Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Belonen jullie nog vaak?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Belonen jullie nog vaak?

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb altijd wel wat lekkers en een bal bij me. Als ze komen in een voor hun moeilijke situatie krijgen ze een beloning. Saffie doet alles voor voer, Boy vindt een blij baasje en een bal veel leuker. Saffie kwam laatst op mijn 'hierrrrr' terug terwijl ze op een open veld vlak achter een haas aan zat. Toen heb ik haar echt wel even een jackpot gegeven en laten merken dat ik heeeel erg blij was.
Maar in veel situaties is het komen iets vanzelfsprekends geworden voor ze, bijvoorbeeld als ze even aan de lijn moeten omdat we een weg over moeten steken. Ik gebruik het commando 'hier' daar ook niet voor, maar zeg iets van 'kom, hondjes' ofzo. En dan komen ze wel altijd als er verder toch niets is wat ze op dat moment interessanter vinden.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Altijd met stem en gebaren of een klopje. Af en toe met brokjes. Dat reserveer ik voor de lastige momenten: hier komen als er een andere hond nadert of als een hert heel lekker ruikt :wink: Soms ook weer wat meer belonen met lekkers als ik zie dat een bepaald commando verslapt, zoals Volg. Maar wel altijd interval!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, ik beloon altijd. Zowel met mijn stem, een klopje of aaitje, een stukje rennen/gek doen, een koekje, wat dan ook.
Ik zou ook niet anders kunnen. Ze doen zo vaak per dag iets goed. Dat wil ik ze graag laten weten.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik beloon de commando's hier en wacht altijd nog met snoepjes. Ook aan het eind van de losloopwandeling wanneer ik ze weer aan ga lijnen krijgen ze een snoepje. Ik zorg wel dat ik altijd verschillende bij mij heb om af te wisselen. Tussendoor als ze weer eens braaf zijn beloon ik met stem of een kriebel.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik heb altijd frolicjes bij me of zelfgemaakt koekjes. En ik beloon veel tijdens het loslopen. Wat ze soms doen is zelf een soort situatie maken waarin ze beloont worden. Normaal krijgen ze een koekje als ik ze roep en ze direct aan komen rennen. Maar nu doen 3 van de 4 alsof ze van heel ver aan komen rennen en komen al stuiterend op me af van korte afstand met een blije stralende kop. Tong uit de bek alsof ze een heel eind gerend hebben :smile: Zo leuk. Ik speel dat spelletje natuurlijk mee en prijs ze de hemel in en ze krijgen een koekje :mrgreen:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ja ik beloon nog steeds. Dat vind ik leuk en de honden duidelijk ook :lol1: Abby kan heel erg enthousiast worden van een stembeloning. Die gaat dan echt lopen huppelen :piew: Dus die krijgt vaak alleen een stembeloning. Bij Tess hoef ik daar niet mee aan te komen. Die wil koekjes en ook alleen koekjes.
Abby en Imke worden ook erg blij van een bal.
Tijdens een wandeling heb ik dan ook meestal een bal en koekjes bij mij.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik beloon ook nog steeds, de ene keer alleen met mijn stem of een knuffel, de andere keer met iets lekkers of een speeltje.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ja hoor met mijn stem en woorden, en heel soms met iets lekkers.

Soms loop ik op straat en bij het oversteken geef ik het commando zit, en dan zie ik wel eens dat sommige mensen me uitlachen omdat ik tegen Yvar zit te praten, (jammer dan) maar ik vind het ook belangrijk om te blijven belonen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rami schreef:Ja, ik beloon altijd. Zowel met mijn stem, een klopje of aaitje, een stukje rennen/gek doen, een koekje, wat dan ook.
Ik zou ook niet anders kunnen. Ze doen zo vaak per dag iets goed. Dat wil ik ze graag laten weten.
Ik zou het ook echt heel raar vinden om niet op z'n minst 'goed zo' of 'braaf' te zeggen. Hoe ga je dan met elkaar om? :oeps:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Frenk schreef:
Rami schreef:Ja, ik beloon altijd. Zowel met mijn stem, een klopje of aaitje, een stukje rennen/gek doen, een koekje, wat dan ook.
Ik zou het ook echt heel raar vinden om niet op z'n minst 'goed zo' of 'braaf' te zeggen. Hoe ga je dan met elkaar om? :oeps:
Ik zie dat dus echt gebeuren (of niet eigenlijk :wink: ). Wat ik zei, sommige mensen verwachten geloof ik gewoon van een hond dat hij de dingen doet die hij doet. Ik vind dat ook bijzonder...
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik heb eigenlijk altijd wel koekjes bij me, ik beloon altijd met stem en dan prop ik er af en toe een koekje bij in ;)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inez87 schreef:
Frenk schreef:
Ik zie dat dus echt gebeuren (of niet eigenlijk :wink: ). Wat ik zei, sommige mensen verwachten geloof ik gewoon van een hond dat hij de dingen doet die hij doet. Ik vind dat ook bijzonder...
Ik vind het ook vaak opvallend dat mensen wel veel corrigeren, maar als de hond dan het wel goed doet niks meer zeggen. Maar goed, die mensen zullen mij misschien een ontzettende koetsiewoetsie vinden met mijn "goed zo meis" voor zo ongeveer elke keer dat de honden zelf vriendelijk contact met mij zoeken. Soms zeg ik dan zelfs gewoon op gezellige toon "heee, was jij daar ook weer", of gewoon "haaai" :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Ik vind het ook vaak opvallend dat mensen wel veel corrigeren, maar als de hond dan het wel goed doet niks meer zeggen. Maar goed, die mensen zullen mij misschien een ontzettende koetsiewoetsie vinden met mijn "goed zo meis" voor zo ongeveer elke keer dat de honden zelf vriendelijk contact met mij zoeken. Soms zeg ik dan zelfs gewoon op gezellige toon "heee, was jij daar ook weer", of gewoon "haaai" :mrgreen:
Oh, ik ben ook vast een koetsiewoetsie! :D En al zullen mijn honden me niet letterlijk verstaan (uiteraard :wink: ) ze horen aan mijn intonatie precies hoe ik het bedoel. En ik zie dat ze daar op reageren. Snel schakelen van een laag 'uh, uh' als er ganzenpoep gespot wordt tot 'goed zo, knappe meid (of vent)' op een vrolijke, hogere toon als ze de poep braaf links laten liggen, is ook iets dat (voor mij) toch een soort van natuurlijk gaat. Maar ik heb mijn vriend bijvoorbeeld wel ooit moeten bijbrengen dat er na een 'uh-uh' ook weer een 'braaaaaf' komt. :wink:
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

jacq1970 schreef:Ik beloon best redelijk veel, stem beloningen en ook lekkertjes, even samen spelen als beloning... vind het erg belangrijk.
Zo doe ik het ook! En probeer ook af te wisselen in de soort beloning. Maar hij krijgt niet voor alles meer standaard voer beloning.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Moos schreef: Ik vind het ook vaak opvallend dat mensen wel veel corrigeren, maar als de hond dan het wel goed doet niks meer zeggen. Maar goed, die mensen zullen mij misschien een ontzettende koetsiewoetsie vinden met mijn "goed zo meis" voor zo ongeveer elke keer dat de honden zelf vriendelijk contact met mij zoeken. Soms zeg ik dan zelfs gewoon op gezellige toon "heee, was jij daar ook weer", of gewoon "haaai" :mrgreen:
Ja, dat bedoel ik! Ik ben ook een koetsiewoetsie hoor en zomaar blij wat zeggen doe ik ook. Luna reageert daar heel erg op en ik vind het zelf ook echt prettig. Plus dat ik het gewoon heerlijk vind om een beetje tegen haar te kletsen als ik toch in m'n uppie loop :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inez87 schreef:
Ja, dat bedoel ik! Ik ben ook een koetsiewoetsie hoor en zomaar blij wat zeggen doe ik ook. Luna reageert daar heel erg op en ik vind het zelf ook echt prettig. Plus dat ik het gewoon heerlijk vind om een beetje tegen haar te kletsen als ik toch in m'n uppie loop :mrgreen:
Haha, ik klets ook wat af tegen Frenk. :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”