Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond spuugt een beetje bloed

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lafarina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Schipperke
Aantal honden: 1

Hond spuugt een beetje bloed

Ongelezen bericht door lafarina »

Hoi allemaal,

Ik weet niet of iemand dit binnen nu en een kwartier leest (dan moet ik weg) maar wil in ieder geval de vraag aan jullie stellen.
Mijn hond, Nikkie de schipperke kruising, is een dame van 11,5 jaar die we in april dit jaar uit het asiel hebben gehaald. Ze is een nerveuze hond die verlatingsansgt had toen we haar net kregen. Met veel geduld kan ze nu alleen thuis blijven, 3x hoera!! ;)
Echter dat nerveuze blijft er wel in zitten, ook jaagt ze de katten zo nu en dan op, (wordt eigenlijk steeds erger), is ze niet zo vriendelijk tegen alle honden en hapt ze nog wel eens naar mensen als zij haar eten willen afpakken (wat gestolen is) of als ze te direct naar haar toe gaan om te aaien. Dit laatste komt omdat ze als pup aan een slipketting heeft gezeten en door de mannelijke eigenaar verkeerd is behandeld. Voor dit nerveuze gedrag, verlatingsangst en happen hebben we haar een tijd geleden op homeopatisch consult gedaan bij een dierenarts waar ik vroeger heb stage gelopen. De pillen sloegen super goed aan, mede door de pillen kan ze nu rustig slapen als we weg zijn, blaft ze niet meer, is ze vriendelijker naar andere honden, hapt ze minder en is ze rustiger/heeft meer zelfvertrouwen. Toen we de pillen zijn gaan afbouwen kreeg ze een terugval, vorige week zijn we weer gestart met de granules. De terugval is nu wel extreem. Gisteren was ze echt niet te genieten. Ze heeft de katten vreselijk opgejaagd, (tot tanden om de nek toe), wilde ze niet opgepakt bij de galerij (ze mag niet traplopen door artrose) en is ze toen snel weg gerend en half de trap afgekukeld, (gelukkig maar 3 treden). Ze was buiten ook druk en rennen en actief, ze was echt heel anders dan normaal.
Vanmorgen is ze begonnen met spugen, dit heeft ze vaker met momenten van 1 tot 2 dagen in combinatie met borrelende darmen. Dit heeft ze vaak na stress.

Echter dit keer is het anders, daarvoor dit bericht. Ze spuugde de 1e 2 x gewoon 'normaal' gal maar... zo net spuugt ze in de gang en ik denk wat ruikt het sterk, naar ijzer. En ja hoor een rode schuimvlek. ik veeg het op en er zit allemaal diep rood bloed aan het papier. Ze spuugt nu dus gal met bloed. Het was 1x 1 plasje schuim gal met bloed maar toch wil ik vast weten wat ik nu het beste kan doen. Afwachten of het nog eens gebeurt? Of de dierenarts bellen?
De bek is niet kapot, heb al gekeken, dus het komt echt van 'binnen'.

Alvast bedankt voor het helpen!

p.s. ik neem Nikkie mee naar werk vandaag, om op haar te kunnen letten
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Hond spuugt een beetje bloed

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou al bij de dierenarts zitten.
lafarina
Vaste gebruiker

Oke ;) dan bel ik zo dadelijk maar even ;)
Gollum
Zeer actief

Ja ik vind dat soort dingen altijd erg eng, bloed wat van binnen komt is niet goed in mijn ogen. Beter een keer teveel naar de dierenarts dan een keer te weinig ;)
lafarina
Vaste gebruiker

Nikkie is nu aan het eten en ze oogt niet ziek/sloom o.i.d. Dus de dierenarts heeft geadviseerd het in de gaten te houden. Gaat ze weer spugen dan moet ik langskomen. Ik zal vanavond een update geven hoe het is gegaan. Ga nu werken... en Nikkie gezellig mee, bofkont ;)

Bedankt voor je snelle reactie!
Gollum
Zeer actief

lafarina schreef:Nikkie is nu aan het eten en ze oogt niet ziek/sloom o.i.d. Dus de dierenarts heeft geadviseerd het in de gaten te houden. Gaat ze weer spugen dan moet ik langskomen. Ik zal vanavond een update geven hoe het is gegaan. Ga nu werken... en Nikkie gezellig mee, bofkont ;)

Bedankt voor je snelle reactie!
Sterkte!
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Als het regelmatig voorkomt dat je hond gal spugt is het misschien verstandig om haar ;s avonds laat nog iets te eten te geven
Zo voorkom je een hele lege maag en dus het gal spugen

Ze heeft niets om te spugen , en dan moet ze toch 3x spugen, dus kan het goed zijn dat door de kracht ergens een adertje is kapot gegaan
Hou het in de gaten want bij zo'n oudje kan het zomaar iets anders zijn
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Het zou inderdaad een adertje kunnen zijn die gesprongen is. Ikzou haar goed in de gaten houden. Wordt ze sloom of zieker, meteen naar de dierenarts.

Sterkte en beterschap voor je meisje! :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
lafarina
Vaste gebruiker

Hoi allemaal,

Ben nu op werk dus even een kort bericht. Het gaat weer goed met Nikkie. Vrolijk en niet meer spugen.
Nikkie heeft nogal een verleden en dat spugen en borrelende darmpjes heeft dan ook echt te maken met stress. Ik heb het even kort opgeschreven hierboven maar er hangt een behoorlijk lang verhaal aan.
's Avonds krijgt Nikkie altijd een laatste hapje, zodat ze inderdaad niet met lege maag gaat slapen, doen we altijd al.

Bedankt voor jullie reacties en meedenken, fijn!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”