Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zorgverzekering voor buitenlandse honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

zorgverzekering voor buitenlandse honden?

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

niet voor mezelf, maar voor een vriendin (vandaar dat de ervaring me nog ontbreekt): weet er iemand of zorgverzekeringen nog anders omgaan met een hond afkomstig uit het buitenland (Spanje in dit geval)? Accepteren ze ze sowieso, worden er speciale eisen gesteld of zaken uitgesloten?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: zorgverzekering voor buitenlandse honden?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb Bowie makkelijk bij petplan aan kunnen melden, totaal geen probleem.. is ook niet naar gevraagt waar ze vandaan kwam.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

dat klinkt hoopgevend :wink:

en hoe zit het als je bijvoorbeeld van te voren zou weten dat een hond leishmania of ehrlichia heeft (dwz in ieder geval niet negatief in de titer)?

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Reeds bestaande ziektes of klachten moet je bij het aanmelden al opgeven, die vergoeden ze dan niet. ;)
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Bij het aanmeldingsformulier stond nergens een vraag of de hond uit het buitenland kwam of niet dus Nap werd gewoon direct verzekerd.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

jelle schreef:dat klinkt hoopgevend :wink:

en hoe zit het als je bijvoorbeeld van te voren zou weten dat een hond leishmania of ehrlichia heeft (dwz in ieder geval niet negatief in de titer)?

Dat moet je opgeven, reeds bestaande ziektes (en alle aandoeningen die daaruit voortvloeien) worden uitgesloten van de verzekering.

Als je het niet weet, dan niet.
Bij Moritz wist ik het niet, die was gewoon verzekerd en bleek dus na 4 jaar Ehrlichia te hebben. Veel kosten, uiteindelijk dus overleden. Aangezien hij de ziekte al had toen hij verzekerd werd (maar ik wist dat dus niet), was ik wel benieuwd of het vergoed werd. Ja, dus. Heel netjes vergoeding gekregen.

Maar goed, als je het weet, moet je het opgeven en dan wordt het uitgesloten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jelle
Zeer actief

Caro. schreef:
jelle schreef:dat klinkt hoopgevend :wink:

Dat moet je opgeven, reeds bestaande ziektes (en alle aandoeningen die daaruit voortvloeien) worden uitgesloten van de verzekering.

Als je het niet weet, dan niet.
Bij Moritz wist ik het niet, die was gewoon verzekerd en bleek dus na 4 jaar Ehrlichia te hebben. Veel kosten, uiteindelijk dus overleden. Aangezien hij de ziekte al had toen hij verzekerd werd (maar ik wist dat dus niet), was ik wel benieuwd of het vergoed werd. Ja, dus. Heel netjes vergoeding gekregen.

Maar goed, als je het weet, moet je het opgeven en dan wordt het uitgesloten.

eigenlijk een beetje raar... want als je dus zo zorgvuldig bent om de hond eerst te laten testen voor je hem in huis neemt word je daarvoor benadeeld, als je hem eerst inschrijft en dan pas laat testen wordt het wel vergoed? :scratch:

Afbeelding

Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

Wij hebben Laurie uit Spanje vorig jaar december aangemeld bij de verzekering en er werd
nergens naar gevraagd.
In juli hebben we naar aanleiding van een aantal (vermeende leishmaniose)klachten 2 x bloed-/urineonderzoek laten doen en dit werd gewoon vergoed.
In oktober weer bloed getest en ook alles netjes vergoed.
Andrea

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”