Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asiel of pup en waarom?
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Asiel of pup en waarom?
Ik ga voor herplaatsers vooral omdat ik pups wel schattig vind maar ik eigenlijk bar weinig geduld heb met ze. Het naar buiten rennen elk uur, messcherpe melktandjes, kapot gebeten spulletjes.... geef mij maar een kant-en-klare-hond. Daarbij komt dat ik een absoluut zwak heb voor stumperige collies en het een sport vind om er iets van te maken.
Trouwens, bij Cody zal ik nooit een pup plaatsen :N: .
Trouwens, bij Cody zal ik nooit een pup plaatsen :N: .

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Boyke heb ik als pup gekregen. Ik vond het fijn om hem zelf op te voeden. Ook de honden vroeger thuis (wolfsgrauwe kezen) kwamen als pup. Maar ik sluit zeker niet uit dat onze tweede hond een (redelijk jonge) herplaatser kan worden 

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Shaggy onze ambull was een dag oud toen ik hem voor het eerst vast hield hij is met 7 weken naar huis gekomen....en er was meteen een hele hechte band.Nina was ongeveer een jaar oud...ook hier was gelijk een band...maar ..begrijp me niet verkeerd!! Nina is de allerliefste hond van de hele wereld hoor en als er mensen ook maar een tiende deel om hun hond geven als ik om Nina ...dan heeft iedere hond een prachtig liefdevol leven!!...maar ik ga nu toch weer voor een pup....waarom...zie het als met shaggy kon ik lezen en schrijven...met nina kan ik lezen en kriebelen
.....Nou echt niet verkeerd begrijpen!!! Nina is mijn alles en ik zou haar voor geen goud willen missen...
Daarnaast zit ik ook in de hondensport...en wil ik graag mijn pup van jongs af aan trainen...
Moet ook wel zeggen dat ik van Nina heeeeel veel geleerd heb...veel meer dan van shaggy

Daarnaast zit ik ook in de hondensport...en wil ik graag mijn pup van jongs af aan trainen...
Moet ook wel zeggen dat ik van Nina heeeeel veel geleerd heb...veel meer dan van shaggy

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
de hond waarmee ik de nauwste band had, Jouster mijn once in a lifetime hond, was 3,5 jaar toen ie bij me kwam...

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Diesel is hier nu 6 maanden, herplaatser uit het asiel. Ik had meteen een klik met hem, maar de eerste weken heb ik het wel zwaar gehad met hem en ik heb het onderschat. Maar het ging eigenlijk heel snel beter en ik heb een hele nauwe band met hem, ook al is hij hier nog niet zo lang. Ik ben helemaal gek op die hond! Ik zou zo een tweede uit het asiel halen. Of dat nu een pup of een oudere hond is.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind pups hartstikke lief en leuk, maar ik wil weten wat ik in huis haal en de volgende wordt dus weer een herplaatser. Problemen die vorige eigenaars hebben veroorzaakt kan ik wel wat mee, maar zelf dat opvoeden en 's nachts mijn nest uit om te laten piesen, nee, doet u mij maar niet. 

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
De volgende word zeker een pup omdat ik niet zomaar een volwassen hond in huis kan gooien.
Daarnaast ben ik compleet gek op puppies
Ik heb er ook engelengeduld mee en geniet van elke dag. Soms wens ik mijn 16 maand oude hyperactieve mafkees toch weer als pup
Ze was een stuk liever toen 
Daarnaast ben ik compleet gek op puppies

