Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Overstoorbaar.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Overstoorbaar.

Ongelezen bericht door samantha! »

Die Macho.
Aan het eind van de middag, midden in de spits en in een enorme sneeuwbui stopte mijn auto er ineens mee.
Werkelijk waar 15 minuten stond ik daar in een bocht, met allemaal boze mensen die langsreden en aan het schelden en vloeken waren.
Doordat iedereen door bleef rijden kon ik niet uitstappen, en al kon ik uitstappen ik kan de auto niet in mijn eentje duwen.
Iedereen was aan het tuteren en overal waren slippende auto's.
Ook was het vlak naast het ziekenhuis, dus constant sirene's.
En daar stond ik dan midden in de hectiek, snel aan het bellen met mijn vader, en wat deed Macho: hij lag gewoon op zijn rug te slapen :slaap: .
Op een gegeven moment kwam er een bus aan en eindelijk: hij stopte.
Die man kwam kijken en zei dat hij me wel de stoep op wilde duwen.
Hij liep terug naar de bus en kwam met een aantal mannen terug en hup ze duwden mij op de stoep.
Macho keek even van: ow wat nou weer :19: maar viel daarna weer heerlijk in slaap terwijl de mannen onze auto aan het duwen waren.
Toen we op de stoep stonden mijn pa gebeld en die zou komen.
Maarja alles stond vast dus mijn vader was er pas na 1,5 uur.
2 uur lang zaten we met zijn 2en in een bevroren auto zonder verwarming, vlak naast een drukke rijbaan, met loeiende sirene's en Macho heeft gewoon 2 lang onverstoorbaar in de herrie (en de enorme kou!) liggen slapen.
Macho was ook nog eens helemaal nat van de wandeling dus hij was zo ongeveer bevroren, maar gelukkig leek hij daar niet mee te zitten.
Toen mijn vader er was werd hij wakker, stapte zich al uitrekkend de auto uit en stapte de volgende auto weer in om daar weer verder te slapen :slaap:
Over de terugweg hebben we ook nog eens 1,5 uur gedaan, maar toen konden we gelukkig wel warm zitten.
Wat een avond zeg, Macho heeft er weinig van meegekregen maar ik zat toch wel even in de stress.

Wat is het toch een fijne hond, echt onverstoorbaar :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Overstoorbaar.

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

:smile: Wauw, wat een rust :E: Heb je je in een deken gerold tegen hem aan om warm te blijven? :wink:
samantha!
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef: :smile: Wauw, wat een rust :E: Heb je je in een deken gerold tegen hem aan om warm te blijven? :wink:
Ik had maar 1 deken in de auto maar daar lag Macho met zijn natte lijf op, dus daar had ik niks aan :mrgreen:
Gelukkig had ik voor mezelf wel een jas bij en Macho kwam inderdaad heel lief tegen me aan liggen slapen :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Daya

Ongelezen bericht door Daya »

Ik weet niet of ik van zo'n toestand nog iets positiefs had kunnen maken!
Niels
Actief
Mijn ras(sen): Segugio Italiano
Contacteer:

Ongelezen bericht door Niels »

Aan zo'n hond kunnen we toch allemaal een voorbeeld nemen. "De Zen van Autorijden", een workshop door Macho.

Ik heb zelf ook eens 2 uur in de vrieskou op de wegenwacht staan wachten, en god, wat wordt zo'n auto snel koud...

Iets wat niet veel mensen weten: Een auto kan rijden op de startmotor. Niet ver, en het is ook niet heel best voor het spul, maar het kan je prima over een kruising of een stoep op helpen.
Heel eenvoudig:
- Zet de auto in de 1.
- Haal je voet van de koppeling.
- Draai de sleutel om.
- En hop, je auto hobbelt voorwaarts.
samantha!
Zeer actief

Niels schreef:Aan zo'n hond kunnen we toch allemaal een voorbeeld nemen. "De Zen van Autorijden", een workshop door Macho.

