Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloed bij het poepen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mum

Bloed bij het poepen

Ongelezen bericht door mum »

Vorige week had mijn pup diaree, na een dag aan de slinger zat er ook wat bloed bij, twee dagen later was de diaree over maar de drollen waren nu ook niet bepaald optimaal, en het bloed bleef ook. Dus wij naar de dokter, zij dacht aan een dikke darm infectie en heeft metrazol 250 mg meegegeven, hij moet er 3 per dag en dan in een keer, dus niet verspreid over de dag, vandaag is de tweede dag en het wordt al wel beter maar het bloed en slijm is nog niet helemaal weg. Heeft iemand ervaring met hoelang het duurt voor hij weer echt beter is, is dat na die 5 dagen of moet ik op langer rekenen?
En hoe komen ze eigenlijk aan zo n dikke darm infectie? Is het besmettelijk ofzo?
En weet iemand dan hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Re: Bloed bij het poepen

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Normaal is de hond wel beter na een kuur van 5 dagen.
Je hond kan bijv. een wormprobleem hebben, als oorzaak van de darminfectie. Komt het bloed als laatste mee en is het rood van kleur of is het donker van kleur bijna zwart?
Want als het bloed als laatste komt, is het van het persen en komt het uit het laatste deel van de darmen.
Wanneer is je hond voor het laatst ontwormd?
mum

Hij heeft op 13 November de laatste enting gehad, is daarvoor ontwormd, er kwamen geen wormen uit.
Het bloed is helder rood van kleur, en idd, hij douwt wat af met die poepert van hem, en dan komt er meestal alleen wat bloed uit, maar dus niet donker gekleurd, wij hadden zelf ook al het idee dat het gewoon door het persen kwam, de hond toonde zich ook niet ziek, at, dronk, speelde als normaal. Volgens mn man maak ik me weer eens teveel zorgen, vind het wel frappant, ik heb jaren een jack russeltje gehad, nooit ziek geweest, deze heb ik nu 6 weken en ik ben er al een keer mee naar de dokter gemoeten.
Heb trouwens het idee dat ie van die metrazol weer slappe poep krijgt, zijn er bijv ook natuurlijk antibioticums die dit soort problemen oplossen, teveel medicijnen lijkt me erg slecht namelijk, en ik voel me ook klote omdat mn lieve pupke van 14 weken nu aan deze troep zit, maar ja, ik maakte me meer zorgen over het bloeden.
Bij ons moeten dieren echt al wel half dood zijn voor ik de dokter inschakel, meestal knappen ze vanzelf op, ik breng ze alleen als ze zich echt ziek tonen
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dan zal hij idd ergens een ontsteking hebben die normaalgesproken wel weg gaat met die kuur.
Van antibiotica kan hij ook wel dunnere ontlasting krijgen, maar dat wordt weer beter als de kuur stopt.
Nog even goed in de gaten houden of het bloeden gaat stoppen.
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Succes met je kereltje. Niet te veel zorgen maken om die medicijnen. Het is niet leuk voor de kleine pop, en geloof me, ik kan het weten, maar als je een goede da hebt, kan dat geen kwaad. Hoop dat na de kuur je pupje weer helemaal happy is
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

zeer vervelend.
zeker omdat het een pup is.
hopelijk is het snel over.
want uitdrogen ligt al snel op de loer.
je kan probiotica proberen erbij te geven.
en de metrazol of anti-biotica werkt nog lang door hoor.
hopelijk is de hond er snel vanaf.
sterkte.
mum

ja thnx allemaal, poep ziet er al niet meer zo bloedig uit, hoop dat de pillen werken
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”