Volgens de baas was hij erg sociaal, rustig,en absoluut geen keffer.
Moderator: moderatorteam
Ik ga in elk geval m'n best doenReny schreef:![]()
![]()
Martin flink bewegen dan krijgen we nog een Fien op het forum![]()
Dat is wel het gevaar geloof ik als je aan Havanezers begint. Dan heb je er 1, en dan 2, en dan 3 en ga zo maar door.Marjoleine schreef:Ze zijn zo leuk!
Ik wil er meer dan één![]()
Nah.
Het begin is er.
Marjoleine schreef:Ze zijn zo leuk!
Nah.
Het begin is er.
Die gedachte had ik al toen ik op internet zat te neuzenblacky schreef:Marjoleine schreef:Ze zijn zo leuk!
Nah.
Het begin is er.![]()
Jij ook al, je weet wat ze zeggen?
"en havaneser is net chips, 1 is niet genoeg" Voordat je er aan begint denk je dat dit onzin is maar als je er eenmaal een hebt denk je daar heel anders over.
Deze sticker is wel niet van een Hava, maar zou het kunnen zijn.
Is overigens de opa van onze Spike.
En voor Ts weet dus waar ja aan begint.
Daar duim ik voorMarie-Josée schreef:Die gedachte had ik al toen ik op internet zat te neuzenblacky schreef:Marjoleine schreef:Ze zijn zo leuk!
Nah.
Het begin is er.![]()
Jij ook al, je weet wat ze zeggen?
"en havaneser is net chips, 1 is niet genoeg" Voordat je er aan begint denk je dat dit onzin is maar als je er eenmaal een hebt denk je daar heel anders over.
Deze sticker is wel niet van een Hava, maar zou het kunnen zijn.
Is overigens de opa van onze Spike.
En voor Ts weet dus waar ja aan begint.![]()
Dat wordt nog wat als ik er echt een in huis zou hebben....![]()
Ik ben echt verliefd geworden en nu even niet meer voor rede vatbaar. Duimen jullie dat die verliefdheid vervuld wordt of overgaat?
Ik weet niet of Frenk's vacht vergelijkbaar is, maar bij hem is het in ieder geval nooit echt een probleem. Een bramentak of andersoortig takje trekt hij er zelf nog wel uit. Of ik zet mn voet erop, terwijl hij door looptMarie-Josée schreef:Ik vraag me alleen af hoe dat gaat als je met zo'n hondje door bos en veld trekt, als ik bekijk wat ik elke dag uit die weinige lange haren van Tomas trek aan takjes van bramen en distelpluizen, komt zo'n hondje niet hopeloos in de war? Of blijft zo'n uk braaf op het pad....?
Eigenlijk hetzelfde als de vacht van Tomas. Ondanks de weinige lange haren zit daar ook steeds vanalles in vast en meestal peutert hij het er zelf uit.Zand valt er na drogen wel uit.Frenk schreef:Ik weet niet of Frenk's vacht vergelijkbaar is, maar bij hem is het in ieder geval nooit echt een probleem. Een bramentak of andersoortig takje trekt hij er zelf nog wel uit. Of ik zet mn voet erop, terwijl hij door looptMarie-Josée schreef:Ik vraag me alleen af hoe dat gaat als je met zo'n hondje door bos en veld trekt, als ik bekijk wat ik elke dag uit die weinige lange haren van Tomas trek aan takjes van bramen en distelpluizen, komt zo'n hondje niet hopeloos in de war? Of blijft zo'n uk braaf op het pad....?![]()
Zand droogt op en valt eruit. Wat wel een hel is, zijn die klissen. Die moet je er echt uithalen, anders draaien ze vast in de vacht.
Bij Frenk is zelfs elke dag niet nodig. Ik denk dat ik om de dag, soms twee dagen een kam erdoorheen haal. Wassen doe ik gemiddeld elke twee weken. Mijn ervaring is dat de vacht dan niet alleen schoner, maar vooral ook losser (minder klitten) blijft. Bovendien vind ik het zelf ook wel fris als hij op schoot ligt of zelfs op bedMarie-Josée schreef:Gelukkig, want ik wil best elke dag een keertje kammen maar geen uren.
Nouja, een stoere functionele jas is toch geen tutten? Ik zou dat echt geen probleem vinden.Marie-Josée schreef:De eigenaar die ik gesproken heb gaf aan dat een Havanezer geen echte ondervacht heeft en daarom in de winter extra bescherming nodig had. Hij had een dekje op.Heeft Frenk wel een ondervacht?
Ik tut liefst niet te veel met een hond, strikjes en kleding is niet echt mijn ding, dus ik moet wel een hondje nemen wat bij ons past.
De vacht van een havanezer en coton is zeer vergelijk baar. En hier geen jasjes voor de kou. maar wel voor vocht. De natte haren drogen niet echt snel. En even een dekje over als het regend is zo gebeurt. Daar naast gaan ze met 9 maanden hun vacht wisselen en dat is wel erg veel kam werk. (of je laat je hondje kort trimmen).Marie-Josée schreef:De eigenaar die ik gesproken heb gaf aan dat een Havanezer geen echte ondervacht heeft en daarom in de winter extra bescherming nodig had. Hij had een dekje op.Heeft Frenk wel een ondervacht?
Ik tut liefst niet te veel met een hond, strikjes en kleding is niet echt mijn ding, dus ik moet wel een hondje nemen wat bij ons past.
Verschil ik karakter weet ik niet. Maar in uiterlijk lijken ze zo erg op elkaar dat een Hananezer fokker in Groningen op show het verschil eerst niet zag.Marie-Josée schreef:IK denk dat er weinig verschil zit tussen de karakters van de Coton en de Havanezer?
Ik vind ze allebei leuk.
Ik vind een dekje ook geen probleem hoor maar alleen als dat nodig is, niet voor de sier zeg maar. Een beetje weerstand mag een hond, ook een kleintje, toch wel zelf opbouwen.
Als zo'n hondje het snel koud heeft of doornat regent dan komt er gewoon een dekje hoor
He joh, jij met je "kleine nep maltezers"!!blacky schreef:Verschil ik karakter weet ik niet. Maar in uiterlijk lijken ze zo erg op elkaar dat een Hananezer fokker in Groningen op show het verschil eerst niet zag.Marie-Josée schreef:IK denk dat er weinig verschil zit tussen de karakters van de Coton en de Havanezer?
Ik vind ze allebei leuk.
Ik vind een dekje ook geen probleem hoor maar alleen als dat nodig is, niet voor de sier zeg maar. Een beetje weerstand mag een hond, ook een kleintje, toch wel zelf opbouwen.
Als zo'n hondje het snel koud heeft of doornat regent dan komt er gewoon een dekje hoor
Het zijn ontzettend taaie hondjes. Dat is iets waar veel mensen zich op vergissen. Die denken alleen maar aan die kleine nep Malthezers. En dat zijn deze hondjes niet. Ik kan natuurlijk niet voor de Havanezer spreken maar de Coton is dat zeker niet. Hier spelen ze ook gewoon buiten in de tuin hoor. Ook als het 10 graden vriest. Geen enkel probleem. Ze zijn dan zelfs erg graag buiten. De dekjes en pakjes zijn alleen maar voor de sneeuw klonten. Want die zijn erg pijnlijk, en een regen dekje. En dat is vooral voor mijn gemak.
Ik weet niet of ze veel schelen in karakter.Marie-Josée schreef:IK denk dat er weinig verschil zit tussen de karakters van de Coton en de Havanezer?
Ik vind ze allebei leuk.
Ja leuk heMarie-Josée schreef:Het zijn wel toverballen als pup![]()
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 21&bih=492" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh, krimmeneel! Het lijken mijn kinderen wel! Als ik dan graag een gekleurd hondje wil dan mag ik de keus wel aan iemand over laten die er een beetje kijk op heeft anders heb ik nog een Maltezer look-a-like (Sorry, is volgens mij geen Ned woord voor Martin).Marie-Josée schreef:Het zijn wel toverballen als pup![]()
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 21&bih=492" onclick="window.open(this.href);return false;