Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
MissDorien schreef:Mijn hondjes eten hun vlees en botten zo uit de bak en gaan er gelukkig niet mee slepen
Lekker makkelijk.
Ik geef ook alles in hun bak, maar dat is meer omdat ze het niet zien als een maaltijd als ik het ze los geef. Dan denken ze blijkbaar dat het een tussendoortje is
Gevolg van jarenlang brokken en kvv uit hun bakken eten denk ik.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roos wil nog weleens een groot stuk kip meesleuren naar haar kussen, maar dat gaat dan gewoon meteen in de was.
Verder eten ze keurig uit hun bakje, zelfs het sterieltje des huizes (ik dus) kan ermee leven, dus dan zal het wel meevallen allemaal.
Kan niet wachten tot we een tuin hebben, lijkt me heerlijk om ze met zacht weer een hele kip te geven in de tuin.
Veel plezier he jongens, ik zie je wel weer als het op is.
schelsey schreef: ik denk dat barfers dit vooral doen om te kunnen zeggen, Kijk eens!, mijn hond barft! en krijgt niet maar een simpele brok, alsook om soms te shokeren
Evengoed erg dat mensen in de huidige tijd geschockeerd kunnen zijn als een hond eet waarvoor zijn maagdarmstelsel bedoeld is: vlees.
In brokjes zit ook vlees, weliswaar niet veel, maar goed. Maar ja, dat is totaal onherkenbaar dus niet meer zo onkies voor het moderne oog.
Ik schat dat de geschockeerden onder ons het ook verschrikkelijk vinden dat orka's zeehonden eten, leeuwen zebra's en wolven elanden.
Ik vind vers vlees eten helemaal niet shockerend, eet zelf ook vlees maar ik plaats ook geen foto's van mezelf kluifend op een kippenpootje terwijl ik best wel zichtbaar geniet met dichtgeknepen ogen
mariaa schreef:
Ik vind vers vlees eten helemaal niet shockerend, eet zelf ook vlees maar ik plaats ook geen foto's van mezelf kluifend op een kippenpootje terwijl ik best wel zichtbaar geniet met dichtgeknepen ogen
Niet zo heel vreemd he, met name als je bedenkt dat dit een hondenforum is
maar als je erg sexy kunt kluiven is het misschien wel een idee voor in het sfeer topic
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Om over de foto's van honden die in bossen lopen maar niet te spreken, waarom zijn er zoveel mensen die die posten? Ooooh en en en foto's op het strand! En met ballen!!
Tuurlijk staan de honden er vrolijk op, en nee ik vind het niet schokkerend, maar ik begrijp niet waarom mensen die op een hondenforum posten. Wellicht kan iemand mij dat uitleggen?
Elmo/maureen schreef: Elmo krijgt het gewoon in zijn bak, en er ligt een handdoek. Geen gesleep naar zijn plaats o.i.d. Zomers krijgt hij het wel gewoon buiten.
Hij eet met smaak zijn brokken, maar kvv of rauw vind hij wel heel erg lekker.
Ik denk dan mijn vriend heel jaloers is op wat jou hond te eten krijgt!!!
Fritz heeft een Vreetkleed, daar gooi ik al zijn eten op.
Hij heeft nog wel eens de neiging om dingen die hij gevonden of opgegraven heeft mee naar binnen te nemen
Dus om te voorkomen dat ik een halve haas of een nageboorte op de bank vind hebben we een ronde deurknop op de bijkeuken deur.
bennie schreef:Om over de foto's van honden die in bossen lopen maar niet te spreken, waarom zijn er zoveel mensen die die posten? Ooooh en en en foto's op het strand! En met ballen!!
Tuurlijk staan de honden er vrolijk op, en nee ik vind het niet schokkerend, maar ik begrijp niet waarom mensen die op een hondenforum posten. Wellicht kan iemand mij dat uitleggen?
Elmo/maureen schreef: Elmo krijgt het gewoon in zijn bak, en er ligt een handdoek. Geen gesleep naar zijn plaats o.i.d. Zomers krijgt hij het wel gewoon buiten.
krijgt die hond gewoon dure zalm?
Nee goedkope zalmwangen, maar je kunt er een prima soepje van maken, en en en en...
