Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede kennel?
Moderator: moderatorteam
-
Cyella
- Actief
- Mijn ras(sen): Witte Herder
- Contacteer:
Goede kennel?
Hallo beste HF'ers,
Mijn vriendin krijgt binnenkort een hondje, een boomer nog wel te verstaan. Nu vind ik een boomer een typische broodfok term, maar ze verkondigde me heel enthousiast dat hij niet van een broodfokker kwam, dus ik vroeg de kennel.
http://www.fromarditishome.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie, 3 rassen... Tsja. Ik denk in ieder geval niet dat het een goede fokker is aangezien hij zijn 'dierbare' rassen vervuild door ermee te kruisen en zo een boomer te krijgen. Maar een broodfokker? Dat weet ik nog niet, en wat denken jullie? Ze heeft nóg niet betaald, en doet dit pas bij het ophalen, dan zijn de pups 8 á 9 weken. De moeder is erbij.
Mijn vriendin krijgt binnenkort een hondje, een boomer nog wel te verstaan. Nu vind ik een boomer een typische broodfok term, maar ze verkondigde me heel enthousiast dat hij niet van een broodfokker kwam, dus ik vroeg de kennel.
http://www.fromarditishome.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat vinden jullie, 3 rassen... Tsja. Ik denk in ieder geval niet dat het een goede fokker is aangezien hij zijn 'dierbare' rassen vervuild door ermee te kruisen en zo een boomer te krijgen. Maar een broodfokker? Dat weet ik nog niet, en wat denken jullie? Ze heeft nóg niet betaald, en doet dit pas bij het ophalen, dan zijn de pups 8 á 9 weken. De moeder is erbij.

Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Goede kennel?
Ik snap niet zo dat een fokker deze twee rassen kruist
. Of het om een broodfokker gaat zou ik zo niet durven te zeggen, maar zou je vriendin geen asielhondje of een pup van een buitenlandse stichting willen?
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Oja, ik had dit nog gevonden. In de eerste 2 berichten staat dit:
"wij hebben onze tommy sinds 10 oktober!! "
"Afgelopen zaterdag gehaald. ( 7 november)."
Er zit maar één maand tussen die nesten! Van hetzelfde ras! Als je echt moeite doet voor een nest pups dan ben je doodmoe na een nest. Maar zij kan er schijnbaar 2 tegelijk aan?
@Renske, ik ook niet. Maar kijk, ze hebben de pup al gezien, dus ze zijn er helemaal verkocht van!
"wij hebben onze tommy sinds 10 oktober!! "
"Afgelopen zaterdag gehaald. ( 7 november)."
Er zit maar één maand tussen die nesten! Van hetzelfde ras! Als je echt moeite doet voor een nest pups dan ben je doodmoe na een nest. Maar zij kan er schijnbaar 2 tegelijk aan?
@Renske, ik ook niet. Maar kijk, ze hebben de pup al gezien, dus ze zijn er helemaal verkocht van!

Giving up isn't always a sign of being to weak to go on, sometimes it means you're strong enough to let it go.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
En als je googeld, kom je nog een paar tegen
.
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Inderdaad, en op de site zelf staat dit:(Klik!(En even scrollen))
"Geboren 11 september, teefjes"
"Geboren 31 augustus, teefjes"
Er zit maar 2 weken tussen!?
@Nana,
Dan heb ik dat fout, en daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ik vind het toch wel erg dat hier pups aan de lopende band komen... Maar of dit nou echt broodfok is. Ik heb nog geen een keer echt iets over de gezondheid gelezen op google. Maar op de site zelf staat ook niets over tests etc.
Alleen een 'gezondheidsverklaring'.
"Geboren 11 september, teefjes"
"Geboren 31 augustus, teefjes"
Er zit maar 2 weken tussen!?
@Nana,
Dan heb ik dat fout, en daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ik vind het toch wel erg dat hier pups aan de lopende band komen... Maar of dit nou echt broodfok is. Ik heb nog geen een keer echt iets over de gezondheid gelezen op google. Maar op de site zelf staat ook niets over tests etc.
Alleen een 'gezondheidsverklaring'.

-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Klik!
Schijnbaar hebben ze ook labrador's en Jack russels (gehad)
En in de titel van de pagina staan deze rassen:
"Maltezer Jack Russel Terrier Yorkshire Terrier Shih Tzu Franse Bulldog West Highland White"
Schijnbaar hebben ze ook labrador's en Jack russels (gehad)
En in de titel van de pagina staan deze rassen:
"Maltezer Jack Russel Terrier Yorkshire Terrier Shih Tzu Franse Bulldog West Highland White"

- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Ik zou voornamelijk je vriendin op het hart drukken een hondje te kopen met stamboom.
En/of dat de honden getest zijn op erfelijke aandoeningen en dat de resultaten daar natuurlijk goed van zijn.
Ik vindt dit wel broodfok, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn.
Broodfok wil in mijn ogen niets anders zeggen dat je leeft van de puppy's die je verkoopt.
Opzich niet slecht dus, behalve als dit ten kosten van de ouders of pups gaat.
O.a. hoeveel nesten krijgen de teven?
Waar worden ze gehuisvest?
Enz.
En/of dat de honden getest zijn op erfelijke aandoeningen en dat de resultaten daar natuurlijk goed van zijn.
Broodfok wil in mijn ogen niets anders zeggen dat je leeft van de puppy's die je verkoopt.
Enz.
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Tsja, het maakt toch niets uit...May Linn schreef:Ik zou voornamelijk je vriendin op het hart drukken een hondje te kopen met stamboom.
Enz.
Ze nam mijn advies niet echt met dank aan. Ik weet hoe moeilijk het is om een pup los te laten, ik zei zoiets:
Zij: Het is toch mijn keuze of ik het hondje pak of niet. Nou, ik pak hem. Bovendien kennen we mensen die een pup van die kennel hebben, en die is helemaal gezond.
Ik: Ja, maar ook bij extreme gevallen van broodfok, dan zijn er nog steeds af en toe gezonde pups. En trouwens, ookal is de pup gezond, je steunt de broodfok!?
Zij: Nou, dat is mijn eigen keuze.
Tsja...

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik ken helaas ook zo iemand,
die wil persee als haar hondje dood is een boomerpupje. Dus ik gezegd dat het dus geen officieel ras is en dat het vaak broodfokkers zijn. Helaas wil ze het niet van me aannemen. Dan houd het gauw op.
die wil persee als haar hondje dood is een boomerpupje. Dus ik gezegd dat het dus geen officieel ras is en dat het vaak broodfokkers zijn. Helaas wil ze het niet van me aannemen. Dan houd het gauw op.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Nou, ze heeft uiteindelijk te pup toch gekocht...
Ik ben eigenlijk sprakeloos, aangezien ze de pup pas een paar uur hebben, en nu al los laten lopen buiten. Zo raakt hij 1. nooit gewend om aan de lijn te lopen
En 2. Hij kan niet beschermd worden tegen weet ik wat.
Ik durf niet te vragen hoe lang ze met het beestje heeft gelopen, want volgensmij kennen ze de 5 minuten x maand regel niet...
Ik ben eigenlijk sprakeloos, aangezien ze de pup pas een paar uur hebben, en nu al los laten lopen buiten. Zo raakt hij 1. nooit gewend om aan de lijn te lopen
Ik durf niet te vragen hoe lang ze met het beestje heeft gelopen, want volgensmij kennen ze de 5 minuten x maand regel niet...

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie was wel al 13 weken toen we haar ophaalden, maar heeft ook vanaf de eerste minuut los gelopen.Nanna schreef:Cyella schreef:Nou, ze heeft uiteindelijk te pup toch gekocht...
Ik durf niet te vragen hoe lang ze met het beestje heeft gelopen, want volgensmij kennen ze de 5 minuten x maand regel niet...Als ik een pup koop loopt ie ook los op dag 1
Pups volgen wat ze kennen en dat is hun nieuwe baas. Natuurlijk niet pal naast een hoofdweg, maar in het bos of in een parkje? Ja, júist!
Verder veeg ik met die 5 minuten regel mijn kont ook af. Dat is leuk voor molossers en ander zwaar werk maar geldt wmb niet voor kleine lichte hondjes. Weer: geen uren lopen natuurlijk maar dat hysterische op het horloge kijken heb ik ook nooit gedaan hoor.
- dagmar88
- Zeer actief
oh, bij pups zijn er ook nog yorkies en wawa's te zien... hartstikke broodfok 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik laat de pups hier ook bepalen of ze willen spelen /hollen of gekke dingen doen.
Kan ze moeilijk allemaal apart op gaan sluiten.
Ga ik ook niet op de klok kijken en roepen ,BEDTIJD.!!!!!!
Met uitlaten net zo ,gewoon los mee en dat riempje lopen komt later wel .
We moeten eens ophouden zo krampachtig met die honden om te gaan.
Kan ze moeilijk allemaal apart op gaan sluiten.
Ga ik ook niet op de klok kijken en roepen ,BEDTIJD.!!!!!!
Met uitlaten net zo ,gewoon los mee en dat riempje lopen komt later wel .
We moeten eens ophouden zo krampachtig met die honden om te gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Ze leven langs een provinciale weg, waar ze 70+ rijden. Bovendien heeft ze nog met een lach tegen me gezegd 'Dat ze hem kwijt waren in het donker'. Nou, volgensmij is dat niet echt een goed begin. Zo te zien blijft hij niet echt bij ze...Nanna schreef:Cyella schreef:Nou, ze heeft uiteindelijk te pup toch gekocht...
Ik durf niet te vragen hoe lang ze met het beestje heeft gelopen, want volgensmij kennen ze de 5 minuten x maand regel niet...Als ik een pup koop loopt ie ook los op dag 1
Pups volgen wat ze kennen en dat is hun nieuwe baas. Natuurlijk niet pal naast een hoofdweg, maar in het bos of in een parkje? Ja, júist!
Verder veeg ik met die 5 minuten regel mijn kont ook af. Dat is leuk voor molossers en ander zwaar werk maar geldt wmb niet voor kleine lichte hondjes. Weer: geen uren lopen natuurlijk maar dat hysterische op het horloge kijken heb ik ook nooit gedaan hoor.

-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Weglopen, en zoals ik al zei, ze leven langs een provinciale weg. Niet echt een goede combinatieMartijn schreef:Hier ook meteen de pup los.
Wat gaat hij doen dan, met z'n 8 weken? Jagen ofzo?

- dagmar88
- Zeer actief
Cyella schreef:Weglopen, en zoals ik al zei, ze leven langs een provinciale weg. Niet echt een goede combinatieMartijn schreef:Hier ook meteen de pup los.
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Overduidelijk een broodfokker..
Lees vooral Sabrina's reactie maar eens..(niet dat het nu nog wat uitmaakt..)
http://boomers.hyves.nl/forum/3848911/_ ... eythuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boomers.hyves.nl/forum/3848911/_ ... eythuizen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Ik ook niet, maar ze heeft zelf tegen me gezegd dat hij weg was gelopen buiten, en dat ze hem kwijt waren.Martijn schreef:Ik heb nooit pups meegemaakt die wegliepen. Maar goed, als jij het zegt.Cyella schreef:Weglopen, en zoals ik al zei, ze leven langs een provinciale weg. Niet echt een goede combinatieMartijn schreef:Hier ook meteen de pup los.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hier lopen pups ook gelijk los.
Ze hobbelen alleen maar achter je aan of gaan op hun gatje zitten te koekeloeren.
Ze hobbelen alleen maar achter je aan of gaan op hun gatje zitten te koekeloeren.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
Lees de andere berichtenCash schreef:Hier lopen pups ook gelijk los.

- dagmar88
- Zeer actief
Tja, heb het toen ook gehad met m'n Katertje Ramses; fokker stond heel goed aangeschreven, viel regelmatig in de prijzen en het leek gewoon goed.Martijn schreef:Ze kon geen nee zeggen. Wie gaat er dan eigenlijk de mist in?britty schreef:Overduidelijk een broodfokker..
Tot ik daar kwam, tegen een muur van ammoniak aan liep en met m'n schoenen aan de grond vastgeplakt zat.
Bleek dat ze nog een nest van hetzelfde ras, en een stel pasgeboren kittens van een ander ras hadden liggen.
Alle deuren waren dicht gemaakt en ik mocht nergens kijken; maar zo te ruiken zaten er veel meer katten dan zij beweerden te hebben.
Ramses zat heel stilletjes en snotverkouden in een hoekje gekropen. Ik had hem natuurlijk daar moeten laten, maar heb hem toch meegenomen...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor de pup hoop ik het zeker niet maar zulke eigenwijze domme mensen mogen van mij flink da kosten krijgen en dikke ellende.. mss dat ze dan wat leren.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier liepen ze vanaf dag 1 ook al losCyella schreef:Nou, ze heeft uiteindelijk te pup toch gekocht...
5 minutenregel heb ik nog nooit aan gedaan... en nee weglopen hebben ze zeker op die leeftijd hier nog nooit gedaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cyella
- Actief
- Contacteer:
*Zucht*
Ze hebben de pup na 3 weken weggedaan omdat ze er teveel stress aan hadden.
Tsjezus! Ze hebben de pup DRIE WEKEN gehad, en het is ze al te veel. Zoiets moet je toch wel van te voren inschatten lijkt mij. Het was schijnbaar een impuls aankoop, als ik het zo opnieuw lees
Ze hebben de pup na 3 weken weggedaan omdat ze er teveel stress aan hadden.
Tsjezus! Ze hebben de pup DRIE WEKEN gehad, en het is ze al te veel. Zoiets moet je toch wel van te voren inschatten lijkt mij. Het was schijnbaar een impuls aankoop, als ik het zo opnieuw lees

-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
Rotschoften!!!