Gefeliciteerd !! en succes !
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Molly heeft haar kids. Nieuwe foto's 13-1 blz 6.
Moderator: moderatorteam
- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
- Aantal honden: 1
Re: Molly heeft haar kids. Nieuwe foto's pag 4.
Wat een snoesjes !!
Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- cane corso
- Zeer actief
Ziet er prachtig uit , ik vind de fawn wel erg mooi en is hij de grootste?
En die kleine groeit ze wel evenweidig als de andere?
Onze kleinste van 60 Gr. is nu even zwaar als haar zussen dus komt helemaal goed. Vind haar wel klein maar precies in verhouding en totaal niet mager.
En die kleine groeit ze wel evenweidig als de andere?
Onze kleinste van 60 Gr. is nu even zwaar als haar zussen dus komt helemaal goed. Vind haar wel klein maar precies in verhouding en totaal niet mager.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Wat een schatjes en al flink gegroeid...

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
-
Lillith
- Zeer actief
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Kunnen ze met pakketpost deze kant op?
Ow nee, heb hier al een bengel rond lopen... Maar wat een dotjes!!!!!!

Ow nee, heb hier al een bengel rond lopen... Maar wat een dotjes!!!!!!

-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
2 Weken oud alweer, en vandaag voor het eerst stukjes oog ik beeld.
Mams en kids doen het super, alleen over Toy twijvelen we nog steeds.
De kleine blijft wat snel op haar rug draaien steeds, dus mischien toch naast haar knikstaartje nog meer afwijkingen???
We wachten nog maar ff af hoe het gaat als ze gaan lopen.
Ze groeit verder in verhouding prima en had ook haar oogjes al het verste los.
Hier weer wat plaatjes van vandaag:

By pluusters at 2010-11-18

By pluusters at 2010-11-24

De kleine blijft wat snel op haar rug draaien steeds, dus mischien toch naast haar knikstaartje nog meer afwijkingen???
We wachten nog maar ff af hoe het gaat als ze gaan lopen.
Ze groeit verder in verhouding prima en had ook haar oogjes al het verste los.
Hier weer wat plaatjes van vandaag:

By pluusters at 2010-11-18

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Molly heeft haar kids. Foto's 2 weken oud geplaatst.
Ze zijn leuk. En Toy is wel aandoenlijk. Gewoon afwachten denk ik.
-
Lillith
- Zeer actief
Aanbiddelijk, wat een kleintjes
Ze doen me wel een beetje aan mijn kittentjes denken, niet slaan
Zit het knikje hoog of laag bij Toy?

Ze doen me wel een beetje aan mijn kittentjes denken, niet slaan
Zit het knikje hoog of laag bij Toy?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze zijn prachtig!
Pups liggen hier net zo vaak op hun buik als op hun rug, ik zou niet weten waarom dat verontrustend moet zijn.
Ik vind haar wel erg klein in de zin dat ze een erg verdwergd hoofdje lijkt te hebben, maar dat kan ook komen doordat ze relatief klein is.
Maar een connectie met die staart zie ik niet.
Dat verband ontgaat me, hoor.Pluuster Bear's schreef:2 Weken oud alweer, en vandaag voor het eerst stukjes oog ik beeld.
Pups liggen hier net zo vaak op hun buik als op hun rug, ik zou niet weten waarom dat verontrustend moet zijn.
Ik vind haar wel erg klein in de zin dat ze een erg verdwergd hoofdje lijkt te hebben, maar dat kan ook komen doordat ze relatief klein is.
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
Wat een leukerds zeg 

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ze ligt niet gewoon op haar rug maar draait echt steeds om haar as als je haar vast hebt.Marjoleine schreef:Ze zijn prachtig!Dat verband ontgaat me, hoor.Pluuster Bear's schreef:2 Weken oud alweer, en vandaag voor het eerst stukjes oog ik beeld.
Beetje het idee net als een draainek bij een kuiken.
Het zou haar evenwichtsorgaan kunnen zijn, een knik of draai in haar rug of nekwervels, of b.v. een waterhoofd.
Maar ze doet het verder prima dus in overleg met de dierenarts wachten we eerst gewoon af.
Het verband met een knikstaart: het probleem dat deze afwijking veroorzaakt veroorzaakt naast knikstaarten nog veel meer problemen, zoals rugafwijkingen, open gehemeltes en nog veel meer. Vandaar dat fokken met knikstaarten ernstig afgeraden wordt.
War haar groote betreft is ze juist normaal Chihuahua gewicht en zijn de anderen belachelijk groot, maar ze lijkt daardoor dus een ukkie in dit nest.
Laatst gewijzigd door Pluuster Bear's op 25 nov 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Toy heeft een dubbele knik, de eerste op ongeveer éénderde en de tweede op twee derde van haar staart.Lillith schreef:Aanbiddelijk, wat een kleintjes![]()
Ze doen me wel een beetje aan mijn kittentjes denken, niet slaan![]()
Zit het knikje hoog of laag bij Toy?![]()
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Mooie pupjes!! Ik vind Toy echt een leukerdje, ze heeft een leuk masker
Geniet lekker van je kleintjes!
Geniet lekker van je kleintjes!
Groetjes, Patricia

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat je af wilt wachten met Toy snap ik.
Alleen:
Ik heb nog niet zo lang geleden een artikel gedaan over knikstaarten waarbij ik alle bronnen gebruikt voor eerdere artikelen (feitelijk is dat er maar één overigens) heb onderzocht, en waarbij ik ook nieuwe onderzoeken en publicaties heb meegenomen.
Het is simpelweg zo dat je absoluut niet mag stellen dat knikstaarten gerelateerd zijn aan andere afwijkingen.
Knikstaarten veroorzaken géén open gehemeltes.
Knikstaarten veroorzaken geen rugafwijkingen en de kans op een relatie is weliswaar niet uitgesloten maar bepaald geen gegeven.
Er zijn legio rassen die generaties lang met knikstaarten gefokt hebben zonder daar problemen mee te krijgen.
Toen er nog gecoupeerd werd was er geen haan die ernaar kraaide, want wat niet zichtbaar is, daar heb je geen last van.
Zeer veel rassen die vroeger gecoupeerd werden lopen nu tegen het knikstaartenprobleem aan.
Honden die ooit prima fokmateriaal waren zijn dat nu opeens niet meer, omdat er iets zichtbaar is dat vroeger werd afgesneden.
Maar daarmee verdwijnen de genen niet en dus de mogelijke problemen niet. Die waren er toen niet, waarom zouden ze er nu wel zijn?
Ik kan me voorstellen dat je iets niet gebruikt als je ruime keuze hebt, maar een dier uitsluiten vanwege een knik, dat vind ik nergens op gestoeld.
Voorlopig is een knikstaart wat mij betreft een cosmetisch probleem en meer niet, simpelweg omdat er nooit is bewezen dat het anders zou zijn.
Alleen:
dit is absoluut niet op feiten gebaseerd.Pluuster Bear's schreef: Het verband met een knikstaart: het probleem dat deze afwijking veroorzaakt veroorzaakt naast knikstaarten nog veel meer problemen, zoals rugafwijkingen, open gehemeltes en nog veel meer. Vandaar dat fokken met knikstaarten ernstig afgeraden wordt.
Ik heb nog niet zo lang geleden een artikel gedaan over knikstaarten waarbij ik alle bronnen gebruikt voor eerdere artikelen (feitelijk is dat er maar één overigens) heb onderzocht, en waarbij ik ook nieuwe onderzoeken en publicaties heb meegenomen.
Het is simpelweg zo dat je absoluut niet mag stellen dat knikstaarten gerelateerd zijn aan andere afwijkingen.
Knikstaarten veroorzaken geen rugafwijkingen en de kans op een relatie is weliswaar niet uitgesloten maar bepaald geen gegeven.
Er zijn legio rassen die generaties lang met knikstaarten gefokt hebben zonder daar problemen mee te krijgen.
Toen er nog gecoupeerd werd was er geen haan die ernaar kraaide, want wat niet zichtbaar is, daar heb je geen last van.
Zeer veel rassen die vroeger gecoupeerd werden lopen nu tegen het knikstaartenprobleem aan.
Honden die ooit prima fokmateriaal waren zijn dat nu opeens niet meer, omdat er iets zichtbaar is dat vroeger werd afgesneden.
Maar daarmee verdwijnen de genen niet en dus de mogelijke problemen niet. Die waren er toen niet, waarom zouden ze er nu wel zijn?
Ik kan me voorstellen dat je iets niet gebruikt als je ruime keuze hebt, maar een dier uitsluiten vanwege een knik, dat vind ik nergens op gestoeld.
Voorlopig is een knikstaart wat mij betreft een cosmetisch probleem en meer niet, simpelweg omdat er nooit is bewezen dat het anders zou zijn.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nu je het zo zegt, zit daar wel wat in.Marjoleine schreef:Dat je af wilt wachten met Toy snap ik.
Alleen:dit is absoluut niet op feiten gebaseerd.Pluuster Bear's schreef: Het verband met een knikstaart: het probleem dat deze afwijking veroorzaakt veroorzaakt naast knikstaarten nog veel meer problemen, zoals rugafwijkingen, open gehemeltes en nog veel meer. Vandaar dat fokken met knikstaarten ernstig afgeraden wordt.
Ik heb de laatste tijd een paar keer wat stukjes ergens gelezen waarin men veronderstelde dat het met elkaar te maken zou hebben, en ja dan ben je in zo'n geval als met Toy direct bang dat dit ook echt zo is.
Men rade daarin aan om beslist dus niet met knikstaarten te fokken vanwege de risico's.
Ik heb nog nooit een pup met knikstaart gehad dus heb me er verder ook nooit zo erg in verdiept, maar als er dan wel 1 in je nestje zit komen al die doemsenarios weer naar boven, helemaal omdat ze dus dat draaigedrag ook vertoond.
Maar je maakt me gelukkig wat optimistischer, en ik zal proberen nog wat meer over die staarten op te zoeken.
In elk geval bedankt voor je mening, sommige mensen mopperen op dit forum, (las ik gisteren hier ergens) maar ik vind het geweldig om te horen (in dit geval dan,hihi) dat mijn mening op geen enkel feit gebaseerd is,hihi.
-
Supernova
- Zeer actief
Wat een dotjes zeg!
Doe mij fortune cookie maar
Hoe gaan de chi's eigenlijk met de grote honden? Als ik naar Kenzo kijk (31 kilo) dan zou ik echt denken dat je heel erg op moet letten
Hoe gaan de chi's eigenlijk met de grote honden? Als ik naar Kenzo kijk (31 kilo) dan zou ik echt denken dat je heel erg op moet letten
-
Lillith
- Zeer actief
Ik ben teveel in de kattenhoek blijven hangen, zou nooit met een knikstaart hebben gefoktPluuster Bear's schreef:Toy heeft een dubbele knik, de eerste op ongeveer éénderde en de tweede op twee derde van haar staart.Lillith schreef:Aanbiddelijk, wat een kleintjes![]()
Ze doen me wel een beetje aan mijn kittentjes denken, niet slaan![]()
Zit het knikje hoog of laag bij Toy?![]()
Gelukkig is er ander nieuws, het wordt beter uitgezocht, prima!!!!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Fien is een kleine Hava (en als pup was ze nog kleiner natuurlijk) en doet het prima bij de stabijs en wetter.Denise. schreef:Wat een dotjes zeg!Doe mij fortune cookie maar
![]()
Ze was 800 gram toen ze hier kwam en is nu 5 kilo.
RR is 26 kilo.
Grappig genoeg lijken ze perfect te snappen dat zo'n hummel kwetsbaarder is. De enige die het niet snapt is Fien zelf
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Molly ontploft bijna.
Nanna schreef:Die kleintjes zwellen wel meer op als oliebollen. Het lijkt dan heel wat maar vaak valt het toch tegen hoor.
Ze krijgen in verhouding veul grotere pups dan grote rassen. Mijn dwergteckeltjes gooiden er pups van 300 gram uit
lola's pups lagen ook tussen de 285 en 340 gram

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Molly ontploft bijna.
mijn gedachteInge O schreef:zwijg, straks neem ik nog een chiPluuster Bear's schreef:Je reaktie is heel herkenbaar, hihi.Inge O schreef:ik zeg dit zelden over een chihuahua maar ik vind jullie teefje echt prachtig, helemaal een hond(je) zoals een hond moet zijn(oké, voorpootjes konden iets beter maar dat is even een detail in vergelijking met de problemen die je vaak bij andere chi's ziet).
succes binnenkort.
Heel wat mensen die anders niks met Chihuahua's hebben, vallen voor haar als een blok.
Het is net een miniherdertje.
Niet alleen de kleur, maar ook haar mooie stevige lichaam, zonder enige overdrijving, geen dopogen of enorm rond hoofd, gewoon een lekker gezond ding.
Ze had idd voor mij ook nog net wat rechter voor op de poten mogen staan, en in het geheel nog iets langere benen mogen hebben.
Dus hoop dat de reu dat een beetje inbrengt.
Wat karakter betreft is ze ook super.
Zo relaxed, en maakt zich nergens druk over en is ook niet bang.
Is een echte rauwdauwer die niet bang is voor kou, nattigheid of modder en heeft een mooie dichte vacht met onderwol.
Een heerlijk meisje die tegen een stootje kan.:N:
!

-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
De groten en kleinen samen gaat hier super.Denise. schreef:Wat een dotjes zeg!Doe mij fortune cookie maar
![]()
Onze ODH's zien het meer als minimieren volgens mij hihi, en nemen ze niet echt serieus.
De reu is erg knuffelig met de Chi's en ze kunnen dan ook alles bij hem doen, van op hem liggen tot zijn tanden flossen of zijn staart als flostouw gebruiken.
Hij wast en knuffelt de Chi's net alsof het echt hele jonge pups zijn van een paar weken.
Met mijn honden van rond de 7 kilo (havanezer en Haarloze terriër) heeft hij wel een normale hondenrelatie en pikt hij dergelijk respectloos ongein veel minder.
Beide Herders spelen toch veel en erg voorzichtig met de Chi's.
De reu vaak liggend en de teef doet vaak pakkertje.
Ik vind het ook wonderbaarlijk om hun relaties onderling te bestuderen (het is toch echt de reuzen en kleinduimpjes), en vind ik het aanpassingsvermogen van mijn honden super.
Let wel: vreemde grote honden kijken vaak wat anders tegen mijn mieren aan en zien het sneller als prooi ofzoiets.
-
Supernova
- Zeer actief
Oh dat gaat dus eigenlijk heel erg goedPluuster Bear's schreef:De groten en kleinen samen gaat hier super.Denise. schreef:Wat een dotjes zeg!Doe mij fortune cookie maar
![]()
Onze ODH's zien het meer als minimieren volgens mij hihi, en nemen ze niet echt serieus.
De reu is erg knuffelig met de Chi's en ze kunnen dan ook alles bij hem doen, van op hem liggen tot zijn tanden flossen of zijn staart als flostouw gebruiken.
Hij wast en knuffelt de Chi's net alsof het echt hele jonge pups zijn van een paar weken.
Met mijn honden van rond de 7 kilo (havanezer en Haarloze terriër) heeft hij wel een normale hondenrelatie en pikt hij dergelijk respectloos ongein veel minder.
Ik vind het ook wonderbaarlijk om hun relaties onderling te bestuderen (het is toch echt de reuzen en kleinduimpjes), en vind ik het aanpassingsvermogen van mijn honden super.
Let wel: vreemde grote honden kijken vaak wat anders tegen mijn mieren aan en zien het sneller als prooi ofzoiets.
Is volgens mij erg schattig als je die kleine chi's op de grote reu ziet liggen
Ik vind je teefje trouwens ook heel erg mooi, zo zouden er wel veel meer mogen zijn!
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Ondanks dubbele knikstaart ben ik verliefd op kleine Toy 
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Wat zijn ze leuk zeg!
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zier er ongeveer zo uit:Denise. schreef:Oh dat gaat dus eigenlijk heel erg goedPluuster Bear's schreef:De groten en kleinen samen gaat hier super.Denise. schreef:Wat een dotjes zeg!Doe mij fortune cookie maar
![]()
Let wel: vreemde grote honden kijken vaak wat anders tegen mijn mieren aan en zien het sneller als prooi ofzoiets.![]()
Is volgens mij erg schattig als je die kleine chi's op de grote reu ziet liggen![]()
Ik vind je teefje trouwens ook heel erg mooi, zo zouden er wel veel meer mogen zijn!

Uploaded with ImageShack.us
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Gave foto. 

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
leuke foto
wel makkelijk zo'n lekker warm vloerkleed.
wel makkelijk zo'n lekker warm vloerkleed.
Groetjes Patries

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Leuke foto!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort