Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roos heeft pijn en trilt heel erg
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
-
Fin
- Zeer actief
Re: Roos heeft pijn en trilt heel erg
Is het anders een idee om haar de trap op een kontje te geven? Dat ze zelf met haar voorpoten de trap beklimt maar dat jij haar met een hand op d'r kontje omhoogduwt?Maylala schreef:We gaan het maar proberen. Vind het wel erg eng. :N:
-
Supernova
- Zeer actief
Och Roos toch!
Misschien kunnen jullie iets van een draagzak fabriceren van een dekbed oid?
Dat ze daar dan ontspannen in kan hangen en jullie haar voorzichtig de trap op tillen?
Geen idee of het werkt
Maar je moet toch wat.
Geef haar maar een knuff van mij, of als dat zeer doet, dan maar een lekker stuk worst.
Dat ze daar dan ontspannen in kan hangen en jullie haar voorzichtig de trap op tillen?
Geen idee of het werkt
Geef haar maar een knuff van mij, of als dat zeer doet, dan maar een lekker stuk worst.
- Maylala
- Zeer actief
Ook die zal ik proberen. Hoop dat we iets kunnen verzinnen dat die trap wat minder pijnlijk is voor haar.christo schreef:Is het anders een idee om haar de trap op een kontje te geven? Dat ze zelf met haar voorpoten de trap beklimt maar dat jij haar met een hand op d'r kontje omhoogduwt?Maylala schreef:We gaan het maar proberen. Vind het wel erg eng. :N:
- Maylala
- Zeer actief
Je knuffel en worst zijn doorgegeven!Denise. schreef:Och Roos toch!![]()
![]()
Geen idee of het werktMaar je moet toch wat.
We gaan iets verzinnen, maar ontspannen hangen zie ik haar sowieso niet doen. Daar is ze veel te driftig voor.
Zucht.
-
Supernova
- Zeer actief
Lastig zeg, dan weet ik het ook niet zo goed.Maylala schreef:Je knuffel en worst zijn doorgegeven!Denise. schreef:Och Roos toch!![]()
![]()
Geen idee of het werktMaar je moet toch wat.
We gaan iets verzinnen, maar ontspannen hangen zie ik haar sowieso niet doen. Daar is ze veel te driftig voor.Hoeft ook niet hoor, als ik haar maar boven krijg zonder die hartverscheurende piep te horen.
![]()
Zucht.
Ik denk dat een handdoek dan het handigst is.
- Maylala
- Zeer actief
We gaan het ontdekken, ik heb nu ook gewoon geen idee wat wijsheid is.Denise. schreef:Lastig zeg, dan weet ik het ook niet zo goed.![]()
Ik denk dat een handdoek dan het handigst is.
-
Fin
- Zeer actief
Als je op die manier met de handen op haar kont en heupen haar daar stabiel kunt houden, heb je goede kans dat het minder pijnlijk is. De enige beweging zit dan in de schouders.Maylala schreef:Ook die zal ik proberen. Hoop dat we iets kunnen verzinnen dat die trap wat minder pijnlijk is voor haar.christo schreef:Is het anders een idee om haar de trap op een kontje te geven? Dat ze zelf met haar voorpoten de trap beklimt maar dat jij haar met een hand op d'r kontje omhoogduwt?Maylala schreef:We gaan het maar proberen. Vind het wel erg eng. :N:
- Maylala
- Zeer actief
Ik heb haar getild!!
Het was superzwaar en echt een drama voor m'n rug, maar een paar daagjes trek ik het wel en ik wissel af met Manlief. Roos was zo beduusd wat ik deed dat ze keurig slap bleef hangen, geen verkrampt gezicht had en zelfs een dansje deed toen we boven waren. Volgens mij slaat de Rimadyl goed aan.
Ze ging voor het worstje-na-het-wandelen ook uit zichzelf zitten, dat deed ze gisteren niet. Exact hetzelfde worstje. Dus er lijkt verbetering in te zitten, laten we maar hopen dat dat over een paar dagen en na de pillen nog steeds goed gaat.
Ze ging voor het worstje-na-het-wandelen ook uit zichzelf zitten, dat deed ze gisteren niet. Exact hetzelfde worstje. Dus er lijkt verbetering in te zitten, laten we maar hopen dat dat over een paar dagen en na de pillen nog steeds goed gaat.
-
Supernova
- Zeer actief
Fijn dat het gelukt is! En toch wat aan je spierballen doen, ik til hier elke avond 31 kilo een lange kromme trap omhoogMaylala schreef:Ik heb haar getild!!Het was superzwaar en echt een drama voor m'n rug, maar een paar daagjes trek ik het wel en ik wissel af met Manlief. Roos was zo beduusd wat ik deed dat ze keurig slap bleef hangen, geen verkrampt gezicht had en zelfs een dansje deed toen we boven waren. Volgens mij slaat de Rimadyl goed aan.