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik ben van de herplaatsers. Er zijn honden genoeg en er hoeft niet speciaal voor mij nog eentje bij gemaakt te worden.
Ik zie verder geen significante nadelen aan een herplaatser ten opzichte van een pup. Soms irriteert het mij een beetje als mensen denken dat ze (alleen) een pup kunnen kneden tot hun ideaal, en een herplaatser per definitie een probleemgeval moet zijn. Een hond is een hond.
Ik zie verder geen significante nadelen aan een herplaatser ten opzichte van een pup. Soms irriteert het mij een beetje als mensen denken dat ze (alleen) een pup kunnen kneden tot hun ideaal, en een herplaatser per definitie een probleemgeval moet zijn. Een hond is een hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
herplaatser absoluut.. hier geen pup meer.
Ik geloog ook niet in het verhaal dat je met ee pup een betere band opbouwt of kan vormen zoals jezelf wilt, helemaal niet zelfs..
Ik geloog ook niet in het verhaal dat je met ee pup een betere band opbouwt of kan vormen zoals jezelf wilt, helemaal niet zelfs..
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
1e hond was herplaatster
2e hond was asielhond
Yla kwam als pup
4e hond gaat weer herplaatser of asielhond worden.
2e hond was asielhond
Yla kwam als pup
4e hond gaat weer herplaatser of asielhond worden.

- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Contacteer:
Hier pup.
Mijn 1e hond was een hond uit het asiel en heb het een geweldige hond gevonden en altijd met plezier gehad.
Maar toch elke keer als ik een pup over straat zag lopen dan miste ik toch deze periode met mijn hond.
Vandaar hierna voor een pup gegaan.
Mijn 1e hond was een hond uit het asiel en heb het een geweldige hond gevonden en altijd met plezier gehad.
Maar toch elke keer als ik een pup over straat zag lopen dan miste ik toch deze periode met mijn hond.
Vandaar hierna voor een pup gegaan.
Groetjes Yvonne

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Diesel komt uit het asiel, dit omdat we niet te tijd hadden voor de opvoeding van een pup.
Pups vind ik heel schattig om te zien, maar voor mij te veel werk in opvoeding. En zowel mijn vriend als ik kunnen niet zomaar een paar weken vrij nemen om een pup op te voeden.
Ondanks dat mijn droom is om als volgende hond een koningspoedel of airedale terrier te gaan. Zal ik waarschijnlijk uitkomen bij een asielhond/herplaatser.
Pups vind ik heel schattig om te zien, maar voor mij te veel werk in opvoeding. En zowel mijn vriend als ik kunnen niet zomaar een paar weken vrij nemen om een pup op te voeden.
Ondanks dat mijn droom is om als volgende hond een koningspoedel of airedale terrier te gaan. Zal ik waarschijnlijk uitkomen bij een asielhond/herplaatser.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Waarom is een stamboom nodig bij honden sport, ik ken genoeg mensen met een stamloos hondje die verschillende wedstrijden lopen met hun hond.Linsey schreef:Omdat ik hondensport wil doen met mijn honden is een stamboom bij de hond belangrijk, zelfs nodig. Daarom dus een pup, moest er een herplaatser voorbij komen met stamboom dan ook geen probleem, maar die zijn er niet zoveel in mijn ras. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit voor een hond uit het asiel zou gaan, een oudje nog een paar fijne jaren geven dat zou ik nog wel zien zitten.

