Ik heb de medicijnen even opgezocht met google.Demi schreef:Kenzo heeft soort gelijke klachten, al jaren. 2 keer een scopie gehad en heeft een voedselallergie. Ik heb hem nu op de Energique 4 staan en het gaat iig beter dan al het andere voer wat ik geprobeerd heb. Verder krijgt hij 3 keer per dag metocloperamide zodat zijn maag wat sneller leeg gaat en hij krijgt daarnaast ook Zitac en Ulcogant. ook staat hij, op een hele lage dosering, Prednison. Dit wil ik nog verder afbouwen, maar tot nu toe is het nog niet gelukt helaas
Joy spuugt gelukkig niet. Ze heeft geen last van haar maag, maar het zijn echt haar darmen.
En Zitac is tegen het braken, lees ik. Ulcogant is een maagbeschermer, als ik het goed heb.
Joy heeft wel een keer iets gehad dat een beschermlaagje in haar maag legde, maar ik weet niet meer precies wat dat was.
Voorlopig redden we ons met buscopan en bij nood met salazosulfa...nogwattes.
Als het niet meer onder controle te krijgen is, kunnen we alsnog op de prednison over.
Ik hoop dat het met Kenzo ook steeds beter gaat en dat je de prednison uiteindelijk kunt afbouwen.
Echt balen als je hond zoiets heeft. Je voelt je soms zo machteloos! Ik heb al wat tranen gelaten om mijn takkie.
Gelukkig heeft ze ook ontzettend veel goede dagen en die overheersen tot nog toe, gelukkig. Dat vind ik erg belangrijk.