Rami schreef:Nou, niet schrikken hoor, maar ik maakte laatst foto's in Blijdorp van de hyena's:
Ik zie overeenkomsten met mijn genietende Silka op 't filmpje.
ik zie wel als verschil dat als het om een hyena gaat dat er niemand begint te mauwen dat t een dragend bot is en veel te hard voor zn tandjes...
een hond weet zelf prima wat te hard is en hier geef ik ze ook gewoon mergpijpen niks mis mee ze proberen niet om ze kapot te bijten ofzow lekker t vlees dr af schrapen zij ze lang zat mee bezig...
jveen schreef:
ik zie wel als verschil dat als het om een hyena gaat dat er niemand begint te mauwen dat t een dragend bot is en veel te hard voor zn tandjes...
een hond weet zelf prima wat te hard is en hier geef ik ze ook gewoon mergpijpen niks mis mee ze proberen niet om ze kapot te bijten ofzow lekker t vlees dr af schrapen zij ze lang zat mee bezig...
Mijn hond krijgt ook dragende botten, zo af en toe, als recreatiebot. Ook mergpijpjes krijgt hij af en toe. Hij doet er heel voorzichtig mee en verliest zijn interesse als het merg er uit is en dan gooi ik hem weg. Ik hou hem wel altijd in het oog als hij op een mergpijpje knaagt.
Wat dragende botten betreft: hier is het een beetje afhankelijk van de hond. Silka kan het prima, een bot 'afknagen' tot dat de echt oneetbare stukken overblijven, maar Billy niet. Hij meent dat ook een groot bot 'op' moet.
Rami schreef:Wat dragende botten betreft: hier is het een beetje afhankelijk van de hond. Silka kan het prima, een bot 'afknagen' tot dat de echt oneetbare stukken overblijven, maar Billy niet. Hij meent dat ook een groot bot 'op' moet.
Ja, dat ben ik met je eens, het is echt afhankelijk van de hond. En als Rhodin toch harde stukken opeet in een onbewaakt moment, tsja, dan moet hij maar een tijdje hard persen als hij zit te poepen. Als hij het echt niet kan verteren kotst hij het wel uit. Ik zorg er na een botmaaltijd voor dat hij orgaan en/of spiervlees eet. Voor de doorstroming. Maar of het echt zo werkt weet ik niet.
Ik zie het zeker niet als shockeren.
Mijn hond eet kvv / barf (buiten) en ik wil daar altijd nog een foto van maken. Het is schitterend om te zien met hoeveel plezier Jaymz een penslap naar binnen werkt. Met een poot staat hij erop en dan maar trekken met zijn bek aan het andere uiteinde van de penslap. Dan geniet ik echt mee.
Jaymz kreeg bij zijn vorige eigenaar brokken en hier in het begin ook. Maar daar heb ik hem nooit met zoveel plezier van zien eten.
Dus als er mensen zijn die foto's maken van een genietmoment van de hond (sport, wandelen, slapen, barfen of wat dan ook) dan zie ik daar geen probleem in. Als je het niet wilt zien, dan kijk je er gewoon niet naar.
_Inge_ schreef:als mensen het maar in de titel zetten vind ik het best, dan hoef ik niet naar dat vieze gedoe te kijken Als het er echt nog uit ziet als een dier, hoef ik het niet te zien.
Bij mij krijgen ze alleen farmfood en af en toe een bot van de slager..
Inge, wil je alsjeblieft geen mergpijpjes geven? DAt is veel te hard en er is een kans dat het rond de onderkaak vast blijft zitten ;-(
Helaas hebben slagers geen verstand van "botten voor de hond" en ALS je je hond wat extra's wilt geven, ook als je niet rauw voert (JUIST als je niet rauw voert) doe dat dan alsjeblieft verstandig en kijk hier op het forum naar het bottendocument.
Mergpijpjes, zoals op jouw foto, zijn te gevaarlijk.
Suzanne
Het zijn niet van die kleine mergpijpjes..er zit hier helemaal niets in hoor ze eten alleen het vlees eraf en dan gooi ik ze weg
Hier krijgen ze heel af en toe wel eens wat en daar heb ik wel eens foto's van gemaakt. VInd het altijd wel mooi om ze daar mee bezig te zien. Ook bij andere honden. Maar foto's van honden met geitenkoppen ofzo dat hoeft van mij allemaal niet. Dat kan ik allemaal niet aan (en nee ik hoef niet te kijken dus dat doe ik dan ook niet )
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
Maar ik had nooit de neiging om foto's te maken (of te bekijken) van een hond die aan het eten is. Ik maak toch ook geen foto's terwijl ze schijt of zo
KVV/af en toe BARF etende shithond
Oeps sorry beetje te groot..hoe krijg ik die foto nu klein(er)??
Ge-upload met tinypics