Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vrij en open en sociale hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

vrij en open en sociale hond

Ongelezen bericht door blondie »

zomaar ineens bedenk ik me dit weer..
Het wordt vaak gezegd, fijn zo'n vrije open en sociale hond.. en dan doel ik nu op vreemde mensen.. niet sociaal perse met honden..
Ik ben een persoontje dat niet voor overlast wil zorgen.. dus braaf honden bij me naast me als er andere mensen passeren etc.. maar soms merk je dat mensen wel contact willen maken, en ik heb ook best wel honden die als ze de mensen leuk vinden enthousiast reageren..
Soms in de vroege ochtend denk ik wel eens tabe hoor.. ze lopen toch wel door aan de 8 mtr flex dus ik ga niet weer de honden even naast me roepen... stond er vandaag een op de landkaart, stratenkaart te kijken.. en ze roken het gewoon denk :roll: gut twee herdertjes met kwispelende staartjes om de jonge man heen.. :oeps:
"gut zo in het donker schrik ik er toch wel van.. die twee.. maar ik heb eer zelf ook 1 thuis netzo ook een duitser"
('k denk waar woon je wie ben je en ben je vrijgezel???? zo'n leuk ventje.... :engel: )
maar ja.. toen liep ik al weer door en hij stapte in de bedrijfsauto.. volgens mij accent overijssel..
Maar goed ontopic.. ik roep ze echt vaak naast me om geen overlast te zijn.. en soms niet.. en dan snuft de trut dus inene wel.. zucht en zijn het mensen die bang zijn.. en vorige keer bij me roepen.. en bij me houden en nog even benadrukken geen contact te zoeken toen ik de neus alweer zag gaan terwijl die mevrouw eigenlijk ze heel leuk vond.. die vond mij dus maar weer stom omdat ik ze dat niet toeliet... :jank: en de ene laatste keer bleek de meneer die ik altijd in de ochtend tegenkom ook doodsbang voor ze..
Nu groeten we elkaar weer en lopen ze netjes links van me en meneer passeert rechts.. maar soms kun je het gewoon nooit goed doen.. enerzijds rekening houden met de angstige mensen, anderzijds de mensen die contact wel leuk vinden en dat je met dat soort mensen juist je honden vrij houdt in straatontmoetingen..
krullie
Zeer actief

Re: vrij en open en sociale hond

Ongelezen bericht door krullie »

dat is ook moeilijk hoor.
mijn hond negeert iedereen.
zowel hond als mens.
maar je kan niet iedereen plezieren he. :W:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik heb je bericht 2 x gelezen, ik snap wat je zegt, maar ik weet niet goed wat je nou wil zeggen. :D

(Behalve dat die ene kerel wel erg leuk was, ik hoop voor je dat je hem vaker tegenkomt. :mrgreen: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Logisch toch, alle mensen uit Overijssel zijn leuk............. :engel:
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Je hebt je honden voor je eigen genot en zolang ze geen overlast veroorzaken doe je het in mijn ogen prima.
Hoop dat je die leuke vent weer tegen komt :P
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe gewoon geen contact, en ja ik heb hem voor mezelf niet voor de rest van de wereld, en er zijn ng behoorlijk wat kinderen bang voor zo`n hond, dus om het voor hem niet verwarrend te maken gewoon helemaal niet, tenzij ik zeg toe maar :wink:
ik hoop ook dat je die vent nog een keertje tegen komt :engel:
en je doet het goed hoor vind ik :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hanneke2 schreef:Ik heb je bericht 2 x gelezen, ik snap wat je zegt, maar ik weet niet goed wat je nou wil zeggen. :D

(Behalve dat die ene kerel wel erg leuk was, ik hoop voor je dat je hem vaker tegenkomt. :mrgreen: )
volgens mij ging het daar ook om hoor :cheer:
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Ik vind het een beetje situatie afhankelijk. Toen ie jonger was heb ik hem een tijd teruggeroepen bij elke passant, tot ik merkte dat ie daar niet zekerder van werd bij vreemden.
In de stad houdt ik hem naast me, maar in het losloopgebied mag ie snuffen, hoor. Verder gebeurt er ook niks als dat. Ik schat het wel een beetje in, als mensen van een afstand al paniekerig gaan kijken gaan we ook net even iets leuks samen doen. Van gillers wordt ie ook niet beter.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ja soms is dat wel lastig.
Mijn honden zijn ook allemaal mens sociaal en willen best eens her en der een aai krijgen.
Eigenlijk hou ik mijn honden altijd wel kort als we mensne passeren en dan merk je snel genoeg of iemand de honden aandacht wil geven.
Je hebt hier 2 flats met veel oude mensen erin. Die vinden de honden geweldig. Blijven dan even staan kijken, spreken ze lief toe, zeggen dat ze vooral hun balletje niet moeten vergeten en dan even een aai over de kop.
Erg leuk vind ik dat altijd.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Budkes schreef:Logisch toch, alle mensen uit Overijssel zijn leuk............. :engel:
vind je :mep:
Jan
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Een beetje onduidelijk, zal dat leuke ventje wel zijn :I: :smile:
Bekende mensen mogen ze snuffen tenzij die honden hebben die dat niet leuk vinden.
Voor de rest niet, hebben ze ook geen zin in.
Ik heb zelf totaal geen behoefte (kom teveel idioten tegen met honden) om met mijn honden, andere vreemde honden te knuffelen. :engel: :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke kijkt nooit zo naar vreemde mensen als hij los loopt. Hij zal straal langs joggers of wandelaars lopen en dat vind ik inderdaad wel prettig. Behalve als het hondenmensen zijn, daar stormt hij soms iets te enthousiast op af :roll: Het commando "laag" is dan wel nodig en daar luistert hij ook wel naar. Gelukkig vinden de mensen met wiens honden hij speelt het nooit erg als hij even dol komt doen. Het grappige is dat hij dit dus niet doet bij mensen van wie de hond stoïcijns doorloopt en waar hij dus niet mee speelt. Hond en bijbehorende baas zijn blijkbaar elkaars verlengde voor hem.
Volgende keer gewoon telefoonnummer vragen van een leuk ventje hoor :mrgreen:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Dus eigenlijk wil je gewoon alleen even vertellen dat je een leuke jongen hebt ontmoet? :mann:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

janinca2002 schreef:
Budkes schreef:Logisch toch, alle mensen uit Overijssel zijn leuk............. :engel:
vind je :mep:

Ja Jan, ik hou ook van jou. :lief:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

S@ndr@ schreef:Ik doe gewoon geen contact.
Doe ik ook, gewoon omdat je niet op voorhand weet hoe tegenliggers op honden reageren. Bovendien houdt onze jongste niet van wilvreemden, en durft regelmatig lichtjes grommen als hij te snel en/of te enthousiast benaderd wordt door vreemden die hem per sé willen aaien.

Maar met mensen die geïnteresseerd zijn en verstand hebben van honden, staan we wel even stil en maken een praatje.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Magic schreef:Dus eigenlijk wil je gewoon alleen even vertellen dat je een leuke jongen hebt ontmoet? :mann:
:pop:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”