Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mij nu weer is overkomen...
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat mij nu weer is overkomen...
er ff af halen gaat niet want dan heb je een hond met gaatjes... dus voor hij er al is en niet reageert op mijn brul heeft ie inderdaad een schup te pakken... en die schup kan ie echt veel beter hebben dan de tanden van mijn hond.
Je hebt schoppen en schoppen... ik trap een hond echt niet de ribben uit z'n lichaam voor zoiets... maar het zorgt wel dat ze wegblijven.
Je hebt schoppen en schoppen... ik trap een hond echt niet de ribben uit z'n lichaam voor zoiets... maar het zorgt wel dat ze wegblijven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Bij dreiging van agressie schop ik ook hoor, of het nou van mijn honden vandaan komt of van andere honden.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Had hem er ook afgetrokken, schoppen is ook weer zowat.
Overigens krijgt de hond bij Anouk geen kans om te rijden, hondlief is dan meteen gecastreerd waarschijnlijk
Als je naar mij in de viswijfmodus was geschoten had je trouwens een enorme verkeerde gehad, opzouten met je viswijfmodus, jij hebt je hond bij je te houden ook al is het een losloopgebeid dat hoeft nog niet te betekenen dat ie overal en altijd maar alles mag
Overigens krijgt de hond bij Anouk geen kans om te rijden, hondlief is dan meteen gecastreerd waarschijnlijk
Als je naar mij in de viswijfmodus was geschoten had je trouwens een enorme verkeerde gehad, opzouten met je viswijfmodus, jij hebt je hond bij je te houden ook al is het een losloopgebeid dat hoeft nog niet te betekenen dat ie overal en altijd maar alles mag

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
InderdaadMoos schreef:Ben ik het ook mee eensExpecting schreef: Dat is ook wat ik dacht. Als de hond van TS een flinke herder of ambull had geprobeerd te bestijgen, denk ik maar zo dat TS niet had staan afwachten en dat er ook geen 2e poging was gekomen, hoe 'honds' het allemaal ook mag zijn.. Je hond zo op andere honden laten afgaan, helemaal als je weet dat hij gaat rijden, is imo met vuur spelen. Klimt zo'n hond op een stoere zelfverzekerde en sterke reu, dan wordt echt niemand daar vrolijk van. Django bijvoorbeeld zou dat gedrag écht niet hebben gepikt. Maar ja, labradors he, dan mag het want die doen toch niksIk vind alleen schoppen e.d dan weer onzin. De hond van TS was geen andere hond aan het verscheuren ofzo, en je lost niks op met schoppen wat je niet ook op kan lossen met de hond alleen even eraf trekken en vasthouden tot de baas er is. Want die baas kwam dus ook al aangelopen.
Ik vind een hond schoppen een grens te ver, als er geen sprake is van echt grijpen.
Er rijden ook weleens reuen op Vera. Zolang de baas dan duidelijk aan komt lopen (en er dus snel ingegrepen gaat/kan worden), maak ik me niet druk hoor. Ze gaat er niet dood vanZou ze een hele zwakke achterhand hebben en daar dus helemaal niet tegen kunnen, dan vind ik dat ik zelf ook wel iets meer op mag letten als ik op een zondagmiddag in losloopgebied ga lopen. Net zoals ik Saar zelf al optil bij een mogelijke opjaaghond, en net zoals ik met hele zieke Moos niet meer naar drukke losloopgebieden ging. Een hond met een zwak gestel kan op een zondagmiddag ook omver gebeukt worden door twee onschuldig de bocht om rennende spelende jonge honden bijvoorbeeld. Daar heb je als baas van de 'zwakke hond' ook wel wat rekening mee te houden, vind ik.
Laatst gewijzigd door Tamara. op 28 nov 2010 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor ik 'schop' alles wat in de buurt komt, nogmaals ter bescherming van de hond zelf...Tamara. schreef: InderdaadJe staat trouwens raar te kijken als je heel stoer denkt een hond van je af te schoppen omdat 'ie rijdt en hij pakt daarna ook nog eens de schoppende partij in de kuiten :N: Of durven mensen alleen maar te schoppen richting de onstuimige geile labrador maar als het een kaukaas is niet?