- Inne
- Zeer actief
Boris kwam ook uit het asiel, zoals ik in mijn eerste bericht al zei. Ik heb nooit spijt van mijn keuze gehad, en heb hem destijds toen ik jong en onervaren was uitgekozen vanwege zijn mooie ogen en de manier waarop hij zich gedroeg. Er was meteen een klik.
Een pup vind ik schattig. Ik kan vakantie opnemen voor een pup, maar net zo goed voor een herplaatser of asielhond natuurlijk. Wil graag cursussen doen, maar dat deed ik met Boris ook. Een stamboom is voor ons niet belangrijk.
Denk dat we voor asielhond of herplaatser gaan... zijn sowieso al wat aan het rondkijken, maar zijn met de kerst een paar dagen weg met vliegtuig, dus het kan pas na die tijd.
Een pup vind ik schattig. Ik kan vakantie opnemen voor een pup, maar net zo goed voor een herplaatser of asielhond natuurlijk. Wil graag cursussen doen, maar dat deed ik met Boris ook. Een stamboom is voor ons niet belangrijk.
Denk dat we voor asielhond of herplaatser gaan... zijn sowieso al wat aan het rondkijken, maar zijn met de kerst een paar dagen weg met vliegtuig, dus het kan pas na die tijd.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
ik zit nog midden in de kleine kinderen en dan vind ik een pup prettiger. niet zozeer voor de kinderen want voor hun zijn die vlijmscherpe tandjes echt niet zo leuk. maar ik ben té bang voor een herplaatser die ineens niet met kinderen blijkt te kunnen. met een pup heb ik toch meer het idee dat je dat kan beïnvloeden. vandaar tot nu toe steeds de keuze voor een pup. maar als de kinderen groter zijn en we willen weer een hond dan zou ik zeker een herplaatser overwegen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
even off-topic: Chanty:->Chanty<- schreef:Waarom is een stamboom nodig bij honden sport, ik ken genoeg mensen met een stamloos hondje die verschillende wedstrijden lopen met hun hond.Linsey schreef:Omdat ik hondensport wil doen met mijn honden is een stamboom bij de hond belangrijk, zelfs nodig. Daarom dus een pup, moest er een herplaatser voorbij komen met stamboom dan ook geen probleem, maar die zijn er niet zoveel in mijn ras. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit voor een hond uit het asiel zou gaan, een oudje nog een paar fijne jaren geven dat zou ik nog wel zien zitten.
wat een geweldig leuk hondje in jou onderschrift

labradoodle of poedel of ander merk ??
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zolang er in Nederlandse en buitenlandse asielen, via opvangadressen of andere herplaats-stichtingen genoeg leuke honden te vinden zijn, zal ik altijd voor een volwassen herplaatser gaan. Gewoon omdat ze er al zijn.
Mijn vriend wil ooit wel eens een hond vanaf pup. Dus wie weet wat er ooit nog eens in huis komt.

Mijn vriend wil ooit wel eens een hond vanaf pup. Dus wie weet wat er ooit nog eens in huis komt.
Laatst gewijzigd door Rami op 26 nov 2010 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
Ik zou dus juist kiezen voor een volwassen herplaatser.miekmiek schreef:ik zit nog midden in de kleine kinderen en dan vind ik een pup prettiger. niet zozeer voor de kinderen want voor hun zijn die vlijmscherpe tandjes echt niet zo leuk. maar ik ben té bang voor een herplaatser die ineens niet met kinderen blijkt te kunnen. met een pup heb ik toch meer het idee dat je dat kan beïnvloeden. vandaar tot nu toe steeds de keuze voor een pup. maar als de kinderen groter zijn en we willen weer een hond dan zou ik zeker een herplaatser overwegen.

Het was heel prettig om van Silka al veel te weten voordat ze daadwerkelijk bij ons in huis kwam. Zo wist ik zo goed als zeker dat ze een goede match met ons en vooral ook met Billy zou zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
pup, vind het gewoon fijn om zélf te doen. Andermans rommel opkuisen ben ik niet meer zo'n fan van.
Ooit een herplaatser genomen van 15 maand (helaas veel te kort bij mij gehad), de band met hem kwam op hetzelfde neer als de band die ik met andere heb. Graag zien en bij mij willen zijn, doen ze allemaal
Maar met Fez had ik toch wel dat 'gemis' gevoel.
Ik vind overigens pups niet leuk, ik heb veel liever een jonge hond. Maar goed, pup periode overleef ik dan wel
Ooit een herplaatser genomen van 15 maand (helaas veel te kort bij mij gehad), de band met hem kwam op hetzelfde neer als de band die ik met andere heb. Graag zien en bij mij willen zijn, doen ze allemaal

