Coockie schreef:Een paar jaar geleden, liep ik met een ( aangelijnde ) loopse teef in het park, toen er plots een hond aan kwam rennen, en die dacht zichzelf even een pleziertje te gunnen,en mijn teef te dekken ! Omdat ik daar helemaal niet mee akkoord ging, heb ik getracht dit tegen te houden : het was echt niet gemakkelijk, omdat die reu naar mij gromde en "knapte" . Gelukkig, kreeg ik hulp van een voorbijganger . Die persoon heeft de hond vast gehouden, tot ( eindelijk ) zijn baasje aan kwam lopen . Ik heb die dame beleefd gevraagd, om haar hond aan te lijnen, omdat ik het niet prettig vond, dat mijn teef lastig gevallen werd . Die dame werd heel boos : ze vond dat ik maar thuis moest blijven met mijn "vuile" (?? ) teef ! Ik ben verder gelopen, en bedankte alsnog die voorbijganger .
2 dagen later, ga ik weer met die loopse teef wandelen, maar ik neem een hele andere weg, omdat ik geen "problemen" wou hebben . Na een tijdje, hoor ik achter mij iets aan komen stormen : het was weer die reu . Deze keer, was er niemand om mij te helpen, en terwijl hij op mijn teef zat, heb ik.......zijn b.llen vastgenomen, en keihard genepen : die hond gillen van de pijn, en ik heb nog nooit zo snel iemand zien lopen als zijn baasje ! Zij heeft hem er uiteindelijk af kunnen halen, en toen ze mij een draai rond mijn oren wou geven, kwam de parkwachter langs : die dame wou mij aankagen wegens dierenmishandeling ! Gelukkig was die parkwachter niet echt onder de indruk van de dame : hij belde een collega op, en die dame moest met haar mee naar hun kantoor : naar het schijnt, had haar hond al meerdere keren voor problemen gezorgd ( w.o. vechten ), en had die dame al een paar keren een verwittiging gekregen . Later heb ik gehoord, dat zij haar reu heeft moeten laten castreren, of d'r zou een zware sanctie komen .
Ik vind, dat ik het recht heb, om met een loopse teef in het park/bos te lopen, maar ik probeer zoveel mogelijk plaatsen te mijden, waar heel veel honden aanwezig zijn .
ik reageer alleen maar ff op dat dik gedrukte stukje hoor wat een dwaas mens is dat en eigenlijk iedereen die zegt dat je met een loopse teef niet daar of waar dan ook mag lopen..
waar moeten die teven dan hun behoefte doen??? in huis??? moet toch niet gekker worden hier op de wereld
als iedereen gewoon lekker hun eigen hond in de gaten houd en onder controle en zeker als die voor de 2e keer wil gaan klieren bij de andere hond en je dus eigenlijk al weet dat die andere mensen er niet van gediend zijn heb jij je hond gewoon bij je te houden.
en nee ik bezit geen teef ik heb zelf een reu.
en wat anders ik denk dat iedereen die hier zo'n ophef over een hond schoppen maakt die schoppen een beetje verkeerd zien en denken dat deze mensen de honden lens schoppen denk dat, dat erg meevalt en dat het meer een schop beweging is richting hond en die van de 10x misschien 1x echt raak is en dan zal dat nog geen schop zijn waar de hond gelijk in coma ligt.
en de mensen die er dus zo'n ophef over maken daar de zaken is om er komt een hond met verkeerde bedoelingen op jou hond en wat doe jezelf dan??? lief aan het hondje vragen of die alstublieft naar zijn baas wil gaan??
denk dat je dan ook wel een sla/en off schop beweging maakt richting die andere hond omdat je. je eigen hond wilt beschermen.
ik heb nu gelukkig een erg sociale hond. had ik vroeger niet met die andere honden van mij en daar hield ik rekening mee als ik andere honden tegen kwam en als die dan toch per ongeluk een keertje uitbrak en richting de andere hond ging dan had ik idd liever dat hij een schop onder zijn reet kreeg dan dat er een gevecht kwam.