Valerie schreef:maart schreef:je bent heus niet de enige die in het wereldje zit. (ik zit er overigens niet in hoor, mag me niet aan denken interesse tonen in dergelijke praktijken :N: )
er zijn zat fokkers genoeg die vechten in hun kelder. overal ter wereld.
en mensen die 'er in' zitten, weten dat. Maar knijpen een oogje toe omdat ze zo graag een 'real pit' willen.
tja.
Die krijgen ze niet of ze moeten er zelf mee willen vechten. (of ze worden flink opgelicht)
ow, dat ze ze niet krijgen, geloof ik zeker en vast. Prijsbeesten geef je niet uit handen lijkt, me toch niet voor een appel en ei.
het gaat me meer om het steunen van dergelijke handel. Als ik zou weten dat er één vecht, dan valt die handel af. Maar volgens kenners vecht het merendeel van die fokkers. Wie niet vecht, heeft dan weer geen degelijke honden zitten, dus die vallen ook af.
Dus pas ik vriendelijk voor zo een hond.
Pas op, dat ze maar vechten hoor. Zolang ze het onderling houden en geen chihuahua's van straat gaan plukken om ze te 'leren vechten' en de honden katten te vreten geven.
ow, en zeker en vast niet schijnheilig staan lopen roepen hoe wreed de stierengevechten zijn in spanje of op één of andere manier duidelijk maken dat er dierenleed op de wereld bestaat.
Als je dergelijke praktijken steunt (ook al is het maar met een flauw aftreksel) door de lijnen te onderhouden, ben je niet goed bezig.
(niets mis met afdankers opvangen overigens)