Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
de eerste nacht
Moderator: moderatorteam
-
AmvS&J
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
- Aantal honden: 2
de eerste nacht
het duurt nog even, maar over een kleine 3 weken mogen wij onze pup op gaan halen.
Ik heb me al behoorlijk ingelezen en verschillende verhalen gehoord, maar vraag me toch af wat je het beste kunt doen, zo'n eerste nacht.
In sommige boeken staat dat je de pup in zijn bench naast je bed moet zetten. Dit is minder eng voor de pup en dan hoor je het wanneer 'ie zijn behoefte moet doen en ben je er op tijd bij.
Maar er zijn ook mensen die ervaring hebben met een pup die me juist adviseren om toch te proberen de pup vanaf de eerste nacht beneden in de bench te houden.
Ik weet niet zo goed waar je goed aan doet. Hoe hebben jullie dit gedaan??
Ik heb me al behoorlijk ingelezen en verschillende verhalen gehoord, maar vraag me toch af wat je het beste kunt doen, zo'n eerste nacht.
In sommige boeken staat dat je de pup in zijn bench naast je bed moet zetten. Dit is minder eng voor de pup en dan hoor je het wanneer 'ie zijn behoefte moet doen en ben je er op tijd bij.
Maar er zijn ook mensen die ervaring hebben met een pup die me juist adviseren om toch te proberen de pup vanaf de eerste nacht beneden in de bench te houden.
Ik weet niet zo goed waar je goed aan doet. Hoe hebben jullie dit gedaan??
- stefanie
- Zeer actief
Re: de eerste nacht
Pup naast of in bed. Is voor de pup allemaal al eng genoeg dus een beetje 'steun' is wel fijn.
-
Ineke
Naast bed in de bench inderdaad, dan ben je erbij als hij piept of naar buiten moet. 
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Naast bed. T'is nog zo'n klein babyhondje. Zomaar opeens zonder moeder en broers en zusjes. Eerst maar eens lekker wennen bij jullie naast bed.
En dan rustig aan naar beneden over een tijdje... of niet natuurlijk.
En dan rustig aan naar beneden over een tijdje... of niet natuurlijk.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
naast je bed.
Je hoort dan ook weleens dat mensen bang zijn dat hun hond dan niet meer alleen kan zijn later.
Ik ervaar hier het tegenovergestelde. De honden die wij als pup weken bij ons hebben gehad met slapen hebben nooit een enkel probleem gehad met alleen thuis zijn.
Ik zweer er dus wel bij om een pup lekker bij je te nemen 's nachts.
Je hoort dan ook weleens dat mensen bang zijn dat hun hond dan niet meer alleen kan zijn later.
Ik ervaar hier het tegenovergestelde. De honden die wij als pup weken bij ons hebben gehad met slapen hebben nooit een enkel probleem gehad met alleen thuis zijn.
Ik zweer er dus wel bij om een pup lekker bij je te nemen 's nachts.

Cash v Heiligental en Flow.
- Misty 2
- Actief
Naast het bed, warme kruik en zorgen dat je hand/arm makkelijk bij de pup kan. Geeft net dat beetje steun wat ze dan zo hard nodig hebben. Niet bang zijn dat de pup later niet meer beneden kan blijven. Dat komt wel als de pup echt goed gewent is.
Groetjes, Corrie en Misty
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
naast je bed, net zolang tot je pup het probleemloos in zn eentje beneden kan redden en dat dat kan best een paar weken duren.
Pupje is net bij zijn moeder en zn broertjes en zusjes weggehaald, die kan heel best een beetje steun gebruiken en bijkomend voordeel is dat je het meteen hoort als ie moet plassen.
Je leert binnen een paar dagen het verschil te horen tussen een 'ik wil een aandacht' piepje en een 'ik heb hoge nood' piep.
Bij de eerste geef je hem even een kroel en bij de tweede mag je lekker in je pyjama de kou in
Een warm vest of je jas klaarleggen is geen overbodige luxe, als je die eerst op moet gaan zoeken ben je te laat.
Pupje is net bij zijn moeder en zn broertjes en zusjes weggehaald, die kan heel best een beetje steun gebruiken en bijkomend voordeel is dat je het meteen hoort als ie moet plassen.
Je leert binnen een paar dagen het verschil te horen tussen een 'ik wil een aandacht' piepje en een 'ik heb hoge nood' piep.
Bij de eerste geef je hem even een kroel en bij de tweede mag je lekker in je pyjama de kou in
Een warm vest of je jas klaarleggen is geen overbodige luxe, als je die eerst op moet gaan zoeken ben je te laat.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Onze pup heeft bij de fokker al geleerd om in een bench te slapen (hij is een week langer bij de fokker gebleven) dus die heeft de eerste nacht prinsheerlijk in zijn bench geslapen zonder te piepen. Ideaal.
Als de fokker (of eigenlijk: zijn moeder) hem dit niet had geleerd, had ik ervoor gekozen om hem toch beneden in de bench te doen en daar zelf bij te gaan slapen. Het lijkt me op de een of andere manier prettiger dat hij gelijk al op zijn eigen, vaste plekje kan slapen ipv dat hij later weer aan iets nieuws moet wennen.
Of je moet hem gewoon altijd boven bij je willen houden, natuurlijk
.
Als de fokker (of eigenlijk: zijn moeder) hem dit niet had geleerd, had ik ervoor gekozen om hem toch beneden in de bench te doen en daar zelf bij te gaan slapen. Het lijkt me op de een of andere manier prettiger dat hij gelijk al op zijn eigen, vaste plekje kan slapen ipv dat hij later weer aan iets nieuws moet wennen.
Of je moet hem gewoon altijd boven bij je willen houden, natuurlijk

Iedere dag feest!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik heb mn pupje naast mn bed staan, ze moet er snachts nog steeds uit om te sassen.
Ze piept zachtjes als ze er uit moet, ik zou dat niet horen als ze beneden zou staan.
En ik vind het al traumatisch genoeg als ze hun moeder en hun nest genootjes moeten missen.
Ze piept zachtjes als ze er uit moet, ik zou dat niet horen als ze beneden zou staan.
En ik vind het al traumatisch genoeg als ze hun moeder en hun nest genootjes moeten missen.

-
AmvS&J
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Bedankt voor de reacties!! Zie inderdaad dat deze vraag al eerder gesteld is. Heb dus nog wat te lezen!!
-
Ayurveda
- Zeer actief
In de gang bij de slaapkamer en daar de deur van op een kier.
Ben er nog nooit snachts uit gehoeven eigenlijk, wel heeeeel vroeg in de morgen
ook nog een beetje nacht haha.
Ben er nog nooit snachts uit gehoeven eigenlijk, wel heeeeel vroeg in de morgen

- Deemo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BullMastiff en Jackrussell
bench naast je bed, werkt prima voor onze Jando.
1e nacht was hij stil, de 4 nachten erna waren een drama, janken dat hij deed, en 5 x ons bed uit om hem buiten te laten.
afgelopen nacht ging prima, net voor het slapen gaan hebben we flink met hem gespeeld, zodat hij heel moe werd. Heb heb dus niet gehoord.
de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
succes ermee!
1e nacht was hij stil, de 4 nachten erna waren een drama, janken dat hij deed, en 5 x ons bed uit om hem buiten te laten.
afgelopen nacht ging prima, net voor het slapen gaan hebben we flink met hem gespeeld, zodat hij heel moe werd. Heb heb dus niet gehoord.
de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
succes ermee!

[[Tiger&Jando]] *..Loved by many..*
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tara schreef:Echt?Deemo schreef: de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
Ik hooooooooooooooooop dat dat een grapje is
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dan heb ik wat fout gedaan
Mijn staff van 16 maanden oud slaapt nog steeds in bed en is onderdanig/vrolijk naar mensen toe 
- Valerie
- Zeer actief
Ja ik ken mijn plaats natuurlijk nietTara schreef:Dat is allemaal maar schijn Valerie, die hond wacht gewoon op het meest geschikte moment om jou eens een keer genadeloos te grijpen.Valerie schreef:Dan heb ik wat fout gedaanMijn staff van 16 maanden oud slaapt nog steeds in bed en is onderdanig/vrolijk naar mensen toe
De omslag moet gewoon nog komen.
- Valerie
- Zeer actief
Ik bind haar aan een boom! Dan kan ik weer rustig slapen vannacht 
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik liet hem niet in de slaapkamer, dat vond ik niet praktisch.
Ik sliep in de woonkamer op een matras naast hem.
Goh, wat waren dat gezellige pyjama feestjes toentertijd.
Ik sliep in de woonkamer op een matras naast hem.
Goh, wat waren dat gezellige pyjama feestjes toentertijd.
En wat nou als zijn plaats gezellig op bed is?Deemo schreef:hij moet zijn plaats kennen.
- stefanie
- Zeer actief
Danoontje powerrr schreef:En wat nou als zijn plaats gezellig op bed is?Deemo schreef:hij moet zijn plaats kennen.
Al mijn honden hebben op bed geslapen, de oudste slaapt nog steeds naast me. Ik heb 5 honden dus ik mag dan wel oppassen dat ik niet gegrepen wordt door alle 5 tegelijk. :N:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Deemo schreef:de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
Gr. Aniek

- Tank
- Zeer actief
Ik heb 2,5 week op de bank geslapen (afwisselend met mn vriend) zodat de pup niet alleen was maar wel steeds in zijn mandje gelegd kon worden zodat hij went aan dat plekje om te rusten. Ook vonden we het fijner op die manier zodat onze andere hond niet alleen beneden bleef en wij met de pup naar boven.
Moet wel bij zeggen dat een paar nachten een van ons toch halverwege met 2 hondjes, waterbakje, krantjes en tissues naar boven kwam omdat onze bank echt niet fijn slaapt haha
Pup vind het erg gezellig in bed. Maar doe dan echt geen oog dicht omdat ie geen seconde stil ligt. En de bench, nee, dat wordt em niet bij deze hond.
Doe wat jou het beste lijkt maar laat hem geen nachten alleen in het begin.
na die 2,5 week op de bank, overgegaan op halve nacht op bank, als pup goed diep sliep dan nog naar boven gegaan voor paar uurtjes slaap.
Moet wel bij zeggen dat een paar nachten een van ons toch halverwege met 2 hondjes, waterbakje, krantjes en tissues naar boven kwam omdat onze bank echt niet fijn slaapt haha
Pup vind het erg gezellig in bed. Maar doe dan echt geen oog dicht omdat ie geen seconde stil ligt. En de bench, nee, dat wordt em niet bij deze hond.
Doe wat jou het beste lijkt maar laat hem geen nachten alleen in het begin.
na die 2,5 week op de bank, overgegaan op halve nacht op bank, als pup goed diep sliep dan nog naar boven gegaan voor paar uurtjes slaap.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Nou mss zit er best iets van waarheid in hoor! Als je ze uit bed knikkert, worden ze dan ook minder dominant? Ik ga het iig uitproberen.Budkes schreef:Deemo schreef:de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
![]()
![]()
![]()
Iemand een bench over voor mijn man?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Lekker in bed onder de dekens tegen je aan

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Mijn hondje slaapt al vanaf het begin bij mij in bed (kan me voorstellen dat men dat niet fris vindt hoor), maar mijn punt is dat ze hier ECHT niet dominant van is geworden. Is bij iedere hond natuurlijk weer anders en een hond in bed is iets wat veel mensen afkeuren, maar ik vind het nou eenmaal gezellig en fijn.
- Budkes
- Zeer actief
Kom op zeg, daar heb je toch geen bench voor nodig.Expecting schreef:Nou mss zit er best iets van waarheid in hoor! Als je ze uit bed knikkert, worden ze dan ook minder dominant? Ik ga het iig uitproberen.Budkes schreef:Deemo schreef:de hond in bed nooit doen, word de hond dominant van. hij moet zijn plaats kennen.
![]()
![]()
![]()
Iemand een bench over voor mijn man?
Gr. Aniek

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
bij ons geen honden op de bovenverdieping. Mrgreen toen shaggy pup was woonde we nog de eerste paar weken op een flatje shaggy lag in de bench in de woonkamer en wij op 3 meter afstand in de slaapkamer..de eerste avond hebben we hem om half twaalf nog uitgelaten en toen hij in slaap viel zijn we naar bed gegaan..ik had de wekker op twee uur gezet om hem weer uit. Te laten..maar hij sliep zo vast dat had geen zin..uiteindelijk heb ik hem om zeven uur wakker gemaakt en buiten gezet..zo is het steeds gegaan shaggy was dus heel snel zindelijk hhaaha...nina was al een jaar..ik heb een dag op de bank geslapen maar dat was eigenlijk niet nodig die ging gelijk slapen.
Met puppy gaat het hetzelfde als met shaggy...hij blijft beneden in de bench wij slapen op de bank (zo'n grote lounge bank ligt stiekem beter dan ons bed haha) de bench stAat er dan naast..ik kijk wel hoelang het duurt voor we weer boven slapen..ben bang dat het shaggy verhaal eenmalig was haha
Met puppy gaat het hetzelfde als met shaggy...hij blijft beneden in de bench wij slapen op de bank (zo'n grote lounge bank ligt stiekem beter dan ons bed haha) de bench stAat er dan naast..ik kijk wel hoelang het duurt voor we weer boven slapen..ben bang dat het shaggy verhaal eenmalig was haha

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Dat een hond dominant word van op bed te slapen lijkt me vergezocht. Maar dat een dominante hond op bed mag bij een onzekere baas, dat zou de zaak wel eens kunnen verergeren denk ik. Dat is met de bank toch net hetzelfde? Hoeveel honden mogen er niet op de bank omdat ze dan te bazig worden?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
OP bed hoeft van mij niet zo, want ik ben een enorme woeler. Ik schop de poezen vaak al onbedoeld van mijn bed...
Ik sliep de eerste nachten, aangezien mijn slaapkamer destijds twee verdiepingen hoger was, op een matras naast de bench in de woonkamer. Héérlijk....
Ik sliep de eerste nachten, aangezien mijn slaapkamer destijds twee verdiepingen hoger was, op een matras naast de bench in de woonkamer. Héérlijk....

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat heb ik met mijn herplaatsers ook gedaan, Jack nog wel in de bench, later Lilo gewoon lekker los.Nakisha schreef:OP bed hoeft van mij niet zo, want ik ben een enorme woeler. Ik schop de poezen vaak al onbedoeld van mijn bed...![]()
Ik zou het met elke volgende hond weer zo doen, matras in de huiskamer, heerlijk veilig en duidelijk voor het nieuwe hondje.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes