Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Check up

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Check up

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eergisteren zijn Bram en Izzie uitgebreid onderzocht door fysio Elma Bakker. Drie kwartier per hond, dus ze had alle tijd. Izzie zit goed in elkaar en is in uitstekende conditie. Ik moet haar schouder/voorpoot regelmatig stretchen vanwege het volgwerk in de obedience. En minder lang met haar fietsen omdat haar tenen erg beweeglijk en daarom kwetsbaar zijn. Op het harde asfalt is de belasting te groot. Hoe moeilijk Izzie kan zijn met mensen, zo makkelijk is ze met artsen. Ze moest lang op haar zij liggen en deed dat zonder enig probleem. Sterker nog, ze vond dat gefrummel aan haar wel prettig. Af en toe gingen de oogjes gewoon even dicht.

Bram heeft een aantal zwakke plekken in rug en knie. Maar de luxatie in de knie is verdwenen, geen PL meer dus. Ze ziet wel dat hij daar gevoelig op is. Met hem mag ik maximaal een kwartier achter elkaar fietsen omdat hij z'n knie ontziet en daarom linksvoor gevoelig is geworden. Bram vond het maar niks, dat liggen op de zij en het gekneed aan hem. Maar behalve een poging tot worsteling, gedroeg hij zich ook keurig. Hij is gewoon lastiger te onderzoeken omdat hij alles gespannen houdt.

Ik vond het goed om de honden ook een keer door een andere arts te laten onderzoeken. Het is me goed bevallen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”