Ik heb zelf ook eens 2 uur in de vrieskou op de wegenwacht staan wachten, en god, wat wordt zo'n auto snel koud...

Iets wat niet veel mensen weten: Een auto kan rijden op de startmotor. Niet ver, en het is ook niet heel best voor het spul, maar het kan je prima over een kruising of een stoep op helpen.
Heel eenvoudig:
- Zet de auto in de 1.
- Haal je voet van de koppeling.
- Draai de sleutel om.
- En hop, je auto hobbelt voorwaarts.
Haha ja Macho geeft wel een workshop hoor!
Het werd inderdaad echt enorm snel koud, ik reed ook pas 5 minuten dus de auto was nog niet warm.
Ik wist niet dat een auto kan rijden op de startmotor, bedankt voor de tip :ok:
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Wat een ellende en wat een kou.
Gellukig zijn jullie heel huids thuis
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Macho is gewoon een topper!

Die van mij hadden de hele auto bij elkaar gepiept gegarandeerd en dan hadden ze ook nog gaan trillen....
samantha!
Zeer actief

Marina schreef:Wat een ellende en wat een kou.
Gellukig zijn jullie heel huids thuis
Ja gelukkig wel!

Turbo! schreef:Macho is gewoon een topper!

Die van mij hadden de hele auto bij elkaar gepiept gegarandeerd en dan hadden ze ook nog gaan trillen....
Het is inderdaad echt een topper :I:
Afbeelding
Stjerna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond (Lapinkoira)

Ongelezen bericht door Stjerna »

Fijne mensen die zo scholden, even stoppen, helpen duwen, klaar, dat ze dat nou niet zelf konden bedenken!! :oohja: Ben een paar weken in Amerika geweest, diverse keren autopech gehad en om de zoveel auto's die langs reden stopte er wel eentje om te vragen of we hulp nodig hadden :E: Gelukkig dat alles goed is afgelopen :D En Macho doet z'n naam wel eer aan dan :ok:
Onze Stjerna met broertje Jari
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

:E: voor Macho! Ik had Luna waarschijnlijk al bibberend tegen me aan moeten houden :ugh:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Daya schreef:Ik weet niet of ik van zo'n toestand nog iets positiefs had kunnen maken!
Inderdaad... :mrgreen: Je brengt het iig een stuk positiever dan wanneer ik zon topic zou schrijven. Petje af... :mrgreen:

(Mij titel zou waarschijnlijk zijn: Zelfs mijn hond interesseerde het niets... :tong: :mrgreen: )
samantha!
Zeer actief

Stjerna schreef:Fijne mensen die zo scholden, even stoppen, helpen duwen, klaar, dat ze dat nou niet zelf konden bedenken!! :oohja: Ben een paar weken in Amerika geweest, diverse keren autopech gehad en om de zoveel auto's die langs reden stopte er wel eentje om te vragen of we hulp nodig hadden :E: Gelukkig dat alles goed is afgelopen :D En Macho doet z'n naam wel eer aan dan :ok:
Ja daar ergerde ik me ook aan!
Waarschijnlijk zijn er 100 auto's voorbij gekomen en niet 1 die dacht van goh laat ik eens vragen wat er aan de hand is :denken: .
Gelukkig was die busschaufeur wel zo vriendelijk om even uit te stappen.
Macho doet zijn naam inderdaad eer aan :lol1:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
Daya schreef:Ik weet niet of ik van zo'n toestand nog iets positiefs had kunnen maken!
Inderdaad... :mrgreen: Je brengt het iig een stuk positiever dan wanneer ik zon topic zou schrijven. Petje af... :mrgreen:

(Mij titel zou waarschijnlijk zijn: Zelfs mijn hond interesseerde het niets... :tong: :mrgreen: )
Op dat moment zelf kon ik er zelf ook absoluut niets positiefs van maken hoor.
Ik kon pas weer wat positiever denken toen wij veilig bij me pa in de auto zaten :mrgreen:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Die machoo
Heeeerlijke vent ook :I: :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”