Dus kijk ook niet naar het ras, grootte of wat dan ook... meestal (99%) is een brul voldoende maar die ene % niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik zal wel iets anders lezen maar volgens mij schrijven de meesten niet dat ze direct schoppen, wél dat ze maatregelen nemen en vinden dat TS haar eigen verantwoordelijkheid had moeten nemen en de hond niet de tweede keer op de labrador af had moeten laten gaan.Tamara. schreef:InderdaadMJ schreef:Ik zal wel echt een nittwitt wezen hoor...ik zal meppen , slaan en schoppen wanneer een van mijn honden in levensgevaar is. Echt..zonder nadenken.
Maar schoppen en slaan om een rijdende hond waar geen baas bij is ?
Haal die hond er gewoon rustig af , jaag hem weg en klaar. Mijn god...stelletje rambo's.Straks kan een hond al een voet tussen zijn ribben krijgen omdat 'ie toevallig de verkeerde kant opkeek. Waar gaan we toch heen met z'n allen
Ik schop in ieder geval niet voor rijden, maar ik probeer wel bij voorbaat in te grijpen. Rijdt een hond op Marouck dan zal er weinig gebeuren (die is überhaupt te snel om rijden mogelijk te maken denk ik), maar bij Biène zou ik wel problemen verwachten en dat wil ik niet. Zij heeft nog nooit de kans gehad te vechten met een vreemde hond en dat wil ik graag zo houden.
Dus ik wil gewoon geen vreemde honden bij haar in de buurt hebben als ik dat enigszins kan voorkomen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Supernova
- Zeer actief
Ik zou een rijdende reu ook echt niet waarderen, maar dat hondse gedrag en zelf uit laten zoeken gaat hier niet op. Dat word gewoon een giga knokpartij. Dus dan gebruik ook gerust mijn voet
Foutjes kunnen natuurlijk gebeuren, en ik ga heus niet meteen als een viswijf tekeer, maar ik zorg wel dat die hond uit mijn buurt blijft.
Wat ik tegenwoordig ook wel doe bij een loslopende hond die op ons af komt, is met koekjes of worst strooien.
De meeste honden vinden dat toch interessanter, en ik kan dan lekker doorlopen.
Krijg trouwens dan weleens boze bazen, dat hun hond niet van de grond mag eten, en dat begrijp ik, maar dan moet je je hond maar bij je houden
Wat ik tegenwoordig ook wel doe bij een loslopende hond die op ons af komt, is met koekjes of worst strooien.
De meeste honden vinden dat toch interessanter, en ik kan dan lekker doorlopen.
Krijg trouwens dan weleens boze bazen, dat hun hond niet van de grond mag eten, en dat begrijp ik, maar dan moet je je hond maar bij je houden
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies, dat heb ik dus bij Xantos... nog nooit geknokt met andere honden maar ik weet helaas door ervaring met eigen honden hoe die eruit komen te zien...Inge schreef:Zij heeft nog nooit de kans gehad te vechten met een vreemde hond en dat wil ik graag zo houden.
Dus ik wil gewoon geen vreemde honden bij haar in de buurt hebben als ik dat enigszins kan voorkomen.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen

Linda, Izzie en Bram
-
Supernova
- Zeer actief
Ik kom nooit in losloopgebied hoorZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
En een maltezer zal ik niet de lucht in schoppen hoor
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een hond die rijdt, klapt er niet per definitie op. Honden die op Bram willen rijden, zijn altijd castraten die op elke hond rijden als ze de kans krijgen. En ja, natuurlijk bescherm ik mijn hond, maar als ik zo her en der op het forum lees, worden de voetjes nogal graag gebruikt.Denise. schreef:Ik kom nooit in losloopgebied hoorZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopenAls het bij mij gebeurd is het gewoon in een aanlijngebied waar mensen hun honden losgooien zonder er op te letten. Dus dan zorg ik inderdaad hoe dan ook dat die hond niet bij mij in de buurt komt
En een maltezer zal ik niet de lucht in schoppen hoorMaar de reu waarvan ik weet dat hij zonder pardon op Kenzo klapt krijgt toch echt een schop voor zijn billen
Als jij je hond bij andere honden weghoudt, is er toch geen eens een hond die gaat rijden op hem?

Linda, Izzie en Bram
- Valerie
- Zeer actief
Dat vind ik dan weer onzin. Omdat jouw hond geen asociaal gedrag accepteert moet jij jouw hond maar weghouden?Zoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Ik heb hier ook een teef die dit soort nonsens niet accepteert, ze loopt elke dag een paar keer per dag in een losloopgebied zonder dat er wat gebeurd. Ik ga haar ook echt niet weghouden bij reuen omdat ze fel reageert op oversext gedrag.
Wat ik lees is dat deze hond tot 2x toe wegrent bij z'n eigenaar om te klieren bij andere honden. Dat daar word ingegrepen vind ik niet gek, deze hond is ook niet daadwerkelijk geschopt. Ik vind dit een gevalletje eigen schuld dikke bult.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zo te lezen had ik van de week ook het hele kleine kruisinkje boomer/shi tzu hondje van misschien wel 3 kilo mogen schoppen. Hij/zei (het was echt een geslachtsloos hondjeZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beau kan totaal niet tegen rijdende honden. Er vallen dan ook echt wel gaatjes, als ik hem zou laten gaan. Als elke hond op Beau zou willen rijden zou ik dus zorgen dat ik geen honden tegen kom; maar bijna geen enkele hond rijdt op Beau. De enkeling die wel wil rijden, kan van mij zeker een schreeuw verwachten. Overigens kan de enkeling met doorzettingsvermogen ook fysiek contact verwachten, of dat een schop zou zijn is een tweede. Beau rijdt niet op andere honden, maar als hij dit wel zou doen zou ik liever hebben dat hij een schop kreeg dan dat 'ie gaatjes kreeg.Zoek stok! schreef:Een hond die rijdt, klapt er niet per definitie op. Honden die op Bram willen rijden, zijn altijd castraten die op elke hond rijden als ze de kans krijgen. En ja, natuurlijk bescherm ik mijn hond, maar als ik zo her en der op het forum lees, worden de voetjes nogal graag gebruikt.
Als jij je hond bij andere honden weghoudt, is er toch geen eens een hond die gaat rijden op hem?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja, als jouw hond zo'n kort lontje heeft dat hij er op klapt als een andere hond iets doet wat niet bevalt, vind ik dat je niks te zoeken hebt in druk losloopgebied. Zou Izzie gaten maken als een reu op haar probeert te rijden, dan zou ik haar niet in contact laten komen met andere honden. Man man man, als ik me overal zo druk over moest maken als waar hier allemaal voor geschopt werd, zou ik constant met een hoge bloeddruk rondlopen. Ik hoop niet ik zo word.Valerie schreef:Dat vind ik dan weer onzin. Omdat jouw hond geen asociaal gedrag accepteert moet jij jouw hond maar weghouden?Zoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Ik heb hier ook een teef die dit soort nonsens niet accepteert, ze loopt elke dag een paar keer per dag in een losloopgebied zonder dat er wat gebeurd. Ik ga haar ook echt niet weghouden bij reuen omdat ze fel reageert op oversext gedrag.
Wat ik lees is dat deze hond tot 2x toe wegrent bij z'n eigenaar om te klieren bij andere honden. Dat daar word ingegrepen vind ik niet gek, deze hond is ook niet daadwerkelijk geschopt. Ik vind dit een gevalletje eigen schuld dikke bult.

Linda, Izzie en Bram
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja maar.....de labrador (in dit geval) liep toch niet op de hond van TS af maar andersom?Zoek stok! schreef: Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen
Als ik dat doortrek naar mijzelf....ik hou mijn hond weg van andere honden maar als een ander zijn hond maar overal op af laat gaan kun je dat moeilijk in mijn schoenen schuiven toch als het fout zou gaan?
In mijn geval puur theoretisch hoor, ik kom met Biène niet in losloopgebieden.
Groetjes Inge

- Valerie
- Zeer actief
Ze heeft nog nooit gaten gemaakt bij een hond hier in het losloopgebied. Gelukkig lopen hier gewoon sociale honden die niet ineens beginnen te rijden en andere rare dingen. Ik loop hier dan ook graag, zo te lezen is het op andere plekken wel anders.Zoek stok! schreef:Ja, als jouw hond zo'n kort lontje heeft dat hij er op klapt als een andere hond iets doet wat niet bevalt, vind ik dat je niks te zoeken hebt in druk losloopgebied. Zou Izzie gaten maken als een reu op haar probeert te rijden, dan zou ik haar niet in contact laten komen met andere honden. Man man man, als ik me overal zo druk over moest maken als waar hier allemaal voor geschopt werd, zou ik constant met een hoge bloeddruk rondlopen. Ik hoop niet ik zo word.Valerie schreef:Dat vind ik dan weer onzin. Omdat jouw hond geen asociaal gedrag accepteert moet jij jouw hond maar weghouden?Zoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Tssss kleine hondjes mogen ook alles he, die moet je net zo hard schoppen als een grote hondTamara. schreef:Zo te lezen had ik van de week ook het hele kleine kruisinkje boomer/shi tzu hondje van misschien wel 3 kilo mogen schoppen. Hij/zei (het was echt een geslachtsloos hondjeZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen) bleef maar tegen de enkel/knie van Fien rijden :N: En weet je wat het mooie was, bazinnetje en ik stonden erbij en keken er naar en moesten lachen, erg he :N:

Linda, Izzie en Bram
-
Supernova
- Zeer actief
Honden die rijden klappen niet overal boven op, dat klop. Maar Kenzo pikt dat niet en dan heb ik dus een knokpartij.Zoek stok! schreef:Een hond die rijdt, klapt er niet per definitie op. Honden die op Bram willen rijden, zijn altijd castraten die op elke hond rijden als ze de kans krijgen. En ja, natuurlijk bescherm ik mijn hond, maar als ik zo her en der op het forum lees, worden de voetjes nogal graag gebruikt.Denise. schreef:Ik kom nooit in losloopgebied hoorZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopenAls het bij mij gebeurd is het gewoon in een aanlijngebied waar mensen hun honden losgooien zonder er op te letten. Dus dan zorg ik inderdaad hoe dan ook dat die hond niet bij mij in de buurt komt
En een maltezer zal ik niet de lucht in schoppen hoorMaar de reu waarvan ik weet dat hij zonder pardon op Kenzo klapt krijgt toch echt een schop voor zijn billen
Daarom wil ik ze dus gewoon niet in mijn buurt hebben. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor mijn hond, hij is kort aangelijnd en ik kom nooit in losloopgebied. Daarbij ontloop ik alle honden als ik ze op tijd zie.
En helaas is er wel regelmatig ineens een hond die op hem wilt rijden of erger. Als ik dan een hoekje om ga staat daar opeens een hond zonder lijn met een baas op 50 meter afstand. Dat gebeurd hier zeer regelmatig. Het eerste wat ik doe is als een idioot omdraaien en aandacht van Kenzo vragen. Meestal gaat dit goed, maar er zijn ook honden die gerust achter je aan komen rennen
Bij kleine vervelende hondjes strooi ik dus wat koekies, of ik roep EH! of KSST! En dat werkt tot nu toe altijd gelukkig.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Tamara. schreef:Zo te lezen had ik van de week ook het hele kleine kruisinkje boomer/shi tzu hondje van misschien wel 3 kilo mogen schoppen. Hij/zei (het was echt een geslachtsloos hondjeZoek stok! schreef:Pffff zo langzamerhand worden honden overal voor geschopt en geslagen inderdaad. Er probeert wel eens een gecastreerde reu op Bram te rijden. Boeien, dat lost hij wel netjes op hoor. En hij probeert ook wel eens op een castraat te rijden. Dan waarschuw ik even dat het niet mag, maar ik ga daar niet dramatisch over doen. Kom op zeg, ze maken elkaar niet af. Tegen reuen die op Iz proberen te rijden, doe ik ook niks. Die geeft ze zelf wel even een waarschuwing.
Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen) bleef maar tegen de enkel/knie van Fien rijden :N: En weet je wat het mooie was, bazinnetje en ik stonden erbij en keken er naar en moesten lachen, erg he :N:
Ik grijp ook niet in als het om Kyra of Lyndie gaat. Die lossen het maar fijn zelf op. Gaat ook altijd goed want de dames weten zo'n brutale hond heel goed op zijn plaats te zetten zonder dat er bloed vloeit.
Maar bij mij in de buurt loopt een man met een (alweer
Het is losloopgebied, maar dat betekent toch niet dat één hond zo ontzettend kan lopen te klieren bij andere honden zonder dat er wordt ingegrepen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
In losloopgebied komen er honden op je hond af. Dat het hondenforum net doet alsof iedereen z'n hond bij zich houdt, is niet in de omgeving Utrecht doorgedrongen, want ik maak het nooit mee. En ja, daar zitten ook vervelende exemplaren bij. Patsende reuen, rijdende castraten etc. Heel vervelend en het is een kwestie van je honden er goed doorsluizen. Maar zo lang een hond niet bovenop mijn hond duikt, ga ik toch echt niet schoppen.Inge schreef:Ja maar.....de labrador (in dit geval) liep toch niet op de hond van TS af maar andersom?Zoek stok! schreef: Als je hond andere honden afmaakt omdat er een op hem rijdt, lijkt het me handiger om de hond in kwestie weg te houden bij andere honden. Als er gaten in mijn hond worden gebeten, schreeuw ik eerst en daarna word ik fysiek. Niet stoer natuurlijk, ik zal de volgende keer de eerste de beste Maltezer die interesse heeft in Bram een doodschop verkopen
Als ik dat doortrek naar mijzelf....ik hou mijn hond weg van andere honden maar als een ander zijn hond maar overal op af laat gaan kun je dat moeilijk in mijn schoenen schuiven toch als het fout zou gaan?
In mijn geval puur theoretisch hoor, ik kom met Biène niet in losloopgebieden.

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
tuurlijk wel, want dan moet jij daar maar niet gaan lopen met Codylieke schreef: Ik grijp ook niet in als het om Kyra of Lyndie gaat. Die lossen het maar fijn zelf op. Gaat ook altijd goed want de dames weten zo'n brutale hond heel goed op zijn plaats te zetten zonder dat er bloed vloeit.
Maar bij mij in de buurt loopt een man met een (alweer) labrador die het nodig vindt om op alle honden te rijden en baas staat er bij en lacht er om. Hij heeft het een keer geprobeerd bij Cody en toen heb ik ook met een uitgestoken been geprobeerd om deze hond weg te houden. Nee, niet geschopt, maar wel weggehouden want Cody maakt veters van dat beest. En ik zie het niet zitten dat mijn hond andere honden bijt.
Het is losloopgebied, maar dat betekent toch niet dat één hond zo ontzettend kan lopen te klieren bij andere honden zonder dat er wordt ingegrepen?
Stel je voor zeg

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
renee-uk schreef:tuurlijk wel, want dan moet jij daar maar niet gaan lopen met Codylieke schreef: Ik grijp ook niet in als het om Kyra of Lyndie gaat. Die lossen het maar fijn zelf op. Gaat ook altijd goed want de dames weten zo'n brutale hond heel goed op zijn plaats te zetten zonder dat er bloed vloeit.
Maar bij mij in de buurt loopt een man met een (alweer) labrador die het nodig vindt om op alle honden te rijden en baas staat er bij en lacht er om. Hij heeft het een keer geprobeerd bij Cody en toen heb ik ook met een uitgestoken been geprobeerd om deze hond weg te houden. Nee, niet geschopt, maar wel weggehouden want Cody maakt veters van dat beest. En ik zie het niet zitten dat mijn hond andere honden bijt.
Stel je voor zeg
Oké, dan loop ik alleen met de dames daar en voor Cody zoek ik een andere plaats op. Oeps, bedenk me net dat er praktisch alleen maar losloopgebieden zijn in de buurt waar ik woon

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
mijn reu loopt er gewoon naast als mijn teef loops is,alleen in de hoogtijdagen gaan ze niet samen,verder loopt ze haar verdere loopsheid gewoon mee hoormiekmiek schreef:ik reageer alleen even hierop, de rest is wel gezegd in dit topic. maar met een loopse teef in een losloopgebied lopen mág natuurlijk, maar ik vind het echt oerstom en ook nog eens flink asociaal. je kan wel flink afstand van elkaar houden, mijn reu ruikt een halve dag later nog steeds dat er een loopse teef door het bos gelopen is en dan kan ik rechtsomkeer maken omdat hij anders kwijt is. Een reu die op een loopste teef wil klimmen rand niemand aan, die doet gewoon wat zijn instinct hem ingeeft. ik vind het een ander verhaal als een hond op iedere hond gaat rijden, maar hem kwalijk nemen dat hij niet luisterd als hij net een loopse teef bestijgt? het gaat mij wat tever.Lellibel schreef:Ik zit dit al een tijdje te lezen en wil toch even reageren omdat ik toch stiekem niks te doen heb.Ik vind dat loopse teefjes het volle recht hebben om in losloopgebieden te lopen, net zoals élke hond dat heeft. Je moet elkaar gewoon niet in de weg gaan. Als jouw reu zo nodig op die andere hond af moet stormen om deze vervolgens aan te randen moet je, als de eigenaar van de reu zijnde, even netjes je hond roepen en zo nodig *als deze niet luistert, zucht* naar het dier rennen en hem aanlijnen en meenemen, en je excuses aanbieden. Als teef eigenaar zijnde, zou je de reu niet moeten schoppen, maar van jouw hond aftrekken en de eigenaar van de reu roepen of hij zijn hond op komt halen. Simpel zat. Geen gezeik, geen gevecht, geen discussietopics.

- renee-uk
- Zeer actief
ach strakjes mogen ze achter op het land, moeten we nog wel iets bedenken voor Jan en Cody want ik denk niet dat dat een geweldige match is :N:lieke schreef: Oké, dan loop ik alleen met de dames daar en voor Cody zoek ik een andere plaats op. Oeps, bedenk me net dat er praktisch alleen maar losloopgebieden zijn in de buurt waar ik woon.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
Nou kan ik me vergissen hoor, maar volgens mij ging het nou net om dat laatsteZoek stok! schreef: In losloopgebied komen er honden op je hond af. Dat het hondenforum net doet alsof iedereen z'n hond bij zich houdt, is niet in de omgeving Utrecht doorgedrongen, want ik maak het nooit mee. En ja, daar zitten ook vervelende exemplaren bij. Patsende reuen, rijdende castraten etc. Heel vervelend en het is een kwestie van je honden er goed doorsluizen. Maar zo lang een hond niet bovenop mijn hond duikt, ga ik toch echt niet schoppen.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
renee-uk schreef:ach strakjes mogen ze achter op het land, moeten we nog wel iets bedenken voor Jan en Cody want ik denk niet dat dat een geweldige match is :N:lieke schreef: Oké, dan loop ik alleen met de dames daar en voor Cody zoek ik een andere plaats op. Oeps, bedenk me net dat er praktisch alleen maar losloopgebieden zijn in de buurt waar ik woon.
Dan ga ik eindelijke doen waar ik Cody al jaren mee dreig: dan laat ik de andere kant van zijn lichaam castreren....

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat in deze discussie wel een hoop dingen door elkaar gaan lopen nu.Zoek stok! schreef:In losloopgebied komen er honden op je hond af. Dat het hondenforum net doet alsof iedereen z'n hond bij zich houdt, is niet in de omgeving Utrecht doorgedrongen, want ik maak het nooit mee. En ja, daar zitten ook vervelende exemplaren bij. Patsende reuen, rijdende castraten etc. Heel vervelend en het is een kwestie van je honden er goed doorsluizen. Maar zo lang een hond niet bovenop mijn hond duikt, ga ik toch echt niet schoppen.
Ik ben het met je eens dat honden in een losloopgebied vaak naar elkaar toe gaan. Ik vind dat ook helemaal geen punt, we komen heel vaak leuke honden tegen.
Ik ben er niet van gecharmeerd als andere honden rijpogingen doen bij mijn honden. Ze snauwen dat wel netjes af, en lossen het dus prima op, maar ik vind dat je het als baas moet zien te voorkomen. Mijn honden mogen het ook niet, klaar.
Ik vind het weer iets heel anders als het om een loopse teef gaat. Ik ben niet helderziend, dus als een baas mij niet zegt dat een teef loops is, staat Jack al uitgebreid te flirten voordat ik zie dat die oren in de loopsetevenstand staan. Ik zal dan echt wel direct reageren, en een andere baas mag Jack dan best wel resoluut van z'n teef af plukken als ik niet vlug genoeg ben, maar als er geschopt moet worden is dat dan echt niet naar mijn hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Expecting schreef:Daar ben ik het ook mee eens iddMoos schreef:Ben ik het ook mee eensExpecting schreef: Dat is ook wat ik dacht. Als de hond van TS een flinke herder of ambull had geprobeerd te bestijgen, denk ik maar zo dat TS niet had staan afwachten en dat er ook geen 2e poging was gekomen, hoe 'honds' het allemaal ook mag zijn.. Je hond zo op andere honden laten afgaan, helemaal als je weet dat hij gaat rijden, is imo met vuur spelen. Klimt zo'n hond op een stoere zelfverzekerde en sterke reu, dan wordt echt niemand daar vrolijk van. Django bijvoorbeeld zou dat gedrag écht niet hebben gepikt. Maar ja, labradors he, dan mag het want die doen toch niksIk vind alleen schoppen e.d dan weer onzin. De hond van TS was geen andere hond aan het verscheuren ofzo, en je lost niks op met schoppen wat je niet ook op kan lossen met de hond alleen even eraf trekken en vasthouden tot de baas er is. Want die baas kwam dus ook al aangelopen.
Ik vind een hond schoppen een grens te ver, als er geen sprake is van echt grijpen.
Er rijden ook weleens reuen op Vera. Zolang de baas dan duidelijk aan komt lopen (en er dus snel ingegrepen gaat/kan worden), maak ik me niet druk hoor. Ze gaat er niet dood vanZou ze een hele zwakke achterhand hebben en daar dus helemaal niet tegen kunnen, dan vind ik dat ik zelf ook wel iets meer op mag letten als ik op een zondagmiddag in losloopgebied ga lopen. Net zoals ik Saar zelf al optil bij een mogelijke opjaaghond, en net zoals ik met hele zieke Moos niet meer naar drukke losloopgebieden ging. Een hond met een zwak gestel kan op een zondagmiddag ook omver gebeukt worden door twee onschuldig de bocht om rennende spelende jonge honden bijvoorbeeld. Daar heb je als baas van de 'zwakke hond' ook wel wat rekening mee te houden, vind ik.
Dat scheelt typen, mee eens.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
was dat maar zo... helaas denken andere mensen daar heel anders over... ook in aanlijngebiedenZoek stok! schreef: Als jij je hond bij andere honden weghoudt, is er toch geen eens een hond die gaat rijden op hem?