Maar met Fez had ik toch wel dat 'gemis' gevoel.
Ik vind overigens pups niet leuk, ik heb veel liever een jonge hond. Maar goed, pup periode overleef ik dan wel

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dank je welEmma schreef:even off-topic: Chanty:->Chanty<- schreef:Waarom is een stamboom nodig bij honden sport, ik ken genoeg mensen met een stamloos hondje die verschillende wedstrijden lopen met hun hond.Linsey schreef:Omdat ik hondensport wil doen met mijn honden is een stamboom bij de hond belangrijk, zelfs nodig. Daarom dus een pup, moest er een herplaatser voorbij komen met stamboom dan ook geen probleem, maar die zijn er niet zoveel in mijn ras. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit voor een hond uit het asiel zou gaan, een oudje nog een paar fijne jaren geven dat zou ik nog wel zien zitten.
wat een geweldig leuk hondje in jou onderschrift![]()
labradoodle of poedel of ander merk ??
Ze is een ras echte poedel

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Rommel? 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Zeer actief
ja, rommel, ze konden er niet rap genoeg van af zijn .Jaap* schreef:Rommel?
Laatst gewijzigd door maart op 26 nov 2010 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefanie
- Zeer actief
Ik heb momenteel 5 honden waarvan 4 buitenlanders die ik op verschillende leeftijden heb gekregen. Tussendoor nog 2 ouwetjes, 1 uit Nedreland en 1 uit Spanje, gehad. Toen ik een Mechelaar wilde, heb ik dus ook naar herplaatsers gekeken maar ik vond het erg moeilijk om een relatief probleemloze te vinden. Dus toen toch maar voor een pup gegaan.
Ik merk echt geen verschil in het soort band dat ik met de honden heb (gehad).
Een volgende hond gaat zeer waarschijnlijk gewoon weer een herplaatser worden.
Ik merk echt geen verschil in het soort band dat ik met de honden heb (gehad).
Een volgende hond gaat zeer waarschijnlijk gewoon weer een herplaatser worden.
- Rami
- Zeer actief
Kan die hond ook nogal veel aan doen...maart schreef:ja, rommel, ze konden er niet rap genoeg van af zijn .Jaap* schreef:Rommel?

-
- Zeer actief
Ik heb met pulchra bewust voor een pup gekozen omdat we toen nog op een schip woonde en ik het niet zou kunnen een leuke herplaatser te hebben die absoluut niet kon wennen en weer terug zou moeten.
maar het is niet dat ik nooit aan een herplaatser gedacht heb!
maar het is niet dat ik nooit aan een herplaatser gedacht heb!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ouders waren niet zo van de herplaatsers dus Benno (en Floor) kwamen als pup. Uiteindelijk ze wel over kunnen halen om Job te nemen. Gevalletje "niet de makkelijkste" maar met een gouden hartje. Toen ik voor Jip aan het kijken was heb ik ook gekeken bij herplaatsers, ook in het asiel. Ik kon toen geen hondje vinden wat me aansprak en diep van binnen durfde ik ook niet een kruisinkje uit het asiel te halen waarvan ik niks van achtergrond qua gezondheid van wist. Raszuivere herplaats poedels waren er op dat moment ook niet. Ik wilde binnen niet al te lange tijd weer een hondje erbij i.v.m. Benno en toen ik Jips nest tegen kwam viel alles op zijn plek
Bij Ziva hebben we ook een herplaatser overwogen. Ook rondgekeken. Maar we kwamen geen bordertje of anders hondje tegen wat ons echt aansprak en het nest waar we al voor op de lijst stonden hadden we allebei wel een heel goed gevoel bij. Dus het is ook een pup geworden.
Ik denk dat de volgende poedel en border ook wel pups worden. Maar als we ooit nog een net zo'n leuk hondje als Benno als herplaatser tegenkomen gaan we dat denk ik wel overwegen.
Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt denk ik

Bij Ziva hebben we ook een herplaatser overwogen. Ook rondgekeken. Maar we kwamen geen bordertje of anders hondje tegen wat ons echt aansprak en het nest waar we al voor op de lijst stonden hadden we allebei wel een heel goed gevoel bij. Dus het is ook een pup geworden.
Ik denk dat de volgende poedel en border ook wel pups worden. Maar als we ooit nog een net zo'n leuk hondje als Benno als herplaatser tegenkomen gaan we dat denk ik wel overwegen.
Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt denk ik

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
van zodra hij bij mij was, was het weer een hond hoor.Rami schreef:Kan die hond ook nogal veel aan doen...maart schreef:ja, rommel, ze konden er niet rap genoeg van af zijn .Jaap* schreef:Rommel?
daarvoor was hij rommel, overbodig spul. Hij vond dat ook erg sneu hoor

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat kan, maar wereldkampioen wordt je in de IPO nooit, kun je niet aan meedoen, je kunt niet aan de alle rassen meedoen en niet aan CACIT wedstrijden... Geen (in mijn geval) nvbh wedstrijden etc. etc. etc.->Chanty<- schreef:Waarom is een stamboom nodig bij honden sport, ik ken genoeg mensen met een stamloos hondje die verschillende wedstrijden lopen met hun hond.Linsey schreef:Omdat ik hondensport wil doen met mijn honden is een stamboom bij de hond belangrijk, zelfs nodig. Daarom dus een pup, moest er een herplaatser voorbij komen met stamboom dan ook geen probleem, maar die zijn er niet zoveel in mijn ras. Maar dat wil niet zeggen dat ik nooit voor een hond uit het asiel zou gaan, een oudje nog een paar fijne jaren geven dat zou ik nog wel zien zitten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
James, Jazz en Nacho zijn direct vanuit het buitenland bij mij komen wonen, geen kennismaking ofzo. Heb daar zelf geen problemen mee, is alle 3 de keren goed gegaan dus.Maylala schreef:Nou kan een hond met een naar verhaal natuurlijk altijd heerlijk blijken te zijn, Roos is er ook zo een.fenneke schreef:ik wel
toen wij busters koppie zagen waren we verliefd maar er was zo'n naar verhaal bij dat wij een dag getwijfeld hebben maar toch gaven die oogjes de doorslag
en wij hadden gelijkniks naar verhaal een heerlijke hond
Maar er was iig een verhaal over hem, dan wist je dus wel al bepaalde dingen over zijn gedrag toch?
Ik bedoelde dus dat ik me niet voor kan stellen dat iemand zonder verdere info een hond op een foto ziet en zegt "doe mij die maar", en dat die dan ook gewoon ongezien afgeleverd wordt.
Maar misschien ben ik wel te hysterisch, ik wil altijd screeningen en kennismakingswandelingen en zo om te weten wat voor vlees ik in de kuip heb. Ben ook nog niet ervaren genoeg om elke hond te kunnen handelen, er moet wel echt een klik van beide kanten zijn voordat ik zoiets aandurf.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Voor mij alleen asielhonden en buitenlandertjes.
Heb gewoon niets met dat hele fokkerswereldje en hoe dat allemaal gaat.
En heb ook geen voorkeur voor een bepaald ras.
Heb er 2 uit Curacao, die waren rond de 4 maanden toen ze hierheen kwamen.. Jules heb ik toen ze 5 maanden was uit het asiel gehaald en Nacho heb ik nu een paar weken en die is 10,5 en komt uit Spanje.
Heb gewoon niets met dat hele fokkerswereldje en hoe dat allemaal gaat.
En heb ook geen voorkeur voor een bepaald ras.
Heb er 2 uit Curacao, die waren rond de 4 maanden toen ze hierheen kwamen.. Jules heb ik toen ze 5 maanden was uit het asiel gehaald en Nacho heb ik nu een paar weken en die is 10,5 en komt uit Spanje.