Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij nu weer is overkomen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat mij nu weer is overkomen...

Ongelezen bericht door renee-uk »

fes/lou schreef:Gut, je hebt mazzel dat je mij niet tegengekomen bent.
Rijden hondengedrag, natuurlijk, maar dan pakt hij jouw been maar ipv mijn hond.
Ik had je hond bij zn lurven gepakt, en jou een oplawaai gegeven als je jouw hond meerdere keren op mijn hond laat springen!!
lol zoiets had ik ook al geschreven maar weer weggehaald :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MJ schreef:Maxi ( gecastreerde reu) rijdt ook weleens op andere honden. Ik ren er op af , haal hem weg , stamel excuses en lijn hem evt aan. Maar potverdikkie, het moet toch niet gebeuren dat ie een schop krijgt dan. Geef me mooi de tijd om te handelen zeg.

Van mij krijg je de tijd om te handelen hoor en schoppen doe ik ook niet gauw,maar als dat niet gebeurt haal ik de hond eraf.
Ik deed het vroeger met Max net zo als jij als het gebeurde trouwens.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
renee-uk
Zeer actief

MJ schreef:Maxi ( gecastreerde reu) rijdt ook weleens op andere honden. Ik ren er op af , haal hem weg , stamel excuses en lijn hem evt aan. Maar potverdikkie, het moet toch niet gebeuren dat ie een schop krijgt dan. Geef me mooi de tijd om te handelen zeg.
ja maar dat is toch heel anders dan dat het baasje leuk gaat staan wachten tot de honden het zelf geregeld hebben?
Als er zoiets gebeurt en de baas komt met gezwinde spoed naar ons toe hou ik hooguit die hond op afstand, maar dat ga ik toch niet doen als die baas 20 meter verderop uit haar neus staat te vreten?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik snap niet dat je het 2 keer laat gebeuren, ik zou er na de eerste keer ook genoeg van hebben gehad.
En ik vraag me af waar mensen met een loopse hond dan wel mogen lopen?
Als iedereen nou eens op zijn eigen honden let is er niets aan de hand. Loslopen wil niet zeggen dat de honden maar op iedereen af mogen stuiteren.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

marian* schreef: A)Is niet gezegd dat die Lab loops was(sommige mensen noemen dat rijden ook dekken terwijl de "gedekte"hond niet loops is) en
B)heb jij je hond bij je te houden.
Die mensen waren niet slim bezig als ze daar echt met een loopse hond zouden lopen maar stel voor dat de hond een zwakke rug heeft of wat dan ook en daar klimt dan zo'n beest op.Ik zou daar als eigenaar van de Lab ook niet blij mee zijn hoor.
Net zo min als ik dat zou zijn als er nu een jonge jongeling op Max zou klimmen.Weg wezen dus.
Dat waren mijn gedachten ook, heb het hier 2x meegemaakt 1x een golden die in duin Finn wilde bestijgen.. :N: en hij is niet bepaald het type dat dat accepteert plus dat hij een zwakke rug heeft, hij lostte het netjes op en de golden schrok ervan en de brul van mij weerhield Finn er van nog meer zijn punt maken, die eigenaren moesten lachen om het gedrag van hun hond tot mijn reu dus even liet merken er niet van gediend te zijn, eerlijk gezegd los ik het liever zelf op dan dat ik mijn hond de kans geef dat te doen.
Tweede keer liep ik met Finn en een castraat rottie en kwam er een mechelse herderkruising achter ons aan, ik heb toen mijn eigen reu naast me gehouden en die kruising wilde continue op die rottie rijden.
Rottie vond het niet leuk maar probeerde het te negeren.
Die bazen vonden het ook nogal amusant..tot de eigenaar van de rottie het ook zat werd en ingreep. Toen waren die mensen boos op de rottie eigenaar en schelden, maar lieten de hond weer gaan, ik werd het toen ook een beetje zat om Finn maar bij me te houden en die heb ik vrij gegeven. Hij blokte de hond door tussen hem en de rottie te gaan staan en toen was het klaar, punt kwam over bij die hond zonder knokken hoor.

Maar het kan zijn dat mensen het normaal honden gedrag vinden maar ik vind het een manier van proberen te domineren die ik niet toelaatbaar vind bij "vreemde honden", gebeurd het binnen een eigen roedel om rangen en standen te bepalen prima, maar bij wildvreemde honden hoeven ze dit gedrag niet te vertonen is mijn mening.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

renee-uk schreef:
ja maar dat is toch heel anders dan dat het baasje leuk gaat staan wachten tot de honden het zelf geregeld hebben?
En hoe vaak wordt dat wel niet gezegd ?
Vanochtend liep ik in Twickel, losloopgebied.
Maxi flikt het weer :ugh: en ik ren er naar toe. Maxi was ondertussen door het andere hondje al het een en ander ingefluisterd dus die was al pleite.
Zeggen de mensen tegen me: joh, maak je niet druk, ze snauwt wel van zich af.
Kan wel wezen , maar ik wil niet dat Maxi dat doet :klaar: dus blijf ik rennen en hem weghalen en verwacht ik dat ook van de ander wiens hond mijn honden lastig valt. Maar 'schoppen en slaan ' ? Nee.

Gewoon maar even om te laten zien dat niet iedereen denkt zoals HF-ers denken. :wink:
renee-uk
Zeer actief

MJ schreef:
renee-uk schreef:
En hoe vaak wordt dat wel niet gezegd ?
Vanochtend liep ik in Twickel, losloopgebied.
Maxi flikt het weer :ugh: en ik ren er naar toe. Maxi was ondertussen door het andere hondje al het een en ander ingefluisterd dus die was al pleite.
Zeggen de mensen tegen me: joh, maak je niet druk, ze snauwt wel van zich af.
Kan wel wezen , maar ik wil niet dat Maxi dat doet :klaar: dus blijf ik rennen en hem weghalen en verwacht ik dat ook van de ander wiens hond mijn honden lastig valt. Maar 'schoppen en slaan ' ? Nee.

Gewoon maar even om te laten zien dat niet iedereen denkt zoals HF-ers denken. :wink:
ho fout: zoals SOMMIGE HF-ers denken :engel:
Afbeelding

MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

renee-uk schreef:ho fout: zoals SOMMIGE HF-ers denken :engel:
:tong:
renee-uk
Zeer actief

MJ schreef:
renee-uk schreef:ho fout: zoals SOMMIGE HF-ers denken :engel:
:tong:
:J:
Afbeelding

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Loontje schreef:
corina schreef:Nou sorry hoor, maar ik vind het NIET normaal dat mensen naar mijn hond zouden gaan schoppen!

Ik zou ook zo hebben gereageerd. Rijden is hondengedrag hoor ik weet niet en ze regelen onderling wel of ze het willen hebben of niet!

Als je met je loopse teef in een losloopgebied komt ben je wat mij betreft ook niet helemaal op de juiste plaats op het juiste moment!
Daar ben ik het dus volkomen mee eens...

@ suzanne de labrador liep gewoon los, dus wat wil je dan als hondenbezitter :19: Toen mijn vorige hondje (teefje) loops was, dan liep ze gewoon gedurende haar loopsheid aan de lijn en dan was het geen park, strand of bos voor haar!!!
Maar dan niet vragen om de dierenarts kosten te vergoeden als mijn hond dat zelf wel oplost. :neenee:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik geef die mensen ook groot gelijk. ja het is niet verstandig dat als hun teef loops is, om hun teef daar los te laten lopen, want dat is voor de reuen ook erg moeilijk, maar daar heb jij nogsteeds niets mee te maken. Dat het een keer gebeurt dat je hond op een andere hond rijdt, oke kan gebeuren, maar dat je dan wacht op de reactie van de hond?? Fodor had jouw hond wel gecorrigeerd hoor, maar daar was je echt niet blij van geworden.

Maar dat je het dan een tweede keer laat gebeuren EN dan nog boos bent op die andere mensen? Tja.. snap ik niet.

Fodor is ook wel eens losgeschoten van de riem en rende naar een hond toe, omdat ik niet oplette, terwijl die man zijn hond juist aangelijnd had, expres. Die man schold mij helemaal uit, niet nodig, maar wel terecht :U: Heb gezegd dat het niet nodig is om mij uit te schelden, en dat ik mijn hond bij hoor te houden, en heb daar mijn excuses voor aangeboden.

Alsnog, ook stom dat zij hun loopse teef los laten lopen, maar dat je het dan twee keer laat gebeuren is wel een beetje je eigen schuld.
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Altijd lastig via het forum... ik was al onderweg om mijn hond er af te halen, maar mijn hond zat er amper op of hij werd geschopt...

En hoe moeilijk is het om een ander baasje aan te spreken als je dat absoluut niet wilt hebben zonder direct bij de 1e keer te gaan schoppen.

Maar goed, net zoals in het losloopgebied denken er ook hier mensen er anders over!

Mijn uitgangspunt is dat ik een lieve hond heb en dat hij geen andere honden/mensen lastig valt... en tjsa niemand wordt perfect geboren en zowel mensen als honden leren gedurende hun leven!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik had hem er toch echt ook af getrokken, als ik het niet doe,doet Bo het zelf, alleen gebruikt ie um dan wellicht als tandenstoker.

Overigens de andere dame zei dat ze niet wilde dat haar hond gedekt werd, kan ook zijn dat ze de daar gewoon het rijden onder verstaat.

Je had de eerste keer al er naar toe moeten lopen en de 2e keer moeten voorkomen.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

De eerste keer? Het was toch al de tweede keer dat hij erop wilde gaan rijden?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Loontje schreef:Vervolgens gaat hij weer terug en probeert hij om op de bruine labrador te rijden. Ik liep op een meter of 20 afstand en keek even hoe de labrador er op reageerde. ................(Ik weet dat er mensen die hier verschillend over denken, maar het is iets 'honds' ben ik van mening)
Ik denk hier ook anders over, als jouw hond op een andere hond gaat rijden dan is hij in mijn ogen een stap te ver gegaan. Als mijn hond dit zou doen, zou ik deze direct bij mij roepen. Komt deze niet, dan ga ik direct naar de hond toe en bied excuses aan.
Loontje schreef:Op een gegeven moment denkt hij: toch maar weer naar die labrador... :hmmm: Maar hij maakte toch aanstalten om weer op die labrador te rijden, dus ik al met versnelde pas daarheen.
En dit liet je dus toe? :roll:
Loontje schreef:Wat zie ik tot mijn grote verbazing, nog voordat de labrador zelf iets kon doen... Die man trekt MIJN hond weg bij zijn hond. Die vrouw gaat lopen schreeuwen en schoppen naar mijn hond. Normaal ben ik de rust zelve, maar heb als een viswijf over het bospad staan schreeuwen :boos: om te vragen waar ze in vredesnaam mee bezig was en of ze even fijn van mijn hond wilde afblijven. Die mensen liepen ondertussen gewoon door.
De reactie van die mensen, vind ik meer dan terecht! Als ik jou was tegengekomen en jouw hond ging steeds naar die van mij en wilde deze dekken was ik ook zeer boos geworden.
Oke, schoppen zou ik niet doen en als ik ergens loop en mijn hondje is loops dan zeg ik dat direct tegen andere mensen, zodat er afstand gehouden kan worden.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Loontje schreef:Altijd lastig via het forum... ik was al onderweg om mijn hond er af te halen, maar mijn hond zat er amper op of hij werd geschopt...

En hoe moeilijk is het om een ander baasje aan te spreken als je dat absoluut niet wilt hebben zonder direct bij de 1e keer te gaan schoppen.

Maar goed, net zoals in het losloopgebied denken er ook hier mensen er anders over!

Mijn uitgangspunt is dat ik een lieve hond heb en dat hij geen andere honden/mensen lastig valt... en tjsa niemand wordt perfect geboren en zowel mensen als honden leren gedurende hun leven!

Je zegt zelf dat je eerst afwachtte om te zien hoe de hond reageerde. vervolgens laat je het 2 keer gebeuren.
Je hebt gewoon je hond bij je te houden. Ook in een losloopgebied.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Loontje schreef:Altijd lastig via het forum... ik was al onderweg om mijn hond er af te halen, maar mijn hond zat er amper op of hij werd geschopt...

Ik ben net terug met de hond van een lekkere wandeling, maar wat er net is gebeurd... Toen ik het losloopgebied in kwam gelopen heb ik Dinges lekker los gemaakt. Hij had al gezien dat er twee honden, een bruine labrodor en een terrier achter hem liepen. Hij loopt dus terug om even kennis te maken en komt weer achter mij aangerend. Vervolgens gaat hij weer terug en probeert hij om op de bruine labrador te rijden. Ik liep op een meter of 20 afstand en keek even hoe de labrador er op reageerde. Ik wil nl. niet dat mijn hond datconstant bij een hond doet, maar wil eerst kijken hoe de andere hond er op reageert en of hij voor zichzelf opkomt voordat ik mijn hond zelf ga corrigeren. (Ik weet dat er mensen die hier verschillend over denken, maar het is iets 'honds' ben ik van mening)

Toen zag ik al dat die baasjes van de honden mijn hond daar wegstuurden met veel geschreeuw en naar hem toe rennen om hem bang te maken. Hierop kwam hij naar mij toegerend en heb hem zo veel mogelijk geprobeerd om hem niet meer bij hen in de buurt te laten komen, want was met hun reactie niet echt blij... :ugh:

Uiteindelijk die mensen maar laten passeren en ben ik met een balletje gaan spelen samen met Dinges. We kwamen nog andere honden tegen, waarmee hij even speelde. Op een gegeven moment denkt hij: toch maar weer naar die labrador... :hmmm: Maar hij maakte toch aanstalten om weer op die labrador te rijden, dus ik al met versnelde pas daarheen. Wat zie ik tot mijn grote verbazing, nog voordat de labrador zelf iets kon doen... Die man trekt MIJN hond weg bij zijn hond. Die vrouw gaat lopen schreeuwen en schoppen naar mijn hond. Normaal ben ik de rust zelve, maar heb als een viswijf over het bospad staan schreeuwen :boos: om te vragen waar ze in vredesnaam mee bezig was en of ze even fijn van mijn hond wilde afblijven. Die mensen liepen ondertussen gewoon door. Die vrouw schreeuwde nog dat ze niet wilde dat haar hond gedekt zou worden. :19: Ga dan lekker niet in een losloopgebied lopen, notabene op zondag. Hoop in ieder geval dat ik ze nooit meer tegen kom met haar te dikke hondjes, want dan loop ik toch echt een blokje om...
ja dáág Loontje, vind je het erg als ik de rest allemaal niet meer zo geloof?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 28 nov 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ήυs

corina schreef:Nou sorry hoor, maar ik vind het NIET normaal dat mensen naar mijn hond zouden gaan schoppen!

Ik zou ook zo hebben gereageerd. Rijden is hondengedrag hoor ik weet niet en ze regelen onderling wel of ze het willen hebben of niet!

Als je met je loopse teef in een losloopgebied komt ben je wat mij betreft ook niet helemaal op de juiste plaats op het juiste moment!
Haha, ja als ik mijn hond bij me hou, en er komt een reu op hem rijden, dan lost hij dat inderdaad wel even op.

Ik heb een keer gehad dat ik een zwarte herder tegen kwam, en ik zag meteen dat dat niet zijn droom-match was :engel: De zwarte herder was ook niet bepaald een lievertje. Dus ik lijn mijn hond aan, en zij doen dat ook. Dus ik wil er gewoon snel voorbij lopen, zeggen ze "ach even snuffelen" waarna ik met een uitvallende hond die in de lijn hangt sta. "Dank jullie wel" Ik had niet eens de tijd om te zeggen dat me dat niet verstandig leek. Sorry, maar fodor lost het inderdaad op, maar is niet goed voor de andere hond, en al helemaal niet voor mij en fodor, Ik probeer hem juist te trainen dat hij dat niet meer doet, als mensen hun hond dan niet bij houden, wordt dat erg moeilijk.

Je weet nooit wat een hond heeft, hoe een hond reageerd, en wat een hond gaat doen. Dus gewoon je honden bij je houden, en al helemaal als je van te voren al weet dat het niet leuk gaat worden. En is het geval van TS dat de mensen dit niet op prijs stellen, dus gewoon niet doen.
Ήυs

Loontje schreef:

Daar ben ik het dus volkomen mee eens...

@ suzanne de labrador liep gewoon los, dus wat wil je dan als hondenbezitter :19: Toen mijn vorige hondje (teefje) loops was, dan liep ze gewoon gedurende haar loopsheid aan de lijn en dan was het geen park, strand of bos voor haar!!!

Prima, maar dan laat je het toch geen tweede keer gebeuren? Dat is toch gewoon een beetje stom van jouw kant?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik kan mij nog een wandeling herinneren dat wij om beurten onze gecastreerde heren die zwaar verliefd op elkaar waren van elkaar af moesten plukken. Het was handig dat Maxi een tuig omhad :engel:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

fes/lou schreef:De eerste keer? Het was toch al de tweede keer dat hij erop wilde gaan rijden?
klopt en ik zeg dus dat die tweede keer zowiezo voorkomen had moeten worden en het dus helemaal niet vreemd is hoe de dame reageerde
Laatst gewijzigd door Jeannettebo op 28 nov 2010 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Of een teef loops is of niet... zou er voor mij niet toe doen. Wil niet dat mijn hond op een andere hond gaat rijden, of een andere hond op die van mij. Natuurlijk gedrag of niet.
Maar goed, ik zorg wel dat ik niet in losloopgebieden kom op zondagmiddag, eigenlijk helemaal niet :wink:

Als ze mijn hond zouden gaan schoppen als ik al onderweg was om hem eraf te 'helpen' zou ik dat ook niet zo waarderen. Dan kan ik altijd nog zelf als het echt nodig is.
Ήυs

Rijden hondengedrag, natuurlijk, maar dan pakt hij jouw been maar ipv mijn hond.
Ik had je hond bij zn lurven gepakt, en jou een oplawaai gegeven als je jouw hond meerdere keren op mijn hond laat springen!!
Waar zitten zijn lurven? :engel:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

djow schreef:
Laat je hond een keer om mijn hond rijden en je weet het....
Ik beloof alleen niet dat je hond het grappig vindt......
Jeannettebo
Zeer actief

djow schreef:
naast de kladden natuurlijk dat je dat niet weet :pffff: :F:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je moet gewoon je hond bij je houden en niet op elke hond af laten stuiteren en al helemaal niet je hond erop laten rijden. Lekker slim bezig zeg.. volgende keer is het een hond die dat helemaal niet wil hebben en dan heeft jouw hond er wat gaatjes bij. En hoe weet jij dat die hond loops was, hebben die mensen dat gezegd? :U: Heb zon hekel aan de baasjes die hun hond overal op af laten gaan en dan zelf op een afstandje gaan kijken :S:
Afbeelding
Ήυs

Jeannettebo schreef:Ik had hem er toch echt ook af getrokken, als ik het niet doe,doet Bo het zelf, alleen gebruikt ie um dan wellicht als tandenstoker.

Overigens de andere dame zei dat ze niet wilde dat haar hond gedekt werd, kan ook zijn dat ze de daar gewoon het rijden onder verstaat.

Je had de eerste keer al er naar toe moeten lopen en de 2e keer moeten voorkomen.

Idd :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

fes/lou schreef: Laat je hond een keer om mijn hond rijden en je weet het....
Niet zo stoer doen hoor :engel:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
fes/lou schreef: Laat je hond een keer om mijn hond rijden en je weet het....
Niet zo stoer doen hoor :engel:
Geloof me, als het om mn beesten gaat ben ik ontzettend stoer...proberen?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kom maar op :S: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”