Mijn ouders wonen 1 verdieping lager ,en hebben de zelfde voeder stok als ik.
En dat op 6 hoog aan je balkonnetje

Moderator: moderatorteam

Dat snap ik dan ook nog weltwinkeltje schreef:Gaaf he maar de meesjes ,mussen en halsbandparkiet blijven wel weg als tie er zit
Maar ik ben gek op vogels en alles voor ze, is dat een stok die je in de grond steekt of moet je hem ophangen. Want is mischien wel een leuk extra plekje in mijn tuin.twinkeltje schreef:Het komt denk dat het natuurlijk wel fijn land op zo stok als deze.
Maar inderdaad je weet maar nooit

O je hebt helemaal gelijk,daar had ik niet bij stil gestaan :N:MARC_S schreef:Prachtige mannelijke sperwer. Hij eet mussen en andere vogels. Een echte vogeljager dus![]()
Mag ik je een tip geven over je volière? Als er veel vogels op die stalen stok zitten zou ik daar een hoes omheen maken van tapijt of rubber. Op deze manier heb je kans dat ze met hun pootjes vastvriezen als het erg koud is. Staal geleid heel erg goed en als je zelf met je vinger een bevroren stalen buis pakt plak je soort van vast. Dat kan met vogels ook gebeuren, zeker als ze natte voeten hebben.

Ik denk dat je dat van zelf doet om te kijken of je het nog kan helpenhondeponnetje schreef:Prachtig Twink, doet me gelijk weer denken aan een aantal jaren terug. Er vloog een spreeuw tegen onze ruit, echt nog nooit in al die jaren dat we er wonen was er een vogel tegen de ruit gevlogen dus ik het beestje opgeruimt. Zit er even later een sperwer op de rand te koekeloeren waar zn prooi nou gebleven was. Hij had dus het hele spul opgejaagd (wat wij natuurlijk niet gezien hadden) en wilde nu zijn hapje komen halen. Tjonge wat had ik een spijt dat ik het vogeltje gelijk had opgeruimt

Als het droog vriest dan kras ik ijs los van de water- drinkbak,dan kunnen ze dat drinken.DesireeK schreef:Mooie foto's.. Mooi dier.. Ik kan me heel goed voorstellen dat de andere vogels even niet komen buurten
Hier had ik van de week 2 vlaamse gaaien op me balkon. Ook hele mooie vogels om van zo dichtbij te zien. Ze hebben me pindanetje geloopt en 1 van hun wilde een hele pinda met schil en al doorslikken

Ik neem een theedoek en vergruis met een hamer wat ijsblokjes met vorst.Lothian schreef:En toen vroeg ik me af waar ze nu eigenlijk drinkenzeker wanneer er geen sneeuw ligt.

twinkeltje schreef:Gaaf ,deze heb ik net gemaakt vanaf een afstand door het raam.
1 parkiet zat op zijn gemak te schommelen toen kwam die andere klieren