![]()
- Maylala
- Zeer actief
Jij bent gewoon suïcidaal!Denise. schreef:Fijn dat het gelukt is! En toch wat aan je spierballen doen, ik til hier elke avond 31 kilo een lange kromme trap omhoog
-
Supernova
- Zeer actief
Nee, ik ben superwomanMaylala schreef:Jij bent gewoon suïcidaal!Denise. schreef:Fijn dat het gelukt is! En toch wat aan je spierballen doen, ik til hier elke avond 31 kilo een lange kromme trap omhoog
- Maylala
- Zeer actief
Denise. schreef:Nee, ik ben superwomanMaylala schreef:Jij bent gewoon suïcidaal!Denise. schreef:Fijn dat het gelukt is! En toch wat aan je spierballen doen, ik til hier elke avond 31 kilo een lange kromme trap omhoog
- Maylala
- Zeer actief
Het lijkt beter te gaan!
Ze komt nog steeds niet op bank of bed, maar durfde vanmorgen zich wel uit te rekken. Tijdens het uitlaten was ze heel tierig, en terwijl ik Sjon nog door de deur stond te proppen was Roosje al zelf zonder hulp de trap op gelopen. Boven gaf ze geen pijn aan, maar ging zitten voor een koekje!
Dat móét wel positief zijn, toch?
Over een uurtje krijgt ze haar eerste Rimadylpil, dan is de injectie ongeveer uitgewerkt. Ik hoop dat de pil het goed overneemt en dat ze over een paar daagjes weer helemaal haar atletische zelfje is. De bank is namelijk toch wel heel koud en groot zonder mijn Rozenknuffeltje.
Over een uurtje krijgt ze haar eerste Rimadylpil, dan is de injectie ongeveer uitgewerkt. Ik hoop dat de pil het goed overneemt en dat ze over een paar daagjes weer helemaal haar atletische zelfje is. De bank is namelijk toch wel heel koud en groot zonder mijn Rozenknuffeltje.
-
Fin
- Zeer actief
Rot hè als ze pijn hebben. Ik kan daar ook zo slecht tegen. Wat fijn om te lezen dat ze het nu zoveel beter doet.Maylala schreef:Het lijkt beter te gaan!Ze komt nog steeds niet op bank of bed, maar durfde vanmorgen zich wel uit te rekken. Tijdens het uitlaten was ze heel tierig, en terwijl ik Sjon nog door de deur stond te proppen was Roosje al zelf zonder hulp de trap op gelopen. Boven gaf ze geen pijn aan, maar ging zitten voor een koekje!
-
shanty
Ach arme Rozenkind !! Hopelijk zet de stijgende lijn door 
- Maylala
- Zeer actief
Ja erg he, die onmacht. Afschuwelijk! Je wil eigenlijk een soort toverstafje over ze heen halen, dat ze weer helemaal soepel en goed zijn, en dat dat niet kan is echt een rotgevoel.christo schreef: Rot hè als ze pijn hebben. Ik kan daar ook zo slecht tegen. Wat fijn om te lezen dat ze het nu zoveel beter doet.
Hoop dat deze stijgende lijn doorzet, ze ligt nu supervrolijk op haar rug een buik-aai-sessie bij Manlief los te peuteren, dus het lijkt de goede kant op te gaan. Ben alleen zo bang dat dit puur Rimadyl is en ze weer pijn heeft als we daarmee stoppen. :N: Maar ja, dat kun je toch alleen maar ontdekken door het te ondergaan, dus we zien het allemaal wel. :S
-
shanty
Het is toch afwachten meis .. En de kou helpt ook niet mee bij de stramheid natuurlijk.
- Maylala
- Zeer actief
Ja, dat is wel even vervelend. We moeten de kachel ook echt aan houden, want anders ligt ze weer met koude oortjes zielig te kijken.shanty schreef:Het is toch afwachten meis .. En de kou helpt ook niet mee bij de stramheid natuurlijk.
Maar het lijkt goed te gaan! De injectie is nu bijna 24 uur geleden en ze klimt terwijl ik dit zit te typen, ineens met twee flostouwen naast me op de bank
Stomme hond.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Fijn, hopelijk zet deze lijn zich voort! 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Had dit helemaal gemist!
Hoe is het nu met mijn Griekse mormelientje?
Hoe is het nu met mijn Griekse mormelientje?
- Maylala
- Zeer actief
Gaat goed! Vandaag overlegd met mijn eigen dierenarts (die had zondag geen dienst), en omdat het zo goed ging zijn we op proef gestopt met de Rimadyl. Mocht ze weer pijn of ongemak aangeven zet ik haar er weer op, en dan maken we de kuur af. Maar het lijkt erg goed te gaan! Ze klimt en klautert weer als een aapje, alsof er nooit iets aan de hand geweest is.
Superblij ben ik natuurlijk, en trots op mijn meisje dat ze zo snel herstelt van haar blessures.
Ze ligt nu uitgebreid te ronken in het nieuwe bed, Griekse prinsesjes blijken liefst Scandinavisch te slapen.

Ze ligt nu uitgebreid te ronken in het nieuwe bed, Griekse prinsesjes blijken liefst Scandinavisch te slapen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat fijn zeg 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Fijn dat het weer beter gaat! 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort