Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verliefd... Iemand tips om partner om te krijgen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Verliefd... Iemand tips om partner om te krijgen?

Ongelezen bericht door lieke »

Ik begrijp niet zo goed dat je in een goede relatie wilt drammen om je zin te krijgen. En als het geen goede relatie is dan heb je geen aanleiding nodig om er een eind aan te maken, dan ga je lekker op je zelf wonen en bepaalt zelf wat je wilt of niet.
Maar als je een goede, gelijkwaardige relatie hebt, dan vind je het fijn om het elkaar naar de zin te maken. Compromissen sluiten, zogezegd. :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: Mijn huidige liefde heb ik wel direct duidelijk gemaakt dat ik over vijf jaar een derde hond erbij wil. Je weet maar nooit hoe lang we bij elkaar blijven en ik wil niet weer hetzelfde gezeur :wink:
Vertel :engel: :mrgreen: Nee hoor, maar leuk om te lezen dat er weer een nieuwe liefde in je leven is :cheer: Verder kan het maar duidelijk zijn v.w.b. de honden, kunnen er in ieder geval geen misverstanden ontstaan :pffff:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Flevo Bordertje schreef:
Renske schreef:
Abby schreef:Ik betaal alleen mee aan wat ik meeverbruik. Gas-licht-water en gemeentelijke zaken enz. Maar niet aan de verzekeringen en hypotheek. Ik ga niet meebetalen aan een huis dat niet van mij is.
We hebben wel concreet op papier staan wat er van wie is enz. Dat wel.

Misschien moet ik inderdaad een strikje om die hond knopen en m dan in een jutezak stoppen. :engel:
Weet alleen niet of vriend dat wel waardeert.

En even voor degenen die in mijn titel een kennismakingsadvertentie zagen: Mocht je dr eentje in de aanbieding hebben die wél een kudde beesten wil, laat weten. :F:
Zo te lezen spat de verliefdheid er bij jullie af. Als je zou huren, dan betaal je toch huur? Huur zou je delen lijkt mij als je samenwoont. Het is niet een huur-maar koophuis, die is van hem en dan betaal je niet mee. Zelfs niet de brandverzekering voor jou spullen.
Natuurlijk, iedereen regelt het anders. Voor jou heel voordelig zo :lol1:.
Het lijkt mij helemaal niet voordelig eigenlijk. Ja, financieel op korte termijn... maar op langere termijn is het alleen maar heel onzeker. Als de relatie uitgaat (en laten we reeël zijn, dat gebeurt nogal eens), heb je meteen geen woonruimte meer en geen poot om op te staan :( Ik kan niet over iemand relatie oordelen, maar ik zou gaan voor een eerlijke verdeling van lasten en lusten en dus rechten, dus een samenlevingcontract :ok:
Wat de honden betreft denk ik echt dat je er allebei volledig achter moet staan. Natuurlijk mag een beetje liefdevolle pressie, maar als het echt niet wil, dna is het jammer maar helaas.
Ik woon ook in het huis van mijn vriend, is niets van mij bij, geen letter, hij betaald alle lasten voor het huis ik de boodschappen meer niet, maar ik sta ook nog steeds ingeschreven bij de woningbouw, ook al zouden we wel samen het huis bezitten dan nog bleef in ingeschreven... als mijn relatie ten einde zou gaan dan ga ik heus niet jaren bij mijn ouders wonen hoor.
Het enigste wat bij ons geregeld is dat als mijn aprtner zou komen te overlijden dat ik in dit huis mag blijven wonen, maar mocht ik later dan toch verhuizen dan is het huis van zijn dochters..op een ieniemienie bedrag voor mij na dan... en dat vind ik helemaal prima!
En mijn lief wilde ook geen 2e hond en al helemaal geen 3e hond en die zijn er wel gekomen, het is mijn hobby en dat accpeteerd hij, zolang ik maar accepteer dat hij niet uren gaat wandelen met ze.. hij laat ze alleen uit als ik ziek ben, of dat het hem goed uitkomt dat ik vroeg onder de wol kruip dan wil hij het laatste rondje wel doen :F:
Mijn vriend is overigens de hele week van huis, alleen in het weekend thuis dus ik draai zelf overal voor op en dat is ook prima!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Mijn ex was ook geen goed voorbeeld.
Wilde absoluut geen hond tot we verhuisd zouden zijn, maar na twee dagen zeuren kwam ze er toch.
Hij deed zoals afgesproken niks met haar, behalve knuffelen (heeft slechte knieën, dus wandelen ging gewoon niet en barf vind ie super maar snapt er de ballen niet van) en was binnen de kortste keren helemaal gek op dat dier.

Bleek achteraf dat hij bang was te veel van haar te gaan houden :I: Nog steeds is het ook zijn hondje, komt haar wekelijks opzoeken en is het perfecte oppas adres. Scheelt wel dat we elkaar nog steeds graag mogen haha.

Huidig liefje legt zich er bij neer dat er een molosser komt, vroeg of laat. Ik leg me er bij neer dat er daarna ooit een mops komt :wink:
hij weet dat ik het vreselijke honden vind, maar als hij daar blij van wordt :U: prima...
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

lieke schreef:Ik begrijp niet zo goed dat je in een goede relatie wilt drammen om je zin te krijgen. En als het geen goede relatie is dan heb je geen aanleiding nodig om er een eind aan te maken, dan ga je lekker op je zelf wonen en bepaalt zelf wat je wilt of niet.
Maar als je een goede, gelijkwaardige relatie hebt, dan vind je het fijn om het elkaar naar de zin te maken. Compromissen sluiten, zogezegd. :wink:
Dat dus. Geven en nemen hoor.
Mocht ik ooit een vriend krijgen en die niet helemaal van honden houden prima, maar dan besef ik ook wel dat ik op iets anders 'moet' (wil) inleveren. Lijkt me logisch.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ik leg me er bij neer dat er daarna ooit een mops komt :wink:
hij weet dat ik het vreselijke honden vind, maar als hij daar blij van wordt :U: prima...
Dan krijgen we het omgekeerde scenario ;-)
Dagmar deed zoals afgesproken niks met haar, behalve knuffelen en was binnen de kortste keren helemaal gek op dat dier.
:smile:
:mrgreen: denk dat je daar wel eens gelijk in kon hebben Nanna.
Al gaat Misbakseltje verplicht aan de kvv/barf want ik ga niet met zo'n ton op pootjes naar buiten en gewoon meehobbelen met mijn krengen :tongue:
dagmar88
Zeer actief

:N: Hij is trouwens ook van het 'gooi alles maar bij elkaar in het park, kunnen ze gezellig spelen' type...
_Leonie
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef::N: Hij is trouwens ook van het 'gooi alles maar bij elkaar in het park, kunnen ze gezellig spelen' type...
Met een Mops zal dat ook zomaar kunnen, denk ik ;-)
Of de Mops het dan lang overleefd. :mrgreen:

Ach Mopsen zijn soms best leuk, vriendin haar ouders fokken ze ook - vooral als pup zijn ze wel heul leuk. :engel:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef::N: Hij is trouwens ook van het 'gooi alles maar bij elkaar in het park, kunnen ze gezellig spelen' type...
Met een Mops zal dat ook zomaar kunnen, denk ik ;-)
Ja zeker, hij had twee nestbroertjes en dat ging ook prima (allen was één van de twee vrij snel t hoekie om) :wink: T is alleen niet waar ik aan gewend ben haha.
Maar goed, hij past zich heel erg goed aan aan mijn staff mix dus moet ik maar gewoon hetzelfde doen. Madam verwarmt wanneer hij er is liever zijn kontje in bed dan dat van mij en hij vind dat stiekem erg lekker :cry: Overloopster... En ik was een :Q: omdat ik een pitbull in huis heb :F:

In ieder geval, wanneer we over een jaar of wat op zoek gaan naar een Misbakseltje, dan liefst één met een beetje neus van een goede fokker. Zodat t beestje inderdaad ook lekker kan rennen.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:Mijn huidige liefde heb ik wel direct duidelijk gemaakt dat ik over vijf jaar een derde hond erbij wil.
ik had er meteen nog wat reservehonden tegenaan gegooid, een stuk of 5 of zo, dan kon het daarna alleen maar meevallen voor hem :engel: .
Leuk Linda :ok:, en inderdaad, reservehonden is altijd handig om in te calculeren, heb ik ook gedaan :F:.
_Leonie
Zeer actief

Nanna schreef:Mopsen lijken zo suf, maar je wilt niet wéten hoe hard die kleine donders kunnen lopen ;-)
Onderstaand filmpje is van slechte kwaliteit maar geeft wel een beeld :mrgreen:
renmops
Oh ja. Ze hebben daar ook een Boerboel en die staat toch echt onder de Mopsen hoor. :mrgreen:
Vriendin doet er ook behendigheid mee, op de echte warme zomer na gaat dit heel goed.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef: Mijn huidige liefde heb ik wel direct duidelijk gemaakt dat ik over vijf jaar een derde hond erbij wil. Je weet maar nooit hoe lang we bij elkaar blijven en ik wil niet weer hetzelfde gezeur :wink:
Vertel :engel: :mrgreen: Nee hoor, maar leuk om te lezen dat er weer een nieuwe liefde in je leven is :cheer: Verder kan het maar duidelijk zijn v.w.b. de honden, kunnen er in ieder geval geen misverstanden ontstaan :pffff:

:lol1:

En inderdaad, heel duidelijk zijn. Heb ooit een relatie gehad met iemand die echt niets met honden had (sowieso niet met dieren) en hoewel ieder dat voor zich moet weten, was het het binnen onze relatie wel echt een punt. Dat het tussen ons niet meer ging (en ook over ging) had daar mee te maken.
Toen ik mijn huidige lief tegenkwam (al weer bijna 17 jaar geleden, we worden oud! :80: ) heb ik dan ook meteen duidelijk gemaakt dat ik graag met dieren in huis woon. Dat was geen probleem, sterker nog, hij is net zo'n grote dierenliefhebber als ik ben.
De honden waren in eerste instantie wel vooral mijn verantwoording (dat wilde ik ook), maar inmiddels door veranderde situatie trekt hij net zo veel, soms zelfs meer, met ze op. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”