan, alle 4 tegelijk, meerdere keren lopen lukt me gewoon niet, sta ook te trillen op mijn benen. De laatste paar dagen heb ik hulp met uitlaten en dat gaat een stuk beter. Maar hoe ziek ik ook ben, ik moet het toch zelf doen als ik geen hulp heb op dat moment
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik hoef alleen het tuinhek open te doen en Boyke kan even scharrelen. De kinderen (13 en 15) doen dan de rest wel, of als zij bij hun vader zijn, bel ik mijn moeder. Boyke is gelukkig met een paar dagen minder lopen ook prima tevreden.
Beterschap hoor :E:
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Uitzieken en de fysiek zware activiteiten even uitstellen. Liever 1 dag uitzieken en er vanaf dan 3 dagen doorbijten en je maar een halve mens voelen. Met dit weer zullen de meeste honden het niet eens zo erg vinden :D
Dorien71
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herders

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Ik ben begin dit jaar aan mijn ogen geopereerd en mocht 3 weken :N: niet naar buiten. Mijn man liet de honden s'morgens voor hij naar zijn werk ging uit en s'avonds. Een vriendin van me kwam tussen de middag met haar hond en nam dan die 2 van ons ook mee.
Wat was ik blij met haar zeg. Met name mijn reu geef ik niet aan iedereen mee, hij is niet altijd even vriendelijk naar andere reuen.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Heb je geen tuin waar ze hun behoeften kunnen doen?

Toen ik ziek was wilden mijn honden niet eens wandelen, ze bleven constant in mijn buurt, moest ze letterlijk buiten zetten om ze te laten plassen en dan kwamen ze direct weer terug naar mij. Ze begrepen dat ik ziek was.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Beterschapjes Irisz!

Ik heb niemand verder, in heeeeele grote noodgevallen kan ik eventueel buurmeisje bellen maar die heeft ook een iegen leven dus die is ook niet thuis.
Dus dat worden dan kurkjes :mrgreen:
Ze doen het hier niet in de tuin, stel je voor zeg, dan word je tuin vies :roll:
Yoda doet het nog wel met heeeeeeeeeele hoge nood, maar die verkiest dan eigenlijk toch liever het kleed binnen, is warmer.
Anouk heeft nooit in de tuin geplast, heel even toen Yoda als pup nog in de tuin plaste want dan moest ze er toch even overheen, maar nu niet meer.
We hebben wel een groenstrookje naast het huis waar ik me naartoe kan slepen bij grote ziektes, maar ik denk dat ik eerder de auto pak en naar het landweggetje rijd. Dat is met de auto nog geen 5 minuten rijden en dan kunnen ze los. Dan kan ik desnoods nog in de auto blijven zitten. :wink:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Overdag de tuin, de middagen gaan mijn dochters met ze wandelen, vandeweek kwam mijn vader vragen of ie ook af en toe wel eens een hond mee mocht nemen, hij mist het wandelen zo, van mij mag ie :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:Linda :F:
Dan mag jij de fototas weer tillen de komende tijd :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik ga in principe gewoon. Van griep tot nierbekkenontsteking. :19: Als het échtéchtécht niet anders kan heb ik een vriendin die ze aangelijnd uit kan laten, of loopt Manlief een rondje met ze voor hij naar zijn werk gaat.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik ben ontzettend blij dat ik naast mijn ouders woon. In geval van ziek zijn gaan we denk ik samen maar naar de buren om daar ziek op de bank te liggen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dan gaan ze maar een dag of wat in de tuin en laat vriendje ze uit als ie thuis is.
Het is dan niet anders en ik geloof niet dat ze er dood aan gaan hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Tja...kan wel eens gebeuren natuurlijk...maar vermits ik niet blauw/wit ga uitslaan, en de lijkgeur al boven komt drijven, ga ik zelf...al dan ingekort (leeglopen...klaar).
De hond gaat er echt niet onder lijden ...trouwens als hij niet lekker is laat ik hem ook gerust.
Met mijn honden gaat niemand anders aan de wandel ook al zouden ze het willen.
En als ik in het ziekenhuis lig...tja..dan is het baasje aan de beurt...(zal niet meevallen) :N:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Als ik ziek ben dan zijn er alleen poep en plas rondjes van 10 minuten en verder lekker kauwbotten. Daan is hier tevreden mee, vrees dat Dieber na een dag wel erg veel energie krijgt. In nood gevallen kan ik altijd een goede vriend bellen die een uitlaatservice heeft en dan kan in ieder geval Dieber mee. Voor haar (en Daan ook) maakt hij dan plek moet ik alleen hopen dat hij Dieber ook weer terug brengt en niet stiekem houdt aangezien hij helemaal gek met haar is. Daarnaast heb ik nog 2 vriendinnen die in nood mijn honden willen opvangen.

Gelukkig heeft Dieber vorig week Caro als pleegtante geadopteerd en zo voor zichzelf een nood logeer huis geregeld.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb een redelijke grote tuin en dan zal ze een paar dagen tevreden mee moeten zijn hoor :wink:
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Ik behoor ook tot de gelukkigen, die gelukkig nooit echt ziek zijn.
Pluuster Bear's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pluuster Bear's »

Hier verschillende mogelijkheden.
We zijn met zijn tweeën dus als er 1 niet kan kan de ander wel.
Hebben we beide wat, ja dan kunnen ze gewoon altijd nog de tuin in, we hebben een hondeluik dus ze kunnen zelf in en uit.
Daarnaast buren die graag helpen (en omgekeerd helpen wij hun ook natuurlijk).
En als laatste dan nog een hele goede vriendin die de honden op kan komen halen zodat ze ff bij haar logeren als het echt niet gaat.
Eventueel dan nog familie en een ex waar we ook wel wat honden kunnen onderbrengen.

Maar in principe doen we het zelf, en hulp alleen als het echt nood is.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Mijn vriend laat haar 's ochtends en zodra hij terug is uit en dan vooral 's avonds een extra grote ronde.
Tussendoor kan ze dan in de tuin mocht het nodig zijn. Voel ik me enigszins redelijk dan loop ik gewoon een kort rondje, maar anders maar in de tuin, vind ik ook niet zo'n probleem voor een keer. Zo vaak komt dat ook niet voor en ze kan gewoon om 17 uur weer uitgelaten worden door mijn vriend.
Normaal zou mijn moeder haar ook kunnen uitlaten, maar door omstandigheden wil ik haar daar nu liever niet mee lastigvallen, al is dat altijd een optie in geval van nood.

Gelukkig is Kyra dan ook altijd erg rustig dus komt ze lekker bij mij in bed liggen.
Chevy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chevy »

Als ik ziek ben, of het druk heb, zijn de honden hier heel tevreden met even een plas en poep doen in de tuin.
Dit word door manlief opgeruimd (poep dan, plas gaat wat moeilijk ;) ) en de hondjes zijn net zo blij als wanneer we te wandelen zijn geweest.

Nu is het ook zo dat Chevy zoiezo een luilak is en dus niet perse weg hoeft, die komt zelfs voor een poep of plas niet graag zn mand uit haha en Roxy is maar klein dus die doet in de tuin ff met de katten spelen die in de ren zitten, dan vliegt ze heen en weer met Nero en dan nog ff een rondje racen met Chevy en dan wil ze toch ook wel graag weer naar binnen bij vrouwtje op de bank, stoel, of lekker in haar bedje ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”